Pobeda M-26 ehitus
#1

Tegemised nüüd niikaugel, et mootor on kokku saamas ja Pobi kerel nina lahti lagunemas ning mõõtmiste-kuklakratsimiste tulemusel maaeisaaaru, mis suunas edasi tegutseda.
6-ne mootor on 15o mm pikem 4-sest. Terve rida lahtisi otsi:
1. Kas jätta sidurikoja kinnitused ja mootori tagumine ots sinnapaika ja teha ümber mootori eesotsa kinnitused, tõsta radikas esitala ette ja radikas laiem ja madalam teha.
2. Kas panna 4-se mootori esiplaat (toetus mootoripatjadele kaldu) või 6-se esiplaat / mtootoripadjad toetuvad horisontaalselt).
3. Jätta mootori esiots paika ja lõigata avavus tulemüüri mootori tagumise otsa äramahutamiseks.
4. Roolisüsteem tuleb võimuga hammaslatt esisilla ette, kinnitusega esisilla tala külge.
5. Ketaspidurite paigaldus, et selle monstrumi ka kinni saaks pidada.
6. Tagasild ja selle selle kinnitus tuleb vääga erinev, et madalate pööretega masin ka natuke liiguks.
7. Käigukast jääb vist ikka endine.

Kere detailid on väga erinevate vahenditega kokku sobitatud, erinevad poldid-mutrid-kruvid, no annab sulatada, ustest alles vasak tagumine järele andnud, teisi meelitab paar korda päevas.

Mehed-vennad, ootan nõuandeid. Kelle arvates tegelen lollusega, siis ei pahanda ka nende arvamuste peale.
Vasta
#2

Ise kipun arvama et jäta ikka tulemüür paika ja pigem tee esimest osa ümber. Nagu teada on pobeda algselt projekteeritud R6 mootori peale kuid tänu suurvalitseja soovile tehti masin R4. Meie M72 millel on suurem radikas on ka veidi muudetud radika esine kate. See on ligikaudu 10 cm lühem. Arvan et kui R6 vahele panna peab selle kirjadega radika esise katte üldse ära jätma ning radikas nihutada nii ette kui võimalik.
Miks paigaldada ketaspidurid? Ketaspiduri pluss tuleb minuteada välja pigem tiheda pidurdamise korral kui pidurid kuumaks lähevad. Ameeriklased kasutavad ju osaliselt siiani oma laevade juures tagumisi tumleid.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#3

Mina püüaksin nii palju kui võimalik jäljendada KGB M-26-t originaalis. Ehk siis jätaksin algsed sillad, algse roolisüsteemi jms. Ja teeksin Vene netifoorumites tohutuid uuringuid, et selgitada välja algne konstruktsioon.

Kui Sa pidurite efektiivsuse pärast kardad, võid ju installeerida ZIMi klotsid/trumlid. Rooli osas sama ja üheks variandiks on nt GAZ-51/52 veidi suuremad roolikarp ja rooliotsad... Seda, et Sa keerata ei jaksa, ära karda - muide roolivõimendit ei olnud ei ühelgi GAZ-51/52-l ning ka muie varastel LAZ-bussidel ja sõideti. Lihtsalt kohapeal ei tohi keerata ning manööverdada tuleb nõkshaaval edasi-tagasi.

Lõpuks tuleb Sul auto ju ka ARKis paberitekõlblikuks viia ning ma kardan, et moodsate sildade/rooliga masina korral on Sul seal üliraske tõstada, et tegu on GAZ-M-26 restaureerimisega (replikaga). Nagunii olen ma kindel, et ARK ei tea M-26st midagi ning Sa pead selle ametnikele alles hakkama selle mudeli olemasolu ja eripärasid tõestama Šugurovi raamatute/artiklite, Artjomi a.k.a. kaasfoorumlase tykhon'i veebilehe (gaz20.spb.ru) jm materjalide põhjal.

Nõukogude ajal oli KGB ju "riik riigis" ning ma olen kindel, et tavaline ГАИ (ARKi ja liikluspolitsei eellane N.Liidus) töötaja ei saanud M-26-sid isegi lähdalt vaadata, rääkimata nendega tutvumisest registreerimise vms jaoks. Kui nad nende registris olidki, siis vast tavaliste M-20-tena, mingi tehase, kolhoosi, puhkebaasi vms arvel (konspiratsioon!).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Tere,

Tänud kahe autoriteetse seisukoha üle.
Esimese ja viimase Pobi vahe oli suur kuna "vaenlane ei maga".
Ma ei ole planeerinud endise M-26 100% replikat, vaid ennekõike võtta sellelt Pobilt kõik hea ja püsiv ning täiendada siis kõige sellega, mis viimase Pobi ja tänapäevasema tehnika vahel on leiutatud. Ennekõike stabiilsust teel ja ohutust silmas pidades.
Eelmise aasta tegemine oli kolme kuuga UAZ-315146 aastast 1995. Riigiettevõtte hallata auto oli õnneks väikse läbisõidu kuid tohutu roostesööbiku näritud. Pildid kahjuks pilt.ee-st kadunud.
Ka Pobiga loodan siiski paari aastaga hakkama saada, naispere loodab, et kümne aasta jooksul enam "uut" projekti ei soeta. Loodan ARK-i mõistlikule suhtumisele ja siirdumisele EU tasemele, kus audentsed kontrollfirmad saavad liikuri teekõlblikust kinnitada. Põhimõte on ju lihtne, ei ühtegi omavalmistatud juppi, kuid laenata võib millelt iganes, leia vaid doonor.

Sellel nädalal on algamas puhkus ning Pobi lükatakse lattu sügist ootama. Suvi on suvetööde tarbeks. Tekkisid ka probleemid mootori lõpliku koostamise osas ning need on targem lahendada juba kontseptsiooni valmimisel.
Mootori tagumine osa jääb paika ja esiosa kinnitus kujuneb peale esisilla paigaldust (M21 -lt). Radiaatori saab millise tahes Hiiult. Küljekarpide osas ootan endiselt infot, jooniseid.

Ain
5033576
Vasta
#5

Omalt poolt soovitan mõelda elu mõtte üle. Ja teiseks soovitan tõsiselt mõelda Valdo kirjutatu üle, et võiks teostada KGB Pobeda "replika" kui on just tahtmine teha 6 silindriline Pobi. Sel juhul on sel sõidukil vähemalt mingi näitamise väärtus ja samas on huvitav tunnetada mingi ajastu tunnet.
Lihtsalt suvalistest juppidest, ketaspiduritest ja roolilattidest, kokku laotud liiklusvahend ei oma meie vanatehnika- või üldse tehnikakultuuris kuigi kõrget reitingut. St. oma lõbuks võid ju sõita aga vanatehnika sõbrad ja teisest küljest hot rodi mehed sügavad lihtsalt kukalt või peavad peenikest naeru.
Töömaht ei sõltu sellest mida teha, aega ja raha läheb alati palju, seega võiks mõelda ka selle peale, mis selle liiklusvahendi väärtus peale tegemist on. Mina olen oma elu jooksul sõitnud paljude limude ja muidu luksusautodega ning jõudnud järeldusele, et Pobeda luksus ja mugavus saab seisneda siiski ainult originaalsuses ja selles auras, mis selle auto ümber on kujunenud.

Lihtsalt selline hea soovitus.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#6

Jälle üks arvamus tulnud, tänan.
Mida enam neid tuleb, seda parem on kolleegium ja audentsem ka otsus.
Üritan nüüd mootorit kokku saada ja siis kogu "varandus" lattu tallele.
Septembrist alustab keretöödega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne