Roheline tuli taksodel?
#1

Selle pärast palju waieldud paljude kaaskondlastega.Ühed kõnelewad üht toised teist.Ja nüüd siis küsimus?Kus kohas asus taksodel roheline tuli enne kui ilmusid valged Takso kirjadega plafoonid?Mina wäidan ,et tuli asus katusel(esiakna keskkohas,loodetawasti on kellelgi pilte ka alles).Samas räägitakse mulle ,et tuli asus edeklaasi paremas servas.Jah ta oli küll seal aga alles pärast nende walgete plafoonide ilmumist.Hiljem saabusid juba ka Gorkis paigaldatud oraanzid plafoonid.Aga Eesti oli esimene koht SSSR kus neid plafoone kasutama hakati.Need olid raami peal kasutusel juba GAZ 21.
Vasta
#2

Mina ei mäleta taksosid, millel roheline tuli asus katusel. Esimesed mälestused taksodest on kuskilt 60-ndate teisest poolest, siis polnud veel plafoone, kuid roheline tuluke oli esiklaasi paremas ülemises nurgas seespool. Kui taksojuht tahtis "mustalt" sõita, tõmbas kinda tulukesele peale (seda muidugi ainult öösel). Valged plafoonid toru peal tulid vist enam-vähem samal ajal, kui esimesed GAZ 24-d. GAZ 21 oli pärast seda veel mitu aastat kasutusel ja muidugi plafooniga.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#3

Stseen filmist Briljant Käsi,roheline tuluke paistab omas asukohas. [Pilt: briljantksi6yz.jpg]
Uuem takso,tuluke ikka samas asukohas.
[Pilt: takso0094hn.jpg]

1985 Lada 1300 SL
Vasta
#4

Roheline tuli asus seal, kus pildil näha on. Taksojuhid kasutasid mustalt sõitmiseks tule katmist tulega sama läbimõõdulise kummi pallist lõigatud palli poolega. Selline variant võimaldas sõitmist ka päevasel ajal. Katusel Gaz 21 plafooni ei olnud.
Vasta
#5

Kindlasti  oli.Walge plafoon ,kirjaga TAKSO.Tagaküljel ringi sees kolm ruutu.Need wiimased olid küll mulle teadaolewalt Tallinna omadel.Ülejäänud Eesti linnade omadel oli taga kiri ,wastavalt siis päritolule(Tartu ATP ,Pärnu ATP).
Vasta
#6

PETSS Kirjutas:Kindlasti  oli.Walge plafoon ,kirjaga TAKSO.Tagaküljel ringi sees kolm ruutu.Need wiimased olid küll mulle teadaolewalt Tallinna omadel.Ülejäänud Eesti linnade omadel oli taga kiri ,wastavalt siis päritolule(Tartu ATP ,Pärnu ATP).
Päris raudselt oli.Ja kui Tallinna taksoparki tulid aastal 68-69 katseliselt 6 või 7 Mosset mudelist 412 siis nendelgi olid katusel valged plafoonid.Hiljem kui need masinad kõrvaldati klienisõidust ja anti rendimasinateks siis võeti neilt ka plafoonid.Plafoonid olid nagu 21-gi loogaga katusel.Naabripoisi isa oli taksojuht ja kodus söömas kaies jättis ta ikka masina (21)aeda,nii me seda siis piimahammaste ia pärishammaste segud vahtisima ja allgi roomasime.
Flanagan
Vasta
#7

Minagi mäletan valge plafooniga 21sid ja samuti esimese satsi helerohelisi 24sid samuti toruga valge plafoon katusel, riigipühadel ka punased lipukesed toru nurkades lehvimas. Roheline tuluke paremal klaasi ülemises nurgas.
Rohelise tule kinnitusjalg ka vastavalt päikesesirmi kinnitusele erinev: 21-l kolme poldiavaga, 24-l kahe poldi avaga.
Roheline tuli on välja aretatud Gaz- 51 algusaastate mudeli gabariidilaternast, mis ei omanud suunatuld. Sama on munajas pesa ja klaasivõru, klaaski sama, ainult 51-l valge, taksodel roheline. Valge tuleklaasi pilt on siin http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=16575

Natuke teemast välja aga, vene ajal kasutati postiveokitel analoogseid tulukesi paremas klaasinurgas, kuid punaseid. Tavaliselt nad olid kustunud , kuid kui miilitsaonu soovis masinat peatada, vilgutati punast tuld, ja sõideti uljalt edasi. Sideasutuses peeti sellekohast žurnaali, kuhu siis kanti andmed, kus ja mis ajal tahtis miilits pidada ja miks ei olnud seismajäämine võimalik (väärtpaberid, rahavedu, "lõhnad juures"Toungue- see muidugi kirja ei läinud, kuid väga oluline põhjus mitte kinnipidamiseks).
Punased tuled vist olid kasutusel ka inksaatori autudel.
Vasta
#8

taruvaras Kirjutas:Natuke teemast välja aga, vene ajal kasutati postiveokitel analoogseid tulukesi paremas klaasinurgas, kuid punaseid. Tavaliselt nad olid kustunud , kuid kui miilitsaonu soovis masinat peatada, vilgutati punast tuld, ja sõideti uljalt edasi. Sideasutuses peeti sellekohast žurnaali, kuhu siis kanti andmed, kus ja mis ajal tahtis miilits pidada ja miks ei olnud seismajäämine võimalik (väärtpaberid, rahavedu, "lõhnad juures"Toungue- see muidugi kirja ei läinud, kuid väga oluline põhjus mitte kinnipidamiseks).
Punased tuled vist olid kasutusel ka inksaatori autudel.

Kas see süsteem viidi sisse pärast Eesti esimest pangaröövi? 50.-datel rööviti Kiviõli kaevurite palgaraha vedanud Moskvitši, röövi käigus tapeti valvur August Jõeleht. Röövlid olid maskeerunud miilitsateks.

Sellest röövist oli kunagi pikk järjejutt ajakirjas "Politsei". Pole küll väga Tehnikafoorumi küsimus, aga äkki on kellelgi selle ajakirja esimesed aastakäigud säilinud, sealt oleks paljugi huvitavat lugeda. Kahjuks ise olin tollal veel liiga noor, et põhjalikult teemadesse süveneda.
Vasta
#9

Katuseplafoonid tulid samal ajal kui uus Gaz 24, s.o. ca 1970 lõpp. Esimene seeria numbrid olid Tallinnas 44- esl. Siis pandi katuseplafoonid ka vanadele Volgadele. Tumepunased Mossed tulid ca 1968 ning neil oli tuli veel klaasi all, külgedel ruudud ja katseauto kiri.
Vasta
#10

Esimesed 24 taksod tulid ja neil oli kirriltsas numbriseeia ESK ja 21-del oli,sammuti 412 oli ammugi kaarega valged plafoonid katusel.
Flanagan
Vasta
#11

Esimene mälestus nondest 21 peal olevatest walgetest plafoonidest pärineb 70 aasta SSOR rongikäigust kui hallid GAZ 21 kahes reas üle toonase Võidu väljaku weeresid.
Vasta
#12

Kas midagi sarnast?
[Pilt: taksi9ts.jpg]

1985 Lada 1300 SL
Vasta
#13

flanagan Kirjutas:Esimesed 24 taksod tulid ja neil oli kirriltsas numbriseeia ESK ja 21-del oli,sammuti 412 oli ammugi kaarega valged plafoonid katusel.
Flanagan
esk seeria tuli 1969. aastal, esl 1970. aastal ja 1971 jaanuarist ladina tähtedega EAA. Uute riigiautode numbriseeriad vahetusid kuni 1971 aastani aastavahetuse paiku. 1969 ei toodetud veel Volga 24 mudelit, küll pole välistatud mõne auto kerevahetused. Tundub, et olen kap.remonditud Volgadel ka ise midagi sellist näinud
Vasta
#14

Viimases Bildis päris kena ja huwitaw jutt koos piltidega GAZ 21 kohta,Oleks võinud olla weidi põhjalikum(minu arwamus).Aga see selleleks.Seal üks pilt tolleaegsest Wiljandi taksost,pildil näha selgesti roheline tuli katusel.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne