16-05-2019, 09:18 AM
Ju ma siis liiklen ka nagu "ökonoomitav penskar", sõitmiseks-kulgemiseks kõrgeim käik ja madalaimad võimalikud pöörded, ka alla 2000rpm. Kiirenduseks kasutab kõiki obeseid täie söödaga, muist jääb üle ka, silmaga peeglist näha kui haagis taga. Tegu siis vana kooli diislitega, uuemad common railid jms on kahjuks tõesti olema jõuga alla 2k rpm.
Viimasele ülevaatusele läksin seisnud auto, külma ilma ja lühikeste sõitudega. Unustasin. Peale 1. gaasi vajutust läks päike looja, mõõdumasin rikki ja ülevaataja väga morniks. Vabandasin, tegin kiirema ringi ja suitsu norm oli alla 1 ühiku...
Juhiks tähelepanu, et pole vahet ühtlase kiirusega liikumisel, mis käik sees. Mootor veab ikka osalise rammuga, turbo jookseb kaasa ja erilist effekti ei anna. Aga kütusekulus on juba erinevus. Põhiline vahe kulus tuleb erinevatest takistustest veere/hõõrde jms. ehk kuidas ja kui palju kasutatakse kiirendusel saadud energiat edasijõudmiseks ja kui palju jäetakse piduritesse, õhu ja rehvi takistusele +1000 muud pisiasja.
Viimasele ülevaatusele läksin seisnud auto, külma ilma ja lühikeste sõitudega. Unustasin. Peale 1. gaasi vajutust läks päike looja, mõõdumasin rikki ja ülevaataja väga morniks. Vabandasin, tegin kiirema ringi ja suitsu norm oli alla 1 ühiku...
Juhiks tähelepanu, et pole vahet ühtlase kiirusega liikumisel, mis käik sees. Mootor veab ikka osalise rammuga, turbo jookseb kaasa ja erilist effekti ei anna. Aga kütusekulus on juba erinevus. Põhiline vahe kulus tuleb erinevatest takistustest veere/hõõrde jms. ehk kuidas ja kui palju kasutatakse kiirendusel saadud energiat edasijõudmiseks ja kui palju jäetakse piduritesse, õhu ja rehvi takistusele +1000 muud pisiasja.