Ikarus, osa 5

(02-06-2010, 13:55 PM)Mister X Kirjutas:  Ka värvikombinatsioon viitab päris esimestele 255tele - olid pealt valged ja alt punased. See "250" esikandlel on ilmselt hilisem isearetus. Ent asja muudab kahtlaseks hoopis muud näitav tehaseplaat.

Väljalaskega 73-74 Ik-250-d ei saanud omada kahte ust. Alles hiljem tehti ka 250-tele teine uks. Samuti olid avatavad õhuaknad minu meelest 250-tel kõigil akendel, välja arvatud viimased kaks akent (mõlemal pool üks), mis olid triibulised ja varjasid garderoobi ja külmikut. Ka oli neil ees stange all nn. "hakklihamasin" ja esiotsa all suurem radikas.
See tehaseplaat pole bussi küljes kinni, see on liistu vahele torgatud. Oletan, et mujalt pärit.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(02-06-2010, 15:18 PM)aavu Kirjutas:  
(02-06-2010, 13:55 PM)Mister X Kirjutas:  Ka värvikombinatsioon viitab päris esimestele 255tele - olid pealt valged ja alt punased. See "250" esikandlel on ilmselt hilisem isearetus. Ent asja muudab kahtlaseks hoopis muud näitav tehaseplaat.

Väljalaskega 73-74 Ik-250-d ei saanud omada kahte ust. Alles hiljem tehti ka 250-tele teine uks. Samuti olid avatavad õhuaknad minu meelest 250-tel kõigil akendel, välja arvatud viimased kaks akent (mõlemal pool üks), mis olid triibulised ja varjasid garderoobi ja külmikut. Ka oli neil ees stange all nn. "hakklihamasin" ja esiotsa all suurem radikas.
See tehaseplaat pole bussi küljes kinni, see on liistu vahele torgatud. Oletan, et mujalt pärit.
Olge mureta, lähiajal üritan papi juures täpsustamas käia. Tõsi, 255 aga papi ei jätt jonni ja siis jäin tema infole kindlaks.
Vasta

(02-06-2010, 15:18 PM)aavu Kirjutas:  
(02-06-2010, 13:55 PM)Mister X Kirjutas:  Ka värvikombinatsioon viitab päris esimestele 255tele - olid pealt valged ja alt punased. See "250" esikandlel on ilmselt hilisem isearetus. Ent asja muudab kahtlaseks hoopis muud näitav tehaseplaat.

Väljalaskega 73-74 Ik-250-d ei saanud omada kahte ust. Alles hiljem tehti ka 250-tele teine uks. Samuti olid avatavad õhuaknad minu meelest 250-tel kõigil akendel, välja arvatud viimased kaks akent (mõlemal pool üks), mis olid triibulised ja varjasid garderoobi ja külmikut. Ka oli neil ees stange all nn. "hakklihamasin" ja esiotsa all suurem radikas.
See tehaseplaat pole bussi küljes kinni, see on liistu vahele torgatud. Oletan, et mujalt pärit.
Ma usun juba ammu,et kõige esimeste aastate 250 olid 2-uksega,ehitusaastatega 1971 ja 72 on netis pildid olemas (mida ma eilse otsimisega kohe ei leidnud küll on need aga mul arvutis olemas),ka on summutaja vasakul pool.
Mõõda bussi pikkus ära,12m peab olema,sammuti vasakul küljel koos juhiomaga 6 akent(uuemal 250-l on 7,need aknad on lühemad).
Ja 255-l jooksevad küljeliistud üleval tiivakoopasse,250-l seda pole.
Panen mõne pildi oma arvutist. Rohekasvalge on 1972a. ja punakate triipudega 1971a. ehitatud:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

(03-06-2010, 20:55 PM)Edel Kirjutas:  Ma usun juba ammu,et kõige esimeste aastate 250 olid 2-uksega,ehitusaastatega 1971 ja 72 on netis pildid olemas (mida ma eilse otsimisega kohe ei leidnud küll on need aga mul arvutis olemas),ka on summutaja vasakul pool.
Mõõda bussi pikkus ära,12m peab olema,sammuti vasakul küljel koos juhiomaga 6 akent(uuemal 250-l on 7,need aknad on lühemad).
Ja 255-l jooksevad küljeliistud üleval tiivakoopasse,250-l seda pole.
Panen mõne pildi oma arvutist. Rohekasvalge on 1972a. ja punakate triipudega 1971a. ehitatud:

Mu mälu pettis, on jah 2 uksega. Eksisin ilmselt selle tõttu, et tagaust kasutati lisatööriistaruumina ja avati vaid T-2 ajal. Alles hiljem tuli nõue see igasugu kolast tühi hoida ja ka seestpoolt avatavana. Et neil piltidel pole külmikut näha, saab tähendada kaht asja: ümberehitatud või tehasest nii tellitud. MS. viimased aastad (2 või3) enne Moskva poolt kraanide kinnikeeramist tulidki meile ka 250-d ilma külmikuta ja rohkemate istmetega

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(04-06-2010, 10:06 AM)aavu Kirjutas:  
(03-06-2010, 20:55 PM)Edel Kirjutas:  Ma usun juba ammu,et kõige esimeste aastate 250 olid 2-uksega,ehitusaastatega 1971 ja 72 on netis pildid olemas (mida ma eilse otsimisega kohe ei leidnud küll on need aga mul arvutis olemas),ka on summutaja vasakul pool.
Mõõda bussi pikkus ära,12m peab olema,sammuti vasakul küljel koos juhiomaga 6 akent(uuemal 250-l on 7,need aknad on lühemad).
Ja 255-l jooksevad küljeliistud üleval tiivakoopasse,250-l seda pole.
Panen mõne pildi oma arvutist. Rohekasvalge on 1972a. ja punakate triipudega 1971a. ehitatud:

Mu mälu pettis, on jah 2 uksega. Eksisin ilmselt selle tõttu, et tagaust kasutati lisatööriistaruumina ja avati vaid T-2 ajal. Alles hiljem tuli nõue see igasugu kolast tühi hoida ja ka seestpoolt avatavana. Et neil piltidel pole külmikut näha, saab tähendada kaht asja: ümberehitatud või tehasest nii tellitud. MS. viimased aastad (2 või3) enne Moskva poolt kraanide kinnikeeramist tulidki meile ka 250-d ilma külmikuta ja rohkemate istmetega
Taga magamiskohaga variant Ikarus 250.95 ?
Vasta

(04-06-2010, 12:23 PM)Regardman Kirjutas:  Taga magamiskohaga variant Ikarus 250.95 ?
Paljudel neid magamiskohti ikka oli?
Mudelite 250.58 tootmisaastad 1980-1984, 250.59 on 1984-1989 ja 250.95 1990-...
250.93 ka meil esines?
Mis meil veel on 250-seeriast olnud peale eelnimetatu mudelite? 250.09, 250.12...?
Kummalised imeseeriad need 250.52 ja 250.53.
Mis aastast esimestel 250-l tagauks ära kadus?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

(04-06-2010, 22:59 PM)Edel Kirjutas:  
(04-06-2010, 12:23 PM)Regardman Kirjutas:  Taga magamiskohaga variant Ikarus 250.95 ?
Paljudel neid magamiskohti ikka oli?
Mudelite 250.58 tootmisaastad 1980-1984, 250.59 on 1984-1989 ja 250.95 1990-...
250.93 ka meil esines?
Mis meil veel on 250-seeriast olnud peale eelnimetatu mudelite? 250.09, 250.12...?
Kummalised imeseeriad need 250.52 ja 250.53.
Mis aastast esimestel 250-l tagauks ära kadus?
Ära unusta, et N-Liidu tarvis olid omad seeriad. Piltidel identsed bussid võivad olla eriindeksitega ning sama, mida me tunneme nt. 250.95 all võib olla mujal hoopis teine.
Vasta

(05-06-2010, 02:22 AM)Regardman Kirjutas:  Ära unusta, et N-Liidu tarvis olid omad seeriad.

Seda seerias vist ei tehtud, oli 250 kere ja sees olid vaid pöörlevad tugitoolid, kas 8 või 10 tk kummalgi pardal ühes reas. Taga oli baar, kust stjuuardess kandis jooke-snäkke härradele ette. Bussijuhi seljataga oli klaasist vahesein klaasist uksega ja kardinatega, et ta ei kuuleks-näeks, mis taga toimub. Seda bussi sai vist ainult partei ja valitsuse tellimusel. Lihtrahvale ei antud. Seisis rohkem Mootori hoovis, läbisõitu ilmselt polnudki eriti. Küljed olid ka mingit triibulist mitmevärvilist, meeles oranþtriip teiste värvide seas.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(05-06-2010, 10:49 AM)aavu Kirjutas:  
(05-06-2010, 02:22 AM)Regardman Kirjutas:  Ära unusta, et N-Liidu tarvis olid omad seeriad.

Seda seerias vist ei tehtud, oli 250 kere ja sees olid vaid pöörlevad tugitoolid, kas 8 või 10 tk kummalgi pardal ühes reas. Taga oli baar, kust stjuuardess kandis jooke-snäkke härradele ette. Bussijuhi seljataga oli klaasist vahesein klaasist uksega ja kardinatega, et ta ei kuuleks-näeks, mis taga toimub. Seda bussi sai vist ainult partei ja valitsuse tellimusel. Lihtrahvale ei antud. Seisis rohkem Mootori hoovis, läbisõitu ilmselt polnudki eriti. Küljed olid ka mingit triibulist mitmevärvilist, meeles oranþtriip teiste värvide seas.
0001 EAA, oligi vaid parteikomude bussiks.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Kel huvi üht vanemat Ikarus 55te näha, siis Tallinnas ühe siin foorumis suurt kajastust leidva ettevõte vahetusläheduses ta seisab.
Vasta

(09-06-2010, 17:48 PM)Regardman Kirjutas:  Kel huvi üht vanemat Ikarus 55te näha, siis Tallinnas ühe siin foorumis suurt kajastust leidva ettevõte vahetusläheduses ta seisab.

Seesama Sebe enda Lux?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

Ühe Ikaruse elutee sai otsa. Valma külas keset põldu seisnud 260 Viljandi vanarauakokkuostus CRONIMET viimatisel nädalavahetusel.

Piltide autor TALUPOEG TALUJA.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

[Pilt: 9453659_PcZUBQ.jpeg] kas keegi teab antud isendist midagi? Olla Soomest Maarjamaale toodud?
[Pilt: 9453697_b5yKP1.jpeg] [Pilt: 9453695_v9374j.jpeg]
edit... Pildid on www.v8power.ee kasutaja swenska tehtud
Vasta

(19-06-2010, 19:18 PM)guits112 Kirjutas:  kas keegi teab antud isendist midagi? Olla Soomest Maarjamaale toodud?
http://pilt.delfi.ee/picture/9453659/
http://pilt.delfi.ee/picture/9453697
http://pilt.delfi.ee/picture/9453695
edit... Pildid on www.v8power.ee kasutaja swenska tehtud
Uus omanik Sebe. Väike iluravi ja sõiduks valmis.
Vasta

Hästi säilinud isend! Tere tulemast meie teedeleToungue
Vasta

End. Eesti Bussi Ikarus 402AKP, viimastel aastatel tuntud kui Tallinna Lennujaama Ikarus, on täitsa olemas:
http://fotoalbum.ee/photos/Albu-tbh/73736489
Vasta

On segaseks jäänud,mis aastast hakati tootma Ikarus-256? Kas 1977a.?
Olen leidnud ühe video 256-st http://www.youtube.com/watch?v=8dFhRTRgY_c Mõnusalt nostalgiliselt mõjuv vanakooli turistika hääl! Kunagi ammu-ammu,eriti 80-te aastate esimeses pooles,sai selliste Ikarustega palju sõidetud. Salongis mõned detailid viitavad varasematele turistikatele,pildinäide 207AAP salongist millele täpsemalt vihjan http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/73955189 uuematel,näiteks Varjupaiga 1982a. 256-l,neid pole. Ja tagasilla hääl on väga sarnane 1978a. Ikarus-250-le ja sammuti hääle järgi pakun,et tegemist on ka 5-käigulise käigukastiga.
Tegemist siis ühe päris esimese Ikarus-256-ga kusagilt 70-te lõpust. Varjupaiga 256 on juba 6-käigulise kastiga ja tagasild teeb hoopis teist häält.
Veel on küsimusi 256 esimese ukse kohta. Teadupärast tulid esimesed õhuga käivad uksed 1980a.,kas siis varasemad 256-d olid käsiajamiga nagu 255? Olen leidnud piltidelt nii käsiajamiga kui ka voldikuksi. Täpsustage.
Ja veel. Esimeste õhuga käivatel ustel puudus ukse allotsas asetsev ovaalse kujuga aken. Mis aastal see aken tekkis?
Siin näide ühe 1981a. ilma alumise aknata 250 esiuksest http://fotobus.msk.ru/photo/24593/

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

(01-08-2010, 13:45 PM)Edel Kirjutas:  On segaseks jäänud,mis aastast hakati tootma Ikarus-256? Kas 1977a.?
Olen leidnud ühe video 256-st http://www.youtube.com/watch?v=8dFhRTRgY_c Salongis mõned detailid viitavad varasematele turistikatele,pildinäide 207AAP salongist millele täpsemalt vihjan http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/73955189 uuematel,näiteks Varjupaiga 1982a. 256-l,neid pole.
Kahtlen, et see varasemate turistikatele omane detail on. Näiteks 1990+ a. Ikarus 260 seeria bussidel olid analoogsed tugiseinad.
Vasta

(01-08-2010, 19:14 PM)Regardman Kirjutas:  Kahtlen, et see varasemate turistikatele omane detail on. Näiteks 1990+ a. Ikarus 260 seeria bussidel olid analoogsed tugiseinad.
Tean aga ma pidasin silmas just 250-256-seeria busse. 80-te aastate mudelitel pole neid "asjakesi" täheldanud,neil on torud ja juhi seljataga ka klaas. Need "nurgad" ei mahuks sinna ära.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

Mitte kunagi ei tarvitatud Ikaruste kohta sõna TURIST, seda bussipargis TAK Ülemiste fil-Mootor-Eesti Buss. Sõna TURIST mõisteti seal üheselt - LAZ bussi turisti versioon millel olid kõrged istme seljatoed. Numbreid peas pole ega hakka otsima ka. Jkarused jagunesid LUX, Komfort ja Valge, hiljem vist valge kadus, kuna tehas hakkas ka valgeid punaseks värvima ja siis tulid täpsustused 255, 250, 256.

Algul st. 70-ndatel ja 80-ndatel oli neli kolonni, millest kolmas oli tõesti turisti kolonn, mis teenindas sadamas "Inturisti" ja juhuvedusid ja bussid seal põhiliselt LAZ turistid, hiljem 255-d ja 250-d.
1. kolonn kaug- ja vabariigist väljuvad liinid, 2. kolonn linnalähiliinid ja neljandas olid aeglased kaugliinid ja vist kiirliine ka. 2.-st kolonnist sündis Harjumaa Liinid. Üldiselt toimus ju ka muutusi aastatega kolonnide süsteemis.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne