Tehnoülevaatus. Jooksev kogumuspõhine arutelu

(26-11-2021, 18:04 PM)vanapagan Kirjutas:  ... Moodsal ajal pidavat olema nii et kui uduka sisse lülitad ja siis korraks tuled välja keerad siis ei tohtivat udukas enne põlema minna kui uduka lülitist ise paned.
mu isuzul on esimeste udukate lülitus tehasest vastupidi, sisselülitatud asendis lähevad kohe põlema kui parkidele lülitad, tagumised on "moodsa aja" omad.
Vasta

(26-11-2021, 18:04 PM)vanapagan Kirjutas:  
(25-11-2021, 22:55 PM)sturmbannführer Kirjutas:   kui nt.tehase udutule lüliti on katki ja saada pole,siis panedki suvalise lüliti.kelle asi see on millise lüliti alt see töötab.peaasi,et töötab
Mõnele pedele ei sobi enam nii. Moodsal ajal pidavat olema nii et kui uduka sisse lülitad ja siis korraks tuled välja keerad siis ei tohtivat udukas enne põlema minna kui uduka lülitist ise paned.

Üks väheseid absoluutselt mõistlikke nõudeid. Kuigi sellegipoolest kohtab teedel tagumiste udutulede väärkasutajaid. Õnneks küll viimastel aegadel vähem.

Seadusest lähtuvalt võiks ka selline knihv seal vahel olla, et kui autol on näiteks 10 sekundit olnud kiirus null, siis lülitub ka tagumine udutuli välja.
Vasta

Sai ka vanakesega ÜV-l käidud ning saanud teada, et ohtliku vea alla läheb ka see, kui armatuuris tagumise udutule märgulamp ei lähe põlema, tuled ise töötavad ja kustuvad nii nagu tehas inseneerinud oli (tagumised udukad saab sisse lülitada ainult peale esimeste udukate sisselülitamist koos lähituledega ja kui tuled välja lülitad, siis kõik udukad automaatselt lülituvad ka välja st sõidutulede sisselülitamisel udukad ei tööta..).
krt ei pannud tähelegi seda pirnikest e. ei osanud/ei tulnud meelde, enne ÜV-d kontrollida.
No ja millegi pärast ei tahtnud ka ABS tuli korraks süttida, ka see on OV, kuigi ABS töötab.
Egas midagi, kontrollin need pirnikesed üle.

Masinal leidis ÜV ka muid vigu, mida oli raske salata, kuid ise ei märganud/ei lootnud (aegade jooksul oli karbis värvi all toimunud pehmenemise protsess, mida pealt näha eriti polnud, kui ülevaataja toksimine tekitas augu...), muidu oleksin täitsa kuri olnud, et nende märgutulede pärast uuele ringile saadab.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta

(23-11-2021, 12:04 PM)indreksirk Kirjutas:  
(22-11-2021, 22:26 PM)mossepower Kirjutas:  Mulle mõnda aega tagasi üks kolleeg kiitis, et nüüd selline seadusemuudatus tehtud, et autoga võib minna TÜV tegema kaks kuud enne või pärast kohustuslikku TÜV määratud aega (Viide). Nt tema enda autol TÜV kehtis passis kuni 04.2021, aga see aasta käis ta TÜV tegema alles 06.2021 kuna igaüks võib ju ise maanteeameti lehelt selle võimaluse välja lugeda: 
  • Kui sõiduk esitatakse korralisele ülevaatusele 2 kuu jooksul enne või pärast määratud ülevaatuse aega, loetakse see korralisele ülevaatusele esitatuks määratud ajal. Järgmise korralise ülevaatuse aeg arvatakse määratud ajast alates.
Politsei antud autot ka kahe kuu jooksul kinni ei pidanud ning sellega sai omanik kinnitust, et olevat asjast õigesti aru saanud.
Oskab keegi ehk veel lisaks ümber lükata või vastupidi kinnitada, et nüüd ongi nii?
Transpordiameti kodulehel on kahjuks eksitav info. Pöördusin nende poole palvega tekst seadusega kooskõlla viia.
Transpordiamet kodulehel on nüüd tehtud parandused ehk esitatud nüüd täpne õigusakti tekst. Eks see keeruline lugeda ole, aga vähemalt ei eksita.
Vasta

Sõidukiga ülevaatusele minnes veendu, et kaasas on järgmine lisavarustus:
  • Tõkiskingad (v.a L-kategooria sõidukil);
  • Ohukolmnurk (v.a L-kategooria sõidukil ja haagisel);
  • Esmaabivahendid (juhul kui tegemist on ettevõtte sõidukiga ehk töökoht või ühissõidukiga – loe lähemalt SIIT);
  • Tulekustuti:
Seal võiks ka vist vastav märge olla, et need peavad olema paigutatud niimoodi, et TÜV punkti paigaldatud kaamerasse näha on. Kogemus ütleb, et vähemalt Laki tänava TÜV punktis vastasel korral neid muidu olemasolevaks ei loeta.
Vasta

Kas neid siis seal kioskis välja ei tõsteta, kui on pakiruumi sügavuses?

Mul on mitmel autol tulekustuti originaalhoidikus juhi jalgade taga istmeserva küljes. Sealt ei saa kuidagi kaamerasse paista...

E-tehno kioskis piisab, kui tõstad kaamera vaateulatusse.
Vasta

(29-11-2021, 11:30 AM)CHRhmm Kirjutas:  Sai ka vanakesega ÜV-l käidud ning saanud teada, et ohtliku vea alla läheb
 OV on praeguses mõistes oluline rike või puudus.
Vasta

(29-11-2021, 13:38 PM)denzu Kirjutas:  Sõidukiga ülevaatusele minnes veendu, et kaasas on järgmine lisavarustus:
  • Tõkiskingad (v.a L-kategooria sõidukil);
  • Ohukolmnurk (v.a L-kategooria sõidukil ja haagisel);
  • Esmaabivahendid (juhul kui tegemist on ettevõtte sõidukiga ehk töökoht või ühissõidukiga – loe lähemalt SIIT);
  • Tulekustuti:
Seal võiks ka vist vastav märge olla, et need peavad olema paigutatud niimoodi, et TÜV punkti paigaldatud kaamerasse näha on. Kogemus ütleb, et vähemalt Laki tänava TÜV punktis vastasel korral neid muidu olemasolevaks ei loeta.
Seadus ütleb, et need peavad olemas olema, mitte kaamera vaateväljas olema. Kui ülevaatajal on vaja, et kaamerast paistaks, otsib ja tõstab ise neid
Vasta

Mina ka ei teadnud, et ka kütuseluugi avanemist kontrollitakse. Kontrolliti. Ei saadud lahti. Lisaks ei leitud ohukolmnurka mis oli seal kuhu tehas ta pannud oli. Tulekustuti oli samuti tehaseseades samuti tõkiskingad ja esmaabi komplekt. 
Nüüd ladusin kõik jupid esiistmele, et ei viidaks enda ega ülevaatuse aega. Kütuse luuki ei saadud ikka lahti.
Vasta

(29-11-2021, 20:37 PM)hobiautod Kirjutas:  Mina ka ei teadnud, et ka kütuseluugi avanemist kontrollitakse. Kontrolliti. Ei saadud lahti. Lisaks ei leitud ohukolmnurka mis oli seal kuhu tehas ta pannud oli. Tulekustuti oli samuti tehaseseades samuti tõkiskingad ja esmaabi komplekt. 
...

Ja säärane kohusetundlik ülevaatuspunkt on kus?

Ma pean kiitma jälle E-Tehno punkte (mitut): iga kord on küsitud, kui miskit on jäänud arusaamatuks. Ei ole olnud vaja jageleda mingi tühise arusaamatuse pärast.

Tehnoosakonna ajuti jaburad nõuded on teine teema.
Vasta

Ma ka just käisin ülevaatusel - helistasin veel ennem ette ja küsisin, et unustasin koju tõkiskingad ja ohukolmnurga. Et kas pean minema ja need peale tõstma. mul üv. punkt 50km kodust ja hetkel olin ise Tallinnas, seega oleks suure ringi sisse teinud ligi 60km oleks juurde tulnud kui oleks koju asjade järgi läinud.

Öeldi, et need ei ole ülevaatust takistavaks asjaoluks. Käisin ära ja sain ka läbi. Ütles et esituled on pisut õnnetud ja see oli kõik.

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

ma ei saa aru milleks nõutakse eestis sõiduautol tõkiskingi
Vasta

(04-12-2021, 19:53 PM)sturmbannführer Kirjutas:  ma ei saa aru milleks nõutakse eestis sõiduautol tõkiskingi

Kui sul kunagi näiteks rattavahetuse käigus auto tungi pealt ära sõidab, küllap siis hakkad aru saama.
Vasta

Mul on paar korda auto tungi pealt ära vajunud, aga need korrad olid bemmi originaaltungrauaga, mis on iseenesest paras nikats ja enam pole sellist aastaid kasutanud. Aga mis seal salata- omal on ka tõkiskingad need punasest plastikust tõkiskingad, mis kunagi kuskilt ostetud sai, aga kaldun arvama, et neid lume ja jääga küll kasutada ei saa. Iseenesest E34 bemmil oli originaalis üsna asjalik tõkisking- see ei olnud lihtsalt kolmnurkne, vaid ratta alla jääv osa oli nö pikendusega, mis jäigi reaalselt ratta alla ja tõkiskinga "kannal" olid lisaks veel hambad servas, mis maasse surusid, hetkeilmadega siis jäässe või kinnitallatud lumme.

Aga ülevaatusest rääkides- käisin üleeile oma 20 aastat vana autoga ka ülevaatusel, sai ilusti läbi, aga kui küsisin, kas te ikka kustuteid ka taatlete, öeldi, et see olla ka suvel muutunud. Kui varem sai kustuti nende kätte anda ja nad uue kleepsu panid (see oli ülevaatuse hinna sees), siis nüüd nad seda enam ei tee, ütlesid, et jälle mingi seadus oli muutunud. Aga seda ei kontrollitud, samuti mitte tõkiskingade ega ohukolmnurga olemasolu, kuigi mul on need olemas. Võibolla asi ka selles, et olen seal nüüdseks 3 aastat käinud ning seda nii sõidu- kui ka veoautoga, lisaks veel metsaka käru, mille ülevaatus on neist kahest erineval ajal.
Vasta

Jah - Minu auto oli 22 aastat vana.

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

mul pole autodes tungrauda,tagavararattast rääkimata viimasel kahel autol. aasta on kohe 2022 ,mitte 1950
Vasta

Aasta on küll kohe 2022, kuid tänavapildis kohtab siiski veel palju autosid 90-ndatest ja 00-ndate algusest, kui rehvivaht ja kompressor väga levinud veel polnud, seega päris 1950-datel tagavararatas ning sellega koos tungraud veel ära ei kadunud Smile
Vasta

(04-12-2021, 20:00 PM)zazik Kirjutas:  
(04-12-2021, 19:53 PM)sturmbannführer Kirjutas:  ma ei saa aru milleks nõutakse eestis sõiduautol tõkiskingi

Kui sul kunagi näiteks rattavahetuse käigus auto tungi pealt ära sõidab, küllap siis hakkad aru saama.

Sõiduautoga on jah nii ja naa. Mõni auto omanik ei teagi, kus tal see varuratas asub.
Aga olen ise tunnistajaks olnud, kui tõusul kallist metsamasinat vedav treilaveokas libedusega nii hätta jäi, et hakkas tasapisi tuldud teed tagasi libisema. Rataste ette loobitud tõkiskingad päästsid hullemast, kuniks koorem maha sai võetud ja ta harveriga mäest ülesse sikutatud. Hea oli, et neid klotse tal hulgim riistakasti oli varutud. Esimesest alla visatust sõitis lihtsalt üle ja litsus laiaks. Too oli mingi mõnemillisest plekist tehtud kah, pidigi puruks minema.
Nii et harva läheb tarvis, aga hea, kui võtta on. Korralikud, nagadega ja tugevad. Just veoautol.
Vasta

(29-11-2021, 20:53 PM)v6sa Kirjutas:  
(29-11-2021, 20:37 PM)hobiautod Kirjutas:  Mina ka ei teadnud, et ka kütuseluugi avanemist kontrollitakse. Kontrolliti. Ei saadud lahti. Lisaks ei leitud ohukolmnurka mis oli seal kuhu tehas ta pannud oli. Tulekustuti oli samuti tehaseseades samuti tõkiskingad ja esmaabi komplekt. 
...

Ja säärane kohusetundlik ülevaatuspunkt on kus?

Ma pean kiitma jälle E-Tehno punkte (mitut): iga kord on küsitud, kui miskit on jäänud arusaamatuks. Ei ole olnud vaja jageleda mingi tühise arusaamatuse pärast.

Tehnoosakonna ajuti jaburad nõuded on teine teema.
Mõtlesin esiti, et reklaamid toda moodsas hoones kohta Laagris nr 10 bussi lõpp-peatuses, mis kunagi võimude poolt maha joosti ja kus mõni aeg enne toda aktsiooni imselt ülbeks minemise tipphetkel väga jõuliselt autoomanikku väljamõeldud vigasid põhjenduseks tuues, kui ei enamaks, siis kordusülevaatusele tulema survestati ja millest pääsemiseks aitas vaid autoomaniku proportsionaalne jõuline vastureaktsioon.
Aga  ei, ksf v6sa mainitu, eelkirjeldatu lähimas ümbruses asuv E-Tehno ketile kuuluv punkt on tõepoolest mõistlik koht. Soovitan. Liiklusesse sobimatu olukorra eest saab kahtlemata korduva, aga M-iliste kohtade moodi olukordi kallutama keegi ei hakka.
Vasta

Arvestades, mitu väheohtlikku viga tänapäeval autol lubatud on, siis mina olen viimased ülevaatused kõikide tõkiskingade ja kustutite kohta tuimalt "ei ole" öelnud. Puhas laiskus muidugi, et ei viitsi välja otsida.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne