12-12-2018, 18:24 PM
Toon teema natuke jälle pealkirjale lähemale.
On saadud ka ülevaatusel käidud nii enam vähem uue masinaga (2014), kui vanemaga 2001, ning tagatipuks ka ühe võrriga 58a 125cc...
uuema masinaga (citroen DS4...) oli kevadel probleem selles, et tagumiste rataste pidurdusjõud oli nõrk. Seda mitte masinal vaid sellepärast, et masin kerge, ilmaolud märjad ja lamellid lihtsalt libisesid mõõterullikul (rattad plokeerunud aga rullik käis edasi...) Tegelane proovis igasuguseid nõkse, et jõumõõtmist suurendada aga ei midagi. Tal ei õnnestunud ka normidega väga mängida, sest aastaarv on liiga uus. Õnneks oli mees mõistlik ning hoidis asju üleval/lahti nii kaua, kui sain vahepeal suvekad alla kruvitud ning siis asi jonksus.
Noh jah märgiti veel, et üks tuletõstuk on liiga aeglane. Valgusvihk langes tuledel erineva ajaga ja tõesti millegi pärast on üks aeglasema reageeringuga. Eks seal mingi sodi kuskil keermete vahel.
Teine masin on tiba vanem sebring aastast 2001. üldjuhul on asi jonksus kuni sinna maani, et paluti elektrilisi akndaid alla lasta. kuna ma pole neid mitmeid aastaid puutunud ei tahtnud need kohe mitte liikuda (pole ju kuskil öeldud, et kui palju peab aken avanema ja kas aknapilust piisab... ). Juhi oma töötas ilusti. Seejärel prooviti kõik turvavööde lukustamised kah ära - need OK. Üllatuslikult avastasin, et uus tulekustuti, millel veel taatlemise aega küllaga, oli näidik punase peale kobinud... ülevaataja küsis, et kas ostan uue või paneb puudusena kirja - lasin viimase teha. Nii ehk naa sõidan masinaga suht vähe ja Kuusakoski parkimise kell armatuurile pandud
Vana K58-ga oli ülevaatus väga lihtne. Kõigepealt muljetasime no oma 10 min. Siis vaatas birkat, võrdles dokumediga, palus tuled põlema panna - hakkasin mootorit käivtama, siis ültes, et pole vaja mootorit käima panna lülita lihtsalt tuled... Kuna sellel isendil aku ju puudub ja särts tuleb ainult mootori töötamisel 35W alalisgenekast, tuli mootor ikkagi käivitada. Korraks küsis ka piduritule näitamist - lehvitasin käega üles-alla siis näitasin käega ka suunatulede töö kh ette ette "udutulega jäin hätta..." Ega ta siis muud tarka osanudki öelda, et tee üks ring ja pidurda - sain pidama küll...
Seega õnneks on mul olnud mõistlikud ülevaatajad sattunud, kuigi enne ülevaatusele minekut on selline eksamile mineku tunne...
On saadud ka ülevaatusel käidud nii enam vähem uue masinaga (2014), kui vanemaga 2001, ning tagatipuks ka ühe võrriga 58a 125cc...
uuema masinaga (citroen DS4...) oli kevadel probleem selles, et tagumiste rataste pidurdusjõud oli nõrk. Seda mitte masinal vaid sellepärast, et masin kerge, ilmaolud märjad ja lamellid lihtsalt libisesid mõõterullikul (rattad plokeerunud aga rullik käis edasi...) Tegelane proovis igasuguseid nõkse, et jõumõõtmist suurendada aga ei midagi. Tal ei õnnestunud ka normidega väga mängida, sest aastaarv on liiga uus. Õnneks oli mees mõistlik ning hoidis asju üleval/lahti nii kaua, kui sain vahepeal suvekad alla kruvitud ning siis asi jonksus.
Noh jah märgiti veel, et üks tuletõstuk on liiga aeglane. Valgusvihk langes tuledel erineva ajaga ja tõesti millegi pärast on üks aeglasema reageeringuga. Eks seal mingi sodi kuskil keermete vahel.
Teine masin on tiba vanem sebring aastast 2001. üldjuhul on asi jonksus kuni sinna maani, et paluti elektrilisi akndaid alla lasta. kuna ma pole neid mitmeid aastaid puutunud ei tahtnud need kohe mitte liikuda (pole ju kuskil öeldud, et kui palju peab aken avanema ja kas aknapilust piisab... ). Juhi oma töötas ilusti. Seejärel prooviti kõik turvavööde lukustamised kah ära - need OK. Üllatuslikult avastasin, et uus tulekustuti, millel veel taatlemise aega küllaga, oli näidik punase peale kobinud... ülevaataja küsis, et kas ostan uue või paneb puudusena kirja - lasin viimase teha. Nii ehk naa sõidan masinaga suht vähe ja Kuusakoski parkimise kell armatuurile pandud
Vana K58-ga oli ülevaatus väga lihtne. Kõigepealt muljetasime no oma 10 min. Siis vaatas birkat, võrdles dokumediga, palus tuled põlema panna - hakkasin mootorit käivtama, siis ültes, et pole vaja mootorit käima panna lülita lihtsalt tuled... Kuna sellel isendil aku ju puudub ja särts tuleb ainult mootori töötamisel 35W alalisgenekast, tuli mootor ikkagi käivitada. Korraks küsis ka piduritule näitamist - lehvitasin käega üles-alla siis näitasin käega ka suunatulede töö kh ette ette "udutulega jäin hätta..." Ega ta siis muud tarka osanudki öelda, et tee üks ring ja pidurda - sain pidama küll...
Seega õnneks on mul olnud mõistlikud ülevaatajad sattunud, kuigi enne ülevaatusele minekut on selline eksamile mineku tunne...
Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid