Tehnoülevaatus. Jooksev kogumuspõhine arutelu

Trumlid ise on millised seest? See on jah veider, sest sõbral mul kaasaegsed klotsid ja ta kurdab ka, et no ei ole lihtsalt. Tagumised isegi ei takista. Eelmine aasta ma tegin korvi korda, rumm käis treipingis ja riiulist võtsin suvaliselt kaks uut klotsi, panin süsteemi kokku, timmisin kõik paika ja peale paari kodulähedast tuuri keerasin veidi peale. I vsjoo. Ei saanud ma meie iga-aastasel suvematkal aru, et pidureid poleks aga eks ma järgmisel nädalal siis proovin, kuidas nüüd on.

Te muidu neid pidureid kuidagi ära ei põletanud alguses, et rumm oleks päris toredalt tuline olnud vms?
Vasta

Rumm on kena, sai pind taastatud. Mul need klotsid ikka tahtsid üksjagu sisse töötamist. Sain ikka mitu korda peale keerata. Alguses kiirema sissetöötamise huvides sõitsin isegi nii, et natuke oli klots peal. Aga mingist pidurite ära põletamisest siin nüüd küll juttu ei saa olla.

Ma arvan, et küsimus on ikkagi materjalis. Olen kuulnud, et tänapäeva klotside katted on kvaliteetsemad. Samas aga pidid rummu kiiremini sööma selle arvelt. Eks plussid miinused. Seepärast oleks hea kuulda mõne korvimehe kogemusi TÜV punktist sellel teemal. Smile

Jawa 360 + Velorex 560, Jawa 354, Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta

Veneaegsed klotsid oli nö kõvemad, jäigem materjal, pidasid kaua vastu aga haardumine oli kehvem. Tänapäevased kuluvad kiiresti aga on nätskelt kettas või trumlis vajutades kinni.
Vasta

Uue seadmega piduritesti tehes peaks piisava pidurdusjõu saavutama ka vastu  posti sõites.  Big Grin
Vasta

Vabandan kui juba jutuks olnud (kiire otsinguga ei leidnud) aga küsiks üle - kas 2 aastat ajutiselt arvelt maas olnud ja seeläbi peatatud registrikandega sõiduki saab liiklusesse tagasi kui oled sellega tehnoülevaatuse läbinud? Kindlustuse saab sellisele teha ainult 1 kuuks.

"Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega" /Iid-Tõstamaa/
Vasta

(22-05-2020, 13:29 PM)Walter Kirjutas:  Vabandan kui juba jutuks olnud (kiire otsinguga ei leidnud) aga küsiks üle - kas 2 aastat ajutiselt arvelt maas olnud ja seeläbi peatatud registrikandega sõiduki saab liiklusesse tagasi kui oled sellega tehnoülevaatuse läbinud? Kindlustuse saab sellisele teha ainult 1 kuuks.

Siit näed mida ütleb kui reg.nr sisse paned:  https://eteenindus.mnt.ee/public/soidukT...ntroll.jsf
Mul ühe vana sõiduki kohta ütleb "Sõiduk kantakse registrisse peale tehnoülevaatuse läbimist ja kindlustuslepingu sõlmimist". See sõiduk onviimati nii ammu ülevaatusel käinud, et seal internetikeskkonnas ei näitagi ühtegi ülevaatust. Ma ei tea alates millisest aastast need üldse näha peaks olema, midagi 2000+?.
Vasta

Käisin esimest korda ülevaatusel uue autoga ja esimest korda pisteti aparaat diagnostika pistikusse ja gaaside mõõtmine käis sellega koos ning teise aparaadi all kui jaanuaris 10 ava diislil. Kas see on uute  masinate teema või mõned uued nõuded ülevaatusele?
Vasta

(22-05-2020, 21:58 PM)tcumen Kirjutas:  Big Grin Miks TEIE foorum peale emotikoni lisamist kogu eelnenud teksti ära kustutab?
End põlema ei taha panna?

Äkki ei selekteeriks kogu teksti enne emootikoni lisamist? Wink


Teemasse: mnt kodulehel näitab 2005 aasta läbitud ja 2006 aasta läbikukutud ülevaatust, siis sai masin seisma jäätud ja nüüd sama kiri, tee üv ja kindlustus ja anna hagu.. kahjuks ei mäleta kas 2004 oli ka üv või ta seisis too aeg..
Vasta

(22-05-2020, 21:35 PM)honkomees Kirjutas:  Käisin esimest korda ülevaatusel uue autoga ja esimest korda pisteti aparaat diagnostika pistikusse ja gaaside mõõtmine käis sellega koos ning teise aparaadi all kui jaanuaris 10 ava diislil. Kas see on uute  masinate teema või mõned uued nõuded ülevaatusele?
nad kasutavad seda pistikut mootoripöörete jaoks
Vasta

Jutud juba mõnda aega liikunud, et varsti saab arvuti sealt pistiku kaudu selle ka teada, kas EGR, tahmafilter jms "ebaoluline" varustus töökorras on. Seni vist seda võimekust veel pole.
Vasta

(22-05-2020, 22:24 PM)sturmbannführer Kirjutas:  nad kasutavad seda pistikut mootoripöörete jaoks
aga 10 a vanusel diislil (euro4, cr-diisel ilma dpf-taei pistetud midagi diagnostipistikusse (jaanuaris tehtud ülevaatus samas punktis), mingeid juhtmeid pandi kapoti all külge ja heitgaaside test tehti nö punkti teises otsas, pärast pidureid ja loksutamist ning enne sõidutulede kontrolli, nüüd aga esimese asjana enne pidureid. Kas vanadel diislitel tulevad pöörded teisel viisil aparaadile kätte või on neil vahepeal uuem seade tulnud?
Vasta

Seadmete vahe, ei midagi muud. Minuteada veel veakoode jms teste veel ei tehta, vähemalt ametlikult. Plaan ja tööd selles suunas käivad juba mitu aastat aga nagu alati lõppu veel ei paista.
Vasta

(22-05-2020, 23:43 PM)ivoalaska Kirjutas:  Seadmete vahe, ei midagi muud. Minuteada veel veakoode jms teste veel ei tehta, vähemalt ametlikult....
tähendab, mõtled et jaanuari ja mai vahel on punktis uuendatud/vahetatud seadmeid? Muide möödaminnes omavahel nad mainisid midagi, et veakood on sees.
Vasta

Ei tea kas vahetatud aga ega veakood kah midagi tähenda. Mõte oli pigem selles, et vanakooli aparaadid panid juhtmed akule külge, et pöörded kätte saada aga uuemae puhul kasutavad nad DLC pistikut.
Vasta

Aga kui minu auto OBD ülevaatajatega ei räägi mis siis, korduv?

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

Siin see aga peitubki, sest pole olemas sellist seadet, mis KÕIKI maailma asju oskab. Üks seade on ühtede markidega hea, teine jällegi teistega. Kujutan, ette, et ükski punkt ei soeta endale kõiki margipõhiseid OBD testereid.
Vasta

(23-05-2020, 00:42 AM)Laurts Kirjutas:  Aga kui minu auto OBD ülevaatajatega ei räägi mis siis, korduv?

See OBDII kaudu lugemine on uuemate autode teema. Vanemad, OBDI ja eripistikud ei käi siia alla.  On ports veakoode, mida nad näha ei tohi (saastekontroll, turvaseadmed jms). Mu teada ei pea nad täna OBDII testi ebaõnnestumisel korduvat panema, aga see mõte vist Maanteeameti idiootidel (teadlik sõnakasutus) peas idaneb küll.

Vanemate masinate pöörded loetakse endiselt kas helilt või laadimise pulssidelt (mille jaoks ongi kaableid akule vaja). Sellega on igaastane nali: mu ridakuusdiisel käib sedapalju ühtlaselt, et mikrofon ei loe pöörlemist korrektselt kiirendusel ja annab veateate. V8 ja R4 masinatel seda muret ei ole samas punktis. Ning ma pole ainuke - olla ostetud omadus nende seadmel. Big Grin
Vasta

(23-05-2020, 08:16 AM)v6sa Kirjutas:  See OBDII kaudu lugemine on uuemate autode teema. Vanemad, OBDI ja eripistikud ei käi siia alla.  On ports veakoode, mida nad näha ei tohi (saastekontroll, turvaseadmed jms). Mu teada ei pea nad täna OBDII testi ebaõnnestumisel korduvat panema, aga see mõte vist Maanteeameti idiootidel (teadlik sõnakasutus) peas idaneb küll
OBD II on olnud kohustuslik standard USAs ja EUs 20..25a - kas nt aasta 2000 Saab on viidatav "uuem auto"?

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Selle OBD-testiga peaks olema säärane lugu, et alates euro 6 heitmenormiga masinatest (millest ka küsimus alguse sai), tehakse see test veel LISAKS tavasuitsususe testile. Kummaline, kuid tõsi. Aitavat avastada manipulatsioone heitmete süsteemides. Vanematele seda ei tehta. Veel...
Vasta

(24-05-2020, 10:22 AM)Aare72 Kirjutas:  Selle OBD-testiga peaks olema säärane lugu, et alates euro 6 heitmenormiga masinatest (millest ka küsimus alguse sai), tehakse see test veel LISAKS tavasuitsususe testile. Kummaline, kuid tõsi. Aitavat avastada manipulatsioone heitmete süsteemides. Vanematele seda ei tehta. Veel...
loogiš, jaanuaris olin euro4 masinaga ülevaatusel ja nüüd euro6 masinaga, eri aparaatide all.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne