Tartu mnt uuendamine Tallinnas ja kaduvad ehitised
#1

Mis kuupäevast sel aastal siis Tartu mnt suletakse, täpsemalt lõik: Liivalaia-Masina tn, teab keegi?
Vasta
#2

Ma tegin juba pildid praegusest hetkest ära.Suwel tuleb toda kanti tihemini külastama hakata.
Vasta
#3

PETSS Kirjutas:Ma tegin juba pildid praegusest hetkest ära.Suwel tuleb toda kanti tihemini külastama hakata.

Mina pildistasin juba eelmisel suvel läänepoolse serva need majad põhjalikult ära, mis maha ekskavaatordatakse.  Ehk kui 2005 suvel idakülge lammutama hakati, siis sai ettenägelikult pildistatud ka kogu vanal joonel olevat läänekülge.

Et jääks mälestus asjadest, mida varsti enam ei ole.

Kaks fotomälestust 7. juulist 2005 (näide tehtud suurest hulgast piltidest):

[Pilt: tartumnt.jpg]
[Pilt: tartumnt2.jpg]

Pildid on veebis vaatamiseks oluliselt vähendatud, nende tegelik suurus on 14 MB/tükk (ehk 2560x1920 px pakkimata TIFF, mis lubab teravat klantsväljatrükki A4 suurusele nt).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Tartu mnt remondi teemas kirjutati:
Martti Kirjutas:
North Kirjutas:Lammutamisest nii palju, et lisaks keskturu juures olevale kolme hoonele likvideeritakse ka Tartu mnt. 75. Teeremondiga elamul küll otsest seost vist pole.
Paksude ja tugevate müüridega paekivist maja, sellest põhimõtteliselt müürid järgi ongi, sest katus ja teine korrus on seest põlenud.
Ja katusest kasvavad välja juba paarimeetrised puukesed... Tahaks loota, et nende vanade müüride sisse siiski uus sisu tehakse. Kuid vaadates senist ehitustegevust Tallinna kesklinnas, kistakse see maja lihtsalt maani maha ja asemele ehitatakse mingi moodne betoonist ja klaasist kast, nagu teispool teed asuv Tartu mnt. 74.

Kuigi ise ka tööülesannetega seoses võtan osa ühe moodsa kuuekordse korterelamu projekteerimisest Kollasele tänavale. Pisike puitmaja Kollane 6 seisab kokkulükkamise ootel, veidi suurem ja paremas seisus puitmaja Kollane 16 jääb aga peatselt betoondžunglisse vangi...

Kui telefon ei tööta, siis helistage riketesse!
Vasta
#5

XTA Kirjutas:Kuid vaadates senist ehitustegevust Tallinna kesklinnas, kistakse see maja lihtsalt maani maha ja asemele ehitatakse mingi moodne betoonist ja klaasist kast, nagu teispool teed asuv Tartu mnt. 74.
Seal polnud ennist mingit majakest asemel.
Vasta
#6

Regardman Kirjutas:
XTA Kirjutas:Kuid vaadates senist ehitustegevust Tallinna kesklinnas, kistakse see maja lihtsalt maani maha ja asemele ehitatakse mingi moodne betoonist ja klaasist kast, nagu teispool teed asuv Tartu mnt. 74.
Seal polnud ennist mingit majakest asemel.

Oli, aga see lammutati vist veidi varem kui uus ehitati. Mäletan veel, kuidas kahekorruseline puumaja mõned aastad tagasi palkhaaval lahti võeti (vast pandi see kusagil mujal mingitmoodi üles).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Käisin täna tutvumas Tartu maantee rekonstrueerimistöödega, kaamera pihus.

Tartu mnt 46 puumaja on lammutatud, alles on vaid väike prahihunnik. Tartu mnt 44 majast on suur osa lammutatud, uuele tänavajoonele on tehtud uus sein. Ehk siis vanast Tartu mnt 44 puumajast on alles jäetud sein esimese korruse ulatuses ning tõstetud ringi see uuele tänavajoonele koos ukseava ja sepisrõduga. Arvatavasti saab sellest "Seiklusjuttude..." pubi uus sissepääs ja fassaad. Tartu mnt 40, suurest kahekorruselisest kivimajakompleksist on alles vaid mõned lõunapoolsed müürid, mida ekskavaator suure õhinaga parajasti lammutas (ning jäi ka fotole).

[Pilt: tartum_1.jpg]

[Pilt: tartum_2.jpg]

[Pilt: tartum_3.jpg]

[Pilt: tartum_4.jpg]

Ning lõpuks - Tartu mnt 75 on ka jäljetult maa pealt kadunud, asemel suur hulk ladustatud trassitorusid jm ehitusmudru. Kuna seal autot peatada ei saanud, siis 75 kandist mul pilte ka kahjuks pole.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

Eile käisin jälle üle pika aja ehituse käiku vaatamas, trammiteed on maha saadud juba umbes 200m ulatuses. Mõnes kohas on ka äärekivid paika pandud, kuid suurem töö on siiski veel ees.
Vasta
#9

Üks maja tundub 'plaaniväliselt' vähemaks jäävat:
http://www.epl.ee/?artikkel=351048
Vasta
#10

Jansa Kirjutas:Üks maja tundub 'plaaniväliselt' vähemaks jäävat:
http://www.epl.ee/?artikkel=351048

Ei imestanud üldsegi. Selline müristamine ja pidev vibratsioon jätab kindlasti jälgi ka teistesse majadesseSad

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Vasta
#11

Mõigus toimub ka midagi,kas ehitatakse teed laiemaks?Linnapiirile paigaldatud ka uued piirimärgid.Kas sellised just wajalikud ,iseasi?Mind nad ei sega aga ?
Vasta
#12

Jansa Kirjutas:Üks maja tundub 'plaaniväliselt' vähemaks jäävat:
http://www.epl.ee/?artikkel=351048

Poisid, kurat, ei arvestanud, et 20. sajandi algul ei tehtud tööstushoonetele (endine tubakavabriku kompleksi kuulunud hoone) sügavaid vundamente alla, sest tollal lihtsalt ei olnud tavaks hoone seinte läheduses maa sees sügaval tuhnida. Liivasel pinnasel püsib korralik paeladu ka madala vundamendiga üsna kindlalt, kui ladu korralik on.

Ja kui nüüd seal sonkima hakati, siis liiv varises auku ning vundament ja seinad/laed takkajärele...

P.S. Muide, Tallinna linnamüüri vanemad lõigud, nn Margrete müür, on ka rajatud pea ilma igasuguse sügava vundamendita 14. sajandi alguses...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne