Radikas ajab üle
#1

Milles võib viga olla, kui radikas ajab sõidu ajal vett välja, mul paisupaaki pole, aga kui panin lihtsalt radikast väljatuleva vooliku otsa pudeli, siis see läheb natuke pikema sõiduga kenasti vett täis.
Vasta
#2

Kui füüsikat oled õppinud siis peaksid teadma, et soojenedes vedelikud paisuvad (rohkem, kui metallid jms) ja järelikult võtavad rohkem ruumi ning järelikult ei mahu jahutusvedelik enam radikasse ja jahutussärki ära - sellejaoks ongi paisupaak. Pane ikka paisupaak korralikult külge muidu võid varsti tegemist teha suuremate probleemidega!
Vasta
#3

ei no jah, aga varem seda ei olnud, eriti niiviisi et lendab järjest välja kuni ribid kuival, seal peab midagi muud peale lihtsa paisumise olema ka
Vasta
#4

piezvaniman Kirjutas:Milles võib viga olla, kui radikas ajab sõidu ajal vett välja, ...

Kui Sul puhas vesi sees ja korgini täis valad, siis ajab natukene ülevoolust välja. Tosoolil, ehk kõigil jahutusvedelikel, aga rumal omadus kordades rohkem kui vesi paisuda ja siis juba paisupaaki vaja.

Kui radika ribid juba kuival, siis ei oska muud soovitada, kui töötaval, soojal mootoril radikas silmituks täis, korki peale ei pane ja hoia vähe gaasi peal. "peegel" võib väriseda, kuid mulle ajada ei tohi. Kui mulle ajab, ehk lausa välja pressib, siis... Sad
keerulisemad võimalused jahutussüsteemi survestamiseks, või heitgaaside tuvastamiseks jahutusvedelikus on ka olemas.
Ise sain kompressiooni mõõtmise käigus, küünla-avast sahmaka vett silme vahele.




Vasta
#5

plokikaane tihend siis vbolla läbi - ega tagant valget auru ei tule ja ega jahutusvedelik karterisse ei jookse(õli vahtus)?!
Vasta
#6

varem isegi tuli tagant valget auru, aga see läks ühel hetkel ise üle
Vasta
#7

piezvaniman Kirjutas:varem isegi tuli tagant valget auru, aga see läks ühel hetkel ise üle
Siis jah plokikaanetihend läbi, enda mossel oli sama moodi- ajas valget auru. Sõitsime just maale Peterburi mnt-l 90km/h ja äkki oli taga tee kõik valget auru täis ja mootoril jõud kadunud, lisaks oli paisupaagist välja tulnud mingi heledat värvi sodi, mis omakorda läks ventilaatorile ja kattis kapotialuse.
Vasta
#8

Aga ma ei usu teglt, sest see toss tuli ainult siis, kui jääd seisma ja siis kiirendad, ainult kiirendamise ajal paar korda.Sõidu ajal seda ei olnud.Ja enam pole üldse.
Vasta
#9

Ega Sa hiljuti pole jahutusvedelikku vahetanud või on mingil põhjusel süsteem hoopis kuivale jäänud? Uue elumahla sissevalamisel võib õhk sisse jääda ja siis tekib ka see ülekeemine.
Terv.Jaanus
Vasta
#10

Vahetame seda üsna tihti, meil seal vesi sees kuna süsteem ei pea midagi õieti kinni.
Vasta
#11

piezvaniman Kirjutas:Aga ma ei usu teglt, sest see toss tuli ainult siis, kui jääd seisma ja siis kiirendad, ainult kiirendamise ajal paar korda.Sõidu ajal seda ei olnud.Ja enam pole üldse.

Kui kiirendades gaasi maha lastes tuleb sinine suitsupahvak, siis viitab see klapisääre tihenditele.

Kodanik piezvanimani postitusi lugedes on mul jäänud mulje, et tema valduses olev Moskvitch vajaks hädasti hooldust ja putitamist. Küll logiseb siit, küll tuleb sealt. Sellistest hooldamata liikuritest tekibki nooremale põlvkonnale arusaam, et nõukogude autod lagunevad kogu aeg. Minu soovitus oleks see, et tee auto tehniliselt korda!

Käesolevast teemast tuleb välja, et jahutussüsteem lekib. No vaata siis kust lekib, miks lekib. Vigased lõdvikud, tihendid vaheta välja. Lekkiva jahutussüsteemiga kuumeneb su mootor üle ning siis saad juba plokikaane tihendit vahetada ja kaant võibolla lihvida. Kardan et viimane on juba juhtunud.

Kui eesmärgiks on aga testida, kaua üks hooldamata mosu liigub, siis lase aga edasi, kuid sellisele tegevusele sa siinses foorumis sa mõttekaasalasi ei leia.

Ahjaa. Mosu kohta loe maakeelseid raamatuid. Saadaval ka vabalt rahvusvahelises arvutivõrgus. Näiteks raamat mosseliiga lehel.
Vasta
#12

Minu eesmärgiks pole sugugi testida kui kaua ta ilma hooldamata kestab. Hea on ju öelda, et tee korda. "Kõpitse" sealt ja lihvi seda. Paranda ära ja ongi korras, aga ma ei tea mida teha, kuidas sa käid mingid kolvid ja kepsud ja plokikaaned üle, lähed auto juurde ja hakkad muudkui üle käima ja ongi korras või. Siis oleks vaja palju uusi juppe, aga siis laguneb jälle mingi muu jupp ära. Maksma läheks see siis uue auto hinna jne. Mootor pole siiamaani veel minuteada üle kuumenenud. Ja seda ei anna kuidagi kindlaks teha, kust täpselt see jahutussüsteem lekib, kas seal on katlakivi sees. Miks ta radikast suurtes kogustes vett välja ajab. Auto juba vana, aga kui keegi oskab täpselt öelda, mida kujutab endast auto korda tegemine, mitte putitamisena, vaid täpsete tegude näol, siis suur tänu.
Vasta
#13

Pakun välja paar võimalust, mida ise olen mossedega omanud, miks võib välja ajada jahutusvedelikku:
1. Surve jahutussüsteemis, ehk siis enamasti 3 lisavõimalust:1)plokikaanetihend läbi; 2)tahavad plokikaanepoldid pingutamist; 3)Kuna pidevalt vett vahetad, süsteemis õhk sees. Ega karteris õli värvilt halliks pole muutunud juhuslikult?
2. Veepump omadega õhtal.
3. Termostaat kutu.
4.Süsteem lihtsalt nii umbes, et ajab välja kõik tagasi.
Vasta
#14

Nojh, termostaati tal ei olegi, ainult auk on. Ja kui ma teaks, kus või mis on karter, siis oskaks ka tolle õli kohta midagi öelda
Vasta
#15

Mootor võib sul ülekuumenenud olla seetõttu, et jahutussüsteem lekib, ning kui sealt on piisavalt vett lahkunud, siis kuumenebki üle. Seda sa salongis istudes ja armatuurlaual veetemperatuuri osutit kogu aeg vaadates ei märkagi.

Kirjutasid, et jahutussüsteem lekib ning samas kirjutasid, et lekke kohta pole võimalik kindlaks teha. Kas võib sellest järeldada, et vesi kaob lihtsalt ära, kuigi väljapoolt pole leket näha? Siis läheb vesi kindlalt silindrisse ja auruna summutist välja.

Lahendus on ikkagi plokikaane mahavõtt, lihvimine (teenustöö 300.-) ja uus plokikaane tihend (poest 75.-). Hinnad on ligikaudsed. Kui kaan maas, siis sovelda ka klapid juba üle. Töö tee ise ära, kasutades mosse raamatut.

Minu kogemus mossega - sellel sajandil 3 suve sõitu. Jäin väga rahule. Tehnika poolest võiks veel sõita, kuid kere seisukord ei luba ülevaatusele minna.

Vana auto elus hoidmine võibki olla päris kulukas. Igaljuhul ära mutrivõtit nurka viska!

8<-----------
Su viimast postitust lugedes soovitan sul kohe raamatukokku minna ja mosse raamat laenata. Saad teada, mis on karter ja veel palju muud. Saadaval järgmistes Tallinna raamatukogudes.
Vasta
#16

Raamatuid mul on mitmes keeles, nii et sealt saan uurida küll. Aga mida see plokikaane lihvimine aitab?
Vasta
#17

piezvaniman Kirjutas:Nojh, termostaati tal ei olegi, ainult auk on. Ja kui ma teaks, kus või mis on karter, siis oskaks ka tolle õli kohta midagi öelda
karter on mootori alumine osa.ja õli kontrollid õlivardaga,mis asub mootori külje peal.
Vasta
#18

Ärge nüüd noore sõbra juures targutage vaid püüdke oma kogemuste kaudu noort hinge aidata.
Kui on tõesti nii,et sul kaane tihend lekib, siis satub teatud osa jahutusvedelikust ka karterisse.Kuidas tuvastada?Lihtne.Võta ja uuri kõigepealt õli sissevalamise korki.Kui seal all on sellist valjashalli ollust,siis midagi on õlisse sattunud ,vanal mootoril sattub seda aga sinna mingi tilluke kogus nii ehk nii.Vaata ka kindlasti õlivarrast ja uuri sellel olevat õli.Kui ka seal ka seal on see valkjas-hall õli ja vee emulsioon,siis on on tõenäoliselt plokikaane tihend õhtal.Sel puhul vaheta tihend ja mingiks kaane erilihvimiseks ma ei näe põhjust.Jah, liitepinnad tuleb küll puhastada.Kui mootor on läinud keema ja siis juhtumisi keenud kuumale mootorile ja ust seisvale mootorile on juurde kallatud külma vett,siis tõesti kaan kaardub.Aga lihvimisest pole ikkagi kasu-kaan ka praguneb.Juhul kui mootor on tõesti läinud samovarina keema ja KOHE on vaja sõitu jätkata,siis võib ettevaatlikult lisada külma vett TÖÖTAVALE mootorile,mitte iial aga seisvale.
Mõnikord on jahutussüsteemi hädasid suht raske tuvastada.Ka lekkeid.Vähemasti minul selline kogemus.412 mootoril on jahutusüsteemi ümarate ploki paisupunnide asemel pikk poltidega(või oli mutritega,täpselt ei mäleta enam)kaan mis asub väljalaske kollekori all-taga.Aastate jooksul võib see lihtslt läbi roostetada.Algul lekke pisike,aga see suureneb väga kiiresti.Aga raske avastada leida.Abiks vaid selle kaane vahetus.Selline häda oli minu IZ-412-el vl.a. 72. Ja jama tekkis aastal 88.Mootor oli algupärane.Minu autot oli küll veidi moditud,oli paigaldatud paisupaak.Ja ise modisin veel, paigaldades autule VAZ-i tutika soojenduse,paigaldades selle vahetüki abil nii,et soojendusseade oleks õiges asendis ja et välisõhk tuleks ikka tuuleklaasi esisest luugist ja et tuuleklaasi soojendus toimuks ikka nende pilude kaudu.Kes on nii Mosse kui Ladaga veidi enam kursis ,siis see saab aru sellise soojenduse asendamise probleemidest.Igatahes ei saanud ma ka kõige parema tahtmise juures kasutada talvel süsteemis vett.Ma poleks seda lihtsalt soojenduse voolikuid lahti ühendamatta soojendusest kätte saanud.Ja just siis hakkas süsteemist Tosol kaduma.Aga Tosol-see oli tolle ajastu defitsiit.
Aseanasin kaane ja sain EPT-st 40 liitrit antifriisi mida võis kasutada ka alusulamist plokkide ja kaante puhul.Paar päeva oli asi ilus,siis aga tekkis süsteemi imelik surve.5-6 km sõidu järel täitus paisupaak pilgeni ja mõnede lõdvikute vahelt suisa pressis jahutusvedelikku läbi.Samas oli radika alumises voolikus suisa vaakum ja lõdvik oli kokkutõmbunud nagu lestakala.Vanad sohvrid soovitasid siis paigaldada lõdvikusse traatspiraal.Paigaldasingi,aga paigaldasin selle uue lõdviku sisse,kuna avastasin,et vanal lõdvikul olid ka sisemised kihid lahti tulnud.
Probleem küll veidi leevenes,aga tegelikult kestis ikka.Põhjuse leidsin veidi hiljem.Minu mossel,ja arvatavalt Sinu omalgi oli ülemise asetusega termostaat.(Hilisematel oli küljel,lõdvikute vahel asetsev VAZ-tüüpi termostaat)Vat termostaadi all on üks vaäikese läbi mõõduga lõdvik,mille kaudu kindlustatakse jahutussüsteemi väike ringvool.Pooljuhuslikult,teglikult ikka juhuslikult avastasin,et see lõdvik on täiesti umbes,täidetud kollaka sodiga.Minu,see EPT-st saadud antifriis oli kogu süsteemist lahti keetnud, leotanud ,katlakivi .Nägin vaeva,pesin süsteemi läbi(sellgi omad ohud),aga probleemid lakkasid.
Ei andnud Sulle küll mingit otsest retsepti vea kõrvaldamiseks,aga mõtlemisainet vast ikka.
Head soovides,Flanagan
Vasta
#19

Viimasest postitusest sain tõesti palju infot. Arvan ise ka, et kuna selles mosus on juba väga pikka aega kasutatud ainult suvalist vett, siis võib ta üsna katlakivi täis olla. Aga millega veel annaks süsteemi ära puhastada ja kuidas saada katlakivi suuremad tükid kätte?
Vasta
#20

Bensiinijaamades on müügil katlakivieemaldajad,sellised väiksed pudelid. Täpsem kasutusjuhend on pudelil kirjas.
Hinda ei tea üelda,pole ise juba kaua aega seda ostnud.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne