Tehnoülevaatus. Jooksev kogumuspõhine arutelu

Mul Raplas vana muljus vasakut heeblit ja lükkas ratast ning ütles,et pidur kehvavõitu-ei hakanud spetsialisti õpetama ka ja ülevaatus loeti läbinuks(tsikkel oli K 750).
Vasta

(08-03-2020, 17:28 PM)ahtos Kirjutas:  Mul Raplas vana muljus vasakut heeblit ja lükkas ratast ning ütles,et pidur kehvavõitu-ei hakanud spetsialisti õpetama ka ja ülevaatus loeti läbinuks(tsikkel oli K 750).
plokki läms ikka?
Vasta

(08-03-2020, 17:57 PM)muska71 Kirjutas:  
(08-03-2020, 17:28 PM)ahtos Kirjutas:  Mul Raplas vana muljus vasakut heeblit ja lükkas ratast ning ütles,et pidur kehvavõitu-ei hakanud spetsialisti õpetama ka ja ülevaatus loeti läbinuks(tsikkel oli K 750).
plokki läms ikka?
Vasaku heebli all on enamusel mopeedidest senini sidur Smile see vaevalt plokki vötab

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

(08-03-2020, 18:37 PM)90Deville Kirjutas:  
(08-03-2020, 17:57 PM)muska71 Kirjutas:  
(08-03-2020, 17:28 PM)ahtos Kirjutas:  Mul Raplas vana muljus vasakut heeblit ja lükkas ratast ning ütles,et pidur kehvavõitu-ei hakanud spetsialisti õpetama ka ja ülevaatus loeti läbinuks(tsikkel oli K 750).
plokki läms ikka?
Vasaku heebli all on enamusel mopeedidest senini sidur Smile see vaevalt plokki vötab
vabandust jah ei süvenenud,no sel juhul kui nii juhm vend siis mille eest maksan?
Vasta

Jawa velorexi korvil on ees valge ja taga punane gabariit tuli.
Kas oleks surmapatt kui need paremale suunda näidates vilguksid ja muul ajal põleksid?
Vasta

(21-04-2020, 22:34 PM)tõnn Kirjutas:  Jawa velorexi korvil on ees valge ja taga punane gabariit tuli.
Kas oleks surmapatt kui need paremale suunda näidates vilguksid ja muul ajal põleksid?
Eluaegset sellest ehk ei määrata, aga ülevaatusele ja tänavale ei sobi. Suuna ja  ääretuled peavad ikka oranžid, ehk merevaigukollased olema.


Vasta

(21-04-2020, 22:34 PM)tõnn Kirjutas:  Jawa velorexi korvil on ees valge ja taga punane gabariit tuli.
Kas oleks surmapatt kui need paremale suunda näidates vilguksid ja muul ajal põleksid?

Ei oleks - näeks kohe kaugelt ära kellegi, kelle jaoks meil kehtivad liiklusreeglid ei ole olulised ja seega saab säärasest eemale hoida. EDIT: seda siis uuema, kui allmainitud sõiduki puhul. Sellise, mille tsikli enda küljes on kollased olemas.

Ülevaatusel ilmselt saadetakse tagasi. Meie olematu liiklusjärelvalve tähelepanu alla sattumine liigitub puhtal kujul karmavõlaks.
Vasta

(22-04-2020, 08:41 AM)hulgus Kirjutas:  
(21-04-2020, 22:34 PM)tõnn Kirjutas:  Jawa velorexi korvil on ees valge ja taga punane gabariit tuli.
Kas oleks surmapatt kui need paremale suunda näidates vilguksid ja muul ajal põleksid?
Eluaegset sellest ehk ei määrata, aga ülevaatusele ja tänavale ei sobi. Suuna ja  ääretuled peavad ikka oranžid, ehk merevaigukollased olema.
See oleneb ikka sõiduki valmistamise ajal kehtinud nõuetest. Kui enne 1970. aastat valmistatud sõiduk, siis sisuliselt sobivad taha ka punased ja ette valged suunatuled. Heaks näiteks siinkohal on GAZ 21 ja ZAZ 965. Pole keegi neile veel kollaseid suunatulesid külge hakanud aretama ega tõenäoliselt ei hakka ka.

Aga juhul kui on tegu uuema Jawaga, millel juba oranžid suunatuled tehasest küljes, siis nende dubleerimine külgkorvile valesid tulesid kasutades viitab rohkem probleemidele elektrisüsteemis kui pöörde soovitamise soovile.
Vasta

Ma arvan, et vanuse taha siin pugeda ei anna. "Vanadel" sõidukitel peavad kõik süsteemid olema säärases korras, nagu nad omal ajal tehti -- kui pisut üldistatult öelda.
Nii vanal Jawal aga suunatulesid üldse ei olnud, seepärast ei tohi punavalgeid tagantjärele aretada.

Ma sõidan suveti kah sellise riistapuuga, millel on ees valged ja taga punased suunatuled (viimased veel ühitatud pidurituledega, et huvitavam oleks). Ja pidevalt jälgin liiklust -- kas teised ikka said aru, miks see tuli vilgub? Mõnigi kord selgub, et ei saanud.
Aga auto suunatuled on vähemalt sümmeetrilised. Misasjad kõnealusel Jawal vasakuteks suunatuledeks peaksid olema? Tagatuli ja parktule pirn esilaternas?
Vasta

Vasakule ikka eraldiseisvad kollased ja paremale .... eks ta paras rosolje oleks.
Seljuhul ehk paneks kõik neli kollast ja parempoolsete suundade sees oleks 5w gabariit + 21w suunatuli.
Vasta

Tsitaat:Seljuhul ehk paneks kõik neli kollast ja parempoolsete suundade sees oleks 5w gabariit + 21w suunatuli.
See ei lähe mitte, oled sa kollast gabariiti kohanud? Mulle ei meenu.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Vana jawa velorex 560 tagatuli on siiski kollakas, maksimaalsel juhul oranžikas. Kui tegu pole kaasaegse punase tulega. Oranžika klaasiga tulele mahub sisse gaz-51 gabariittulest pärit pesa, millel on kaheniidiga pirni valmidus.
Vasta

Mul on olemas järgmised klaasid: 
Valge, pärit vist Velorex 562 tiivalt.
Kollane, pärit Jawa 634 suunatulest.
Punane, ostsin vist jawa poest pealinnast, ilma igasugu kirjadeta.

Hetkel hakkasin minema raskemat ja õigemat teed pidi, tiivale saab tagumiseks eraldi punane kollane ning ka edemiseks eraldi valge ja kollane.
Tiivale auku sisse ei raatsinud lõigata, lõikusin hoopiski tule põhja ja tegin uue sisu, nii et kinnitub M6 poldiga helkuri asemele.

Midagi sellist nagu siin pildil, mille leidsin internetist. - http://jawamania.info/Files/moto/231619/...%20004.jpg
Vasta

(22-04-2020, 20:53 PM)gruppen Kirjutas:  Vana jawa velorex 560 tagatuli on siiski kollakas, maksimaalsel juhul oranžikas. Kui tegu pole kaasaegse punase tulega. Oranžika klaasiga tulele mahub sisse gaz-51 gabariittulest pärit pesa, millel on kaheniidiga pirni valmidus.

Mul ka vana jawa külkaga, väljalaske aasta 1971. Mul on kolm korda tekkinud küsimusi selle oranži kabariidiga:

1) 2016 aastal küsis TÜV mees, miks vasak suunatuli puudu on. Sain ÜV tehtud.
2) 2017 väideti mulle, et tagumine gabariit peab siiski olema punane. Selgitasin härrale, et sellel mudelil näe on oranž. Härra käis 15 minutit internetis ja sain ÜV tehtud.
3) 2018 Kordus see mis eelmisel aastal. Selle erisusega, et härra helistas maanteeametisse. Mille tulemusel mulle väideti, et kui minu sõidukil on tehasest reeglite vastane tagumine tuli, siis oleks tulnud sõidukit arvele võttes passi selle kohta teha märge. Kuna märget pole, peab olema tagumine gabariit punane. Ropendasin, ja sõitsin Jawa esindusse, ostsin punase gabariidi... sain ÜV. Ei soovita seda Tulika tänava putkat, ja mul enam sinna asja pole.

Kusjuures mingitel aastatel oli see punane, mingitel oranž. Kunagi uurisin pikemalt seda. Enam ei mäleta täpselt kust see joon läks.
Vasta

(23-04-2020, 11:48 AM)ratsoup Kirjutas:  Selle erisusega, et härra helistas maanteeametisse. Mille tulemusel mulle väideti, et kui minu sõidukil on tehasest reeglite vastane tagumine tuli, siis oleks tulnud sõidukit arvele võttes passi selle kohta teha märge. Kuna märget pole, peab olema tagumine gabariit punane...
Selle kogemuse peale meenub eelmisel aastal ühel vanatehnikaüritusel kuuldud jutt, kus parempoolse rooliga mosse omanikul oli TÜV probleem, mis kaasnes sellega et passivahetusel ei kantud parempoolset rooli edasi uude passi ning õigust nõudma minnes olid ametnikud alguses veendunud, et inimene on ise vahepeal auto rooli ümber ehitanud. Tagantjärele tarkus muidugi, et uut passi leti ääres üle ei kontrollinud nagu tegelikult peaks.

Selle kohapealt on tuleklaasivahetus ikka tibatilluke ettevõtmine ja mure võrreldes nt. terve roolisüsteemiga.

PS. Nüüd tuleb muidugi loota, et tulevikus teistpidi mõne Jawa spetsialistist tehnoülevaataja otsa ei satu, kes teab raudkindlalt, et Velorex 560 tagumine gabariit peab oranž olema ning punane tuleklaas on omavoliline ümberehitus. Big Grin
Vasta

Sellele uuema variandi 560 saab jah punaseid klaase panna, kuna tuli ise sama nagu 634 suunatuli. Vanem 560 aga millel tuleklaasid (s.h kas klaasist või plastikust) kinnituvad pealepressitava kroomümbrisega, pole tolle 634 tüüpi klaasiga muhvigi teha. Kui on vaja lisatulesid panna, siis ma otsiks vana sordi poritiiva, laseks helkuri koha peale augu sisse (kui juba pole, sest esimestel oli sama helkur, mis Jawa enda tagatiivas, sama kummiga), ning paigaldaks sinna suuna. Ette mahutaks aga kulmu alla ära, poritiiva ava suurendades tolle valge/kollase osaga tule. Otsin selle tule pildi ka kohe, neid on ostaski korduvalt müüdud. Kulmuga tiib näeb lihtsalt vähe esteetilisem välja selliselt, kuigi põhimõtteliselt on ... Omamoodi ikka  Smile

Edit: tuled https://www.osta.ee/autopal-tuled-2-tk-m...46281.html

P.S no ja mis siis saab, kui nt CŽ-il on tagatuled originaal klaas selline, kus gabariidi osa punane aga piduri osa kollane. Seda lahendust oli ka järelhaagisel ning osadel 634-del.
Vasta

Alguses mõtlesin, et avaldan põhimõttelist vastupanu ja kruvin oranži tule tagasi. Aga on jäänud sahtli põhja.

Küll aga huvitaks mind kas keegi on käinud oma nõuka aegse tsikliga TÜV-l ning kuidas piduri testid läinud on? Kas nad mõõdavad külka ratast ka? Huvitav, kuidas seda koormatakse. Ma ei usu, et tühja korviga piisavalt raskust stendi jaoks on. Vähemalt Jawa puhul. Rolleyes

Mul said ratast renoveerides alla pandud nõuka-uued klotsid. Hiljem taipasin, et see oli viga. Ma nüüd ei tea kas see klotsi materjal on aegunud või mis värk on. Aga pidurite sissetöötamine võttis ikka ropult aega ning päris õiget pidamist pole veel mitme suve jooksul saabunud Big Grin
Vasta

ei usu eriti,et klotsi materjal aegunud,pigem palju sul läbisõit ka on?pakun,et vene ajal oli ikka kordades rohkem sõitmist kui täna ja siis töötasid ka paremini sisse.
Vasta

Panin ka uued klotsid.
Tegin väikse tiiru, pidurdasin, võtsin lahti, viilisin puutekohad maha ja uuesti uuele ringile.
Senikaua jebid kuni saad enamuse klotsist trumliga kohakutti.
Vasta

Ma siis siinkohal täpsustan, et kuna mu garaaž, kus oma kirsipunast kaunitari hoian asub maa all, 80ndatele omapärase üli järsu (vaat et 30 kraadi) kaldteega. Ja noh, kuidas sa seal siis ringi keerad? Õige vastus on, et tuleb ikka alla tagurdada. Selle tõttu olen väga hästi kursis oma pidurdusefektiivsusega enne vs pärast renoveerimist. Kuna raskus on kõik taga, siis kogu pidurdamine toimub tagumiste ratastega. Esipidurit üldse näppida ei tohi, muidu kaob juhitavus ära. Inimesed on ikka mind kõrvalt vaadanud alla tagurdamas, et puha hull peast. Smile

Pärast kaht hooaega oli põhjus võtta tagumine ratas alt ära. Kasutasin juhust, et inspekteerida ka klotside kulumist. See oli ca 75% pindalast, mis oli oluliselt rohkem, kui ma oleksin arvanud. Ilmselt praeguseks on rohkem, aga pidamine pole ikka teab mis. Selle tõestuseks ühel keldrisse kulgemisel andis järgi originaal jalgpiduri hoob. Läks kaheksasse. Kui asi pole klotsides, kuhu see efektiivsus siis kaob? Sõites ka ikka nii hästi plokki ei võta, kui nende vanade 90ndate alguses sisse töötatud klotsidega mis kunagi all olid.

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne