M 403 ostuhind
#21

(04-01-2014, 13:29 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Vaata mõistega "haruldus" on see, kui palju neid ALLES on, mitte see, palju neid kunagi toodeti! Mitte üks Rolls, Bentley, Duesenberg etc ei ole haruldus selels suhtes, sest nendest ENAMUS on on alles. Nõus, tehtigi vähe ja olid kallid, seega neid hoiti, nad säilusid ja maksavad nüüd ulmeraha. Ja siis karjutakse, seda VAID tänu ulmehinnale, et "sigaharuldus". Ok, loomulikult nad on ka reaalsed haruldused aga nende haruldus ja ihaldatavus on rohkem muudest asjaoludest tingitud, kui vaid tootmisarvust. Pluss tuleb kõike panna veel omakorda ajastu konteksti.

Priit kle ... pliis ära räägi asjadest, millest sul on ainult ähmane ettekujutus.

Dad.
Vasta
#22

(05-01-2014, 10:56 AM)dad Kirjutas:  Priit kle ... pliis ära räägi asjadest, millest sul on ainult ähmane ettekujutus.
Kuidas nüüd ilusti öelda: kahjuks on autopededel ja üldse enamusel inimkonnas väga ähmane ettekujutus mõistetest haruldane, tehnoloogiliselt põnev etc, etc. Auto ja tsikkel on absoluutselt labased junntükid, mis lihtsalt on üliodavana absoluutsele enamusele kättesaadavad ja sealt fetiši objektid. Haruldasi ja tehnoloogiliselt põnevaid, innovatiivseid ja selle looja inseneri või ehitaja erilisust/geniaalsust kandvaid on kahe- ja neljarattaliste maailmas sitaks vähe. Loomulikult neid on ja mitte üks või kümme aga vast mõned sajad eksemplarid/mudelid ja kõik. Aga see väljendub ka hindades: ka maailmas kõige kallim ja absoluutselt selgelt ülemakstud auto on odav. Ehk too erikereline võistlus-Ferrari. Hetke kõige-kõige elik Veyron on ka odav junn! Selle junntüki geniaalsus jääb alla ka Šveitsi tippkelladele... Muidugi on mõiste "odav" väga suhteline aga siiski pandav numbrilisele skaalale.

HAruldased, põnevad, tehnoloogilised jne on hoopis teised sõiduvahendid. Aga need on kättesaadavad üksikutele või pole eraisikuna üldse kellegile kättesaadavad. Need on vee- ja õhusõidukid. Kaspia Koletis on selline, kosmoserakett on selline, tuumaallveelaev on selline jne. Ja ka lennukid niisama, helikopterid etc. Ja ka paljud pisemad veesõidukid! Mingi Vendee one-off purjejaht või VORi oma on tehnoloogiliselt ja ideedelt kordi põnevam ja tuhandeid kordi haruldasem, ku isuvaline masstoodangu neljarattaline. Iga selline on ise nagu F1 vormel. Vaat seal on IGA auto ainulaadne ja erakordne ning ka tehnoloogiliselt üli-üli põnev. Eks on ka mõni "tava"auto selline, nõus. Aga neid ei jaksa Te mitte kunagi omale soetada!

Mind ajab alati marru see, kui öeldakse, et a'la Mosse on sitaks igav ja tavaline ja siis et mingi kuradi kädilläk on ilgelt põnev. Võrdsed junntükid, kus üks on teisest lihtsalt poole raskem ehk raistatud on arutult ressursse. Ja mis kõige hullem: käib ilge fetišeerimine, et "ei saa sõita ja läheb rooste" - see on maismaameeste vaimne käsikiimlus. Ja siis tuleb seesama mees, ostab omale kümnete tuhandete eest veesõiduki, mida peab veel peaagu iga aasta suure raha eest hooldama, väga kalleid varuosi teatud aja tagant ostma/vahetama (näiteks purjed) ja alles siis hakkab mõtlema, kui mia talle samamoodi otse vasaraga otse ette lajatan: võta garaažist oma "ilge haruldus" (mille reaalne turuhind on 20% sellest, mille sa just veesõidukile kulutasid), sõida sellega kogu aeg ja igal pool ja kui läheb natukene rooste või kulub midagi ära, tee samasugune remondi/hooldetöö, nagu veesõidukile! Ainult selle vahega, et ikkagi on selle neljarattalise tegemine sitaks odavam, kui veesõiduki oma. Mis see on : raha!

See on nukralt naljakas ja suisa debiilne, et üks kulutab näiteks 3 kuud ja 10 000, restaureerib ära mingi autokese ja siis kõik kiidavad takka, kui kuradi äge ja kui kõva mees ikka on! Ja et nüüd on tegu sellise haruldusega, et isegi vihmaga ei tohi sõita...
Teine mees kulutab sama aja aga 20 000 eurorutsi mingi vana veesõiduki remondile, ja mitte keegi ei tule sadamas ja ei ütle, et "see on nüüd nii ilus, ära nüüd sellega sõida, läheb äkki katki!"
Ja veesõidukite puhul me räägime tihti ainueksemplaridest (ja samamoodi 40-100 aastat vanade asjade puhul!), tihtipeale toodangunumbritest kuni mõnikümmend üldse jne. Ning need kõik on peaagu täies mahus käsitöö, enamus on mingi "erilise keretöökoja" tehtud, nad on reaalrahalislet palju-palju kallimad ja ikkagi keegi ei vingu, et ei saa sõita...
Isegi paarsada tehtud autot on labane masstoodang oma olemuselt, rääkimata tuhandetest eksemplaridest. Ma saan aru autode puhul, kui neid on tehtud vahemikus 1-10 eksemplari. See on tõesti haruldus. Mati Rex R-10 on haruldane, kompressorMersu aga labane masstoodang.
Vasta
#23

(05-01-2014, 16:40 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(05-01-2014, 10:56 AM)dad Kirjutas:  Priit kle ... pliis ära räägi asjadest, millest sul on ainult ähmane ettekujutus.
Kuidas nüüd ilusti öelda: kahjuks on autopededel ja üldse enamusel inimkonnas väga ähmane ettekujutus mõistetest haruldane, tehnoloogiliselt põnev etc, etc. Auto ja tsikkel on absoluutselt labased junntükid, mis lihtsalt on üliodavana absoluutsele enamusele kättesaadavad ja sealt fetiši objektid. Haruldasi ja tehnoloogiliselt põnevaid, innovatiivseid ja selle looja inseneri või ehitaja erilisust/geniaalsust kandvaid on kahe- ja neljarattaliste maailmas sitaks vähe. Loomulikult neid on ja mitte üks või kümme aga vast mõned sajad eksemplarid/mudelid ja kõik. Aga see väljendub ka hindades: ka maailmas kõige kallim ja absoluutselt selgelt ülemakstud auto on odav. Ehk too erikereline võistlus-Ferrari. Hetke kõige-kõige elik Veyron on ka odav junn! Selle junntüki geniaalsus jääb alla ka Šveitsi tippkelladele... Muidugi on mõiste "odav" väga suhteline aga siiski pandav numbrilisele skaalale.

HAruldased, põnevad, tehnoloogilised jne on hoopis teised sõiduvahendid. Aga need on kättesaadavad üksikutele või pole eraisikuna üldse kellegile kättesaadavad. Need on vee- ja õhusõidukid. Kaspia Koletis on selline, kosmoserakett on selline, tuumaallveelaev on selline jne. Ja ka lennukid niisama, helikopterid etc. Ja ka paljud pisemad veesõidukid! Mingi Vendee one-off purjejaht või VORi oma on tehnoloogiliselt ja ideedelt kordi põnevam ja tuhandeid kordi haruldasem, ku isuvaline masstoodangu neljarattaline. Iga selline on ise nagu F1 vormel. Vaat seal on IGA auto ainulaadne ja erakordne ning ka tehnoloogiliselt üli-üli põnev. Eks on ka mõni "tava"auto selline, nõus. Aga neid ei jaksa Te mitte kunagi omale soetada!

Mind ajab alati marru see, kui öeldakse, et a'la Mosse on sitaks igav ja tavaline ja siis et mingi kuradi kädilläk on ilgelt põnev. Võrdsed junntükid, kus üks on teisest lihtsalt poole raskem ehk raistatud on arutult ressursse. Ja mis kõige hullem: käib ilge fetišeerimine, et "ei saa sõita ja läheb rooste" - see on maismaameeste vaimne käsikiimlus. Ja siis tuleb seesama mees, ostab omale kümnete tuhandete eest veesõiduki, mida peab veel peaagu iga aasta suure raha eest hooldama, väga kalleid varuosi teatud aja tagant ostma/vahetama (näiteks purjed) ja alles siis hakkab mõtlema, kui mia talle samamoodi otse vasaraga otse ette lajatan: võta garaažist oma "ilge haruldus" (mille reaalne turuhind on 20% sellest, mille sa just veesõidukile kulutasid), sõida sellega kogu aeg ja igal pool ja kui läheb natukene rooste või kulub midagi ära, tee samasugune remondi/hooldetöö, nagu veesõidukile! Ainult selle vahega, et ikkagi on selle neljarattalise tegemine sitaks odavam, kui veesõiduki oma. Mis see on : raha!

See on nukralt naljakas ja suisa debiilne, et üks kulutab näiteks 3 kuud ja 10 000, restaureerib ära mingi autokese ja siis kõik kiidavad takka, kui kuradi äge ja kui kõva mees ikka on! Ja et nüüd on tegu sellise haruldusega, et isegi vihmaga ei tohi sõita...
Teine mees kulutab sama aja aga 20 000 eurorutsi mingi vana veesõiduki remondile, ja mitte keegi ei tule sadamas ja ei ütle, et "see on nüüd nii ilus, ära nüüd sellega sõida, läheb äkki katki!"
Ja veesõidukite puhul me räägime tihti ainueksemplaridest (ja samamoodi 40-100 aastat vanade asjade puhul!), tihtipeale toodangunumbritest kuni mõnikümmend üldse jne. Ning need kõik on peaagu täies mahus käsitöö, enamus on mingi "erilise keretöökoja" tehtud, nad on reaalrahalislet palju-palju kallimad ja ikkagi keegi ei vingu, et ei saa sõita...
Isegi paarsada tehtud autot on labane masstoodang oma olemuselt, rääkimata tuhandetest eksemplaridest. Ma saan aru autode puhul, kui neid on tehtud vahemikus 1-10 eksemplari. See on tõesti haruldus. Mati Rex R-10 on haruldane, kompressorMersu aga labane masstoodang.

Kui nüüd kiiruga teksti läbi lugesin, siis jah ma olen sinuga täiesti nõus, et mingi suvaline seeria tootmises olev auto ei ole haruldane, ega käsitööna ehitatud, ega ka tehniline tipp saavutus.

Siit ka minu küsimus, et miks sa siis vaidled, et kasutatud 50 aastat mosse on hullult haruldane ja räigelt maksev pill?

Jah, tänavapildis neid masinaid pole vast 10 aastat juba nähtud, aga erinevate talu hoovide peale on neile pillidele juba juured alla kasvanud ja neid leiab veel.

JAH, KUI MASIN ON TEHASE ORGINAAL JA KÕIK ASJAD ON ILMA IGASUGUSTE DEFEKTIDETA, SIIS ON TÕESTI MASIN HINNALINE.
Aga need raiped (jah raiped on 95 protsenti vanadest autodest) mis ringi liiguvad ei oma suuremat väärtust, kui see mis vana metallil on.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#24

Kui jutt juba harulduste peale läks siis paluks kõigil mõelda veel sellele,et mis on haruldane meile,see võib mujal olla päris tavaline ja meie siin oma väikeses tiigis mõtleme,et istume kullahunniku otsas. Me võime siin ka ise hindu teha,mis sest et mujalt tulnud sellid muigavad.... Aga kui keegi arvab,et on haruldane ja kallis asi ju siis ongi nii! Ja ka mul oleks täitsa savi,kui õuepeale satub sell,kes ütleb mulle,et minu auto pole tuhkagi väärt. No eks ostku mujalt siis neid tavalisi asju....Big Grin
No ja kui mõni istubki eriti hinnalise ja haruldase asja otsas,ega see veel mingi suur rikkus ja õnn pole. Asjade omamine pole teinekord ka kuigi suur õnn. Õnn on alles siis käes,kui asi peeneks tehtud ja rahad peos.Toungue Aga pärast pole ju seda haruldast asja ka enam.....
Mis aga puutub selle Mosse hinda ja haruldust,siis ei ole mina selliseid ka vanasti liiga palju sõitmas näinud. Mõni üksik viimase peale üles vuntsitud eksemplar liikus.... Tuleb meelde seik,kunas üks Paladega poiss (hüüdnimi ,mis anti mehe omapärase murraku pärast) võttis mind koos emaga oma autosse.... Ühes minu kodutee kurvis oleks ema uksest pea-aegu et välja lennanud,sest kere ei pidanud enam uksi kinni... Auto oli heleroheline ja aastad vast 80 ndate algul..... Nii et need autod olid juba siis viimase peal väljas...
Teinekord tasub ka mõnele taastajale mehele auto lihtsalt mingi väikese raha eest kinkida eeldusel,et mees taastab auto. Kahjuks on tänapäeval relakaga auto taastajaid palju ja igale matsile ei või kindel olla...Big Grin Taustauuring tuleb kasuks,sest mõni mees on juba endale aastatega nime teinud ja siis ei ole põhjust ka kahelda.
Vasta
#25

Eelnev jutt tõi emotsiooni esile..
Kõikse haruldasem on näha seokest sobivat kooslust liikluses. Sellist juhtumit, tolle kerega helesinist Mosset õige juhiga, nägin liikluses, viimati vist kümme aastat tagasi. Eemalt näen, et Mosse, kohakuti jõudes nägin ka juhti. Absoluutselt autentne papi sangas, pruuni pintsaku, sonimütsi ja sarvraamiprillidega... Võimas! Vat see on haruldane, mitte ülesvuntsitud muuseumieksponaat kirka lambi all. Tõsilugu paraku muidugi see, et noid papisid ei suuda me ühegi eelarvega tulevikule säilitada...

Ps. Viimatine sarnane nähtus oli nüid jõulu aegu Pärnu silla pääl. Kolhoosiesimees vist. GAZ 24 ja juhil karvamüts nigu Raissa Maksimovnal...Big Grin

loll on loll olla.
Vasta
#26

Olete ikka arusaanud, et ksf myrakaru tahab masinat OSTA, mitte maha parseldada.Cool

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#27

Ei, ei soovi osta. Ja muide, ei soovi ka müüa, vaid hoopis autoomaniku sugulastele nõu anda. nende küsimus oli lihtne - milline selle auto reaalne müügihind võiks olla. Nojah, jutulõime pealkiri ajab vist veidi segadusse.

Aga tõepoolest, minu positsioon on siin üsna neutraalne. Mul on hobiliikureid piisavas koguses, seega ei saa ma selle iseenesest sümpaatse ning igati kõbusa autokese äraostmist endale parimagi tahtmise juures lubada.

Muidugi mulle meeldiks väga kui see asi hoopis perekonda jääks. Ja võibolla jääbki.

Väga huvitav arutelu igatahes, tänud senistele sõnavõtjatele - ja ootan põnevusega, ehk jäi kellelgi veel midagi lisamata.
Vasta
#28

tegelikult on tehingu hind sellel ajahetkel ostja ja müüja omavaheline kokkulepe.
kui ei sobi ühele või teisele siis ei ole ka tehingut.
teovõimelised isikud vastutavad ise oma tegude eest.
ehk kui hind sobis ja tehing tehtud pole ka mõtet pärast nutta, et sain vähe raha või maksin liiga palju.
kui ei tea turuhinda siis küsi niipalju nagu arvad hea olevat ja tulemus on varsti näha sai palju siis ei huvitu keegi on enamvähem paras siis huvitutakse aga .... ja kui on vähe küsitud siis rabatakse ära. sama ka maksmis kohta maksad niipalju nagu arvad enda sees selle asja eest paras olevat JA niipalju nagu sul seda vajadust on selle asja järele.
ei saa kõigile asjadele ühtset hinda külge kleepida nagu seda oli meil lähiajaloos.
Vasta
#29

(05-01-2014, 16:40 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Ma saan aru autode puhul, kui neid on tehtud vahemikus 1-10 eksemplari. See on tõesti haruldus. Mati Rex R-10 on haruldane, kompressorMersu aga labane masstoodang.

Ainuke asi mis on sinu puhul, Priit, haruldane, on verbaalne kõhulahtisus ...

R-10 on haruldus, mis on kokku pandud teiste tehaste autosõlmedest ... mis on seal haruldast? Põmst iga kuuris kokku keevitatud värd on üliharuldane ja sinu viidatud k-mersu "mõttetu utiil" sest mootoreid tehti tevelt 100tk ... kohutav kogus ju? Maga ennast sirgeks!

Eestis on tegelikkuses ka haruldane "Omatoodang" olemas, so Krulli tehases tehtud 3 või 4 sõiduautot, paraku sellega ka minu teadmine nendest sõidukitest piirdub. Küll aga peaksid need olema otsast lõpuni oma toode.

Dad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne