Tehnoülevaatus. Jooksev kogumuspõhine arutelu

Sama keiss aastaid tagasi,ülevaataja kurdab stendi peal et piduri pedaal ei lähe põhja.Ronisin ise autosse,kurat ei lähe jah.Poole minutiga oli viga leitud toru puruks,mine tee korda ja tule tagasi.Praeguse korra ajal pannakse vist kasutus keeld peale.
Koju sõites,hästi ette vaatlikult,omal karvad seljapeal püsti...ellu jäin,minu pärast keegi ei kannatanud.
Vasta

(10-12-2019, 20:38 PM)janek p Kirjutas:  Sama keiss aastaid tagasi,ülevaataja kurdab stendi peal et piduri pedaal ei lähe põhja.Ronisin ise autosse,kurat ei lähe jah.Poole minutiga oli viga leitud toru puruks,mine tee korda ja tule tagasi.Praeguse korra ajal pannakse vist kasutus keeld peale.
Koju sõites,hästi ette vaatlikult,omal karvad seljapeal püsti...ellu jäin,minu pärast keegi ei kannatanud.

Kui toru puru ,siis pedaal ikka lupsti põhjas .Ehk nii.

PS: Jutt siin ,et käimakasti otsas oleva kässari saab nihu keerata.Vene autosi enam ei mäleta ,aga minu vana patroli kardaani võib enne sõlme keerata kui kässar järgi annab. Wink
Vasta

(10-12-2019, 22:03 PM)linnuke Kirjutas:  Kui toru puru ,siis pedaal ikka lupsti põhjas ...

Teine kontuur on ka ja selle kolvi taha jääb pedaal pidama.
Vasta

Patrolil on käsipidur käigukasti otsas ja siis tuleb alles kardaan minumeelest...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(10-12-2019, 23:31 PM)mlsluik Kirjutas:  Patrolil on käsipidur käigukasti otsas ja siis tuleb alles kardaan minumeelest...

Mida mina siis mainisin.. Rolleyes
Vasta

(10-12-2019, 23:31 PM)mlsluik Kirjutas:  Patrolil on käsipidur käigukasti otsas ja siis tuleb alles kardaan minumeelest...

Kas mõnel tsentraalkäsipiduriga masinal on ta kuskil mujal? Ma olen näinud mitmeid käigukastidega kokkuehitatud seisupidureid, aga mujal kardaani peal paiknevaid ei tule kohe ette.
Vasta

500 seeria MAZ-il on tagasilla reduktori sisendvõllil, ehk siis kardaani sisenemise kohal tagasilda. Vinnastatakse trossiga. Ei mäleta kedagi, kas teaks kedagi, kellel see oleks töötanud, vähemalt mitte korralikult.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

(12-12-2019, 00:47 AM)Wiki432 Kirjutas:  ...Ei mäleta kedagi, kas teaks kedagi, kellel see oleks töötanud, vähemalt mitte korralikult.

Ega nad vist ei töötand jah hästi. 
Pidin minema Tallinna Iru elektrijaama soojatoru tunnelit ehitama. Keerasin natuke kässarit peale, et praamil saaks seista. Ju läks paljuks ja 5km sõidu järel käis ilge pauk. Pidama ka masinat hästi ei saanud. Lõpuks seisma jäädes uurisin, mis viga. Eks trummel oli läinud nii tuliseks, et viskas tüki küljest ära ja otse õhupaaki. Tolle aja MAZidel oli üks kontuur.
Päev hiljem sai uuesti komandeeringu mindud. Sel hetkel vähemasti pidur töötas.
Vasta

See erinevate käsipidurite ja  nende töövõime/kindluse arutelu on algusest saati sisutühi olnud kahjuks. Kardaanil olevate pidurite jutt. Ega ometi mina tonti valla päästnud?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Infoks kogemuste jagajatele ja ka TÜV punktidele, kes juhtuvad seda siin lugema.

Esiteks, me kõik saame aru, et iga kogemus on personaalne. Kui kliendikogemus on olnud pigem negatiivne siis ole palun faktidega objektiine ja täpne! Emotsioonid ja hinnangud on toredad asjad ja niisama sõnu lendu lasta on väga lihtne. Vastutama peab ka oma sõnade eest. Hea soovitus on kellegi kohta negatiivset kirjutades alati korra peeglisse vaadata ja mõelda kui hea ja mõistev inimene sa ise oled...

MNT ameti lehel on ka olemas vaidevorm kui sõiduki tehnilise seisukorra kohta on tehnoülevaatuse tulemusena tehtud ebaõige otsus.
https://www.mnt.ee/et/soiduk/tehnoulevaa...-esitamine
Eelnevale jutule vaatamata tahame me kõik siin neid kogemusi lugeda ja võimalusel ka kaasa elada Smile

Teiseks, TÜV'idele kui mõni avastab siit enda kohta mingisuguse vähe negatiivsema loo. Ehk tasuks lihtsalt esialgu vabandada. Ähvardamine ja vastusõim eriti nagu ei lenda. Te pakute avaliku teenust ja keegi ei taha kasutada teenuseid kohas, kus võib sõimata saada... Isegi siis kui see autoomanikust klient oli idioot või täielik tõbras. Kõik võimalused avalikult või privaatselt kogemuse kirjeldaja poole pöördumiseks on foorumi tarkvara funktsioonides olemas.

Kolmandaks, ma ei anna mitte kunagi ja mitte kellegile välja ühegi foorumi kasutaja andmeid. Võib-olla siis ja ainult siis kui kohus väga käsib kriminaalmenetlusega seoses.

Ilmselt peaks selle jutu kopeerima selle teema algusesse ka...

Sõprust ja rahu!
Vasta

(29-11-2019, 09:30 AM)Aare R. Kirjutas:  Mul oli ülevaatusega taas otsene kokkupuude nädal tagasi eelmisel reedel, kui käisin aasta vana metsaveoauto ja- haagisega ülevaatusel. Mingeid eelnevaid protseduure peale pesu ei teinud, sest komplektil on garantii ning käinud hoolduses ja pisiasju esinduses tegemas.
Noh, tulemus oli nii, et auto läks puhtalt läbi, kolmeteljelise haake esimene sild ka, kuid tagumised kaks- tüüp vajutab pidurit ja piduristendi rullid panevad tühja ning seda korduvalt- õhud maas ja gaas PÕHJA,  taas pidureid, rullid kerivad, korduvalt. Ei saanudki numbreid kätte, proovis tagumist silda ka, sama teema. Pakkusin, et tõstaks keskmise silla üles, saaks viimasele koormust juurde- ooooiii, ei saa, meil kaamerad filmivad- mis krdi nõue see, on et mul ei või sild üleval olla, mida ei testita??? Käru on lihtsalt nii kerge, et tagumiste sildadega on raske andmeid kätte saada, kuid kahtlustansin, et ka rullid ei vastanud nõuetele. Tulemus- kordusülevaatus: käru tagumistel sildadel pidurdusjõu efektiivsus ebapiisav ja mõlemal sillal kummagi poole pidurdusjõu liigne erinevus.
Kui ma tondi käest küsisin, et mis nüüd siis saab, et teil ju masin ei näita õiget infot, tuli vastus: mina ei tea, tehke korda.
Paarimees arvas, et peaks äkki esinduses pidurdusjõudu kontrollima, aga ma ütlesin, et teeks nii, et ma teen oma kolm päeva tööd ära, ühtegi mutrit ei keera ja esmaspäeval käiks ühes teises, värskes ülevaatuspunktis. 
Tehtud, mõeldud- seal tõstetavad rullid ja puha.
Tulemus- kõigil sildadel on kahe poole erinevus 2%, pidurdusjõud ideaalne (lubatud on kuni 30%), nagu uus!
Mehed siis küsisid, et mis teeme, ma siis ütlesin, et eks tehke need muud protseduurid ära ja pange tempel ära. Tehtud!
Ma igaks juhuks nimesid ei nimeta, kuid tegevus käis suvepealinnas.
Lugesin selle jutu läbi ja tahan omapoolse kommentaari anda. Rullid ei vasta nõuetele - aga auto ja käru esimese silla puhul vastasid nõuetele ning stend mõõtis vajamineva pidurdusjõudu. Piduritest tehase kogu auto või haagise kõigile sildadele nende tegeliku kaalu põhjal, nii nagu auto tänaval sõidab ja pidurdab. Pidurdusjõudude ja tegelike teljekaalude alusel arvestataksegi tegelik pidurdusjõud. Arvan, viga ei olnud haagise "kerguses", vaid viimaste sildade pidurdusjõuregulaator ei olnud paigas (töötas ainult maksimumasendis, ehk koormaga). Sildade eraldi mõõtmisega (üles tõstmisega) ei ole võimalik saada auto või haagise õiget (tegelikku) tulemust, kuna mõõdetakse ühte silda maksimumkoormusega ning samal ajal on teiste sildade teljekaalud paigast ära. Niimoodi sildasid eraldi üles tõstes võib tõesti tulemus hea tulla, mis aga ei anna õiget ülevaadet kogu auto või auto piduritestist. Kokkuvõtteks aga tänavaliikluses ja eriti veel libedaga need kaks haagise viimast silda ju tegelikult tühja koormaga ei pidurda, ehk kolmest sillast pidurdab vaid üks. Kahtlen, kes selline lahendus on valmistajatehase poolt ette nähtud, kuigi võin tuua ka vastpidise näite, kus IVECO veoauto kolmas sild tühjalt ei peagi pidurdama ning mille kohta on Maanteameti poolt välja antud eraldi juhend pidurdusjõu mõõtmiseks.
Vasta

(14-12-2019, 00:37 AM)traps Kirjutas:  
(29-11-2019, 09:30 AM)Aare R. Kirjutas:  Noh, tulemus oli nii, et auto läks puhtalt läbi, kolmeteljelise haake esimene sild ka, kuid tagumised kaks- tüüp vajutab pidurit ja piduristendi rullid panevad tühja ning seda korduvalt
Lugesin selle jutu läbi ja tahan omapoolse kommentaari anda. Rullid ei vasta nõuetele - aga auto ja käru esimese silla puhul vastasid nõuetele ning stend mõõtis vajamineva pidurdusjõudu. 

Vabandust, minu amatöörlik arvamus, et Te vist ei lugenud piisavalt süvenenult.
Mina loen siit, et KSF! Aare kaebus oli läbilibisevate rullide üle (mis läbi libisedes ei saagi mingit pidurdusjõudu mõõta), teie räägite mittepiisavast pidurdusjõust.

Kui rataste ja rullide vahel puudub hõõrdejõud (mida kõrvalolevad abisillad vähendavad), siis ei saa ju rääkida mingist pidurdusjõust, sest see ei jõua rullideni. Stendis mõõdetakse ju vaid ühe silla pidurdusvõimet korraga, reaalses elus on ka naabersillad maas, mille vahel jaguneb nii koormus kui ka pidurdusjõud.

Kui rattad rullide peal läbi libisevad, siis võiks ju äärmisel juhul väita, et rehvide kontaktpinnad on liiga kulunud, aga pidurite korrasoleku kohta ei anna selline katse ju mitte mingeid andmeid.
Vasta

(14-12-2019, 00:37 AM)traps Kirjutas:  ... Arvan, viga ei olnud haagise "kerguses", vaid ...

Oma valdkonnas Sa ei pea arvama, vaid pead teadma.
Kas oskad ka arvata, miks Soome teh ülevaatusel vajadusel tühi haage kettidega rullikutele kinni pingutatakse?
Vasta

(10-12-2019, 22:03 PM)linnuke Kirjutas:  Vene autosi enam ei mäleta ,aga minu vana patroli kardaani võib enne sõlme keerata kui kässar järgi annab. Wink

(11-12-2019, 23:50 PM)linnuke Kirjutas:  
(10-12-2019, 23:31 PM)mlsluik Kirjutas:  Patrolil on käsipidur käigukasti otsas ja siis tuleb alles kardaan minumeelest...

Mida mina siis mainisin.. Rolleyes



Mainisid et sinu vanal patrolil võisid kardaani enne sõlme keerata kui käsipidur järgi annab...  Muud ei midagi... Väike error loogikas lihtsalt.  Toungue Big Grin 
Seepärast ka täpsustasin  Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(12-12-2019, 00:38 AM)zazik Kirjutas:  
(10-12-2019, 23:31 PM)mlsluik Kirjutas:  Patrolil on käsipidur käigukasti otsas ja siis tuleb alles kardaan minumeelest...

Kas mõnel tsentraalkäsipiduriga masinal on ta kuskil mujal? Ma olen näinud mitmeid käigukastidega kokkuehitatud seisupidureid, aga mujal kardaani peal paiknevaid ei tule kohe ette.
Ratasekskavaatorid, piduriketas paikneb kardaani keskel...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Kui veoauto pidureid pole võimalik stendis korrektselt mõõta siis neid võib ka testida proovisõiduga, ennast täis harimatud ülevaatajad seda muidugi ei tea...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(14-12-2019, 08:10 AM)mlsluik Kirjutas:  Kui veoauto pidureid pole võimalik stendis korrektselt mõõta siis neid võib ka testida proovisõiduga, ennast täis harimatud ülevaatajad seda muidugi ei tea...

Ennasttäis "kõiketeadja" aga "unustas" ilmselt mälupeetusest, et proovisõiduga saab saab pidureid mõõta autodel ja haagistel, mida suuruse või ehituse omapära tõttu ei ole võimalik mõõta stendis. Antud kontektis tuleks mõelda, miks pidurid ei tööta, mitte otsida mooduseid manipuleerimiseks, kuidas ülevaatusest piduriteta läbi saaks. Sõimata  ja ironiseerida ksf. harimatuks ülevaatajaks on muidugi tipptase, kui mõistlikud argumendid otsa saavad. Ei pea olema ülevaataja, et õigustada mittekorras piduritega ülevaatuselt läbi surumist (sildade tõstmisega).
Vasta

(14-12-2019, 01:31 AM)motamees Kirjutas:  
(14-12-2019, 00:37 AM)traps Kirjutas:  ... Arvan, viga ei olnud haagise "kerguses", vaid ...

Oma valdkonnas Sa ei pea arvama, vaid pead teadma.
Kas oskad ka arvata, miks Soome teh ülevaatusel vajadusel tühi haage kettidega rullikutele kinni pingutatakse?
Millest järeldad, et see minu valdkond on? Sinu postitusest jääb hoopis mulje, et oled teemaga peensusteni kursis. Foorum on arutamiseks, mitte ärapanemiseks ja ärplemiseks. Kui haagisel kolmest sillast pidurdab üks ka tühjana sõites, siis valdkonna spetsialisti arvates on see normaalne?
Vasta

No aga teises üv punktis saadi ju see õnnetu silla näit ilusti kätte. Järelikult oli ikkagi ülevaataja oskamatu vms.
Vasta

(14-12-2019, 09:32 AM)traps Kirjutas:  
(14-12-2019, 01:31 AM)motamees Kirjutas:  
(14-12-2019, 00:37 AM)traps Kirjutas:  ... Arvan, viga ei olnud haagise "kerguses", vaid ...

Oma valdkonnas Sa ei pea arvama, vaid pead teadma.
Kas oskad ka arvata, miks Soome teh ülevaatusel vajadusel tühi haage kettidega rullikutele kinni pingutatakse?
Millest järeldad, et see minu valdkond on? Sinu postitusest jääb hoopis mulje, et oled teemaga peensusteni kursis. Foorum on arutamiseks, mitte ärapanemiseks ja ärplemiseks. Kui haagisel kolmest sillast pidurdab üks ka tühjana sõites, siis valdkonna spetsialisti arvates on see normaalne?
Pidurdusjõu mõõtmisel arvestatakse haagise telje kaalu. Telje kaalu ja pidurdusjõu suhe annab pidurduse efektiivsuse. Kui me surume ketiga silla vastu pidurdusrulli, siis saame vale tulemuse. Kas tee peal sõites saame ka konksud asfaldisse panna, et hõõrdejõudu ja silla kaalu suurendada?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne