Tehnoülevaatus. Jooksev kogumuspõhine arutelu

(03-01-2022, 18:25 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Head uut aastat!

See on muidugi tore uudis vanatehnikameestele, et ei pea enam oma vana suksuga ülevaatusele minema. Kes iganes selle aktsiooni taga oli, neile üks kõva aplaus ja virtuaalne käepigistus talupoja poolt! Toungue 

T.

Kas saan õigesti aru, et see tehnoülevaatuse teema kehtib vaid tunnustatud vanatehnikale? Ehk siis, kui 70 aastane masin on tava registris ja tava numbriga, siis käid ikka igal aastal? Vähemalt artikli põhjal seda võiks nagu järeldada.
Vasta

(03-01-2022, 18:25 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Head uut aastat!

See on muidugi tore uudis vanatehnikameestele, et ei pea enam oma vana suksuga ülevaatusele minema. Kes iganes selle aktsiooni taga oli, neile üks kõva aplaus ja virtuaalne käepigistus talupoja poolt! Toungue 

T.
jah,aga masin peab olema nn. musta numbriga.iga 12 aasta tagant peab seda uuendama.uuendamine jällegi maksab ja rahalist võitu sealt ei tule.tavaliselt on vanatehnika alati korras ja ülevaatuse läbimine pole mingi probleem
Vasta

Mõeldakse peakaamera kasutusele ülevaatuse ajal.

https://auto.geenius.ee/eksklusiiv/trans...akaamerad/
Vasta

Seni kuni olid Maanteeamet ja ARK lahus , oli veel veidi mõistust otsustes , nüüd kus ARK taustaga tegelased on võimu juures on himu kontrollida kontrolli alt väljunud . Selge on ka mis seda takka tõukab - suur vanade sõidukite osakaal liikluses , kõik diiselmootoriga sõidukid , eriti hallid diiselmootoriga vw passatid on saatanast , hallid metallikvärviga kia d on bro .
Vasta

See on siis jälle mingi Kusakossskiii varjatud kampaania... Huvitav, kas peakaamerale lisaks varustatakse ülevaatajat ka käsi-mikroskoobi ja 25- osalise taskunoaga, et saaks terve auto otsast lõpuni läbi surkida?  
Ikka veel ei taibata, et kõige ohtlikum on juht, mitte vana auto.

T.
Vasta

Tahan näha nimekirja, passatid, mondeod jne. reas Big Grin
Tegelikult huvitab N - klassi sõidukite osakaal. Neid ikka hulgi saadetakse kordusülevaatusele.

Eelmisel aastal suunas politsei ajavahemikul 01.01.21 – 02.11.21 erakorralisele ülevaatusele 853 sõidukit, kuna need ei olnud tehniliselt korras ja osalesid liikluses.
Vasta

(21-01-2022, 01:34 AM)edvard Kirjutas:  Seni kuni olid Maanteeamet ja ARK lahus , oli veel veidi mõistust otsustes , nüüd kus ARK taustaga tegelased on võimu juures on himu kontrollida kontrolli alt väljunud . Selge on ka mis seda takka tõukab - suur vanade sõidukite osakaal liikluses , kõik diiselmootoriga sõidukid , eriti hallid diiselmootoriga vw passatid on saatanast , hallid metallikvärviga kia d on bro .
Sõidukite tehnokontrolli tegi NL ajal Riiklik Autoinspektsioon ehk miilits. 1991. aastal moodustati Eesti Riiklik Autoregistrikeskus ning anti sõidukite tehnonõuete kontrollimine eraettevõtjatele, järelevalveorganiks jäi kuni 2009. aastani Eesti Riiklik Autoregistrikeskus. 2009. aastal ühines ARK Maanteeametiga ning senised funktsioonid jäid suures osas samade inimeste korraldada lihtsalt osakonna tasemel. Kaadrivoolavus on olnud väga suur ning täna on Transpordiametis selle valdkonna seotud ametnike seas mõni üksik, kes oleks staaziga 10 aastat. 

Põhjused on mujal. TÜV on läbi aegade olnud korruptsiooniohtlik valdkond, kuna auto remont on kogu aeg olnud kallis ning iga vähegi endast lugupidav autoomanik arvab, et tema autol olev tehniline puudus ei ole liiklusohtlik. Kui auto vajab 1000+ eurot remonti, kuid ülevaataja on nõus 50 või 100 euro eest silma kinni pigistama ja "templi passi lööma", siis on majandusliku valiku tegemine lihtne. 

Riik tagab TÜV kvaliteeti läbi ülevaatajate survestamise ja kontrollimise. Loomulikult lähevad mõned meetodid üle piiri, kuid oleme tegelikult Lääne-Euroopa autoturu prügikast. Vana auto ei ole halb auto ning tehniliselt korras autot võibki igast küljest filmida ja kontrollida. Olen autojuht üle 25 aasta ning igal aastal käin ülevaatuspunktis 10+ sõidukiga (nii enda, pereliikmete kui lähisugulaste autode ja mootorratastega). Keegi ei tee mulle allahindlust tehnilise seisukorra hindamisel ning avastatud vead on olnud sellised, mida seadus ei tolereeri. 

Loomulikult on liikluses kõige olulisem tegur inimene. Kuid inimene kombineeritud tehniliselt mittekorras autoga on võimendunud oht. 

Huvitav, et enamikku meist ei häiri see, et poliitikute kuluarved on kontrollitavad. Üldiselt nõuame veel suuremat kontrolli ja oleme pahased, et meie kui maksumaksja raha valesti kulutatakse. Kurvad on vaid poliitikud, kes seda ise kasutavad. Kas aga ülevaatust tehakse ausalt ja kehtestatud korda järgides, seda osa meist probleemiks ei pea. Kuigi ka see käib meie kõigi rahakoti pihta - heitgaase rohkem emiteeriv või muu tehnonõuete mittevastavuse tõttu liikluses osalev auto on otsene kulu meile üldiselt ja ka konkreetselt liiklusõnnetusse sattunud kannatanu jaoks. Kiruvad ja rusikat vibutavad need, kellel on soov lihtsamalt läbi saada. Kahtlemata on ka näiteid, kus ülevaataja on eksinud või üle pingutanud, kuid eraettevõtjana on nad kahe tule vahel. Klienti mõnitades või valesti läbi kukutades klient sinna järgmine kord ei tule. 

Muuseas - tehnoülevaatusel on kehtestatud riigi poolt ka piirmäär. Mõelda vaid, mis toimuks, kui hind oleks turumajanduslikult vaba.  https://www.riigiteataja.ee/akt/119122017014
Vasta

(21-01-2022, 10:35 AM)indreksirk Kirjutas:  ... Olen autojuht üle 25 aasta ning igal aastal käin ülevaatuspunktis 10+ sõidukiga (nii enda, pereliikmete kui lähisugulaste autode ja mootorratastega). Keegi ei tee mulle allahindlust tehnilise seisukorra hindamisel ning avastatud vead on olnud sellised, mida seadus ei tolereeri.
.. Kas aga ülevaatust tehakse ausalt ja kehtestatud korda järgides, seda osa meist probleemiks ei pea. Kuigi ka see käib meie kõigi rahakoti pihta - heitgaase rohkem emiteeriv või muu tehnonõuete mittevastavuse tõttu liikluses osalev auto on otsene kulu meile üldiselt ja ka konkreetselt liiklusõnnetusse sattunud kannatanu jaoks. ...
Indrek, eks meil kõigil on kogemust, ise olen autojuht üle 40 aasta ja käinud ülevaatusel igasugu sõidukitega, ka praegusel ajal mitmega aastas. Aga sa peaks teadma, milline on auto tehnilisest seisukorrast tingitud liiklusõnnetuste % - on vist alla 1? Lisaks on ikkagi küsimus, kas kõik need tingimused, mida nõutakse on mõistuspärased (küljes oleva lisavarustuse töötamine, kõigi istmete olemasolu kui statsionaarselt on tagaosa kasutusel nö kaubaruumina, armatuuris lüliti ledi läbipõlemine samas kui odavamal versioonil sel lülitil polegi ledi vms). Arusaadavad nõuded on sõidupidurisüsteemi korrasolek ja veermiku lõtkude puudumine aga ülejäänu oleks väärt vaid tähelepanujuhtimist.
Hea ülevaataja on see, kes ei lase läbi tõeliselt ohtlike vigadega aga juhib autoomaniku tähelepanu neile puudustele, mis ei takista küll ülevaatuse läbimist, aga võivad varsti progresseeruda suureks veaks, no nt öeldi mulle kunagi, et vaheta lähiajal šarniir ära, lõtk HAKKAB TEKKIMA või et pooltelje otsa kattekummis pole läbivat mõra aga varsti võib tulla. Tavaliselt hoolduse käigus ju töökodades neid raputajaid ei ole ja heebliga kõik noored vead välja ei tule.
Vasta

(21-01-2022, 12:10 PM)honkomees Kirjutas:  
(21-01-2022, 10:35 AM)indreksirk Kirjutas:  ... Olen autojuht üle 25 aasta ning igal aastal käin ülevaatuspunktis 10+ sõidukiga (nii enda, pereliikmete kui lähisugulaste autode ja mootorratastega). Keegi ei tee mulle allahindlust tehnilise seisukorra hindamisel ning avastatud vead on olnud sellised, mida seadus ei tolereeri.
.. Kas aga ülevaatust tehakse ausalt ja kehtestatud korda järgides, seda osa meist probleemiks ei pea. Kuigi ka see käib meie kõigi rahakoti pihta - heitgaase rohkem emiteeriv või muu tehnonõuete mittevastavuse tõttu liikluses osalev auto on otsene kulu meile üldiselt ja ka konkreetselt liiklusõnnetusse sattunud kannatanu jaoks. ...
Indrek, eks meil kõigil on kogemust, ise olen autojuht üle 40 aasta ja käinud ülevaatusel igasugu sõidukitega, ka praegusel ajal mitmega aastas. Aga sa peaks teadma, milline on auto tehnilisest seisukorrast tingitud liiklusõnnetuste % - on vist alla 1? Lisaks on ikkagi küsimus, kas kõik need tingimused, mida nõutakse on mõistuspärased (küljes oleva lisavarustuse töötamine, kõigi istmete olemasolu kui statsionaarselt on tagaosa kasutusel nö kaubaruumina, armatuuris lüliti ledi läbipõlemine samas kui odavamal versioonil sel lülitil polegi ledi vms). Arusaadavad nõuded on sõidupidurisüsteemi korrasolek ja veermiku lõtkude puudumine aga ülejäänu oleks väärt vaid tähelepanujuhtimist.
Hea ülevaataja on see, kes ei lase läbi tõeliselt ohtlike vigadega aga juhib autoomaniku tähelepanu neile puudustele, mis ei takista küll ülevaatuse läbimist, aga võivad varsti progresseeruda suureks veaks, no nt öeldi mulle kunagi, et vaheta lähiajal šarniir ära, lõtk HAKKAB TEKKIMA või et pooltelje otsa kattekummis pole läbivat mõra aga varsti võib tulla. Tavaliselt hoolduse käigus ju töökodades neid raputajaid ei ole ja heebliga kõik noored vead välja ei tule.
Ülevaatajat ei saa süüdistada riigi kehtestatud tehnonõuetes. Väga palju meie pisikesel rahvusriigil ka siin öelda ei ole. Tehnonõuded on ikkagi universaalsed ja ei sõltu rahvusest. Kui nõue on mittevajalik või liiga range, siis tuleb esitada riigile ettepanek selle muutmiseks. Seejuures arvestusega, et restoranis praadi süües võib küll avaldada arvamust, et näiteks lambaliha ei maitse, kuid kokk ega kelner ei saa selle subjektiivse arvamusega midagi teha. Lambaliha lihtsalt on selline. Kui ülevaataja "kotib" või teeb oma tööd valesti, siis tuleb sellega loomulikult võidelda. Aga see võitlus ei käi mitte riigi kirumisega, et see ülevaatajaid rohkem kontrollib. 

TÜV on kvaliteedikontroll ja teatud mõttes nagu eksam auto jaoks. On lävend, mis tuleb ületada. Kui autol olev lisavarustus ei tööta, siis on ju loomulik, et see veana kirja pannakse. Teadmata, mis lisavarustus Sul ei töötanud, on raske analüüsida, kas see oli ka oluline viga ja takistas ülevaatuse läbimist. Istmete olemasolu on esiteks elementaarne viisakus TÜV teostaja suhtes ning teiseks sooviksid Sa ilmselt autot ostes, et selles oleksid nõuetele vastavad istmed, mis on kontrollitud nagu pidurid. Kui istmeid ei ole vaja, siis on lubatud teatud juhtudel registreerida ka vähema arvu istmetega. Kuidas teab riik ja teine liikleja (näiteks mina soovin Sinu autos reisijana  sõita), et Sa panid ikka sellised istmed autosse, mis on on ohutud. Ja lõpuks - - kui ma tean, et on mingist funktsioonist teavitav indikaator on olemas, siis ta võiks ikkagi anda õiget infot.

Eks need ole igikestvad vaidlused, kus kõigil on oma arvamus ja oma arvamus on alati õige arvamus. Kirume aga edasi oma väikest riiki, kuid hoiame teda, et ta meil ikka kestaks. Paremat riigikorda ei paista vähemalt minu jaoks küll kusagilt
Vasta

Kui mingi ülevaatuspunkt "kotib" siis peab punkti vahetama. Valikut peaks ju olema.
Omalt poolt soovitaks punkte, kus korduv on tasuta, sest seal on motivatsioon "kottimiseks" väiksem.
Üldisel leiab piisavalt punkte, kus on pädevad ülevaatajad kes oma tööd tunnevad ja ei "koti".
Vasta

Istmetega siiski sõltub kas need on kiirkinnitusega või statsionaarsed, esimesi ei pea kaasas olema teised peavad. No kohati tõlgendavad ülevaatajad seadust nii nagu neile sobib või palju neil vahetunnis meelde jäi. Kas käsipiduri korrasolek tähendab seda, et rakenduvad mõlemal rattal või hoopis seda, et auto ei vaju tagasi teatud kallakul (ei mäleta täpset protsenti). Üleüldse kes viitsib ja tahab skeemitada ja riskida see teeb seda vaatamata nõuetele.
Vasta

(21-01-2022, 13:18 PM)Inri Kirjutas:  Istmetega siiski sõltub kas need on kiirkinnitusega või statsionaarsed, esimesi ei pea kaasas olema teised peavad. No kohati tõlgendavad ülevaatajad seadust nii nagu neile sobib või palju neil vahetunnis meelde jäi. Kas käsipiduri korrasolek tähendab seda, et rakenduvad mõlemal rattal või hoopis seda, et auto ei vaju tagasi teatud kallakul (ei mäleta täpset protsenti). Üleüldse kes viitsib ja tahab skeemitada ja riskida see teeb seda vaatamata nõuetele.
Istme kinnitus ei ole oluline - TÜV käigus tuleb kontrollida istmete osas järgmist:

   

Allikas: https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/102...022020.pdf#

Kui istet ei ole, siis seda kontrollida ei saa. Seetõttu peabki olema auto komplektne ning sellele valmistaja poolt ettenähtud osad olemas. 

Seisupiduri osas on lihtsalt elu arenenud. Ajal, kui pidureid ei saanud igal rattal eraldi kontrollida, pidigi pidur olema lihtsalt sõiduki peatamiseks ning seisupidur paigal hoidmiseks. Kuna aga seisupidur peab rakenduma mitmele rattale (sageli see dubleerimine on vajalik selleks, et ühe rikke korral ka teine toimiks) ja seda on võimalik kontrollida ja mõõta, siis peab ta ikkagi iga ratta jaoks toimima. Ning seisupiduril on ka tagavarasüsteemi roll päris pidurisüsteemi rikke korral. 

   

Kui neid erilisi seadmeid ei ole võimalik kasutada, siis tehaksegi see teekatsetusega. 

Kood 407. Seisupiduri kontrollimine teekaldel 
1. M, N, O ja L kategooria sõiduki seisupidur peab hoidma paigal täismassiga sõidukit 18 % ja täismassiga autorongi 12 % kaldega teel. 
2. Seisupiduri katsetamine on lubatud kuival kõvakattega teekaldel. 
Kontrollimine: vaatluse ja mõõtevahendiga
Vasta

Ei ole aasta 2011 enam. Uue määruse järgi kiirkinnituvaid istmeid ei pea ülevaatusel kaasas olema, kuna sõidukit võimalik kasutada ka kaubikuna. Kuna mul endal sellised just on siis olen küsinud ka üv punktist ja kinnitati sama. Käsipidur on aasta 2016 läbitud teema, kus sattusin ülevaatusele nii suht kogemata kuna keegi oli selle ära unustanud Rolleyes . Läbisin ülevaatuse puhtalt, aga kuna üks ratas ei tahtnud käsipidurile reageerida, siis mul tekkis huvi miks see veana kirja ei lähe. Siis mulle seal seletati pikalt ja laialt mis ja kus ja miks ps. Härra kes mulle ülevaatust tegi on töötanud oma alal 20+ aastat ja omab ka isiklikku üv punkti. Muidugi ega ajad muutuvad ja tõlgendamisruumi on jäetud piisavalt.
Vasta

Just nädal tagasi käisin näitamas ühte vana XC60 ja sellel ka käsi-/seisupiduril erinevus aga lubatud piires.
Ja see lubatud  piires on päris suure erinevusega lubatud aga mitte lõpmatuseni.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Aga mis on täpselt probleem antud TA soovi puhul? St kas viitele reageerima asunud edvard ja talupoeg on mures ülevaataja töövahendite ergonoomika pärast (kaamera peas pole ju mugav), soovivad et "inimesed saaks ülevaatust mustalt" või on mõni konkreetne kehtiv tehnonõue eluvõõras ja "ülevaatus mustalt" on seetõttu ksf-del lausa kombeks?
ka krooniline virisemisvajadus on muidugi võimalik põhjus sõnavõtuks ning mulle tunduski see olevat. Kas eksisin?

(kustutasin esialgu edvardi postituse kui mittekonstruktiivse. Kuna aga miskipärast tekkis sellele sisu omav vastus, taastasin)

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(21-01-2022, 16:02 PM)13piisab Kirjutas:  "ülevaatus mustalt" on seetõttu ksf-del lausa kombeks?
ka krooniline virisemisvajadus on muidugi võimalik põhjus sõnavõtuks ning mulle tunduski see olevat. Kas eksisin?
Minu autod on saanud ülevaatuselt läbi lihtsalt niisama. Ei ole vaja mustalt siiani teha olnud.


Virisemine? Virisemisvajadus? Krooniline virisemisvajadus..... nii arvad Sina! Mina nii ei arva. Sinu arvates, kui keegi siin sõna võtab, kohe hea tembeldada virisejaks ja mustalt ülevaatuse läbijaks? Kas Sa natuke liiale ei lähe?
Vasta

Talupoeg - küsimus ei ole sõna võtmises. Küsimus on postituste sisus.
Niisama "kõik, kes midagi muudavad on kas lollid või omakasupüüdlikud" postitusi ei ole vaja toota. Ega ka luua meelevaldseid seoseid, kus kaamera-mõte toob "25-osalise taskunoaga surkimise".

kaamerateemasse - paistab, et käib klattimine ja tehnoülevaatajate liit (paistab täitsa usutav esindusorgan - 38 liiget. Punkte muidugi rohkem) on esitanud vastulause: https://auto.geenius.ee/eksklusiiv/tehno...kohtadega/

Ülevaatajate reaktsioon on isegi arusaadav - tegu on lisakohustusega ettevõttele ning eks ka ülevaatajal tekitab nn suure venna tunne stressi.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(21-01-2022, 19:20 PM)13piisab Kirjutas:  Talupoeg - küsimus ei ole sõna võtmises. Küsimus on postituste sisus.
Niisama "kõik, kes midagi muudavad on kas lollid või omakasupüüdlikud" postitusi ei ole vaja toota. Ega ka luua meelevaldseid seoseid, kus kaamera-mõte toob "25-osalise taskunoaga surkimise".
 Oh seda elu. Põhilised kannatajad oleme ju ikkagi meie (ehk siis kõik mis "kiusamiseks" üleval välja mõeldakse) ja ma pole nõus ka selles, et ülevaataja elu muudetakse järjest keerulisemaks. Milleks. Taskunoa näide oligi selleks.
See millist teksti mina trein, on minu asi,  võiksid sellega ükskord ka leppida.
Vasta

peakaamera kasutuselevõtuga tüv-i punktides oleme ilmselt esimesed maailmas Smile ma usun ja loodan,et see info jõuab ka välismeediasse.
Vasta

Mina ise oma väikse inimese väikse aruga arutlen nõnda : Auto peab alati korras olema , mitte ainult ülevaatuse ajaks laenatud tulekustuti ja tõkiskingadega ülevaatuspunkti külastama . Mis mul nende planeeritud kehakaamerate vastu on , on see et ei usaldata oma tööülesandeid täitvaid inimesi . Selline usaldamatus läheb juba igast otsast liiale , totaalne jälgimine , haige värk .
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne