mida arvata sellisest Pobedast?
#1

Ka üks küsimus sulle, sa Bobide asjus igati kodus, seega
mis sa arvad sellest Bobist:
Link siin

Lähiajal plaan sellele järgi minna. Pole veel oma silmaga jõudnud kaeda.
Vasta
#2

ROKIPEER Kirjutas:Jõudu ka minu poolt Wink

Ka üks küsimus sulle, sa Bobide asjus igati kodus, seega
mis sa arvad sellest Bobist:
Link siin

Lähiajal plaan sellele järgi minna. Pole veel oma silmaga jõudnud kaeda.

Vaatasin pilte:

- 3. seeria masin (1955-58)
- Mootor on Volga oma
- Tagasild ZIMi oma
- Rool vana Volga oma
- Osa armatuurlauaplaste on puudu (leidmine problemaatiline)
- Esikaitseraud on vaja uus leida (seda ei õgvenda)
- Põhja ja karpide juures on arvatavasti vaja teha suuremahulisi keevitustöid (samas ei näi keret olevat varem ringi keevitatud)
- enamik "pudinaid" on samas olemas

Kui oled tõsine huviline, siis soovitan võtta ning valmis ehitada. Algseid sildu/mootoreid vahel ikka liigub. Tööd temaga muidugi on. Kui ise saaksin masinat kaeda, siis saaksin ehk täpsemalt öelda ka.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Kas Zimi tagasillast v6is ka mingi eelis olla (ylekandearvust tulenevalt vms.)? V6i oli tegemist lihtsalt n6ukaaegses defitsiidis toimunud h2dakohandmisega?
Vasta
#4

Alts Kirjutas:Kas Zimi tagasillast v6is ka  mingi eelis olla (ylekandearvust tulenevalt vms.)? V6i oli tegemist lihtsalt n6ukaaegses defitsiidis toimunud h2dakohandmisega?

ZIMil kasutati N.Liidu sõiduautotööstuses esimesena koormamata pooltelgi (nagu hiljem 21-24stel Volgadel jt). See tegi tagasilla töökindlamaks ja remondi lihtsamaks.

Pobi poolkoormatud poolkoormatud pooltelgedel on nimelt väga nõrk koht rummu ja telje ühendus. Rumm käib seal nimelt kiiluga koonusistuga võlli otsa ning selle ühenduse lahtiloksumisel on äärmiselt halvad tagajärjed. Logisev rumm nimelt kipub põhjustama poolteljeotsa murdumist ning murdunud telge saab vahetada vaid silda alt ära võttes ning keskelt kolmeks võttes. Nimelt on telg tehtud Pobil ühes tükis diferentsiaali hammasrattaga ning selle saab kätte ainult peaülekande seest...

Pobi tagasild on peaaegu üksühele üle võetud "emka" tagasillast ning see omakorda 1933.a. Ford V8-40 tagasillast. Muide - kui muu emka/Pobi on viidud meeterkeermele, siis tagasild mitte - isegi kõik kinnituspoldid/-murtid on seal eranditult tollmõõdus. Võibolla ei andnud kiired tähtajad aega GAZi tehases silda "meetrile" ümber viia... Usun ka seda, et kui Stalin oleks 1944-45 andnud Pobi konstrueerimiseks rohkem aega, siis oleks Pobile kohandatud mingi koormamata pooltelgedega tagasild; kuna aega aga polnud, siis "laenati" see emkalt nagu 1. seeria käigukastki.

Muide - Pobi algses juhendis on rasvaselt rõhutatud, et kokkupandud tagasilla rummude keskmutreid tuleb peale kokkupanekut järelpingutada ning nende pingust pidevalt kontrollida...

Tean paljusid, kes on Pobi tagasilla rikke järel algse silla peale vihastanud ning asendanud selle Volga sillaga. Nende puudumisel ning ZIMi silla olemasolul võidi see asendada ka sellega. Pole just meeldivaim perspektiiv jääda murdunud tagasillaga teele ning ilma võimaluseta masinat ka slepis ära vedada...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

valdo Kirjutas:
Alts Kirjutas:Kas Zimi tagasillast v6is ka  mingi eelis olla (ylekandearvust tulenevalt vms.)? V6i oli tegemist lihtsalt n6ukaaegses defitsiidis toimunud h2dakohandmisega?

ZIMil kasutati N.Liidu sõiduautotööstuses esimesena koormamata pooltelgi (nagu hiljem 21-24stel Volgadel jt). See tegi tagasilla töökindlamaks ja remondi lihtsamaks.

Pobi poolkoormatud poolkoormatud pooltelgedel on nimelt väga nõrk koht rummu ja telje ühendus. Rumm käib seal nimelt kiiluga koonusistuga võlli otsa ning selle ühenduse lahtiloksumisel on äärmiselt halvad tagajärjed. Logisev rumm nimelt kipub põhjustama poolteljeotsa murdumist ning murdunud telge saab vahetada vaid silda alt ära võttes ning keskelt kolmeks võttes. Nimelt on telg tehtud Pobil ühes tükis diferentsiaali hammasrattaga ning selle saab kätte ainult peaülekande seest...

Pobi tagasild on peaaegu üksühele üle võetud "emka" tagasillast ning see omakorda 1933.a. Ford V8-40 tagasillast. Muide - kui muu emka/Pobi on viidud meeterkeermele, siis tagasild mitte - isegi kõik kinnituspoldid/-murtid on seal eranditult tollmõõdus. Võibolla ei andnud kiired tähtajad aega GAZi tehases silda "meetrile" ümber viia... Usun ka seda, et kui Stalin oleks 1944-45 andnud Pobi konstrueerimiseks rohkem aega, siis oleks Pobile kohandatud mingi koormamata pooltelgedega tagasild; kuna aega aga polnud, siis "laenati" see emkalt nagu 1. seeria käigukastki.

Muide - Pobi algses juhendis on rasvaselt rõhutatud, et kokkupandud tagasilla rummude keskmutreid tuleb peale kokkupanekut järelpingutada ning nende pingust pidevalt kontrollida...

Tean paljusid, kes on Pobi tagasilla rikke järel algse silla peale vihastanud ning asendanud selle Volga sillaga. Nende puudumisel ning ZIMi silla olemasolul võidi see asendada ka sellega. Pole just meeldivaim perspektiiv jääda murdunud tagasillaga teele ning ilma võimaluseta masinat ka slepis ära vedada...
Lugesin kirjutist ja avastasin mõningad ebatäpsused.Et olla täpne ja mitte eksida siis läksin ja tõin autost ära Anohhini
Pobil ja GAZ-AA/MM kasutati veerandkoormatud pooltelgi
Poolkoormatud poolteljed olid kasutusel alates M-400 kuni 2140ni
ZIM-il, ZiS-110,kõikidel Volgadel ja tagaveolistel Ladadel
Koormamatta pooltelgi kasutati ja kasutatakse veoautodel.
Kui näiteks 51-lgi võtta pooltelg välja siis ratas jääb autole ikkagi alla,ainult,et auto ei suuda ise liikuda.Pole iialgi ühelgi mossel,ladal ja volgal sellist varianti kohanud.
Tervitades,Flanagan
Vasta
#6

Väidetavalt kasutati ZIM-i silla modifikatsiooni ka esimeste GAZ-21'de puhul, kuna oma silda veel ei olnud. Seega võis ka tehases vabalt seda modifikatsiooni Pobedale alla minna.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7

Veel mõni aasta tagasi,no kindlasti aastal 2000 vuras selline 1.põlvkonna ,tumeroheline Volga Tallinnas ringi.Nüüd pole teda enam trehvanud.
Flanagan
Vasta
#8

Kas see Pobi pole mitte Jõgeva lähistelt? Siin sarnast linnapildis tihtipeale näha.
Vasta
#9

Käisin näpuga katsumas. Piltidel olev masin on paberite järgi aastast 1949, kere number midagi 008xxx. Ilmselt mingi sahker-mahker.
Vasta
#10

metalliotsija Kirjutas:Käisin näpuga katsumas. Piltidel olev masin on paberite järgi aastast 1949, kere number midagi 008xxx. Ilmselt mingi sahker-mahker.

Ohoh!

Kas keegi teab, kus see auto asub, oleks soov ka mitte just näpuga katsuda, aga pikalt ja põhjalikult vaadata küll.

Nimelt olen paar aastat tagasi võtnud enda jaoks sellise rumala seisukoha, et tahan vaadata KÕIKI Pobisid, mis kas tegelikkuses või aastaarvu/numbrite järgi on 1950.a. ja 10000. kerest vanemad. Selle konkreetse auto korral tahaks tuvastada, kas tegu on 49.a. paberitele tehtud 3. seeria masinaga, või 1. seeria hädiste kerejäänuste ümber ehitatud 3. seeria tükkidega isetehtuga. Tean mustmiljon pisiasja, kuidas identifitseerida ehk siis detaile, mida kere juures naljalt ei vahetatud ka suurima kapitaali juures. Ehk on paar minu tähelepanekut tulevasele omanikule/taastajale abikski?

Loomulikult kontaktid U2U.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne