Tehnoülevaatus. Jooksev kogumuspõhine arutelu

Need ikka kaks iseasja - õlikärsakas ja bensuka toore hais. Õlipõletajad on tänavapildis põhiliselt vanad Fordid (mille juht on veelgi vanem). Toore hais aga, mis näiteks ka minul paneb hetkega pea valutama on peamiselt kõik pudrupajana töötavad veneaegsed autod - zigulid, mossed, gaz veokad. Nende taga ei kannata üldse sõita. Kuniks möödasõiduvõimalust pole, tuleb kiirelt salongiõhule lülitada.
Vasta

Tervist .

  Asun fordimeeste kaitsele , ei saa mütsiga lüües kõiki Forde ühte patta panna , sama Lada de ja Mossedega . Tossavad ka mazdad ja audid ning mersud ja kummalisel kombel on tossavate bensiinimootoritega autode järel sõites hingamine raskem , kui diiselmootoriga tossutaja sabas sõites ( ilmselt diiselmootoris "köeb" oli ära ) .
Vasta

Ei mina mõista mis neil kaasaja "lumehelbekestel" häda on et iga asja peale pea valutama hakkab.
Sõitsin mõni nädal tagasi sellise Ladade rodu taga 21 autona ja no ei haisend, aknadki olid lahti ning ei mingit õli ega "toore" odööri.
[Pilt: 011207093913b88.jpg]

VAZ 2102
Hobitehnikaga mitte sõitmine kartuses et see tema turuväärtust vähendab on sama kui jätta oma naisega magamata, et järgmine mees "väiksemat läbisõitu" nautida saaks
Vasta

No kui hais su autosse ei jõudnud (kas autod olid nii kenasti korras, et seda polnud või oli tuul soodsast suunast...) siis ei saagi probleemi olla. Ving oma loomu poolest ei saagi inimesele meeldida, täpsemalt öeldes suuremas koguses see tapab inimese, väiksemas koguses tekitab kergemaid kõrvanähte, mis on inimese loomulik kaitsereaktsioon mürgile. Kõvadel suitsetajatel (foorumi põhjal ma ei tea kes on, kes ei ole, lihtsalöt üldiselt ütlen) ilmselt "probleemi" pole kuna vinguga oma kopsud ja aju juba nii ära mürgitanud, et vastureaktsiooni ei teki. Big Grin
Vasta

Aju on tundetu elund. Pea hakkab valutama, kui vingu tagajärjel veresoontes kitsus tekib. Ja tekib sellest, et co keelab verel hapniku sidumise. Mida vähem hapnikku, seda paksemaks veri muutub ja tema soontest läbisurumiseks peavad sooned laienema. Laienevad ka ja seetõttu väljendubki see valuna. Valuaistingu aga kannavad ajju närvid, mis sooni ümbritsevad. Nii et tegelikult ei valuta mitte pea, vaid aju ümber asetsevad imepeened veresooned paisuvad ja puutuvad vastu närve.
Väiksemast kogusest johtunud vingu sissehingamisest tekkivat valu aitab leevendada lihtne aspiriini tablet, mis on verd vedeldava toimega (atsetüülsalitsüülhape).
Kui ma veel metsas harveril töötasin, ja juhuslikult tuul tagant puhus, oli vahetuse lõpuks peavalu 100% garanteeritud. Suitsetamisega pole siin mingit pistmist.
Vasta

täpsemalt küll ei tee punalible hapnikul ja vingul vahet. võtab kopsus omale O kukile ja läheb seda kuskile näiteks lihastesse viima, aga seal ei võeta vastu, sest O küljes on ka C. tiirutab siis lible niikaua ringi kuni jõuab otsaga maksa, kus see kenasti turjalt maha võetakse ja utiliseeritakse. häda ainult selles, et maksa võime seda tööd teha on mitu suurusjärku väiksem kui kopsus punalibledele külge hakkab. seega vingu puhul lõpuks inimene sureb hapnikupuudusesse.
kui eessõitva auto sumpsist tulev lebra paneb pea valutama, siis ving võib kahtlemata ka osaline olla, aga pigem kogu kompott rõve saast ja mõjub tervikuna. tänapäeva inimesed võivad muidugi ka helbekesed olla, tõenäolisem on ehk siiski kütuse koostise muutus.
Vasta

(10-05-2019, 14:59 PM)olli Kirjutas:  Hea et stendis läks, mitte tänaval... 
Mis täpsemalt juhtus muidu, mis mootor jne?

Seda minagi.
Vasta

Noo ma ei tea, 90ndatel oli ikka peavalu garanteeritud kui linnas sai käidud. Ega siiani toore bensiini haisu ei kannata. Eks kuidas kellelegi, inimesi on erinevaid.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Hommikul oli brigaad mururöövleid lasteaia ümber trimmeritega laastamistööd teinud. Üks vana jäeti ilmselt karistuseks veel õhuluuaga pakazovkat tegema ja see lebrunn, mis õhus heljus, oli ikka väga jõhker. Nuusutasin pärast kodus jopet, see ka haises.
Meie peres on asjad nüüd kuidagi niikaugele jõudnud, et kõik muru ja puude saagimise teemad on mitu aastat elektrilised olnud. Sain jällekord aru, et nende asjade kallim soetusmaksumus ei ole kuskilt otsast mahavisatud raha. Tänaseks on asjad kindlsti numbriliselt plussis, lisaks veel tervisesääst, väiksem mürareostus ja ärajäänud jebimine mingite kanistrite ja õlidega ja mitukümmend tonni vähem LEBRA-tamist.
Vasta

Sellest arusaamiseks peab mitte suitsetama ja omama suti laiemat maailmapilti, kui kohalik kobruleht pakub.

v6sa@makitausku.ee
Vasta

Zuzul oleks lust seda juttu siin tehnikameeste seltskonnas lugeda Big Grin
Vasta

Sõitsin just Tsirguliinast läbi. Seltskond töömehi trimmerdas bensiinimootoriga Stihlidega kraavipervi ja üks vana 01 tuli ka alevivahel vastu. Olen šokis .

Aquila captas non muscas.
Vasta

Las umbrohi ja Võsa kasvab. Mis nad siin vingu(ta)vad mööda Eestimaad.
Vasta

Las kasvab jah, puukidel-madudel ka elada vaja.

Aga tulles tagasi teemasse: mis auto siis ära kooles üle vaatamisel? Ja kas kohe esimesest tõmbest või prooviti korduvalt lati alt läbi mahtuda?
Vasta

(15-05-2019, 15:45 PM)v6sa Kirjutas:  ... mis auto siis ära kooles üle vaatamisel? Ja kas kohe esimesest tõmbest või prooviti korduvalt lati alt läbi mahtuda?

VW Golf4 1,9TD 66kw. Hulluks läks teisel korral. Ootasin ekspertiisiotsust, sellepärast ei tahtnud varem oletada.
Klapid on terved kaks kolbi on ära sulanud (ühest äärest rõngas paistab), kaks kepsu on kõverad  + käigukastil on mingi viga ja käiguhoovastik on paigast ära.
Vasta

Kas sulanud kolvid võtsid ka hülsid kaasa?

Kui ei, pole sulamine seotud laialiminekuga.

Kas läks lõhkuma õli või kütuse pealt? Kohe kiirendamisel jooksis võiduka lõpuni  või alles stabiliseerunud pööretelt hüppas pilbasteks?
Vasta

(15-05-2019, 23:06 PM)v6sa Kirjutas:  Kas sulanud kolvid võtsid ka hülsid kaasa?



Kas läks lõhkuma õli või kütuse pealt? Kohe kiirendamisel jooksis võiduka lõpuni  või alles stabiliseerunud pööretelt hüppas pilbasteks?
Minu meelest mitte. Mismoodi saakski? 

Kes seda teab, mis seal küstuseks oli. Laiali läks ilmselt stabiliseerunud (pikem undamine) pööretelt, kuna ülevaataja püüdis käiguga seisma jätta, mis tagajärgi vaadates ei õnnestunud.
Arusaamatu on kepsude kõveraks minek. Klapid on ju terved. Jutu järgi on üks sulanud ja üks terve kolb allpool oma tasapinda ÜSSi ajal.
Tegu on mu sõbra autoga, sellepärast täpseid nüanse ei tea (pole ise juures olnud).
Vasta

Tsitaat:Arusaamatu on kepsude kõveraks minek. Klapid on ju terved.


Kui rõhutasandaja kaudu saab juba sellise koguse õli (auru) või pihustist põlemata kütet, siis surubki kepsu kõveraks.
Diislil pole palju "vedelikku" silindrisse vaja, et vaba ruum otsa saaks.
Endal kunagi kogetud (õnneks käivitamise hetkel, piirdus kepsu vahetusega ja sõit jätkus)
Vasta

(15-05-2019, 23:26 PM)motamees Kirjutas:  Arusaamatu on kepsude kõveraks minek. Klapid on ju terved. Jutu järgi on üks sulanud ja üks terve kolb allpool oma tasapinda ÜSSi ajal.

Puhus vahejahutist sinna ajaga kondenseerunud olluse silindrisse...
 Aga õli ju kokku ei suru...
Vasta

Kas põhjus võib selles olla, et tavasõidul ei taheta pöördeid kõrgemale lasta ja löristatakse 1500-2000 pöördega pidevalt ja mootor ei saa ennast korralikult "puhtaks köhida"? Ise kasutan sõiduauto diisliga umbes samasid pöördeid mis bensukaga, käib pidevalt 3000 juures (tavaliselt käiguvahetus u. 3000 juures) ja tihti ka 4000 juures.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne