Delta "aju" lääne mopeedile
#1

Tere.Sai soetatud lolli peaga kasutatud Gilera GSM.(2t 50cc enduro) Kuna kaalu 100kg. ja vanust poole vähem jääb aparaat siiski lahjaks. Masin pärit Austriast ja piirajatega. Leegitoru ja sumpsi oma likvideerisin.Jäänud on elektrooniline,mis ei lase pööretel tõusta üle 5000.Legaalsel teel nn.tuuningaju muretseda pole võimalik-kataloogides ei eksisteeri.Kõik mototöökojad ja kauplused kehitavad õlgu. Siit ka küsimus ja palve. Kas Delta aju töötab kõigil pööretel ja kas on võimalik aretada seda minu masinale. Äkki leidub kuldsete kätega ja peaga mees,kes võtab väljakutse vastu? Loomulikult tasu eest. Ette tänades Toivo.
Vasta
#2

mis aasta masin on
Vasta
#3

peaks olema 2001a. mudel ja 2003 müüdud.Praegu ootan soomest rõngast ja tihendeid. mootoril silinder maas. Kuigi vaevalt sitavõitu komprsessioon takistas täispöördesse minekut.
Vasta
#4

Deltal ei ole mingit "AJU"Big GrinBig Grin
See on kommutaator + pingeregulaator.
See plokk ja õige süütepool, siis pole mingit pöörete piiramist, töötab ka 20000 r.p.m juures.
Kas see sinu masina peale sobib, sõltub juba generaatorist, kui on sarnane delta omale(omab kõrgepinge mähist ja impulsi andurit (ja 6/12V tulede mähiseid)), siis peaks ta ilma probleemideta tööle hakkama.

Piirajate kohalt vaata ka karburaator üle!
Vasta
#5

Eks sellepärast ma aju jutumärkidesse paningi.Masinal 4x väiksem kommutaator kui deltal neljase pistikuga(2 jalga sillatud).Kusjuures käivitub ja tuled põlevad ka lahtiühendatud pistikuga!!!!Samas tal huvitav süütepool.Kokku valatud mingi karbikesega,kuhu läheb punt juhtmeid. Mitu-täpselt ei mäleta. Masin momendil Tabasalus. Karpas piirajat ei tohiks olla.Ise 14mm.japeaks 50cc ära toitma.Runneril oli 12mm. ja toitis ka ära.
Vasta
#6

ints0000 Kirjutas:See plokk ja õige süütepool, siis pole mingit pöörete piiramist, töötab ka 20000 r.p.m juures.

Kahjuks ei ole sellega võimalik ka 10k rpm korralikult - ei ole küll piirajaga... aga enamusel neist saab lihtsalt kuskiltmaalt (7-9k) jaks ja "reageerimiskiirus" otsa, eeldatavasti asi lihtsalt elektoorilises ülesehituses ja kasutatud komponentides.
Korralikult võidusõiduks kohandatud mopeedimootoritel vahetati see sellepärast kõigil motoplati vastu ringi.
Vasta
#7

Mjah. See 9k oleks praeguse 6-kõrval juba kõva sõna. Ootan soome jupid ära,siis tüütan edasi. Seniks suured tänud ja hüva JAANI!!!
Vasta
#8

See mille sa lahti ühendasid oli laadimis relee. See mis süütepooli küljes on CDI. Cdi muudab teatud pööretepealt süüte nurka ,et saavutada siis parem tulemus ja ühtlasem mootori töö.

http://www.transmic.net/gbindex.htm

aeg on raha ja raha on vähe
Vasta
#9

See kõik väga huvitav,aga mitte keskmise mõistuse jaoks. Kas oleks loogiline,et pöördeid piirab rike CDI-s või valmistaja"kuritahtlikkus".Prooviks uus osta tundub ülikallis lõbu olevat.
Vasta
#10

http://www.bikez.com/motorcycles/gilera_gsm_50_2002.php Abiks keeleoskajatele.
Vasta
#11

Tsitaat: Kahjuks ei ole sellega võimalik ka 10k rpm korralikult - ei ole küll piirajaga... aga enamusel neist saab lihtsalt kuskiltmaalt (7-9k) jaks ja "reageerimiskiirus" otsa, eeldatavasti asi lihtsalt elektoorilises ülesehituses ja kasutatud komponentides.

Võimalik, et asi jääb generaatori ja impulsianduri taha kinni.
Sai selle sama türistori(ky202n) baasil elektronsüüte juhtplokk ehitatud ja päris palju testitud seda. See küll natuke teise ehitusega- akuga mootorratta peale mõeldud ja säde kadus peale 30000 rpm. (signaali allikaks oli sagedusgeneraator)

To penskar: Sinu rattal on siis pingeregulaator eraldi(see mille pistiku sa lahti võtsid) ja kommutaator on süütepooli sisse ehitatud.
Piirajaks võib väga hästi generaator ise olla. Kui pöörded tõusevad, siis gene ei jõua enam kommutaatori kondensaatorit/eid piisavalt laadida, et sädet tekitada.
Samas võib ka kommutaator ise koos piirajaga olla.
Proovi mõne teise kommutaatori ja süütepooliga.
Vasta
#12

Tere. Tegelikult mul ongi asi akuga ja isegi mittetöötava starteriga.Räägiks teemast siis,kui mul soomest jupid käes ja mootor koos.Ehk saab siis ka füüsilist abi.Võib-olla asi polegi elektris.Lihtsalt mina lolli inimesena,ei oska kõrva järgi viga tuvastada. Ootame ära. Seniks tänud.
Vasta
#13

Mina sain aru, et sul on selline täiesti eraldi olev süüte süsteem, mis ei sõltu ei akust, ega muust madalpinge osast VA suretusnupp/süütevõti. Et generaatoril on siis impulsi andur ja kõrgepinge mähis kommutaatori jaoks(võib ka ainult kõrgepinge mähis olla) ja madalpinge mähised 6/12V
Vasta
#14

Äärmiselt tore,et keegi midagi mõikab. Minu teadmised piirduvad eelmise sajandi 70-ndate algusest,kui sai punnvõrri süüdet õigeks pandud ja näpuga sädeme olemasolu kontrollitud.Äkki saame sinuga kaubale asi koos üle vaadata. Sõltub muidugi sinu elukohast-ei tahaks pinsini jäänud aega sõidu peale raisata.Edu!
Vasta
#15

Minu asukoht profiilis kirjas ju(Tallinn ja Kehra).
Ehk õnnestub sul generaatori mähistest pilte teha, siis saaks otsustada millise tööpõhimõtega juhtplokki tarvis on. Kas siis sobiks delta oma + süütepool või tuleb midagi muud panna.
Kuidas süütepool ühendatud on? Kas generaatorist tuleb 2...3 juhet ja 1 juhe läheb suretuse jaoks või on rohkem juhtmeid mis süütepooli lähevad VA küünlajuhe?
Vasta
#16

Mnjah. Minu kogemused arvutiga kah aint mõni kuu.Nii,et lootusetu eksemplar.Digi fotokat pole ka.Masin momendil Tabasalus.Ei mäleta peast juhtmete arvu ja kuhu lähevad.Sai ainult korra plastikute ja paagi alla kiigatud. Üks mees müüs SOOVIS mingit Yamaha 80cc mootorit,millele oli paigaldatud Delta mähis.Asi järelikult võimalik. Tohib,võtan sinuga ühendust,kui mootor koos? Jupid nädala lõpuks-järelikult mingi järgmise nädala tööpäev.Edu!
Vasta
#17

Võiksid selle süütepooli tüübi sealt üles kirjutada, ehk õnnestub selle sisu kohta midagi leida. CDI võib olla lihtne süüte kommutaator või ka keerukas, olenevalt pööretest süütenurka muutev juhtplokk. Kahjuks selle ratta tüübi järgi midagi asjalikku ma ei leidnud.

Kui sul on see teine varjant, siis kui see asendada tavalisega, siis tekkib suurematel pööretel võimsuse kadu tänu hilisemale süüte asendile.

Sellele süütenurka muutvale plokile saab igasugu piirajad ja muu jama peale panna, sõltuvalt kuidas teda programeerida. Ja siis valatakse tehases plokk kokku ja ümber programeerimine pole enam teostatav.
Vasta
#18

Nii.Süütepool ja CDI koos nagu sa ütlesid.Margiks on Ducati Gilera 72399010 A.T. Samas saksa saidid näitavad kuda neid avada ja mingi juhe läbi lõigata.Vähemalt rollerite kohta.Ah jaa. Sinna plokki läheb 5 juhet+kõrgepinge.
Vasta
#19

Arvata võib, et siis tegu süütenurka muutva isendiga. Netist on suht lootusetu selle skeemi leida.
Väike võimalus, et annab selle kontrolleri välja lülitada, kui lahti ühendada kusagilt akust tulev +12V juhe/juhtmed. Siis jääks ta selles reziimis tööle, et süütenurk koguaeg sama. Kuid kõik oleneb sellest skeemi lahendusest mida seal kasutatakse.

Võta tester ja mõõda neid juhtmeid, mis süütepooli lähevad(mittetöötava mootori ja sisselülitatud süütega) kui mõnele neist tuleb pinge (12V) siis proovi see lahti ühendada.
Kui pärast seda säde alles on, siis võid proovida kas läheb rohkem pöördesse.
Vasta
#20

Teen seda kindlasti,kui jupid saan ja mootori kokku lappan.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne