Konditsioneer
#1

Tere taas, tundub et mu teema kadus eelmine kord ära, proovin siis uuesti.

Milleks on uuematel autodel ikka mootorijahutusvedelikuga töötavad soojendused, kui neil on konditsioneer, mis peaks elektriga sooja ja külma tootma?
Ja kas oleks võimalik osta paarisaja krooniga see konditsioneeri element, ja paigaldada see mossesse?
Vasta
#2

nii vähe kui mina midagi konditsioneeridest tean siis see ei koosne ainult elemendist. Esiteks on konditsioneeri põhiosa nagu tema analoog külmkapilgi kompressor mida autode puhul käitatakse tavaliselt rihmaga ning seega mootorilt mehaaniliselt. Siis peab olema radiaator salongis mis läheb külmaks ja mille taga peab olema ventikas mis siis külma õhku ringi ajab ja siis peab olema radikas mis asub tavaliselt mootori jahutusradika all, kõrval, juures, kusiganes, igatahes on see radikas samuti kuum ja sellel oma ventikas. Lisaks kõigele eelpooltoodule peab olema veel suur hunnik andureid, torusid, juhtmeid, külmaine paak jne. Kogu süsteem koos ostes algab ca. 10 000 kroonist, see on siis selline, et annab aretada igast masinatele, olen ise aidanud ja näinud analoogse asja paigaldamist traktorile. Arusaamatuks jääb aga et mida sa mõtled paarisajakroonise elemendi all ja kuidas see elektriga külma toodab? Kui tegemist midagi autokülmiku taolise asjaga siis see ei anna palaval suvepäeval elusees niipalju külma õhku et terve autosalong maha jahutada Wink

militaarmootorrattur
Vasta
#3

Ei, ma lihtsalt lootsin, et äkki see maksab nii vähe. Ega ma ka ei uskunud, et ta nii odav on.Aga see jahutus peab ju elektri pealt töötama. Ja mida see kompressor teeb üldse?
Vasta
#4

A see ka, et need nupud esipaneelil, kus on sinised ja punased värvid, ehk mis siis sooja ja külma puhuvad, need on ju vaata, et igal autol olemas. Aga miks siis nii vähestel on öeldud, et konditsioneer on olemas.
Vasta
#5

Palun ära postita konditsioneeri juttu Moskvitši alamrubriiki! Tõenäoliselt just seepärast keegi moderaatoritest selle teema kui rubriiki sobimatu kustutas, et Moskvitšil pole iial olnud konditsioneeri.

Mina tõstsin selle vaba teema alla.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

piezvaniman Kirjutas:A see ka, et need nupud esipaneelil, kus on sinised ja punased värvid, ehk mis siis sooja ja külma puhuvad, need on ju vaata, et igal autol olemas. Aga miks siis nii vähestel on öeldud, et konditsioneer on olemas.

seda sellepärast, et konditsioneer on omaette seade, mis õhku jahutab. kui paned lihtsalt "külma" e. sinise peale, puhub ta seda õhku, mille väljast kätte saab, kui paned sooja peale (punane) siis puhub öhku läbi mootorist tuleva kütteradiaatori. kui lülitad lisaks sisse ka konditsioneeri, siis kompressor "surub sooja kokku" ja suunab radikasse, mille temperatuur on selliselt välisõhust kõrgem ja välisõhk jahutab selle maha. salongi tagasi jõuab aine jälle vähema surve all, mis neelab soojust. see kas sul on külma ja sooja nupud olemas, on hoopis teine asi. tee endale baasteadmised selgeks, enne kui küsima hakkad Smile:

http://en.wikipedia.org/wiki/Air_conditioner

http://home.howstuffworks.com/ac.htm

+ niisama google...

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#7

Nagu juba mainitud koosneb konditsioneer mitmetest agregaatidest. Asja füüsikaline olemus on siis nagu usku juba seletas vedeliku aurustumiseks vajaliku soojuse ja sealt jälle gaasi vedelikuks muutmisel eralduva soojuse ära kasutamine. Vedelikku aurustamiseks on vajalik energia, mida siis auto puhul võetakse salongi puhutavast õhust. Selleks pihustatakse surve tõttu vedelas olekus olev gaas (kunagi freoon, nüüd igasugused muud kergaurustuvad ühendid) salongis olevasse radiaatorisse, kus too ruumala paisudes kohe aurustub ja koos sellega endasse ka soojusenergiat seob. Seejärel liigub aine koos seotud soojusega kompressorisse, kus too jälle surve all kokku surutakse vedelasse olekusse. Eraldub enne seotud soojus, mille eemale juhtimiseks kasutatakse mootori jahutusradiaatori ees eraldi radiaatorit. Jahutatud vedelas olekus "gaas" juhitakse jälle salongis olevasse radiaatorisse. Autol aetakse pumpa ringi rihmaga mootorilt kuna el mootoriga käitades oleks selle võimsus liialt suur. Vaadates kui kaua läheb külmaks külmkapp peale seismist, siis peaks sellest aru saama küll. Autol peab ju "külma" tulema suhteliselt kiiresti ja piisavalt, et jahutada maha kogu salong. Elektriga on auto konditsioneeris niipalju tegemist, kui seda seadme töö juhtimiseks ja kontrollimiseks vaja läheb. Ah jaa pumbal on tavaliselt ka elektromagnet sidur selleks, et see asjata mootorit ei koormaks, kui "kont" välja lülitatud või süsteemi rõhk allpool minimaalset piiri.

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne