Tehnoülevaatus. Jooksev kogumuspõhine arutelu

(05-12-2021, 14:02 PM)Mahno Kirjutas:  Arvestades, mitu väheohtlikku viga tänapäeval autol lubatud on, siis mina olen viimased ülevaatused kõikide tõkiskingade ja kustutite kohta tuimalt "ei ole" öelnud. Puhas laiskus muidugi, et ei viitsi välja otsida.


No krt, ülevaataja on ka inimene. Teeb oma tööd.  Ja siis imestame, et miks kannikasse virutatakse tühja asja pärast.

Aquila captas non muscas.
Vasta

tuttav naisterahvas käis ülevaatusel.loomulikult kamandati kohe nn. ooteruumi. kui paberid kätte anti,siis avastas,et märkustesse on kirjutatud ohukolmnurga puudumine.ometi on ohukolmnurk omal kohal kus tehas selle on paigaldanud. lähen ise ilmselt kohapeale nendele selgitustööd tegema.
Vasta

(05-12-2021, 20:19 PM)sturmbannführer Kirjutas:  tuttav naisterahvas käis ülevaatusel.loomulikult kamandati kohe nn. ooteruumi. kui paberid kätte anti,siis avastas,et märkustesse on kirjutatud ohukolmnurga puudumine.ometi on ohukolmnurk omal kohal kus tehas selle on paigaldanud. lähen ise ilmselt kohapeale nendele selgitustööd tegema.
Sai korduva või on sul lihtsalt ülemäära palju vaba aega?
Ma olen olenevalt olukorrast nõutava koli tagaistmele visanud või eelkirjutaja kombel öelnud, et märgitagu veaks. Sellist ülbust, et ülevaataja peaks asju autot mööda taga otsima, näiteks tõkiskingi asju täis pagasiruumi põhjast, varuratta kaevust, ei kujutaks küll ette.
Tegelikult nüüd mõtlema hakkan siis kindalaegas ja pagasnik on olnudki kohad, kuhu ülevaataja ise tuhnima ei lähegi.
Vasta

(06-12-2021, 00:19 AM)Telc Kirjutas:  
(05-12-2021, 20:19 PM)sturmbannführer Kirjutas:  tuttav naisterahvas käis ülevaatusel.loomulikult kamandati kohe nn. ooteruumi. kui paberid kätte anti,siis avastas,et märkustesse on kirjutatud ohukolmnurga puudumine.ometi on ohukolmnurk omal kohal kus tehas selle on paigaldanud. lähen ise ilmselt kohapeale nendele selgitustööd tegema.
Sai korduva või on sul lihtsalt ülemäära palju vaba aega?
Ma olen olenevalt olukorrast nõutava koli tagaistmele visanud või eelkirjutaja kombel öelnud, et märgitagu veaks. Sellist ülbust, et ülevaataja peaks asju autot mööda taga otsima, näiteks tõkiskingi asju täis pagasiruumi põhjast, varuratta kaevust, ei kujutaks küll ette.
Tegelikult nüüd mõtlema hakkan siis kindalaegas ja pagasnik on olnudki kohad, kuhu ülevaataja ise tuhnima ei lähegi.
Ma olen viimael ajal ka VIN koodi A4 peale välja printinud ja kõrvalistme peale visanud. Siis ei pea seda tagavararatta koopa seina pealt otsima või on lootust, et USAka lävepaku plastiku tüüblid jäävad ka terveks kui sealt jälle otsitakse.
Vasta

(06-12-2021, 00:19 AM)Telc Kirjutas:  Tegelikult nüüd mõtlema hakkan siis kindalaegas ja pagasnik on olnudki kohad, kuhu ülevaataja ise tuhnima ei lähegi.
Kindalaekasse pole tõesti asja,aga pagaasniku luugi avamine ja sisse vaatamine on kohustuslik protseduur.
Vasta

Mis see A4 l prinditud vin kood aitab? Pole leitav või loetav saadetakse kohe koju.
Vasta

(06-12-2021, 09:20 AM)muska71 Kirjutas:  Kindalaekasse pole tõesti asja,aga pagaasniku luugi avamine ja sisse vaatamine on kohustuslik protseduur.
Vabandust, mis kohustuslik???

Kindalaeka ja pakiruumi sisu on minu eraasi ja igaüks neisse ilma minu loata ei roni. Normaalsetel autodel (näiteks 56. aasta Cadillacil Wink) on ju üks võti uste + süüteluku jaoks ja teine kindalaeka + pakiruumi jaoks. (Mootorikate ja bensiinipaagi kork ei käigi lukku, mis näitab, kui mõnus oli 50. aastate USA-s elada).
See, kui mul tõkiskingad ja muu see jama on pakiruumis ja ma luban ülevaatajal pakiruumi avada, on iseasi.
Ja sellistes kohtades, kus ma ülevaatajaga sõnagi vahetada ei saa, ma lihtsalt ülevaatusel ei käi.
Vasta

(06-12-2021, 10:52 AM)olevtoom Kirjutas:  ...
Ja sellistes kohtades, kus ma ülevaatajaga sõnagi vahetada ei saa, ma lihtsalt ülevaatusel ei käi.

Meil on vaba maa ja seda vabadust tulebki just sedasi realiseerida. Big Grin

Sest tõenäoliselt on meil terve hulk inimesi, kes ei taha mitte midagi teada ei VIN koodist ega põhjaaluse elu prognoosist: neid vaid huvitab, et soetatud liisingauto hooldusest hoolduseni saaks legaalselt liigeldud. Säärastele sobib malbe muusika ja loodussõbraliku lõhnaküünla kujundet lounge nahkdiivanil kaapelaualt järjekordset trendi tudeerides aega veeta ja oodata, kuniks makstud teenus osutatud saab.
Vasta

25.11. 
Käisin ülevaatusel ära. 
Aega oli tegelikult sitaks, terve kuu veel ees, aga kuna veermiku kallal sai eelnevalt askeldatud, siis tõmbasin päält sillaregullist auto kättesaamist ka "nende" juurest läbi. 
Terve linn oli justkui ära bronnitud, kuigi neid kohti on meil siin neli tükki. Normaalsete meeste juurde seega jutule ei pääsenud ja valikusse jäi see viimane, kus kõige vähem käia tahaks. No on lihtsalt meil siin sedamoodu välja kujunenud, et mõne onuga saad ausõna pääle kaubale, et kui midagi leitaksegi, siis olenevalt keerukuse astmest kohe korduvat ei väänata, vaid usalduse peale teen asjad ise ja kohemaid korda, aga vaat ühte punkti on tekkinud selline sigudik, kes mitte mingisuguseid mööndusi ei tee. Ei tee ja kõik! Nui neljaks, tema ei tagane!
Läksingi siis just sinna.
Järtsu oli kahe auto jagu - üks parajasti sees, teine ootas väljas. Normaalne.
Molutasin ma seal, mis molutasin, molutamise ajal meenus, kuis hallil ajal armees kaks korda aastas autodele ülevaatust tehti ja mõlgutuste käigus otsustasin salakavalalt, et oot, ma sul kuradikesel korraldan...
Ja korraldasingi. Kiusu pärast.
Ladusin kõik lisavarustuse pakiruumi laiali ja joondasin niidiga paika  Big Grin
Tõkiskingad otsisin küljetaskust välja, aptechka tirisin ainult mulle teadaolevast kohast välja, värske kleepsuga tulekustuti on niigi nähtaval ja kõigile käeulatuses (see on harjumus) ja ohukolmnurga leidsin kah tehase poolt ettenähtud panipaigast üles.
Varemalt loksus pakiruumis kaasas ka mahukas riistakast, aga seda kasutan viimasel ajal vaid kaugemale reisule siirdudes. Muidu oleks võinud ka lehtvõtmed 6-24mm kõik paarikaupa ja pikkuse järgi ritta laduda. Noh, nagu ikka armees seda tehti. Juurde veel padrunikomplekt perssetäie lisadega. Aga jäi ära. Polnud ju kaasas. Kahjuks või õnneks, ei teagi nüüd...

Konutasin ooteruumis ja jälgisin läbi täistatistatud klaasi protsessi pealt. 
Küll vilgutati miljon korda tulesid, siis ei saadud kapotti kuidagi lahti ja pidureidki testiti nii, et ma ei kasuta seda pedaali päeva jooksul kah vist nii palju, kui seda nüüd sääl pukis pumbati  Big Grin
Kui tüübid olid auto üle vaatanud, saabusid kivist nägudega teispoole lauda ja hakkasid oma arvutites kellegagi usinasti chättima...

Minutit poolteist haudvaikus.
Persse, ei pidanud vastu ja küsisin, et lõpuks, et - "Noh, kuidas oli???"
Ossa vana v....tt, kuis siis läks jutuks lahti!
"Väga korralik ja puhas auto! Aitähh!!!"
"Blääd küll, uskumatu...!", mõtsin... Tra, esimest korda kui siit majast ka mõni hea sõna tuleb! ????  Rolleyes
Jah, siis hakati seletama, et kui kõik niimoodi ülevaatusel käiksid, oleks iga päev lausa rõõm. Aga ei! Et kuidas nemad peavad lisavarustust käima koerasita, kasvama läinud odra, täiskustud ja -situtud lastemähkmete ja uue normaalsuse - rohesiniste kasutatud namordnikute vahelt välja kaevamas...

- "Ohh aegu, ohh inimesi....", mõtsin, kui aasta pärast taaskohtumiseni jätmist uksest väljusin. 
Ja saivadki onkud hää punkti päevale lõpetuseks. Loodetavasti. Sest üks klient oligi veel jäänud teenindada. Kell tiksus tööpäeva loojangut.
Vasta

(06-12-2021, 10:52 AM)olevtoom Kirjutas:  
(06-12-2021, 09:20 AM)muska71 Kirjutas:  Kindalaekasse pole tõesti asja,aga pagaasniku luugi avamine ja sisse vaatamine on kohustuslik protseduur.
Vabandust, mis kohustuslik???

Kindalaeka ja pakiruumi sisu on minu eraasi ja igaüks neisse ilma minu loata ei roni. Normaalsetel autodel (näiteks 56. aasta Cadillacil Wink) on ju üks võti uste + süüteluku jaoks ja teine kindalaeka + pakiruumi jaoks. (Mootorikate ja bensiinipaagi kork ei käigi lukku, mis näitab, kui mõnus oli 50. aastate USA-s elada).
See, kui mul tõkiskingad ja muu see jama on pakiruumis ja ma luban ülevaatajal pakiruumi avada, on iseasi.
Ja sellistes kohtades, kus ma ülevaatajaga sõnagi vahetada ei saa, ma lihtsalt ülevaatusel ei käi.
Kas ülevaatusel ei kontrollita mitte lukustite korrasolekut (uksed, pakiruum ja kapott)? Kapott ja uksed peavad olema 2 astmes lukustuvad, pakiruum oli vist ühes (sedaanidel).

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Noh kui siin kogemusi heietatakse siis lisan kah viimase värske. 
Noh 6 päeva tagasi viimasel minutil astusin sisse sinna kus olen ka varem käinud aga mitte iga kord ja kõikide autodega s.t. pole just laulatatud koht.
Mis seal ikka dokumendid letti ja ... kohe küsisin, et ma tahan pärast ka põhja alla vaadata, kas saab ? - ei pole probleemi ikka saab.
Kui mees läks autot sisse ajama astusin ka angaari - välja ei aetud. seisin ilusti kollase joone taga kah. 
Juhendasin kuidas kapotti avada ja sain teada, et summuti ots on keset põhja alust jms.
Ei seganud omaarust väga ka ja lõpus sain kanalisse, et põhja alla vaadata.
Minu jaoks oli uus asi, et euro6 mootorite puhul tehakse veakoodide lugemine.
Lisavarustus oli kõik ühes kohas koos s.t. kõrvalistuja istme all laekas aga sinna ei vaadatud ja seda ei küsitud - kõik oli muidu olemas ja korras.

Paar suve tagasi kui sai Ivecoga saksas käidud ja seal kohalikus ülevaatuspunktis omale rohelist keskkonna kleepekat soetamas nägin kuidas tehti ülevaatust. 
Pingsalt ei jälginud aga suures plaanis oli samasugune nagu meil. Ei jäänud kohe silma midai mis oleks kulmu kergitanud.
Vasta

berlingol on nt. tehase tõkiskingad tagavarratta sees. kas pean hakkama ülevaatuse uksetaga põhja alt ratast demonteerima,et härrad rahule jääks.milleks  üldse märkustesse sellist jura kirjutatakse. sakslasel on ohukolmnurk alati kindlas kohas tehasepoolt paigaldatud.mida seal otsida on
Vasta

Uste kohta üks selgitus. Kui autopassis on 5 ust siis 5-nda uksena tuleb avamis proov teha pagasiluugile. 4 reisija ust + 1 pagasiluuk.

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta

(06-12-2021, 13:06 PM)sturmbannführer Kirjutas:  berlingol on nt. tehase tõkiskingad tagavarratta sees. kas pean hakkama ülevaatuse uksetaga põhja alt ratast demonteerima,et härrad rahule jääks.milleks  üldse märkustesse sellist jura kirjutatakse. sakslasel on ohukolmnurk alati kindlas kohas tehasepoolt paigaldatud.mida seal otsida on

kui need ja varuratta jms küsimused on tõesti olulised, siis adresseerid need ehk konkreetsele TÜV-punktile või suhtled lausa TÜV ajal, kui märkused või VO-d häirivad? Lihtne otsekommunikatsioon, mida asjalikumat sorti suured poisid kusagil seljataga "lahendmas" ei käi.
kui ei sobi koha klienditeenindus, saab alati minna teise kohta. Kui ka seal kommunikatsioon vaevaline on, tasub ka peeglisse vaadata - kommunikatsiooniks päris ühest osapoolest ei piisa.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Tegelikult palkan ma järgmiseks aastaks inimese, kes mu autodega ülevaatusel käima hakkab.
Nahhui, palju lihtsam ju  Smile
Pole mul enesel vaja pagasnikus oma sita ja taarahunniku sees kaevata, seda esiteks ja teiseks, kui keegi minu eest sõimata saab, on mul täielik pohh. Ma ju maksan talle selle eest!
Ideel on jumet! Why not?

Cool
Vasta

(06-12-2021, 14:04 PM)Janka Kirjutas:  Tegelikult palkan ma järgmiseks aastaks inimese, kes mu autodega ülevaatusel käima hakkab.
Nahhui, palju lihtsam ju  Smile
Pole mul enesel vaja pagasnikus oma sita ja taarahunniku sees kaevata, seda esiteks ja teiseks, kui keegi minu eest sõimata saab, on mul täielik pohh. Ma ju maksan talle selle eest!
Ideel on jumet! Why not?

Cool

Ma saadan naise.
Vasta

(06-12-2021, 10:52 AM)olevtoom Kirjutas:  
(06-12-2021, 09:20 AM)muska71 Kirjutas:  Kindalaekasse pole tõesti asja,aga pagaasniku luugi avamine ja sisse vaatamine on kohustuslik protseduur.
Vabandust, mis kohustuslik???

Kindalaeka ja pakiruumi sisu on minu eraasi ja igaüks neisse ilma minu loata ei roni. 
Sisu kui just laipa sees pole ongi sinu eraasi,aga auto peab osalema liikluses ja olema ka ülevaatusel sellisena nagu tehasest väljus ehk luuk peab avanema,hinged korras olema,lukustuma normaalselt ja lisaks ka polstrid värgid peavad olema omal kohal ja seda nad kontrollivadki.
Vasta

(06-12-2021, 13:06 PM)sturmbannführer Kirjutas:  berlingol on nt. tehase tõkiskingad tagavarratta sees. kas pean hakkama ülevaatuse uksetaga põhja alt ratast demonteerima,et härrad rahule jääks.milleks  üldse märkustesse sellist jura kirjutatakse. sakslasel on ohukolmnurk alati kindlas kohas tehasepoolt paigaldatud.mida seal otsida on

Kuidas berlingol see asi niipidi lahendatud on? Või mõtled sa seesmist põhjakatet praegu? Sest minu jaoks tundub nagu vale, et ma hakkan ronima auto põhja alla enne kui ma olen paigaldanud tõkiskingad.

Ülevaatuselt tean, et näiteks suzuki jimnyl on kapoti avamine kindalaekas ja seetõttu peab ka kindalaegas viisakalt avanema. Muidu sinna asja olla ei tohiks.
Vasta

Teoorias ei ronigi. Tagaukse lävepakus on mutter, mida veljevõtmega kruttides ratas koos hoidikuga vastu maad langetatakse.
Äärmiselt ebatöökindel ja meie teeoludes kinniroostetav mehhanism. Ise olen pirukatel ja Transporteril varurattad kaubaruumi, rattakoopa peale kinni rihmutanud pärast seda kui aastal 2004 novembris ühe korra selili auto all aelema pidin.
Vasta

(06-12-2021, 15:18 PM)Telc Kirjutas:  Teoorias ei ronigi. Tagaukse lävepakus on mutter, mida veljevõtmega kruttides ratas koos hoidikuga vastu maad langetatakse.
Äärmiselt ebatöökindel ja meie teeoludes kinniroostetav mehhanism. ...
Sama lahendus on ka kastikatel kasutusel, mul on siiani töötanud, olen ainult korra 12. a. jooksul varuratta kasutusele võtnud ja kulunud rehviga ratta asemele pannud
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne