Lada lõpp Eestis
#21

Vaatamata kõigele on Ladal teiste autodega võrreldes üks eelis: ta on ikkagi projekteeritud s***ade teede jaoks, veermik on vastupidav ja kliirens piisav. Aastatetaguses TMi talvetestis edastas Lada paljudel katsetel (just talvesõidu omadustelt) ka kordades kallimaid autosid, aga üldmulje tõttu pidi viimase kohaga leppima.

Minu poolest võiks täitsa mingi odav ja lihtne elementaarauto Eestis müügil olla, Lada sobiks selleks igati, aga... Mind seiskunud tootearendus ei häirigi, küll aga kvaliteet. Ja lõppude lõpuks: ega Lada süüdi ei ole, et teised tootjad ennast nobedamalt liigutavad. Mina ei ole ka süüdi, et keegi minust targem, rikkam ja ilusam onBig Grin

See, et Niva on linnamaastur, kuulub kaasaja lapsajakirjanike leiutiste hulka. Omal ajal mõeldi ta välja ikkagi selleks, et "konkureerida" UAZiga.

OT, aga väike mõtisklus ohutusest, mille tõttu Ladat nii palju sarjatud on. ARK andmetel http://www.ark.ee/atp/?id=197# on seisuga 01.01.05 Eesti liiklusregistris 471183 sõiduautot. Oletades, et "ohutud", st moodsad autod kuuluvad vanuserühma 0...8 a., siis neid on ainult 23%, kusjuures neid kõige "ohutumaid" vanuses 0...3 a. on vaid 10%. 8% kuuluvad rühma 8...10 a., ülejäänuid, st 10+ a on aga tervelt 69%. Vaadatud sai ka lehte http://arkintra.hansanet.ee/excel/?action=3, mis ei kajasta küll tervet autoparki (top 17), aga siin on asi aastate lõikes detailsemalt välja toodud (eelmise tabeliga võrreldes puudu 32640 autot). Suhtarve see aga ei mõjuta, ja siit selgub, et tervelt 26% autodest on vanemad kui 20 aastat. Seega on "ohutute" autode osakaal vägagi marginaalne.

Nii et see ohutus üks viimase aja moevool ole. Ükski tootja (kui militaarmasinad välja arvata) pole ühtki autot teinud inimeste tapmiseks. Ning isegi juhul, kui näiteks keelustataks vanema kui 3 a. vana auto kasutamine (võetakse julmalt käest ja kästakse uus osta), oleks naiivne loota, et ükski inimene liikluses ei hukku. Peamine ohutusdetail autos on ikkagi rooli ja istme vaheline tihend.

Kaunist jaaniõhtut kõigile!!!
Vasta
#22

Täiesti nõus, et turg vajaks odavat elementaarautot, mis oleks lihtne ja kvaliteetne. Vaadates autosid, millega ma olen sõitnud (nii päris uusi kui ka kasutatud), siis kõige paremaks autoks saan pidada 1973. aasta 2101-te. Esimesed 100 000 km möödusid probleemideta. Samal ajal kui näiteks golfi ja almeraga tuli teenindust korduvalt külastada. Samas just sõidumugavuse poolelt olid esimese põlve omega ja scorpio väga head. Lagunesid tegelikult nii mis hirmus, roostesid lõpuks kätte ära, kuid olid head suured, lihtsad, ka parandamine oli lihtne. Senini igatsen, et turul oleks uuena saada taolist suurt tagaveolist uut autot. Ei oleks vaja ABS-i, veojõukontrolli, airbagisid, el. aknaid, el. istmeid ja muid vidinaid. Mida vähem elektroonika seda parem.
Muideks see 01 on senini garaažis alles, kapremondi läbinuna on läbisõitu üle 400 000 km ja erinevalt kõigist teistest autodest saan ma talle alati kindel olla. Olgu olgu, progressi vastu ei saa, kuid kui mõni uutest vilgutab lolli järjekindlusega check-engine kirja, siis on väga hea võtta auto, mille on mehaaniline jagaja ja karpa ning elektrisüsteem koosneb kaitsmeblokist ning kahest (2!) releest.
Vasta
#23

Mell, olen sinuga 102% nõus!!! Minugi elus on üks töökindlamaid ja vähim jebimist vajanud ning vähim rahakotti rüüstanud auto just 1973 aasta kopikas. Minu arusaamist mööda kasutati siis veel Lääne värve (ja vb ka plekki). Igatahes oli aastaid tagasi tema kere paremas seisukorras kui temast 12 aastat uuemal Hondal.

Üldse paneks rahakoti mõrvamise seisukohalt autod sellisesse järjekorda:
venelased
jaapanlased
sakslased

Kopika ja UAZiga minimaalselt kulutusi, Honda kohutavalt töökindel, aga kui midagi ostma pidi, tulid pisarad silma. Samas - ostedud jupp pidas ikka megalt vastu. Sakslane, kuigi tema jupid on odavad, pakub piisavalt remondikoolitust, mis sugugi paha ei ole, arvestades kinnisideed vanatehnikaga tegelda.

Ja mina oleksin päris õnnelik, kui avaneks võimalus osta tuttuus Golf II, Passat II, Audi 80 B2 või Sigari-Audi. Need on elektroonikavabad ja esi- ning tagaosa on tehtud plekist, mistõttu ei pea näiteks lõhutud plaststange pärast südantlõhestavalt nutma...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne