Ikarus, osa 5

PETSS Kirjutas:Kas kellelgi pilte kunagisest Meditsiinitehnikale kuulunud 630?. Just pilte 70 aastatest kui see buss tollase Med tehnika hoowil seisis(sääl praegu Volvo LKW teenindus).Minu teada ainuke üleni valge Ikarus.Oleks tänulik kui keegi aitaks.
Mul on olemas ühes vanas Tehnika ja Tootmises artikkel arvatavasti samast bussist - valge oli küll -pilt ka täitsa juures, aga mul läheb ilmselt aega, kuni selle leida suudan. Natuke lihtsustaks otsimist, kui teaks, mis aastal see Tallinnasse tuli? 196?

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

...nii, siin ta on: ajakirjast Tehnika ja Tootmine nr. 2, 1962. Artiklis on juttu veidi üldisemalt meditsiinilise otstarbega autobussidest; mainitakse näiteks veel Škoda 706 baasil hambaravibusse ning ka Tartu Autoremonditehases Tartu Vabariikliku Haigla Hingamiskeskusele ehitatavat TA-6 baasil respiratsioonibussi.

Aga Ikaruse kohta on selle artikli juures siis järgmine pildimaterjal:

    Minu arusaamist mööda pole küll pildil tegu Ikarus 60ga, aga niimoodi on artikli juures kirjas...

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Kunagi, nii 6 aastat tagasi ootasin nagu tavaliselt hommikul bussi, et kooli minna. Liiniks 118. Tavaliselt tulid MB ja Scania tüüpi bussid, aga sel hommikul sõitis kollane Ikarus. Mäletan seda, et seest olid istmed sellest pruunist "nahast" ja seinakatted olid pruunist plastist. Muud erilist nagu midagi ei mäleta. Arvatavasti oli tegi Ikarus 260'nega.
Vasta

-AsjaPulk- Kirjutas:Kunagi, nii 6 aastat tagasi ootasin nagu tavaliselt hommikul bussi, et kooli minna. Liiniks 118. Tavaliselt tulid MB ja Scania tüüpi bussid, aga sel hommikul sõitis kollane Ikarus. Mäletan seda, et seest olid istmed sellest pruunist "nahast" ja seinakatted olid pruunist plastist. Muud erilist nagu midagi ei mäleta. Arvatavasti oli tegi Ikarus 260'nega.

Võimatu. HML viimane Ikarus oli 1998a. ja need viimasetki olid valge-roheliste värvidega. Seinakatted olid viimastel aastatel kõik neil valged. Pruunid seinakatted olid vanematel Ikarustel ja needki võisid sõita vast 90-te keskel viimati.
Kasutati TAKi bussi? Ma seda 118.liini ei tea.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

118 on HMLi liin ja TAKi bussi ei kasutatud kohe kindlasti.
Vasta

Sillule tänud piltide eest!Mina küll ei mäleta Termin pargis Ikarus 60 neid.Meenuvad vaid 76 aastast TAKi kaks 60 baasil ehitatud tehnoabi.Shkodadest niipaljukest ,et mulle teadaolewalt oli Termin pargis neid tükki 2,mõlemad tumesinised ja punase katusega.Siis oli ka ER kaks seda tüüpi ülekandejaama .Ja tundmatule asutisele kuuluv 706,mis wedas töölisi.Oli teine kollakas siniste triipudega.Jäi vist siis tollase Tsehhoslovakia tehnikanäitusest Tallinnas.Sealt oli ka pärit üks hall punaste vöötidega buss ( mark kahjuks ei meenu),mis Tallinnas liikus veel 70 keskel.
Vasta

Tundmatu asutus oli Hiiul asunud EPT Vabariiklik baas, mille õuel seisis pikka aega ka selle Škoda haagis - sõitmas ei ole neid koos näinud. Hall punavöödiline oli ilmselt hilisemalt tšehhi näituselt siia jäänud "vana" Karoša (L734?) - viimane omanik Narva-Jõesuu Sanatoorium.
Vasta

PX03-68 Kirjutas:Tundmatu asutus oli Hiiul asunud EPT Vabariiklik baas, mille õuel seisis pikka aega ka selle Škoda haagis - sõitmas ei ole neid koos näinud. Hall punavöödiline oli ilmselt hilisemalt tšehhi näituselt siia jäänud "vana" Karoša (L734?) - viimane omanik Narva-Jõesuu Sanatoorium.

Sanatooriumil olla olnud Škoda 706 RTO buss. Heino Jaanuselt selline info.

Ja kas see valge iludus ajakirjast on see sama meiepäevini säilinu ?
Vasta

Hästi ei usu aga ?Sellel Raplamaa 630 omal olemas kõik aknad aga walgel bussil üks aken puudu.Ei usu ,et tegemist sama bussiga. Juttude järgi peaks too Rapla oma olema endine hambarawibuss.Mingi 630 meenub weel 70 aastate teisest poolest Tartu lähistel.See oli keskelt pruun ja tagawararatas oli bussi tagapaneelil.
Vasta

PETSS Kirjutas:Rapla kandis sõitis ka veel mõni aasta tagasi kollane 260.Alumine osa kuni akendeni üle värvitud.Tollel ka esiuks 250 oma ,teised voltuksed.Teenindas õpilasliine.Ise nägin teda kõige rohkem Rapla -Raikküla liinil.Sellest bussist vist kunagi juba juttu olnud.
Rääkisin selle bussi disaineriga. Õigemini, tema värvis selle bussi peale seda, kui ta liini ei sõitnud. Jutt oli, et värvib ära ja läheb uuesti liinile aga ei. Nähti asjatu vaev selle peale ...
Vasta

Ja ,mis siis edasi sellest bussist sai?Värvis ära ja siis läks buss igawikku teed?
Vasta

PETSS Kirjutas:Ja ,mis siis edasi sellest bussist sai?Värvis ära ja siis läks buss igawikku teed?
Buss ajati siis lammutusväljakule ja tõmmati tükkideks.
Vasta

Kui kedagi peaks huvitama, siis Istambuli põhiliseks ühistranspordivaheniks on siiani Ikarus bussid. On kahte sorti, osad sellised nagu Tallinnaski sõitsid ja veidi uuemad, kus muudetud tulesid.

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta

RTO?
Vasta

PETSS Kirjutas:Hästi ei usu aga ?Sellel Raplamaa  630 omal olemas kõik aknad  aga walgel bussil üks aken puudu.Ei usu ,et tegemist sama bussiga. Juttude järgi peaks too Rapla oma olema endine hambarawibuss.Mingi 630 meenub weel 70 aastate teisest poolest Tartu lähistel.See oli keskelt pruun ja tagawararatas oli bussi tagapaneelil.

Kui pruun ja tagavararatas väljas siis oli see äkki "attok"-i (Autotranspordi ja maanteede Min. KTB üks nimetusi) mingi tehniline või muu eribuss, originaal pikkusega 620 või tõesti 630. Mälu järgi oli tal Paides väljaantud reg. nr. Näinud olen teda kahjuks ainult paar korda ja vasakult küljelt - fotot pole.
Vasta

Väike täiendus Škoda-Karoša teema lõpetuseks.
EPT VB - Škoda RTO 706 - võib-olla sattus ka sanatooriumile
Uuem - Karoša ŠD 11 - algul Tallinnas (ei tea omanikku ), pärast Narva-Jõesuus.
Raplamaal taastatavad bussid on: Ikarus 602 röntgenibuss - Kirovi kalurikolh. töölisbuss; IKarus 630 hambaravibuss.
Ikarus 260 kauplusbusse olen näinud 4tk : 2 tk Harju TK (ex TAK); 1 tk Pärnu TK ja 1 tk Võru TK.
Olid ka Ikarus 620 kauplusbussid : 2 tk Paide TK ja 1 tk Abja TK.
Vasta

PX03-68 Kirjutas:Väike täiendus Škoda-Karoša teema lõpetuseks.
EPT VB - Škoda RTO 706 - võib-olla sattus ka sanatooriumile
Uuem - Karoša ŠD 11 - algul Tallinnas (ei tea omanikku ), pärast Narva-Jõesuus.
Raplamaal taastatavad bussid on: Ikarus 602 röntgenibuss - Kirovi kalurikolh. töölisbuss; IKarus 630 hambaravibuss.
Ikarus 260 kauplusbusse olen näinud 4tk : 2 tk Harju TK (ex TAK); 1 tk Pärnu TK ja 1 tk Võru TK.
Olid ka Ikarus 620 kauplusbussid : 2 tk Paide TK ja 1 tk Abja TK.
620 kauplusbuss Võhmast: http://varjupaik.jjts.ee/index.php?actio...4&lang=est
Vasta

Ühe info järgi oli hiljuti läinud vanarauaks Pärnu MEK-i Ikarus 255 (529AJD).

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

tere,Automoto foorum,mina olen siin foorumis uus ja nagu nimigi ütleb,põhiliselt raudteehull,kuigi raudtee on põhiline tegevusala,meeldivad mulle väga Ikarus bussid.Põhiliselt piirdub minu Ikaruse huvi piltide tegemisega,aga plaanis on hankida omale isiklik Ikarus 280 ja seda kohe algava aasta jooksul,loodan et asi õnnestub.
Vasta

kel oli huvi vanadest tallinna Ikaruse piltidest,siis üks on siin,kuigi jah esiplaanil olen kahjuks mina ise aasta PEAKS olema 1993.Liin 18 ja Haava peatuses.
http://www.pildialbum.org/pilt.php?id=1204521
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne