SURVEASTE ja 95bensiin
#1

Tegemist nõuk. aja lõpust pärit kangidest juhitava platvormtransportööriga (4..6? hj), kandevõime 1,5tonni.
1-silindriline, 2-klapiline, 4-taktiline mootor, sundõhkjahutus, jalaga käimalöödav. Töötades tahmub põlemiskamber mõne minutiga täielikult. Viide sellele, et ei toimu õiget põlemist.
Põlemiskambri maht A.S.S. on 573cm3 ja Ü.S.S 93cm3 -> arvutuslikult on surveaste 1 : 6,15 . Kui eeldada, et mootor on mõeldud kasutamiseks bensiinile 66 või 72, mis ei nõua tänapäevastele kütustele vajalikku kokkusurumist, on ilmselt viga surveastmes.
Seega peaks Ü.S.S. põlemiskambri mahtu vähendama ca 36cm3 võrra, et saada surveaste 1:10 nagu 95bensiinile kohane.
Probleem selles, et põlemiskambri kaant ei õnnestu põlemiskambri mahu vähendamise eesmärgil maha lihvida, kuna Ü.S.S asendis kolvi ja kaane vahele jääb kõigest 0,5-1mm.
Kaane materjali ei oska nimetada - tundub kerge.
Teoreetiliselt võiks mõelda kaas vajalikus mahus "täis valada-sulatada". Kuidas siis aga gaasid liikuma hakkavad, ei oska üldse arvata!?
Kas sellist täissulatamist/valamist ka praktikas kasutatud on? Millised on alternatiivid?
Vasta
#2

Mõned vastused leiduvad siin.
Vasta
#3

UMarko Kirjutas:Probleem selles, et põlemiskambri kaant ei õnnestu põlemiskambri mahu vähendamise eesmärgil maha lihvida....

Mina tean küll, et Zid-4,5 mootoritel on silindripead veidi maha treitud. Treipingi padruni vahele läheb nii, et kinni võetakse küünlaavasse keeratud vastavast kuuskantjupist.
Vasta
#4

To Jesper: arutan asja paralleelselt, st sh ka tqhq-s.

To Romka: mõõtmistulemused näitavad, et kui kaant maha lihvida enam kui 0,4mm, hakkb kolb vastu kaant käima. Seega pole kaane lihvimisel üksi mõtet. Tegemise taha asi ilmselt ei jääks.
Vasta
#5

No mida siin enam arutada on, seal ammu öeldi õige vastus ära ju.
Vasta
#6

UMarko Kirjutas:Probleem selles, et põlemiskambri kaant ei õnnestu põlemiskambri mahu vähendamise eesmärgil maha lihvida, kuna Ü.S.S asendis kolvi ja kaane vahele jääb kõigest 0,5-1mm.

No nii mehed, mõtleme nüüd natuke järele - kas ikka saab kolb vastu kaant käima hakata kui kaane pinnast 1mm näiteks maha lihvida ja sellega põlemiskambri mahtu vähendada? Igal otto-mootoril on võimalik surveastet tõsta. tuleb vaid õigest kohast freesida.
Vasta
#7

No kui kolvi ja põlemiskambri lae vahel on 0,4mm ja sa sa lihvid kaane pinnast 1mm maha, siis see pole mitte ainult võimalik, vaid just nimelt see juhtubki Smile

Samas on kogu see probleemipüstitus sügavalt vildakas, esiteks ei saa bensiini oktaanarv mingi surveastme x jaoks kunagi liiga kõrge olla, vaid ainult liiga madal. Teiseks on olemas autosid, millel on surveaste 6 tuuris ja sõidavad kenasti ringi, seega pole probleem surveastmes kui sellises. Kolmandaks on põlemiskambri täitmine sügavalt problemaatiline tegevus, arvatavasti on absoluutselt kõik võimalikud alternatiivid (näiteks ploki lihvimine) sellest oluliselt lihtsamad.

Reguleeri karpa ja süüde ära ja 90% tõenäosusega on rahu majas. Ei pea mootorit lahtigi võtma.
Vasta
#8

Tahmamine on üsna kindel märk liialt rikkast küttesegust. Õhufilter puhtaks! Kui see ei aita siis karbussi kallale. Tüüsid muide kuluvad suuremaks. Bensiinis võib viga olla, aga mitte oktaanarv ei ole liiga kõrge vaid selles vanuses mootoritele on arvestatud PLIIGA bensiin et klapid tihedad püsiksid. Vastav lisand saadaval hästivarustatud poodides
Vasta
#9

Lihtsaim viis selgitamaks, kas probleem peitub bensiinis, on proovida 66...76 kütet. Kas on infot kust/kellelt sellist leida?
Vasta
#10

Jesper Kirjutas:No kui kolvi ja põlemiskambri lae vahel on 0,4mm ja sa sa lihvid kaane pinnast 1mm maha, siis see pole mitte ainult võimalik, vaid just nimelt see juhtubki Smile

no aga lihvi siis kolvi kohal olevat kaane pinda samuti 1mm maha. kui lihvida igalt poolt kaane pinda 1mm maha siis väheneb põlemiskambri ruumala ja saadki kõrgema surveastma. lõppude-lõpuks on ju meil tähtis ikkagi põlemiskambri maht mitte see kui suur on vahe kolvi ja plokikaane vahel.
Vasta
#11

1) Neljataktilistel mootoritel on sundõlitus õlipumba kaudu
2) Kolb on varustatud õlirõngaga, et vältida õli sattumist põlemiskambrisse
3) Rikas segu 4-taktilistel praktiliselt tahma ei ladesta
4) Surveastmel, bensiinil ja tahmamisel ei ole mingit seost

Muud järeldused palun teha iseseisvalt.
Vasta
#12

gaaz Kirjutas:lõppude-lõpuks on ju meil tähtis ikkagi põlemiskambri maht mitte see kui suur on vahe kolvi ja plokikaane vahel.

Oioioioi, aiaiaiaiai...

See konkreetne mootor ei pruugi muidugi mingi eriline pärl olla, aga keskmisele, enam vähem normaalselt valmistatud põlemiskambrile oma väikeste valgete kätega peale lendamine "on tähtis" ja mitte vähe Smile
Vasta
#13

Eks ta jah veidi üleannetu oleks normaalse põlemiskambri kallale minna aga antud juhul nagu ma aru saan on tegu püstklappidega ning põlemiskamber lihtsalt vanni kujuline. kui muidu põlemiskambri mahtu väiksemaks ei saa siis tuleb kaane kolvipealset osa lihvida vältimaks kaane ja kolvi "lärmakat lähemalt tundma õppimist". kaane lihvimisel tuleb muidugi jälgida et klapid vastu kaant käima ei hakkaks.
Vasta
#14

ei ole kõigil neljataktilistel õlipumpa. sihuke kulbike haarab õli...
Vasta
#15

ZID-4,5 mootori õlipumba toimimist kontrollitakse nii, et töötamise ajal vajutatakse vastav karteri küljes asuv pulk (mille ümber on spiraalvedru) veidike sissepoole ja kui sealt "lörts-lörts" õli välja lööb, siis töötab.
Vasta
#16

Kas süüdet varasemaks panna led proovinud?
Vasta
#17

argo1974 Kirjutas:3) Rikas segu 4-taktilistel praktiliselt tahma ei ladesta
Oled sa oma väites ikka kindel? Millegipärast ei too sa ühtegi põhjust mis põhjustab tahmamist, probleem aga selles just seisnebki.
Vasta
#18

Süüdet olen varasemaks ja ka hilisemaks keeranud. Reguleerimisvahemik on tehase poolt ette antud. Mingisugust vahet põlemises ei tekkinud - endiselt tahmas.
Hiljuti märkasin foorumis mõtet: võiks proovida tugevama sädeme saamiseks takistuseta kõrgepingejuhet-piipu ning et raadiolainete summutamisfunktsiooniga küünal (NGK-l "R" täht) rikub ära süütepooli? Enne ülalmärgitud infot omades olen ka viimast küünalt ajutiselt proovinud - paremaks ei läinud. Kas tekkis mingisugust kahju - peab üle kontrollima.
Teen lähiajal masinast ja detailidest pildid - et oleks lihtsam aru saada, millest jutt.
Avastasin, et karpa ujukikambri kaane tihend ei ole tihe - kui bensiinitoru otsast puhuda, tuleb pisut õhku läbi. Samas tundub, et see ei saa kurja juur olla. Tihendi saab ju paksema panna.

Tänud kaasamõtlejaile.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne