Poob sissesõtu tegeva mootori kinni
#1

Nii, viskan siis eraldi teemana üles nii siin kui teistes foorumites küsimuse- Sissesõitu tegev mootor poob ennast kinni- mida teen valesti, milles võib viga olla, mida peaksin ette võtma. Lähem teema kirjeldus on siin: http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid127577
Pilt mis avanes silindrit maha võttes on siin:
www.zone.ee/angry/kolb.jpg
Kontrollisin nii surve- kui õlirõngaste lukuvahed ära- kõigil 0,3 ja 0,4 mm vahel, seega õiged, rõngad liiguvad vabalt. Omal on mõistus täiesti otsas, HEELLPP Wink!
Vasta
#2

Kolb on kinni pigistatud.
Kui on tegemist ühesilindrilise IZ-i mootoriga, siis pead nii palju kütet kätte andma, et sõites teise käiguga ei tohi mootor "laulma" hakata, vaid peab "lörisema" vastasel juhul see mootor jääbki kinni jooksma.Ära unusta nüüd silindrit ka soolhappega alumiiniumist puhtaks pesta, sest see on nagu liim silindri seintel ja muidu sa seda sealt kätte ei saa.
Vasta
#3

Andestust, et rääkisin IZ-ist, kuid kinnipigistamine toimub ikkagi lahja küttesegu tõttu, vaata biker.ee, kirjutasin seal oma arvamuse pikemalt.
Vasta
#4

Jah, lugesin. Vaevalt, et küttesegu üksi põhjuseks on- küünal on selline normaalne, tumepruun, aga kindlasti aitab rikkam segu sissesõitmisest tingitud kõrget temperatuuri madalama hoida ja nii vältida uusi kääksatusi. Mõtlen siis järgmiste sammudena teha ära võrdlus pruugitud- ja uute kolbide läbimõõdust, siis saab selgeks et kas kolb ikka liiga jäme pole (või silinder kõhna Smile) Siit edasi juba valikud- kas uued/pruugitud kolvid hankida, lasta mõne meistrimehe pingis kolbi vähemaks lihvida vms. Kui kolvi-silindri mõõduvahe on normaalne, siis pole tõesti muud, kui häääääästi tasakesi ringi podistada kuniks mootor enamvähem sisse sõitnud ja enam nii kuumaks ei lähe. Ja muidugi enne koostamist põlemise jäljed kolvilt maha lihvida. Huvitav, kas MoS2 õlilisand aitaks kaasa temperatuuri vähendamisele? Hõõrdumine väiksem= kuumenemine väiksem.
Vasta
#5

Ühel ennesõjaaegsete BMW-de kogujal ja taastajal juhtus sama jama ,et treial tegi kolvid liiga täpsed ja mootor jooksis kinni. Mure lahenes seeläbi ,et omanik ootas ära talve ja külmade ilmadega ei soojenenud moootor samapalju kui suvel ning saigi sissesõit tehtud.
Vasta
#6

Progress siis selline: Vana silindri kulumata ülaosa läbimõõt sama kui uuel silindril. Kolvi läbimõõt mõõdetuna sõrmeaukude alt: vana 77,1 uus 77,2 ja natuke peale. Kolvi läbimõõt 90 kraadi sõrmeaugust: vana 77,5 uus 77,6 ja natuke peale. Ilmselt oli vana kolb suhteliselt vähe sõitnud, sest mõõtude vahekord on sama.
Tähelepanek: Kiilumisjäljed olid kolvil mõlemal pool sõrmeaukusid. Tekkis kerge kahtlus, et kas VÄGA tihkelt kolbi istunud uus sõrm ei võinud olla oma paisumise ja läbi selle kolvi sümmeetria rikkumisega põhjuseks kokku jooksmisele... no ei tea, panin igatahes vana, vähe kulunud sõrme tagasi.
Võtsin eesmärgiks lihvida kolb tolle vana kolvi mõõtudesse , ehk siis 0,1mm maha. Üllatuseks võttis päris tükk aega enne, kui eesmärk saavutatud. Üllatus-üllatus: igalt poolt supleriga mõõtes õnnestus proportsioonid peaaegu ideaalselt säilitada Big Grin See kümnendik mm oli piisav, et kolb hakkaks tunduvalt sujuvamalt ja vabamalt silindris liikuma. Kordan protseduuri teise kolviga ja siis proovib... esialgse tunde järgi olen optimistlik.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne