Ikarus, osa 5
#61

Wariante oli erinevaid .Wõtmest sai ka wälja suretatud.260 oli ka mägipidur põrandal.
Vasta
#62

Kas 255 polnutki siis mägi- ehk kestuspidurit? Ometi on Lavassaare oma üks hilisemaid 255-si.
Lavassaare omal käib reisijateuks veel "kondiauruga" aga kere on juba uuemat tüüpi. Järeldan sellest,et uuemate busside seadmed peaks vähemalt osalt tal juba olemas olema.
Mis aastal 6-käigulised käigukastid 255-le tulid? Mitut erinevat (erinevate ülekannetega) käigukaste "turistidele" pandi?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#63

Eile Lehtsel käidud ja veendutud,et mõlemad Ikarused on seal alles.
Huvitav,et tollel end. Mootori IK 255 (3618) paistis isegi mootor peal olevat. Kere on aga identne Lavassaare omaga.
Too IK 260 (864ALT) ikka samas kohas kus ennegi,kuid hullusti rooste läinud.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#64

Peaksin alustama oma postitust hirmsa venekeelse sõimuga, sest ühe korra kirjutasin juba pikka juttu valmis, aga tänu IT-alastele idiotismidele kadus see enne, kui valmis sai Sad (AMF ei ole selles süüdi.)

Niisiis teemas Ikarus 4 lubatud pildid Värska Ikarusest tema hiilgeaegadel. Fotod on tehtud "digiprofikaameraga" Smena 8M aastal 1986 klassiekskursioonil. Vabandan kvaliteedi pärast, aga tollane fotograafia oli sõna otseses mõttes paras keemia, kus hea pildi saamiseks pidi kõvasti õnne olema; rohkem sõltus see vist tähtede seisust kui oma oskustestBig Grin

Pildilt 1 tuleb Ikarus kõigepealt üles leidaBig Grin Kui ei leia, pole lugu, siin muudki huvitavat. Näiteks 2 MAZi, K 700, mingi ekskavaator ja hea tahtmise juures on pildi paremas servas nähe ka vana Joss C 100. Ikaruse puhul näeme tumepunast/valget värviskeemi ja originaalilukilpi esirattal. Tollal oli bussi juba värvitud, aga akende alaservast ülespoole oli ikka originaalvärv.

Pildil 2 bussijuht sõiduhoos. Näeme ajastule tüüpilist lillevaasi ja vimpleid (peeglist vasakul on Põlva Piimakombinaadi vimpel), armatuurist paremal VAZi kõlarit.

Pilt 3. Vaade esiosa interjöörile. Siinkohal küsimused: mis heeblid on käiguvahetusskeemist vasakul otse poisi p***e taga? Mis lülitid on roolisambal? Mis asjandused on käigukangi taga ja ka sellest paremal? Olid vist mingi punane ja roheline tuluke, aga mispoolest nad head olid?

Pilt 4. Vaade tagaosa interjöörile. Tagaplaanil näeme kardinat, mis varjab bussijuhi magamisruumi. Näha on, et kõigil akendel pole lükandosa. Oluliseks detailiks on ka "auguline" lagi, läbi mille minu arusaamist mööda toimus ventilatsioon (katuseluuke ei olnud). Keerata sai seda laes paiknevatest suurtest sinistest nuppudest. Teab keegi, kuidas see täpselt toimis? Pakiriiulitest akna pool näeme ka igale reisijale ette nähtud kohtvalgustit (mis reeglina ei töötanud) ja ventilatsiooniava. See pilt tehtud tegelikult ühe klassiõe jäädvustamiseks, kellesse ma meeletult armunud olinBig GrinBig GrinBig Grin

Pilt 5. Armatuur lähivaates.

Meeldetuletuseks/selgituseks niipalju, et buss kuulus Värska sovhoosile (reg. nr. 77-70 EAO). Kasutati teda peamiselt ekskursioonidel/teatris käimiseks (nii majandirahvas kui ka kooliõpilased), niisiis esindusbuss. Mäletan vaid üht juhust, kui sellega kartulipõllul käidi; tavaliselt olid selleks ikkagi PAZid ja Kubanid.



Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta
#65

Täna kell 18.05 tuli mööda Pirita teed kesklinna poole kollane Ikarus 280 tüüpi reisibuss, lõõtsaosal oli samasugused aknad nagu "hotellibussil". Esi-ja tagaklaasil oli suur kiri "Big caravan."
Esiots oli modifitseeritud, tuled polnud enam samasugused kui Ikarus 280, mis tallinnas sõitsid, ja esiklaaside alune luuk oli ka erinev ning esiuks oli ühe poolega. Samas tegi mootor ikka Ikaruse häält. Jõudsin vaadata tagumist reg. numbrit ka: mustad numbrid/tähed kollasel taustal, number oli ruudukujuline. Pilti ei saanud teha, sest autod parkisid teeääres ja oleks ette jäänud.
Vasta
#66

Martti Kirjutas:Täna kell 18.05 tuli mööda Pirita teed kesklinna poole kollane Ikarus 280 tüüpi reisibuss, lõõtsaosal oli samasugused aknad nagu "hotellibussil". Esi-ja tagaklaasil oli suur kiri "Big caravan."
Nägin ilmselt sama bussi 2.juulil Pärnus läbi liinibussi akna, tundus, et ta jäi parkima ühe kaubanduskeskuse juurde, kuni bussist maha sain ja peatuse tagasi kõmpisin, oli ta juba läinud. Hilisem otsing (liinibussidega) mööda Pärnu linna ei andnud tulemusi. Aga hinge ajas täis küll.
(Piltide peal siis enam-vähem samasugune)


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#67

Täpselt selline oligi nagu Potsataja103 lisatud esimesel pildil.
Vasta
#68

Mootor ikkagi ei teinud Ikaruse häält Wink
Tegu passi järgi Ikarus 280.16, sai teist lähemalt uuritud Otepääl. Tuleb Ungarist.
Vasta
#69

Kes täpsustaks,kuskohas asub Ikarus 255-l akude koht?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#70

Huvitav,kas Ikaruse veljed ongi n. ö. "mõrased",nagu juuresoleval pildil? 3 suurt pragu sees....
See pildil olev velg on Kalamajas seisnud 288ARV oma.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#71

EdR Kirjutas:Huvitav,kas Ikaruse veljed ongi n. ö. "mõrased",nagu juuresoleval pildil? 3 suurt pragu sees....
See pildil olev velg on Kalamajas seisnud 288ARV oma.
Ikaruse veljed koosnevadki kolmest osast.
Vasta
#72

Üks Ikarus 250 Viljandimaal.
           
Vasta
#73

Praegu sõidavad linnaliini-Ikarused Leedus jätkuvalt Panevežysise linnaliine, kuigi neid on juba palju vähem kui aasta tagasi. Oli au neid tööpostil eile näha.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#74

Kas kuskil on olemas töötav tehnoabi ikarus? Ma nägin mõni nädal tagasi vilksamisi trammi aknast Kodutarbe ees. Oli ikarus ja halli värvi. Tagumises seinas uks. Number oli eesti oma, aga identifitseerida ei jõudnud.
Vasta
#75

TAKil on kasutusel üks.Aga see pole hall.Ehk panid wärviga weits rukkisse?Harjumaa liinide oma teadaolewalt maha kantud.
Vasta
#76

TAKi oma on 2943.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#77

Täna sai lennuwalja Ikarust üle aia waadatud.Tolle juures ikka midagi toimub.Uks oli lahti ja mingi taat sehkendas seal ringi.Aga sõitma vist ei hakanud(mul läks kiireks ja polnud mahti asja lõpuni kaeda).
Vasta
#78

aiv Kirjutas:Üks Ikarus 250 Viljandimaal.                                                            
[attachment=23640][attachment=23641][attachment=23642]
Tore et on avastatud veel üks Ikarus Eestimaa pealt.
Huvitav,kas on võimalik sellest saada uus eksponaat Järva-Jaani?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#79

TAK-i oma ma tunnen une pealt ära ja see ei olnud ta kohe kindlasti mitte.
Vasta
#80

Kas see Rakveres nähtud Ikarus 256 nr 219GAB on äkki endine AS Eesti Bussi buss? Värving on suht sarnane....
Lätis Valmeras avastatud endine AS Eesti Bussi Ikarus sealse reg märgiga AR 5811. Mis parginumbriga too võiks olla?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne