Ikarus, osa 5
#21

Kuskil arvatavasti naaberriigis peab olema mingisugune Ikaruse klubi vms. Ma ükskord umbes 3-4 aastat tagasi mäletan Pärnust tulles, kui sõitsime mööda oma 10st turist Ikarusest. Juhid olid vanemad mehed ja bussid ilusad ja elujõulised.
Vasta
#22

Oleks meil ka nii lust ja lillepidu et ... Smile

Vana tehnika ja veokite huviline
Vasta
#23

oxygen Kirjutas:Kuskil arvatavasti naaberriigis peab olema mingisugune Ikaruse klubi vms. Ma ükskord umbes 3-4 aastat tagasi mäletan Pärnust tulles, kui sõitsime mööda oma 10st turist Ikarusest. Juhid olid vanemad mehed ja bussid ilusad ja elujõulised.
Aga äkki võisid need meie endi bussid olla ja aeg oli tõrts veel aasta vanem ? Siis neid veel oli hulgim.
Vasta
#24

Regardman Kirjutas:
oxygen Kirjutas:Kuskil arvatavasti naaberriigis peab olema mingisugune Ikaruse klubi vms. Ma ükskord umbes 3-4 aastat tagasi mäletan Pärnust tulles, kui sõitsime mööda oma 10st turist Ikarusest. Juhid olid vanemad mehed ja bussid ilusad ja elujõulised.
Aga äkki võisid need meie endi bussid olla ja aeg oli tõrts veel aasta vanem ? Siis neid veel oli hulgim.
Väga võimalik. Aga tundus küll olevat mingisugune kollektiiv, kes sõitsid kõik oma bussidega üksteise järel nagu bikerid ja tundus, et pidasid ka raadio teel sidet. Mina nägin seda teise bussi aknast.
Vasta
#25

ma ajasin selle Rakvere-tantsupeo-Ikaruse juhiga kaks sõna juttu kah. Buss on Valga lihatööstuse oma. Ostetud omal ajal Tartu bussipargist suhteliselt uuena (aastat juht ei mäletanud, aga buss olevat ostmise ajal 4 aastat vana olnud). Sees on istmed vahetatud, kuid ülejäänu praktiliselt originaal - isegi oranzh-punane värv on näha. Buss pidi liikuma hästi, esialgu mingit mahakandmise plaani pole.
Vasta
#26

kui keegi hea inimene õpetaks mulle lollile kuda ma pildi(d) saan lisada, siis oleks mul selle Ikaruse teine vaade ka pakkuda (muudkui "lisan ja Lisan" aga midagi nähtavele ei tule)
Vasta
#27

keskealine vanur Kirjutas:kui keegi hea inimene õpetaks mulle lollile kuda ma pildi(d) saan lisada, siis oleks mul selle Ikaruse teine vaade ka pakkuda (muudkui "lisan ja Lisan" aga midagi nähtavele ei tule)
Kui "lisasid" pildi ära, siis vii kursor tekstiaknas postituse teksti lõppu, kliki sellel kohal, vajuta "enter" klahvi arvutil (Mina vajutan isegi 2 korda, et jääks 1 tühi rida postituse teksti ja piltide vahele) ja seejärel kliki "seo postitusega" nupul! Ka tuleb jälgida, et pildi suurus ei oleks üle 100Kb; kui pilt on suurem, siis tuleb see eelnevalt väiksemaks lõigata. Ühe postitusega saab lisada kuni kuus pilti.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#28

Sel Pärnu isendil kummaline rool peal... Ei mäleta, et sellist rooli näinud oleks.
Vasta
#29

Oltsberg Kirjutas:Sel Pärnu isendil kummaline rool peal... Ei mäleta, et sellist rooli näinud oleks.
See on vist n.ö. ülemineku rool vanalt uuele. Näiteks Lavassaare bussil juba uuema tüübi rool aga Värska omal vanat tüüpi.
Mis aastate bussidele sellised "ülemineku" omad pandi? Pärnu on 1979a. oma,Lavassaare aga 1982.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#30

1977 jaanuar tulid need roolid
Vasta
#31

Tiksojal Tolmeti hoovi peal seisab mitte just esimesi päevi endine Tartu 260 nr 15 (ATP 666). Omal ajal ostis Connexi peaboss Uno Ainsoo selle isendi näituse "Omnibus" raames korraldatud oksjonil (millest ainuke osavõtja oligi tema ise!) 250 kr eest ja Ikarus läks mingisuguse Alatskivil tegutseva kultuuriseltsi kasutusse (Ainsoo on sealt pärit). Vahepeal oli bussi nähtud-pildistatud Rõngul ning seejärel kadus ta paariks aastaks silmapiirilt. Nüüd on tema saatus siis otsustatud:
http://www.zone.ee/martinmannik/Tartu%20...etis.jpg?2
Lisan ka paar varasemat pilti, neist esimene tehtud 13 aasta eest kasutaja 6631 poolt, teise autorluse osas ma pead ei anna, aga vist Regardmani tehtud, Rõngul.
http://www.zone.ee/martinmannik/Tartu%20666.jpg?2
http://www.zone.ee/martinmannik/Tartu%2015.jpg?2

Üks Ikarus 260 jälle Eestimaal vähem :S
Vasta
#32

EdR Kirjutas:Hakkas huvitama selline asi,et Ikarus 250-tel on mootor taga aga 260-tel keskel. Olen kuulnud,et tagasild on 250-l n. ö. tagurpidi keeratud võrreldes 260-ga ja nüüd loogiliselt mõeldes peaks ka buss hakkama siis tagurpidi liikuma edaspidi käikudega??? Kuidas see jõuülekanne 250-tel ja 260-tel lahendatud on? Väga arusaamatu....

Kui võtame mingi suvalise klassikalist skeemi auto (millel mootor tagasillast eespool), tõstame (mõtteliselt) mootorit/käigukasti/kardaani ümber silla pöörlemistelje 180 kraadi (nii et mootor jääb "pea alaspidi" sillast tahapoole) ja keerame mootorit ennast 180 kraadi ümber oma telje (et õli välja ei jookseksBig GrinBig GrinBig Grin ), siis ei peaks ju pöörlemissuund muutuma. Sama asi ju ZIL/LAZ.
Vasta
#33

Tänud! Üks loll sai jälle targemaks....

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#34

Me kõik siin nutame, et Ikarusi, eriti korralikke, on väga vähe järele jäänud. Aga kas keegi oskab välja tuua mõnd mõistliku põhjust, miks nad põlu alla sattusid?

90ndate alul ilmusid meie teedele-tänavatele 20+ aastat vanad Volvod-Scaniad. Kas tõesti oli neid odavam/lihtsam käigus hoida kui Ikarusi (varuosade hinnad ja kättesaadavus, pädevate remontijate olemasolu, ökonoomsus jne)?

Kas nad olid tegelikult paremad ja mugavamad (nii juhile kui sõitjatele)? Kuigi mugavus pole ilmselt argument. Tõsi - pikemaks Euroopa reisiks pole Ikarus just kohaseim sõiduvahend, aga palju üldse tollal pikematel reisidel käidi.

Kas Ikarused olid tollal juba lootusetult läbi? Ka ei usu Ikaruste keskkonnavaenulikkuse; Eestis meeletult tossavat isendit eriti ei kohanud, küll aga Venemaal. Sealsed bussid olid üldse roostes, mõlkis, pintsliga värvitud jne. Samuti olid ülevaatusnormid tollal üsnagi lõdvad.

Peamine põhjus vist eestlasele omane tehnikaga eputamine ja eurooplase mängimine. A la müüdi oma heas korras VAZ maha, et osta Datsun või Sierra. Ikkagi välismaa oma ju!!! Näiteks lätlased on sotsialistliku tehnika suhtes märksa positiivsemalt meelestatud.

Väga heas korras (väliselt) Ikarused rändasid massiliselt Venemaale. Ca 5...8 aastat tagasi nägi Koidula piiripunkti järjekord kohati välja nagu Ikaruse tehasekonveier oma parimatel päevadel. OT, aga praegu näeb see järjekord teatud põhjustel välja nagu VW Passati koosteliin aastal 92Big Grin

Eh, ma peksan vist väga segast...
Vasta
#35

Ikarus 200 seeria on vist senini üks ilusamatest bussitüüpidest ja oli välja tulles tugevalt ajast ees. Võrdluseks võib vaadata soome 70-ndate aastate isendeid. Aga ta roostetas ja kered olid pehmed. Näiteks pikema kerega IK250 saba vajus ära jne. Eriti hea on võrrelda Haruteel seisvat 1983. aasta lausroostes lõõtsa ja samal ajal toodetud mõnda kollast Taani linnabussi. Viimased on nagu tankid, mingeid kere väsimuse märke pole.
Tehniliselt olid 90-ndate alguses õnnetus olukorras enamik Tallinna kollastest. Kui Lasnamäe lõõts peatusest väljus, oli kogu tänav helesinist suitsu täis. Mati Mägi kuulutas, et midagi paremaks enam teha ei anna, niivõrd läbi. Aga mõne aja pärast sinist suitsu enam ei tulnud, nii et sai küll.
Kokkuvõttes hävitas Ikarused rooste ja kui need enne lõppu Venemaale ära sai saata, siis oli see kasulik. Muidu oleks varsti pidanud ette võtma kere kapitaalremondi. Lääne bussid seda ei vajanud
Vasta
#36

Selge, jälle targem. Petseris sõidavad kollased reipalt edasi, kuigi nende seisukord on kurb. Ka sealsetel maaliinidel on nad tegevuses, isegi vanad tumepunased isendid. Samas - Pihkva linnaliinidel 2003 sügisel kõik uued MB-d. Muuseas Aluksne-Petseri liini sõitis veel hiljaaegu LAZ, võibolla sõidab praegugi. Võimalik, et talle oli mingi diisel peale aretatud (töötamas ei kuulnud), aga võibolla sõidab gaasiga. Nojah - aga kui Venest paak täis pumbata, siis kahjumisse ei jää...
Vasta
#37

Lääne bussidel on ka märksa võimsamad mootorid, mis kindlasti näiteks lauluväljaku mäest üles sõites abiks on. Ma ei väsi rääkimast lugusid, kuidas ikaarid sealt üles sõitmiseks Poska peatusest hoogu hakkasid võtma ja siis järsult pidurdama pidid, kui keegi Orus peale/maha tahtis minna.
Vasta
#38

Aga wene ajal oli TAP wõrreldes toiste SSSR parkidega siiski üks parimatest .Wähemalt linnaliinide osas olid kasutusel suht kenas korras bussid (wõrreldes muu 1/6 planeediga.)Mujjal SSSRs liikus ka neid IKARUSI ringi aga Eesti omad olid kõige rohkemb hoitud.Säänseid IKARUS saane nagu Wenes ringi liikus ,mina küll Eestist es tea.Too vaid minu isiklik arusaamine ja mälestus möödunud aigadest.
Vasta
#39

oxygen Kirjutas:Lääne bussidel on ka märksa võimsamad mootorid, mis kindlasti näiteks lauluväljaku mäest üles sõites abiks on. Ma ei väsi rääkimast lugusid, kuidas ikaarid sealt üles sõitmiseks Poska peatusest hoogu hakkasid võtma ja siis järsult pidurdama pidid, kui keegi Orus peale/maha tahtis minna.
yks hästi môtetu peatus vôiks olla nagu 5 maarjamäe ainult yks bussi peatub ja kui yritus on seal läbi saanud vôiks kôik peatuda
Vasta
#40

Aga tänu tollele ORU peatusele sai kunagi tagasi TAK  35 liini.Tegelikult peatus lolli kohapeal küll.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne