Tehnoülevaatus. Jooksev kogumuspõhine arutelu

(08-12-2019, 14:18 PM)honkomees Kirjutas:  
(08-12-2019, 13:31 PM)13piisab Kirjutas:  ..... on lihtsam, kui elementaarsed pisiasjad ...  ja vajadusel korda tehtud.
autofoorumi kasutajaskond võiks praktikas vähemalt nii palju oma sõidukeid suuta korras hoida Wink

Väike näide uue eesti aja algusest, vist, tänavalt ülevaatuseputka sissesõidule keerates olid suunad olemas, kontrolllambike vilkus ja relee plõksus, ülevaatusel suundi netu, relee vait. Lihtne asi ju aga näe pole korras.

Läksin haagist näitama. Kodus olid kõik tuled olemas aga ÜV punktis piduritulesid netu. Küll oli piinlik seal seista nagu mäksa molu. Kes see usub aga oli mingi nipiga mõlemad pirnid läbi põrutanud. Õnneks taipasin kohapeal  pirnidest alustada mitte autost ja saime mõlemad ülevaatajaga naerda kui uued küünlad sees. Juhtub.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Pruugitud enam kui kümne aasta vanustel autode korral näib küll mitmete märkide kohaselt nöökimiste plaan peale pandud olevat. Mulle ütles ülevaataja, et kui näiteks sõiduautol käsipidur ei tööta - või töötab viletsalt - siis on auto kuni vea parandamiseni treilerikaup. Mis on puhas kius, sest sellise asja eest võiks anda korduva. Kui paljud manuaalkäigukastiga autode omanikest käsipidurit lisaks käigule auto ankurdamiseks siledal pinnal üldse kasutavad ja miks ei võiks anda inimesele võimalust see väiksemate kuludega korda teha - vastu taevast lendav päevaplaan ja treileri palkamine väljendub tänapäeval kulu poole peal - et see hiljem ette näidata?
Vasta

(08-12-2019, 16:47 PM)Suuredmootorid Kirjutas:  ...Mulle ütles ülevaataja, et kui näiteks sõiduautol käsipidur ei tööta - või töötab viletsalt - siis on auto kuni vea parandamiseni treilerikaup...
On ka reaalset kogemust välja tuua, kus käsipiduri puudumise pärast liikumiskeeld peale pannakse?
Sellisest kohast peaks ka teisi teavitama.

Endal sellele kõige lähedasem kogemus ühes väidetavalt Pärnu kõige karmimas TÜV punktis (Papiniidu), kus linnalegendide järgi raudkangiga auto põhja suure jõuga toksitakse potentsiaalsete roosteaukude leidmiseks. Seal ütles ülevaataja esipidurikettad nii läbi olevat, et ta võib liikumiskeelu peale panna. Sellega ta muidugi ainult ähvardas ja reaalset seda õnneks ei teinud, vaid lubas edasi otse remonti sõita. Aga reaalset liikumiskeeldu piduritega seoses pole mina veel vähemalt Pärnus kuulnud. Eriti veel käsipiduri korral, mis tihti üsna levinud viga või puudujääk.
Vasta

Tegu on ülevaataja jutuga, näidet mul tuua ei ole. Ise põrusin samas kohas, aga heauskselt. Nimelt on minu auto Saksamaal ümber ehitatud parempoolse rooliga autost vasakul asuva "lenksu" kandjaks ja pärast seda, kui ostsin iseenda lohakusest säherduse õnnetuse, käis auto nii minu isikliku huvi pärast ja ka numbrisse saamiseks esinduse ekspertiisis, mis tunnistas ümberehituse igati akseptaabliks (see Subaru on kesksoost, mis võimaldab vastavate tarvikute kompletiga suurema rappimiseta mõlemapoolset lahendust). Ümberehituse käigus oli autole paigaldatud vanema aastakäigu näidikuplokk, milles puudus airbagi märgutuli, sellel polnud sellist kohtagi olemas. Korduva ma sain, ükski seletus ei aidanud, aga õnneks leidsin värskema ploki.
Vasta

(08-12-2019, 16:47 PM)Suuredmootorid Kirjutas:  Pruugitud enam kui kümne aasta vanustel autode korral näib küll mitmete märkide kohaselt nöökimiste plaan peale pandud olevat. Mulle ütles ülevaataja, et kui näiteks sõiduautol käsipidur ei tööta - või töötab viletsalt - siis on auto kuni vea parandamiseni treilerikaup. Mis on puhas kius, sest sellise asja eest võiks anda korduva. Kui paljud manuaalkäigukastiga autode omanikest käsipidurit lisaks käigule auto ankurdamiseks siledal pinnal üldse kasutavad ja miks ei võiks anda inimesele võimalust see väiksemate kuludega korda teha - vastu taevast lendav päevaplaan ja treileri palkamine väljendub tänapäeval kulu poole peal - et see hiljem ette näidata?

No ei ole kordagi puuduliku kässari pärast pärst nn.treilerijuttu kuulnud.Eks neid kässari puudujääke on ikka olnd ja vajadusel ülevaataja annab sõidupiduriga abi et õiged andmed arvutisse saaks. 
Justnimelt automaatkastiga tegelased ei kasuta kässarit. Manuaaliga kasutan kogu aeg käsipidurit(siis ei jää see kinni kuna kogu aeg liigub)
ja mitte kunagi käiku sisse(mugav on hüpata autosse,kässar maha ja start - mitte ei pea käigukangi näppima)
Vasta

(08-12-2019, 18:58 PM)krossifänn Kirjutas:  ja mitte kunagi käiku sisse(mugav on hüpata autosse,kässar maha ja start - mitte ei pea käigukangi näppima)

Läks vähe laperdama? Kui käik on sees, siis on start kiirem ju....
Sidur, sterter ja sõidame Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

käsipidur on vene aja autodega alustanud meestele üsna harjumatu asi (nt uazikul oli lootusetu käsipidurit tegelikkuses toimima saada, ülevaatuse jaoks tühja auto jaoks reguleeritu ei kõlvanud ju koormatud auto jaoks ..., ka teistel vene autodel oli kässar rohkem iluasi), ise olen töö juures nö ühiskasutuses autode puhul pannud naisi probleemi ette, kuna käik sees seisab auto parklas ja nemad muudkui starterit andma.
Vasta

(08-12-2019, 18:58 PM)krossifänn Kirjutas:  No ei ole kordagi puuduliku kässari pärast pärst nn.treilerijuttu kuulnud.Eks neid kässari puudujääke on ikka olnd ja vajadusel ülevaataja annab sõidupiduriga abi et õiged andmed arvutisse saaks. 
vanasti sai jah niivisi,aga täna ju ees ja taga kaamerad ja kui vajutad pisurit siis tuled põlevad masinal.
'
mis jutt see on,et uaz pole kässarit?olen miski 80 tuhhi sõitnud ja ei no mäleta seda probleemi.järvel läks miski toru või voollik puru ja sõidupidur puudus ja tulin koju keila justnimme kässariga sõites ja no problemo.
Vasta

(08-12-2019, 19:56 PM)muska71 Kirjutas:  mis jutt see on,et uaz pole kässarit?olen miski 80 tuhhi sõitnud ja ei no mäleta seda probleemi...

Mul oli 452 (kastikas) 10 aastat igapäevasõidukiks, sel ju kässar kardaanil - vedrustuse vajumise tõttu koormaga autol ei saa ühe reguleeringuga kuidagi kässarit toimima (tühjalt paika reguleeritu jäi koormatult kohe peale ja kulus ära), tühja ja koormaga auto jaoks peaks iga kord auto alla ronima. Seetõttu ei kasutanud keegi uazikul kässarit.
Vasta

Tulevad meelde AKF Talupoja esimesed postid mosse käsipidurist, mis üsna kõva vastukaja said Smile
Vasta

(08-12-2019, 20:09 PM)honkomees Kirjutas:  
(08-12-2019, 19:56 PM)muska71 Kirjutas:  mis jutt see on,et uaz pole kässarit?olen miski 80 tuhhi sõitnud ja ei no mäleta seda probleemi...

Mul oli 452 (kastikas) 10 aastat igapäevasõidukiks, sel ju kässar kardaanil - vedrustuse vajumise tõttu koormaga autol ei saa ühe reguleeringuga kuidagi kässarit toimima (tühjalt paika reguleeritu jäi koormatult kohe peale ja kulus ära), tühja ja koormaga auto jaoks peaks iga kord auto alla ronima. Seetõttu ei kasutanud keegi uazikul kässarit.

tean hästi kus kässar asub ja just kastikaga 3303 tulingi linnast koju ilma sõidupiduritta.kässar kardaanil ja  villisel on otse vahekastil hoob,aga kuna kastikal kabiin eespool siis ei mäleta enam kuidas sellel oli,aga ju mingid hoovastik oli,aga vedrudega polnud seal mingit pistmist.
Vasta

(08-12-2019, 20:29 PM)muska71 Kirjutas:  
(08-12-2019, 20:09 PM)honkomees Kirjutas:  
(08-12-2019, 19:56 PM)muska71 Kirjutas:  mis jutt see on,et uaz pole kässarit?olen miski 80 tuhhi sõitnud ja ei no mäleta seda probleemi...

Mul oli 452 (kastikas) 10 aastat igapäevasõidukiks, sel ju kässar kardaanil - vedrustuse vajumise tõttu koormaga autol ei saa ühe reguleeringuga kuidagi kässarit toimima (tühjalt paika reguleeritu jäi koormatult kohe peale ja kulus ära), tühja ja koormaga auto jaoks peaks iga kord auto alla ronima. Seetõttu ei kasutanud keegi uazikul kässarit.

tean hästi kus kässar asub ja just kastikaga 3303 tulingi linnast koju ilma sõidupiduritta.kässar kardaanil ja  villisel on otse vahekastil hoob,aga kuna kastikal kabiin eespool siis ei mäleta enam kuidas sellel oli,aga ju mingid hoovastik oli,aga vedrudega polnud seal mingit pistmist.

Nõus, sõitnud ise kastikaga ligi 3 aastat kasutan kässarit pidevalt. On kännutaha igal ajal koormaga või ilma, üv punktis viskab ka rullidelt minema ja näidud korras.
Vasta

Uazi kässar on ilmselt GAZ21 analoog, sellest meenub vaid sõidu ajal kasutamise äkilisus, ilmselt seotud u 4 korda kiirema pöörlemisega kardaanil. Koormast sõltumist peaks ilmselt proovima natuke täpsemalt lahti seletada, vastasel korral jääb siia mingi jama õhku rippuma.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Osa siinset rahvast on nagu loomaaeda külastav hiidlane, kes vaatab jupp aega kaelkirjakut ja ütleb siis "Äi, sellist looma pole mitte olemas." Jah, vanasti ei saadetud tõesti ülevaatuselt puuduliku käsipiduri tõttu treileriga koju ja vahest ei tehta seda ka täna, mina vahendasin mulle öeldut kui hoiatust, et iga päev lähevad nõuded karmimaks ning asjad, millele varem vilistati, võivad nüüd sõitu segama hakata. Ise ma seda välja ei mõelnud, miks ma peakski?
Vasta

(08-12-2019, 20:09 PM)honkomees Kirjutas:  
(08-12-2019, 19:56 PM)muska71 Kirjutas:  mis jutt see on,et uaz pole kässarit?olen miski 80 tuhhi sõitnud ja ei no mäleta seda probleemi...

Mul oli 452 (kastikas) 10 aastat igapäevasõidukiks, sel ju kässar kardaanil - vedrustuse vajumise tõttu koormaga autol ei saa ühe reguleeringuga kuidagi kässarit toimima (tühjalt paika reguleeritu jäi koormatult kohe peale ja kulus ära), tühja ja koormaga auto jaoks peaks iga kord auto alla ronima. Seetõttu ei kasutanud keegi uazikul kässarit.

http://uaznet.chat.ru/images/31512/31512093.gif 

Usun, et väide "kardaanil" on eksikombel siia sattunud.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(08-12-2019, 23:04 PM)aavu Kirjutas:  http://uaznet.chat.ru/images/31512/31512093.gif 

Usun, et väide "kardaanil" on eksikombel siia sattunud.
no aga kuidas seda lihtlabaselt teisiti nimetada? Ma ei oska küll muud sõna pakkuda, kasti otsas või? Sisuliselt sama, pidurdatakse kardaani, mitte rattaid eraldi.
Vasta

(08-12-2019, 23:15 PM)honkomees Kirjutas:  ...pidurdatakse kardaani, mitte rattaid eraldi.

...Aga koormus ei mõjuta pidurit. Ju sa unustasid peale.
Vasta

Mina ei saa ka sellest aru. Käigukasti ja kabiini omavaheline kõrgus ega kaugus ei muutu ju auto koormamisel. Praktiliselt sama süsteem oli/on kasutusel peaaegu kõigil n. liidu veokitel: lisaks Uaz-ilistele kõik erinevad Gaz-id, ZIl-id ja nende agregaatidel ehitatud masinad. Paljusid neist olen isiklikult tarvitanud, aga käsipiduri reguleeringu muutust sõltuvalt koormusest ei ole ühelgi täheldanud. Raam paendus läbi? Siis pidi seal seitse tonni peal olema...

Edit. Isegi kabiini kaugus ei mõjuta, Uaz-il on käsipiduri kang raami küljes, Gaz-il käigukasti küljes. Zil-i enam peast ei mäleta, aga kang oli ka justkui käigukasti küljes.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

Kässaril on lubatud erinevust kuipalju, 70%, ehk kui üks rataski korralikult pidurdab ja teine natuke ka siis vastab juba nõuetele. Milleks minna ülevaatajat narrima üldse ilma käsipidurita või veelparem mittepõleva pirniga autoga? Loodetakse et ülevaataja ei näe või? Kui pole niipalju aega et enne ülevaatust tulede kontrolliks tiir ümber auto käia siis ülevaataja mõtleb ka et nihuja, nüüd leiad selle aja et põlevat pirni näitama tulla...

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

(09-12-2019, 00:26 AM)Wiki432 Kirjutas:  Edit. Isegi kabiini kaugus ei mõjuta, Uaz-il on käsipiduri kang raami küljes,

piduri mehanism on vahekasti küljes ja villisel on kang sealsamas vahekastil,aga kuna kastikal kabiini tagasein lõpeb mootoriga ja kässari kang on ees radika juures siis järelikult seal miski hoovastik peab olema,mis täpselt ei mäleta enam kuna14 aastat juba möödas kui sõitsin sellega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne