14-12-2019, 01:07 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-12-2019, 01:07 AM ja muutjaks oli zazik.)
(14-12-2019, 00:37 AM)traps Kirjutas:(29-11-2019, 09:30 AM)Aare R. Kirjutas: Noh, tulemus oli nii, et auto läks puhtalt läbi, kolmeteljelise haake esimene sild ka, kuid tagumised kaks- tüüp vajutab pidurit ja piduristendi rullid panevad tühja ning seda korduvaltLugesin selle jutu läbi ja tahan omapoolse kommentaari anda. Rullid ei vasta nõuetele - aga auto ja käru esimese silla puhul vastasid nõuetele ning stend mõõtis vajamineva pidurdusjõudu.
Vabandust, minu amatöörlik arvamus, et Te vist ei lugenud piisavalt süvenenult.
Mina loen siit, et KSF! Aare kaebus oli läbilibisevate rullide üle (mis läbi libisedes ei saagi mingit pidurdusjõudu mõõta), teie räägite mittepiisavast pidurdusjõust.
Kui rataste ja rullide vahel puudub hõõrdejõud (mida kõrvalolevad abisillad vähendavad), siis ei saa ju rääkida mingist pidurdusjõust, sest see ei jõua rullideni. Stendis mõõdetakse ju vaid ühe silla pidurdusvõimet korraga, reaalses elus on ka naabersillad maas, mille vahel jaguneb nii koormus kui ka pidurdusjõud.
Kui rattad rullide peal läbi libisevad, siis võiks ju äärmisel juhul väita, et rehvide kontaktpinnad on liiga kulunud, aga pidurite korrasoleku kohta ei anna selline katse ju mitte mingeid andmeid.