18-01-2007, 21:55 PM
EdR Kirjutas:Hakkas ka selline asi huvitama,et kas reduktoreid tootmise käigus ka muudeti? Või oligi Ikarusel näit. kiirem reduktor tootmise algusest lõpuni sisuliselt muudatusteta?
Reduktoreid saab nagu käigukastegi vabalt vahetada. Kui tahad maanteel suuremat kiirust, võid panna kas kiirema kasti või kiirema reduktori. Kui mõlemad panna, siis pidavat jõudu väheks jääma. Maaliini omadel ja 260.27-tel olidki kiiremad tagasilla reduktorid ja linnaliinidel aeglasemad. Käigukastide osas on asi natuke ebaselge, sest neid oli mitu varianti, mitme ülekandearvuga ja viie- ning kuuekäigulisi. 280-tel kindlasti kuuesed ja aeglasemad, 260-tel kuuesed ja kiiremad. Viieseid toodeti vist ainult vanematele bussidele. See kõik on muidugi minu mäletamist mööda ja suht ammu kuuldud...