Kolvid silindris kinni!
#1

Probleem siis selline, et ostetud Iž Ju2K on kolvid silindrisse kinni roostetanud. Küsimus olekski selline, et millised võimalused oleks mul nende terveks kättesaamiseks.
Ise olen roostesurmaga proovinud. Paremas silindris imbub ta kolvi pealt ja leegitoru ava juurest sisse, karpa poolsest aga ei imbu ning vasakpoolsel vastupidi roostesurm vajub ainult karpa poolsest avast sisse ning ülalt ega leegika poolsest avast ei lähe. Proovisin ka veidi kuumutada, kuid ei ole kindel palju sellest on kasu ja võimalik, et temperatuurist jäi väheks.

Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta
#2

Roostet surmab MoS2. Kui see mu 70 aasta vanusel statsionaaril malmkolvi silindris roostest lahti leotas, siis kõlbab see ka väga hästi muudeks rakendusteks. Lase tal ikka nädal aega liguneda/laagerdada, usu mind, ta imbub kõikide pragude vahele. Seejärel ürita kolbi ettevaatlikult koputada haamri ja puuklotsiga.
Kuumutamisel pole mõtet, üleliigne vaev.


Vasta
#3

Sama asjaga ma siis proovin veel, oligi vist see MoS2. Ja jätan kauemaks ligunema.

Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta
#4

Kui nad sul nii roostes on, mis neist saab siis veel asja et nad ilusti kätte tahad saada??
Vasta
#5

Kinniste kolvidega silindrit annab mõnikord delikaatselt käitudes veel korduvkasutada. Rõngad tuleb küll uued võtta, aga kolvid/silindrid ise on kasutatavad (eeldusel, et silinder pole liiga ära ussitanud).

Jägnev jutt on kasutatav aga eeldusel, et silindrid on tõesti kinni, mitte et viga võiks olla näiteks kinni jooksnud vända laagrites või küpses käigukastis.

Esiteks võta silindripead maha (kui Sa seda juba teinud ei ole).

Protsess on aga selline: esiteks lasta mõnda aega liguneda (spetsiaalvahendid, mida siin juba mainitud). Ise olen kasutanud ka vanadest aegadest pärit grafiitõli, mille on komme igale poole "ronida".

Seejärel haamer ja puitklots ming koputanud kolvile ülevalt peale. 2-silindrilise mootori puhul pead muidugi arvestama sellega, et koputada tuleb mõlemat kolbi vaheldumisi.

Kui asi juba liigub, tasub silindrid pealt ära võtta ja tööpinnad ülipeene liivapaberiga õrnalt õle käia. Kui seejärel ikkagi roostest näritud pesad alles on, tuleb silindrid üle puurida.

A.


Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

2-3 päeva nad siis nüüd seisnud selles lahuses. Nüüd pean veidi taga kiruma oma kannatamatust, sest hakkasin veidi jõulisemalt paremalt kolvilt silindrit kangutama. Ehkki ta liikus mitte vägaraskelt said siiski mootoripoole ja silindri alumiiniumi punktid veidi kannatada. Vasakupoolega läks asi kenasti. Tuli ainult natuke kolvi taguda ja siis silinder pealt maha kopsida.
Vasakult pütilt oli roostetanud just ülemine kolvirõngaste osa, mistõttu ei oska rõngaste kohta midagi öelda. Õnneks leiavad kasutust parempoolsed rõngad, mis õnnestus kergelt kätte saada. Usun ka, et silindrid, kolvid ja ka väntvõllid lähevad kasutusse.

Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta
#7

Rõngad on küll sellised asjad, mis oleks mõttekam igal juhul ära vahetada.
Vasta
#8

Siiski need rõngad olid korralikud ja ka paksust paistis olevat. Vist tuleks ära vahetada väntvõlli 4 laagrit. Väntvõlli laagrid 4 tükki väljaarvatud sidurikorvi oma olid roostes. 2 neist sai õli abil liikuma, kuid kas tasub neid peale jätta arvatavasti mitte, sest tunduvad nad küllaltki tugevad, aga kui rooste ükskord ära kulub, siis sellepärast mootorit pooleks pole kõige meeldivam võtta.

Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne