17-06-2006, 02:25 AM
EdR Kirjutas:Hakkas huvitama selline asi,et Ikarus 250-tel on mootor taga aga 260-tel keskel. Olen kuulnud,et tagasild on 250-l n. ö. tagurpidi keeratud võrreldes 260-ga ja nüüd loogiliselt mõeldes peaks ka buss hakkama siis tagurpidi liikuma edaspidi käikudega??? Kuidas see jõuülekanne 250-tel ja 260-tel lahendatud on? Väga arusaamatu....
Kui võtame mingi suvalise klassikalist skeemi auto (millel mootor tagasillast eespool), tõstame (mõtteliselt) mootorit/käigukasti/kardaani ümber silla pöörlemistelje 180 kraadi (nii et mootor jääb "pea alaspidi" sillast tahapoole) ja keerame mootorit ennast 180 kraadi ümber oma telje (et õli välja ei jookseks ), siis ei peaks ju pöörlemissuund muutuma. Sama asi ju ZIL/LAZ.