Ikarus, osa 5

Nojah..
Veel tuli meelde see, et ustel olid ju need mustad käepidemed kah ja väiksena sai vahest ka seal keskmise ukse kõrval istutud (sel istmel, mis n.ö näoga vasakule küljele), et ühe ukse käepidemest kinni hoida, kui juht uksed sulges. Mina hoidsin kinni ja ei lasknud ukse ühel poolel sulguda. Neil oli ka nagu kindel järjekord, milline enne kinni läheb. Ja kui järjekord vale, siis jäi üks osa lihtsalt poollahti.

Ja nii ta oli. Lasin lahti ja pärast jäigi poollahti, mingi aja mööduses ikkagi läks kinni suure pauguga. Või siis mõnel teisel juhul, nägi juht, et uksed ei läinud kinni ja tegi uuesti lahti ja siis kinni. Big Grin
Aga jah selliste istmetega busse mäletan ikka, nagu sellel, kui Pärnus olid, nii pikad, kui ka lühikesed. Aga mõned olid ainult n.ö kahepoolsete ustega nagu uued välismaa bussid ja sees olid sellised istmed.
Aga miskipärast need kadusid sama kiirelt, kui ilmusid. Imelik...

Sildid olid kah ustel ju! Kes mäletab "kurikuulsat" halli teksti mustal taustal:
"Vnimanie! Dveri otkrõvajutsa vovnutr"

Venekeelsed tähed kustutab foorum ära miskipärast, niiet venekeeles ei saa kirjutada.


Oi, mis kõik meelde tuleb.. Smile
Vasta

A.V.S.K Kirjutas:Venekeelsed tähed kustutab foorum ära...

Proovime.
Гражданы пассажиры,следующая остановка Лиллекюла.

1985 Lada 1300 SL
Vasta

A.V.S.K Kirjutas:Kes mäletab "kurikuulsat" halli teksti mustal taustal:
"Vnimanie! Dveri otkrõvajutsa vovnutr"

Oli, ja slaavi-U oli ladina suure Y moodi veel, st tema alumine post ei olnud kaldu, nagu vene keeles tavaks, vaid otse püsti alla.

Mäletan veel seda, et hiljem olid kurikaelad selle sõna k-tähe tihti taustaga sama värvi kritseldanud, nii et jäi järele vaid "otrõvajutsa" Wink

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta

Ja pilt ka (küll Kiievist):


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Neid silte ustel oli kahesuguseid,vanematel säänsed nagu kirjeldas A.V.S.K.Uuematel aga Potsataja toodud kirjeldusele wastavad.1036 originaalis kindlasti wiimane variant.556 ,180 uste kohal kaks nuppu ,kõrval kiri Nazmitje knoku jesli hotite voiti.Tavaliselt olid need nupud ära wõetud aga kirjad alles.Ja vanematel maaliini Ikarustel edeuksel kiri Na hodu ne otkrõvat!Ja weel laenupud.Noist kuskil eespool ülestähendusi olemas.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta

EdR Kirjutas:
Regardman Kirjutas:
EdR Kirjutas:Keegi peaks ikka vähemalt ühte kollast 260-t taastama. Jutt käib nendest kahest kollastest,mis Tartus bussipargis paari aasta eest seisid.
Siis Sa eksid 100%-liselt.

Kuhu need sealt siis kadusid? Pidid ju ühe aktivisti hoovis olema nii et võib arvata taastamisest kunagi tulevikus.
Miks mina sellest midagi ei tea? Vastus: Keegi ei räägi midagi,kõik miskipärast salatsevad! Mis toimub???

Mina näiteks ei tea Tartus säilitatavatest kollastest 260-test midagi... Küll peaks Tartus olema Ikarus 256 koos paari Luxi, kahe Tarbusi viimase LAZi ja PAZiga, aasta eest olid kindlasti. Viimast seisu raske ligipääsu tõttu ei tea.
Aga kui rääkida Ikarus 260 taastamisest, siis lööb pähe aastatetagune näitus "Omnibus". Ikarused lõpetasid Tartus 2001. aasta oktoobris. 2002. a. augustis oli viimase Connexi Ikarus 260 oksjon, kus ainsa pakkujana sai selle 2100 krooniga Connexi juht Uno Ainsoo. Vast leidis see ka kasutust, nagu uus omanik lubas, et sellega saaks võistlustel käia Alatskivi valla sportlased. Kuid mina nägin seda seismas rohkem Connexi platsil. Connexi Tartust lahkudes leidis see Ikarus kahetsusväärse lõpu teatud metallikokkuostus Tartu lähedal, kus sellel minu külastuspäeval olid istmed veel sees, kuid aknad puruks pekstud ja üht-teist näpatud. Selline vaatepilt tekitas tookord küll ainult viha ja nõutust... Nii lahkus Tartu tõenäoliselt viimane Ikarus 260. Enamik koondati 2001. a. üksteise kõrvale ja müüdi maha.
Vasta

Potsataja103 Kirjutas:Ja pilt ka (küll Kiievist):
Kõige huvitam on see, et sõna "вовнутрь" on ebaõige , õige on siis lihtsalt "внутрь"
Vasta

vad77 Kirjutas:Kõige huvitam on see, et sõna "вовнутрь" on ebaõige , õige on siis lihtsalt "внутрь"

Ju siis ei leidunud Ungaris head vene keele oskajat. Ning kui oli vaja N.Liitu eksporditavate isendite "pirkade" makette tegema hakata, pakkus oma teeneid keegi oma arvates "proff", aga tegelikult diletant.

Ja mina arvasin senini, et lohakad tõlked on praeguse, lohaka suhtumise ajastu vili. Näide praegusest ajast - kui ma kunagi ühe endakirjutet Maardu mõisa teksti tõlkebüroost tagasitulnud tõlget enne raamatu trükki minekut nägin, siis pidin end siniseks vihastama - Tallinna Näidislinnuvabrik oli seal tõlgitud Tallinn Model Bird Factory Wink

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta

Bussihuvilistele identifitseerimiseks - kas filmi "Teisikud" alguskaadrites (1982, peaosas Jaak Joala) vilksatab episoodideks miski kahesajase Ikarusi salongi sisevaade? Vt - http://www.youtube.com/watch?v=vWVWnlMhd...re=related

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta

valdo Kirjutas:Bussihuvilistele identifitseerimiseks - kas filmi "Teisikud" alguskaadrites (1982, peaosas Jaak Joala) vilksatab episoodiseks miski kahesajase Ikarusi salongi sisevaade? Vt - http://www.youtube.com/watch?v=vWVWnlMhd...re=related
Terve filmi figureerib seal üks vanema väljalaske 200-seeria Ikarus ju.
Vasta

VRTK tumepunane Ikarus 255 .Kuna ETF oma masinaid polnud laenati kogu liikuv tehnika VRTK lt.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta

valdo Kirjutas:
vad77 Kirjutas:Kõige huvitam on see, et sõna "вовнутрь" on ebaõige , õige on siis lihtsalt "внутрь"
Ju siis ei leidunud Ungaris head vene keele oskajat. Ning kui oli vaja N.Liitu eksporditavate isendite "pirkade" makette tegema hakata, pakkus oma teeneid keegi oma arvates "proff", aga tegelikult diletant.

Ja mina arvasin senini, et lohakad tõlked on praeguse, lohaka suhtumise ajastu vili. Näide praegusest ajast - kui ma kunagi ühe endakirjutet Maardu mõisa teksti tõlkebüroost tagasitulnud tõlget enne raamatu trükki minekut nägin, siis pidin end siniseks vihastama - Tallinna Näidislinnuvabrik oli seal tõlgitud Tallinn Model Bird Factory Wink
O.T., aga kas Gotha trammide kabiinis leidunud eestikeelsed sildid olid tehases paigaldatud või kohapeal aretatud (igatahes nägid head välja)
Vasta

Kleepsud avanewad sissepoole tulid alles 90 ndatel.Ja oli kohalik toodang.Lapsepõlwest mälestused TR9 uste kohal värvitus kiri :sisenemine ,wäljumine.Sana ka IK 620,556,180.Noil lisaks eelnewale kirjad laste ja inwaliidide koht ja Ärge ületage sõiduteed seiswa autobussi eest.Too wiimane just 620 salongist meelde jäänud.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta

valdo Kirjutas:
vad77 Kirjutas:Kõige huvitam on see, et sõna "вовнутрь" on ebaõige , õige on siis lihtsalt "внутрь"

Ju siis ei leidunud Ungaris head vene keele oskajat. Ning kui oli vaja N.Liitu eksporditavate isendite "pirkade" makette tegema hakata, pakkus oma teeneid keegi oma arvates "proff", aga tegelikult diletant.
Alates 1988 (nendel isenditel, mis omasid külgedel musta kummist liistu) oli see viga parandatud.
Tegelikult olid need sildikesed Ikarus-260/280 salongis ühed kõige kiiremini kaduvad asjad uste (4-osaliste) küljes olnud sangakeste kõrval. Esimesel uksel juhi pilgu all püsisid veidi kauem alles. Sarnased sildid olid ka pneumouksega 250-tel ja 256-tel ukse väisküljel ("Ostoroþno, otkrõvajetsja naruþu"). Ka need ei püsinud kuigi kaua, põhjuseks kas kiire loetamatuks pleekimine ja/või ettejäämine bussi ülevärvimisel.

Kui telefon ei tööta, siis helistage riketesse!
Vasta

Paneks siia paar pilti Vilniuses liini sõitvatest linnaliini Ikarustest:
[Pilt: 14eba09.jpg]
[Pilt: a58a2r.jpg]
[Pilt: ifbac8.jpg]

Sai ka nähtud ühte rahvusvahelist liini sõitvat Ikarust:
[Pilt: xpa4nd.jpg]
[Pilt: 2i8j8qs.jpg]

Vabandan piltide halva kvaliteedi pärast.
Vasta

Paljukest neid turistiseeriaid seal veel näha on?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

EdR Kirjutas:Paljukest neid turistiseeriaid seal veel näha on?
See turist on Valgevene buss hoopis. Rohkem turiste silma ei hakanud ka.

Eelmine aasta sai linnalähiliinil aga LAZ-695N nähtud, ühel foorumlasel peaks sellest ka pilt täitsa olemas olema, ise ei jõudnud teha, kuid see jutt läheb hoopis teise teema alla juba...
Vasta

Paistab,et Latis ja Leedus on ka turistikad välja surnud(ehk siis mõni üksik liigub veel). Venemaal paistab neid päris palju veel liikumas kuid sealt osta ja Eestisse tuua pidi ilge peavalu olema. Ukrainas ja loomulikult Ungraris on neid hullusti veel liikumas kuid mis pürokraatia tuleks läbida kui sealtmailt legaalselt Ikarus Eestisse tuua?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

EdR Kirjutas:Ukrainas ja loomulikult Ungraris on neid hullusti veel liikumas kuid mis pürokraatia tuleks läbida kui sealtmailt legaalselt Ikarus Eestisse tuua?
Kuna Ungari on EL-i riik, siis paberimajanduse poolelt vast nii hull see asi polegi... Ukrainaga jamamist rohkem.
Vasta

EdR Kirjutas:Paistab,et Latis ja Leedus on ka turistikad välja surnud(ehk siis mõni üksik liigub veel). Venemaal paistab neid päris palju veel liikumas kuid sealt osta ja Eestisse tuua pidi ilge peavalu olema. Ukrainas ja loomulikult Ungraris on neid hullusti veel liikumas kuid mis pürokraatia tuleks läbida kui sealtmailt legaalselt Ikarus Eestisse tuua?

Kusjuures tulin eile Lätist ja umbes 40 km enne Ikla piiripunkti seisis üks täitsa kobe Ikarus 200... seeriast (ei jõudnud identifitseerida) midagi. Tagapool seisis veel üks vrakk igaljuhul Ikarus.

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne