Millist õli kasutada seguõlitusel?
#21

Kas kellelgi on veel soovitusi, mis õli jawa 634 jaoks kasutada.
Kuna mootori sissesõit ees, siis mingit kahtlast õli sinna mingil juhul ei pane.
paberite järgi siis 1:30 peab sissesõidu perioodil olema ja pärast 1:35
Kus kohas üldse müüakse kvaliteetseid õlisid(Tallinnas)?
Vasta
#22

ints0000 Kirjutas:Kas kellelgi on veel soovitusi, mis õli jawa 634 jaoks kasutada.
Kuna mootori sissesõit ees, siis mingit kahtlast õli sinna mingil juhul ei pane.
paberite järgi siis 1:30 peab sissesõidu perioodil olema ja pärast 1:35
Kus kohas üldse müüakse kvaliteetseid õlisid(Tallinnas)?

Mõistlik oleks muidugi jääda koguaeg ühe ja sama õli peale ...
Välismaa tsiklifoorumites soovitatakse tihti teha sissesõit odava mineraalõliga (halvemate määrimisomaduste tõttu pidavat kiiremini sisse töötama), aga ise seda loogikat ei jaga.
Üldiselt, testides on enamasti silma paistnud tuntud margid, eriti Castrol.
Ise kasutan selle 2T sünteetilist varianti, vastab ISO-EGD-normile.
Peaks müüdama Järvel Autotarvete poes (see vanas Autoteeninduse hoones), sealt leiab ka muid marke.
Võib muidugi alustada ka nii: esimene paagitäis 1:25, teine 1:30 ja edaspidi 1:35 ...
Vasta
#23

"Naised saunas rääkisid", et nõukaajal pandi seguõlitusel bensiini hulka diiselkütust.
Oli see ainult hädajuhtumil? Mis vahekorras? Kuidas need omavahel segunevad? jne.
Ei kavatse enda Jawal proovima hakata aga oleks lihtsalt huvitav teada.

Jawa 354 `64
Vasta
#24

(07-06-2006, 13:17 PM)ints0000 Kirjutas:  Kas kellelgi on veel soovitusi, mis õli jawa 634 jaoks kasutada.
Kuna mootori sissesõit ees, siis mingit kahtlast õli sinna mingil juhul ei pane.
paberite järgi siis 1:30 peab sissesõidu perioodil olema ja pärast 1:35
Kus kohas üldse müüakse kvaliteetseid õlisid(Tallinnas)?
Kaldun samuti toetama mõtteviisi kasutada moodsaid 2T premix täissünte või vähemalt poolsünte (mineraale Jawale ei soovitaks), siis 634 sissesõiduks esimene paagitäis 1:25; järgmine 1:30 - 1:33, ja peale sissesõitu 1:40... rikkama segu ja rahulikuma sõidustiili juures saab korraliku õliga hakkama ka 1:50.
Sobivat õli pakuvad kõik tuntud brändid nagu Castrol, Motul, Valvoline jne. Tüüpiline hinnatase jääb 9-11 eur / l ning valikut on autovaruosa- ning motopoodides piisavalt.

Suurte koormuste ja võimsuste jaoks mõeldud Hi-End Racing õlid ei anna Jawades või ida masinates töristamisel peale võibolla erilisema lõhna ja topelthinna mitte mingit muud kasulikku efekti.
Ratsionaalseks jäädes ei ole ka "vanad-head vene õlid" ega ka tänapäevased 4T õlid eelsegu puhul nagu teema ja diisli segamisest eelsegusse pole ldse kuulnud - ja see ei kõla ka kuidagi arukalt.
Kui kedagi peaks huvitama, siis võin jagada kogemusi kastoori kasutamisel - sellega katsetamine on mul parasjagu just 634-ga käsil.

================================
Jawa 350-634, Suzuki RGV 250 Gamma, Vespa ET-4 125, MB 280SL (R107)
Vasta
#25

(08-06-2006, 14:34 PM)argo1974 Kirjutas:  ... Üldiselt, testides on enamasti silma paistnud tuntud margid, eriti Castrol. ...
Sattus mõned päevad tagasi silma üks netileht lahtivõetud automootorite piltidega koos kasutatud õlimarkidega. Enda jaoks jätsin meelde, et Castroliga sõitnud mootorid olid kõik hirmus tökatise väljanägemisega seestpoolt. Teiste õlide puhul oli nii ja naa, sõltuvalt konkreetsest margist ja ka asukohariigist ...

Rain Rikas
Eesti Maanteemuuseumi peavarahoidja
rain.rikas@mnt.ee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne