Postitused: 135
Teemad: 35
Liitus: Oct 2005
Maine:
0
Milles võib viga olla, kui radikas ajab sõidu ajal vett välja, mul paisupaaki pole, aga kui panin lihtsalt radikast väljatuleva vooliku otsa pudeli, siis see läheb natuke pikema sõiduga kenasti vett täis.
Postitused: 565
Teemad: 43
Liitus: Dec 2005
Maine:
1
05-07-2006, 13:25 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-07-2006, 13:26 PM ja muutjaks oli
ats97.)
Kui füüsikat oled õppinud siis peaksid teadma, et soojenedes vedelikud paisuvad (rohkem, kui metallid jms) ja järelikult võtavad rohkem ruumi ning järelikult ei mahu jahutusvedelik enam radikasse ja jahutussärki ära - sellejaoks ongi paisupaak. Pane ikka paisupaak korralikult külge muidu võid varsti tegemist teha suuremate probleemidega!
Postitused: 135
Teemad: 35
Liitus: Oct 2005
Maine:
0
ei no jah, aga varem seda ei olnud, eriti niiviisi et lendab järjest välja kuni ribid kuival, seal peab midagi muud peale lihtsa paisumise olema ka
Postitused: 565
Teemad: 43
Liitus: Dec 2005
Maine:
1
plokikaane tihend siis vbolla läbi - ega tagant valget auru ei tule ja ega jahutusvedelik karterisse ei jookse(õli vahtus)?!
Postitused: 135
Teemad: 35
Liitus: Oct 2005
Maine:
0
varem isegi tuli tagant valget auru, aga see läks ühel hetkel ise üle
Postitused: 135
Teemad: 35
Liitus: Oct 2005
Maine:
0
Aga ma ei usu teglt, sest see toss tuli ainult siis, kui jääd seisma ja siis kiirendad, ainult kiirendamise ajal paar korda.Sõidu ajal seda ei olnud.Ja enam pole üldse.
Postitused: 251
Teemad: 49
Liitus: Nov 2003
Maine:
3
Ega Sa hiljuti pole jahutusvedelikku vahetanud või on mingil põhjusel süsteem hoopis kuivale jäänud? Uue elumahla sissevalamisel võib õhk sisse jääda ja siis tekib ka see ülekeemine.
Terv.Jaanus
Postitused: 135
Teemad: 35
Liitus: Oct 2005
Maine:
0
Vahetame seda üsna tihti, meil seal vesi sees kuna süsteem ei pea midagi õieti kinni.
Postitused: 135
Teemad: 35
Liitus: Oct 2005
Maine:
0
Minu eesmärgiks pole sugugi testida kui kaua ta ilma hooldamata kestab. Hea on ju öelda, et tee korda. "Kõpitse" sealt ja lihvi seda. Paranda ära ja ongi korras, aga ma ei tea mida teha, kuidas sa käid mingid kolvid ja kepsud ja plokikaaned üle, lähed auto juurde ja hakkad muudkui üle käima ja ongi korras või. Siis oleks vaja palju uusi juppe, aga siis laguneb jälle mingi muu jupp ära. Maksma läheks see siis uue auto hinna jne. Mootor pole siiamaani veel minuteada üle kuumenenud. Ja seda ei anna kuidagi kindlaks teha, kust täpselt see jahutussüsteem lekib, kas seal on katlakivi sees. Miks ta radikast suurtes kogustes vett välja ajab. Auto juba vana, aga kui keegi oskab täpselt öelda, mida kujutab endast auto korda tegemine, mitte putitamisena, vaid täpsete tegude näol, siis suur tänu.
Postitused: 7
Teemad: 0
Liitus: Jun 2004
Maine:
0
Pakun välja paar võimalust, mida ise olen mossedega omanud, miks võib välja ajada jahutusvedelikku:
1. Surve jahutussüsteemis, ehk siis enamasti 3 lisavõimalust:1)plokikaanetihend läbi; 2)tahavad plokikaanepoldid pingutamist; 3)Kuna pidevalt vett vahetad, süsteemis õhk sees. Ega karteris õli värvilt halliks pole muutunud juhuslikult?
2. Veepump omadega õhtal.
3. Termostaat kutu.
4.Süsteem lihtsalt nii umbes, et ajab välja kõik tagasi.
Postitused: 135
Teemad: 35
Liitus: Oct 2005
Maine:
0
Nojh, termostaati tal ei olegi, ainult auk on. Ja kui ma teaks, kus või mis on karter, siis oskaks ka tolle õli kohta midagi öelda
Postitused: 135
Teemad: 35
Liitus: Oct 2005
Maine:
0
Raamatuid mul on mitmes keeles, nii et sealt saan uurida küll. Aga mida see plokikaane lihvimine aitab?
Postitused: 375
Teemad: 16
Liitus: Dec 2002
Maine:
0
Ärge nüüd noore sõbra juures targutage vaid püüdke oma kogemuste kaudu noort hinge aidata.
Kui on tõesti nii,et sul kaane tihend lekib, siis satub teatud osa jahutusvedelikust ka karterisse.Kuidas tuvastada?Lihtne.Võta ja uuri kõigepealt õli sissevalamise korki.Kui seal all on sellist valjashalli ollust,siis midagi on õlisse sattunud ,vanal mootoril sattub seda aga sinna mingi tilluke kogus nii ehk nii.Vaata ka kindlasti õlivarrast ja uuri sellel olevat õli.Kui ka seal ka seal on see valkjas-hall õli ja vee emulsioon,siis on on tõenäoliselt plokikaane tihend õhtal.Sel puhul vaheta tihend ja mingiks kaane erilihvimiseks ma ei näe põhjust.Jah, liitepinnad tuleb küll puhastada.Kui mootor on läinud keema ja siis juhtumisi keenud kuumale mootorile ja ust seisvale mootorile on juurde kallatud külma vett,siis tõesti kaan kaardub.Aga lihvimisest pole ikkagi kasu-kaan ka praguneb.Juhul kui mootor on tõesti läinud samovarina keema ja KOHE on vaja sõitu jätkata,siis võib ettevaatlikult lisada külma vett TÖÖTAVALE mootorile,mitte iial aga seisvale.
Mõnikord on jahutussüsteemi hädasid suht raske tuvastada.Ka lekkeid.Vähemasti minul selline kogemus.412 mootoril on jahutusüsteemi ümarate ploki paisupunnide asemel pikk poltidega(või oli mutritega,täpselt ei mäleta enam)kaan mis asub väljalaske kollekori all-taga.Aastate jooksul võib see lihtslt läbi roostetada.Algul lekke pisike,aga see suureneb väga kiiresti.Aga raske avastada leida.Abiks vaid selle kaane vahetus.Selline häda oli minu IZ-412-el vl.a. 72. Ja jama tekkis aastal 88.Mootor oli algupärane.Minu autot oli küll veidi moditud,oli paigaldatud paisupaak.Ja ise modisin veel, paigaldades autule VAZ-i tutika soojenduse,paigaldades selle vahetüki abil nii,et soojendusseade oleks õiges asendis ja et välisõhk tuleks ikka tuuleklaasi esisest luugist ja et tuuleklaasi soojendus toimuks ikka nende pilude kaudu.Kes on nii Mosse kui Ladaga veidi enam kursis ,siis see saab aru sellise soojenduse asendamise probleemidest.Igatahes ei saanud ma ka kõige parema tahtmise juures kasutada talvel süsteemis vett.Ma poleks seda lihtsalt soojenduse voolikuid lahti ühendamatta soojendusest kätte saanud.Ja just siis hakkas süsteemist Tosol kaduma.Aga Tosol-see oli tolle ajastu defitsiit.
Aseanasin kaane ja sain EPT-st 40 liitrit antifriisi mida võis kasutada ka alusulamist plokkide ja kaante puhul.Paar päeva oli asi ilus,siis aga tekkis süsteemi imelik surve.5-6 km sõidu järel täitus paisupaak pilgeni ja mõnede lõdvikute vahelt suisa pressis jahutusvedelikku läbi.Samas oli radika alumises voolikus suisa vaakum ja lõdvik oli kokkutõmbunud nagu lestakala.Vanad sohvrid soovitasid siis paigaldada lõdvikusse traatspiraal.Paigaldasingi,aga paigaldasin selle uue lõdviku sisse,kuna avastasin,et vanal lõdvikul olid ka sisemised kihid lahti tulnud.
Probleem küll veidi leevenes,aga tegelikult kestis ikka.Põhjuse leidsin veidi hiljem.Minu mossel,ja arvatavalt Sinu omalgi oli ülemise asetusega termostaat.(Hilisematel oli küljel,lõdvikute vahel asetsev VAZ-tüüpi termostaat)Vat termostaadi all on üks vaäikese läbi mõõduga lõdvik,mille kaudu kindlustatakse jahutussüsteemi väike ringvool.Pooljuhuslikult,teglikult ikka juhuslikult avastasin,et see lõdvik on täiesti umbes,täidetud kollaka sodiga.Minu,see EPT-st saadud antifriis oli kogu süsteemist lahti keetnud, leotanud ,katlakivi .Nägin vaeva,pesin süsteemi läbi(sellgi omad ohud),aga probleemid lakkasid.
Ei andnud Sulle küll mingit otsest retsepti vea kõrvaldamiseks,aga mõtlemisainet vast ikka.
Head soovides,Flanagan
Postitused: 135
Teemad: 35
Liitus: Oct 2005
Maine:
0
Viimasest postitusest sain tõesti palju infot. Arvan ise ka, et kuna selles mosus on juba väga pikka aega kasutatud ainult suvalist vett, siis võib ta üsna katlakivi täis olla. Aga millega veel annaks süsteemi ära puhastada ja kuidas saada katlakivi suuremad tükid kätte?
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
Bensiinijaamades on müügil katlakivieemaldajad,sellised väiksed pudelid. Täpsem kasutusjuhend on pudelil kirjas.
Hinda ei tea üelda,pole ise juba kaua aega seda ostnud.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...