Ikarus, osa 5
#41

2250 Kirjutas:
oxygen Kirjutas:Lääne bussidel on ka märksa võimsamad mootorid, mis kindlasti näiteks lauluväljaku mäest üles sõites abiks on. Ma ei väsi rääkimast lugusid, kuidas ikaarid sealt üles sõitmiseks Poska peatusest hoogu hakkasid võtma ja siis järsult pidurdama pidid, kui keegi Orus peale/maha tahtis minna.
yks hästi môtetu peatus
Täislastis 2229 35. liini peal Oru peatusest startides vedas lõpuni üles 5-nda käiguga Smile
Vasta
#42

PETSS Kirjutas:Aga tänu tollele ORU peatusele sai kunagi tagasi TAK  35 liini.Tegelikult peatus lolli kohapeal küll.
ei tea miks siis Taki omadel ei lähe kastid
Vasta
#43

kukkurkurat Kirjutas:
2250 Kirjutas:
oxygen Kirjutas:Lääne bussidel on ka märksa võimsamad mootorid, mis kindlasti näiteks lauluväljaku mäest üles sõites abiks on. Ma ei väsi rääkimast lugusid, kuidas ikaarid sealt üles sõitmiseks Poska peatusest hoogu hakkasid võtma ja siis järsult pidurdama pidid, kui keegi Orus peale/maha tahtis minna.
yks hästi môtetu peatus
Täislastis 2229 35. liini peal Oru peatusest startides vedas lõpuni üles 5-nda käiguga Smile
seda ma ei usu iial (kui jutt ikka ikaarist)
Vasta
#44

Ma ei tea asja tuuma aga 90 lõpul sai veel TV3 töötades jäädvustatud lugu kuidas automaatkasid andsid just Narwa mt tõusul saba.Siis too teema TAKi eriti ei kottinud.Sõitsid neil veel IKARUSedPärast kui ka TAKi tulid automaat kastidega busid siis peatusekoht muutus..Ei taha ennast esile tõsta aga mina saan Oru tõusust üles ka 10 tonniga 9käigu kiirendusega
Vasta
#45

PETSS Kirjutas:Ma ei tea asja tuuma aga 90 lõpul sai veel TV3 töötades jäädvustatud lugu kuidas automaatkasid andsid just Narwa mt tõusul saba.Siis too teema TAKi eriti ei kottinud.Sõitsid  neil veel IKARUSedPärast kui ka TAKi tulid automaat kastidega busid siis peatusekoht muutus..Ei taha ennast esile tõsta aga mina saan Oru tõusust üles ka 10 tonniga  9käigu kiirendusega
nyyd ju samakohas peatus kus vanasti irw sa ei teinud ka peatust ommikuti läks ikaar ka 60km\h yles kuuedaga esimene ringToungue
Vasta
#46

Ei soowi riiidu kiskuda aga mingil ajal oli peatskoht kunagise ORU poe ees, peatusid 2,13.(tõus hakkas hiljem) ja kunagies Oru parklas oli ka 42 liini lõõpppeatus
Vasta
#47

2250 Kirjutas:
kukkurkurat Kirjutas:Täislastis 2229 35. liini peal Oru peatusest startides vedas lõpuni üles 5-nda käiguga Smile
seda ma ei usu iial (kui jutt ikka ikaarist)
Jutt ikaarist jah, tõsijutt ka kusjuures, oleks hea kiirusega Orust mööda saanud panna, oleks tõenäoliselt 6-ndaga ka välja vedanud. Nõmme mäe all sai küll 55..60 sisse ja tuli 6-ndaga lõpuni yles (gaas põhjas muidugi), samuti täislastis 33. liinil.
Vasta
#48

Kas vastasb tõele ,et kunagistel automatkastidga 2713-2715 olid koned vähe wõimsamad.?Niipalju kui mińa mäletan polnud 2715(peal oli juba manuaal,)mingit probleemi täislastis ilma käiguwahetusta Nõmme tõusu võtmine.
Vasta
#49

Harjumaa Liinide tehnilise abi Ikarus 260 läks vanarauaks. Seda enam pole.....

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#50

Huvitaw ,kas keegi taipas tolle Ikaruse valatud embleemi sealt eest ära võtta?
Vasta
#51

martinmannik Kirjutas:Tiksojal Tolmeti hoovi peal seisab mitte just esimesi päevi endine Tartu 260 nr 15 (ATP 666). Omal ajal ostis Connexi peaboss Uno Ainsoo selle isendi näituse "Omnibus" raames korraldatud oksjonil (millest ainuke osavõtja oligi tema ise!) 250 kr eest ja Ikarus läks mingisuguse Alatskivil tegutseva kultuuriseltsi kasutusse (Ainsoo on sealt pärit). Vahepeal oli bussi nähtud-pildistatud Rõngul ning seejärel kadus ta paariks aastaks silmapiirilt. Nüüd on tema saatus siis otsustatud:
http://www.zone.ee/martinmannik/Tartu%20...etis.jpg?2
Lisan ka paar varasemat pilti, neist esimene tehtud 13 aasta eest kasutaja 6631 poolt, teise autorluse osas ma pead ei anna, aga vist Regardmani tehtud, Rõngul.
http://www.zone.ee/martinmannik/Tartu%20666.jpg?2
http://www.zone.ee/martinmannik/Tartu%2015.jpg?2

Üks Ikarus 260 jälle Eestimaal vähem :S

Ma käisin ka,tegin pilti(sain paremad pildid kui teieBig GrinBig Grin)
Muide,TÄNA oli alles see buss.
Vasta
#52

Siin on üks pilt Mootori ikarustest.
Vasta
#53

oxygen Kirjutas:Siin on üks pilt Mootori ikarustest.
Millal too pilt tehtud on ja mis asi seisab sääl tagumise KRAZi taga?
Vasta
#54

PETSS Kirjutas:
oxygen Kirjutas:Siin on üks pilt Mootori ikarustest.
Millal too pilt tehtud on ja mis asi seisab sääl tagumise KRAZi taga?
Aasta on umbes 1996. Pilt ei ole minu tehtud, niiet mina ei tea mille ots sealt paistab.
Vasta
#55

See tagumine asi tundub wäga sarnane Ikarus 620/630 le.Minu teada oli kunagises Ülemiste kolonnis küll tehnoabi 630 ,millel tagaotsa poldud maha võetud.Aga kas ta siis säilis hoovinurgas 90 aastate keskeni?
Vasta
#56

See tagumine asi on üks kahest Ülemiste filiaali jäänud IKARUS-620 tehnoabist (või laost?). Need ei olnud lühemaks lõigatud. Ühe nr. oli 74-77ЭСВ, teist praegu ei tea. IKARUS-630 (25-99ЭСГWink oli linnaliinide tehnoabi. Kaks IKARUS-60 tehnoabi (РФ72-85 > 34-83ЭСК ja РФ73-17 > 34-84ЭСКWink olid vist ka linnaliinide jaoks. Haruldasimad TA-d olid Ungarist ötse tulnud IKARUS-30 buss (РФ67-33) ja Csepel D420 furgoonauto (PX87-86) 1980.-te lõpul olid need 2 tk õuel ilmselt ladu-kolikambritena.
Vasta
#57

Tallinnas Veerenni kandis parklas seisev 256 oli tänase seisuga veel alles. Mu hing sai kohe rahu seda nähes...
Lavassaare Ikaruse kohta infot veel. Tegemist on algselt Vändra sovhoosile kuulunud bussiga ja turbatööstuse käes juba enne 1994aastat. Suuremate bussifirmade käes see Ikarus ennem olnud kunagi pole.
Täpne mudel on 255.70 ja vl. aasta 1982,orig läbisõit 544 000km,mootor remonti saanud pole. Liikus viimati 2004a. alguses,seni kui teh. ülevaatus läbi sai.
Lavassaare Ikaruse pirka:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#58

Kuskohas Ikarus 255-l on pidurite õhumagistraalil koht,kuhu ühendatakse puksiiri õhumagistraali toru? Ikarustel teadupärast seistes pidurid peal ja mootori mittetöötamise korral teda kolmnurgaga või vardaga pukseerida ei saa.
Kas Ikarus 255-l seda n.n. kestuspiduri nuppu seal juhi jalgade juures põrandal tehase poolt polegi olemas? Kus kohast siis tal mootor välja lülitatakse?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#59

Väljasuretusnupp asub põrandal, rooli all. Tehasest kohe oligi nii, enamustel too ei töötanud enam ja suretati käiguga välja.
Vasta
#60

Piltide järgi Lavassaare Ikarusel pole põrandal juhi istme ja roolisamba vahel mitte midagi,isegi mitte kohta.
Ehk on ümber ehitatud?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne