M 400 plokikaane tihend
#1

On kellegil äkki soovitada mõni hea koht soovitavalt tallinnas või haapsalus, kus tehakse vana tihendi järgi uus.
Veel vajaks head nõu probleemile et vesi sattus kolvi peale, ise arvan, et viga tihendis, milles veel võiks viga olla? Kui kellegil on pakkuda siis oleks ka huvitatud mootori täielikust remondi kolmplektist mosse 400 mootorile.
Vasta
#2

Leiaksin kolvirõngaid, mida veel otsid?
Vasta
#3

Tegelikult oleksin huvitatud kõigist mosse 400 mootori kõikvõimalikest tihenditest ja rõngastest ja kõigest muust mida tarvis, et mootorile kapitaal rem. teha. Kuna ma ise veel väga suur spets ei ole siis äkki oleks mõni tark inimene nii lahke ja nimetaks siin teemas ära kõik tihendid ja rõngad mis mosse mootoril käivad või annaks lingi (soovitavalt mitte vene keelse) kust saaks infot, tean, et mul endal präägu suuremateks probleemideks plokkikaane tihend või plokikaas (sest vesi tungib kolvi pääle :S) ja sis vända kaela otsa tihend vist, kuna olirida on järgi kui sõidan.
Vasta
#4

Shander Kirjutas:Tegelikult oleksin huvitatud kõigist mosse 400 mootori kõikvõimalikest tihenditest ja rõngastest ja kõigest muust mida tarvis, et mootorile kapitaal rem. teha. Kuna ma ise veel väga suur spets ei ole siis äkki oleks mõni tark inimene nii lahke ja nimetaks siin teemas ära kõik tihendid ja rõngad mis mosse mootoril käivad või annaks lingi...

http://m400.km.ru/ on sisse skaneeritud mitmeid Alma-Mosse raamatuid. Sh terveid varuosakatalooge koos KÕIKIDE detailide (sh simmerlingid jms) andmetega.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

On olemas läbi puuritud plokk koos kolvide ja rõngastega. Plokikaane tihend peaks ka olema.Info privas.
Vasta
#6

See valdo poolt pakutav leht on küll väga hea a sealt ma suurt peale pildimaterjali midagi kahjuks aru ei saa kuna vene keel on kasin mis kasin Sad, äkki on kusagil mõnes muus keeles soovitavalt eesti või inglise keeles samasugune kataloog. Ja kas keegi on kuulnud sellisest asjast nagu m 400 mootori remondi komplektist, kas neid on üldse kunagi liikund või ei ja kui on siis kas präägu ka veel leiaks kusagilt, nt. venemaa avarustest?
Vasta
#7

Shander Kirjutas:... valdo poolt pakutav leht on küll väga hea a sealt ma suurt peale pildimaterjali midagi kahjuks aru ei saa kuna vene keel on kasin mis kasin Sad, äkki on kusagil mõnes muus keeles soovitavalt eesti või inglise keeles samasugune kataloog.

Oi, selliseid asju küll ei ole.

Eesti keeles on ilmunud vaid sellist populaarteaduslikku "veidi nuusutamiseks" asja - a la Antoni amatöör-autojuhi raamat, Anohhini "piibli" tõlge jms. Tõsist kirjandust Mosse osas peale Bertelov/Kitse monograafia ma ei tea. Ja see käsitleb ka pms uuemaid Mossesid ikka.

Inglise keeles puudus muide Alma kirjanduse järgi vajadus, sest pea ainus maa, kuhu neid tõsiselt eksporditi, oli Soome. Soome keele osas ei anna pead, äkki midagi on, aga... tõenäolisim on küll vast pigem see, et tollased Soome "mossegurud" oskasid vene keelt ja seetõttu ei olnud vaja tõlget...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

See siis selge, tuleb hakata usinalt vene keelt õppima, aga kuidas nende mootori täielike rem komplektidega on kas kellegil kunagi neid on liikunud?

Kas kogemata mõnel foorumikaaslasel pole kontakte venemaal kust võiks saada m 400 varuosi, präägusel juhul mootori varuosi.
Vasta
#9

Mootori rem.komplekti kui sellist ei ole kohanud M400/401-le, aga eraldi kõiki osi võimalik leida Eestist mingi pikema otsimise jooksul. Probleemiks on selle mootori saaled, mida saab ainult valada uuesti ja siis lihvitakse kepsud-väntvõll omavahel käima. Oli müügis ka uus st. kasutamata M400 mootor, mida ma ei ostnud ja nüüd kahetsen.
Oktoobri alguses peaks tulema Kurtna laat, sealt leiad midagi ikka.

Tom.
Vasta
#10

Ma tean, et see küsimus kipub nüüd kandideerima korduma kippuvate küsimuste sekka, aga kas keegi võiks välja tuua just mootorite m 400 ja 401 mootorite erinevused ?
Vasta
#11

Shander Kirjutas:Ma tean, et see küsimus kipub nüüd kandideerima korduma kippuvate küsimuste sekka, aga kas keegi võiks välja tuua just mootorite m 400 ja 401 mootorite erinevused ?

Kahjuks on see pilt veidi keerulisem, kui sa ette kujutad. St ei ole nii, et Alma-mossedel on kaks mootorit - 400 ja 401 oma.

Pigem võib öelda, et kogu Alma-Mossede tootmisaja vältel alates 1946. aasta novembrist kuni 1956. aastani tehti pidevalt mudelis mingeid pisimuudatusi, sh ka mootoris. Ning kui 1954. aastal ühel hetkel tuli ühekorraga suurem ports muutusi, siis leiti, et muudame ka mudelitähist 400st 401ks. Muudel juhtudel jäeti tähis rahule.

Valdav enamik muutusi on muide kirjas minu poolt paljuosundet veebisaidis spetsiaalsel lehel. St enamikus on püütud need muudatused kokku viia nii ajaga kui ka kerenumbritega.

Ehk kogu see teave on kontsentreeritult koos veebilehel http://m400.km.ru/ist_izm.html - kahjuks küll ainult venekeelsena. Ja kahjuks ka mittetäiuslikuna, aga peab arvestama, et selle teabelehe taga on Venemaa paljuse Alma-fännide pikaaegne töö ja seetõttu on valdav enamik olulist teavet kirjas. Loota ju võib, et mõni Eesti Alma-Mosse fänn selle kodumaiste vene keelt mitteoskajate fännide jaoks ära tõlgib, aga kardan, et vaevalt...


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

No oluline on et mootori nr.4921176 väntvõll tuli kolme ühes mõõdus saalega (enne oli vist kaks ühte ja üks teist mõõtu), nr.5287395 muudeti nukkvõlli, nr.5295689 muudeti plokikaant, nr.5184457 veepump, nr.5290289 õlipump. Enamus muudatusi on vaevu märgatavad ja vähe olulised.

Tom.

P.S. Tõlkimisel võisin ka eksida.
Vasta
#13

Kas mootoril endal mingit plekiriba pole kusagil kust loeks välja mis mootor mul on, kerenumbrist vähe äbi sest kere on vahetatud.
Vasta
#14

Shander Kirjutas:Kas mootoril endal mingit plekiriba pole kusagil kust loeks välja mis mootor mul on, kerenumbrist vähe äbi sest kere on vahetatud.
Mootoril kindlasti number peal, all servas, lambist ei julge pakkuda kummal pool. Selle ees ka märgitud kas M400 või 401 ja plokikaanel ka oli vist number aga need ei pruugi omavahel kattuda. Omal projekt seiab praegu seepärast ei mäleta kõiki detailsusteni.
Kas sa ei arva, et hoopis mootor vahetatud ja kere jäänud originaal (tavaliselt seda pidi toimub)?
Kui paned kirja siia kõik numbrid mis leiad võib asja natuke arutada (kõik andmed alumiiniumist birka pealt, selle all võib olla pleki sisse löödud kerenumber, mootori ja plokikaane pealt numbrid.). Pildid oleks samuti abiks.

Tom.
Vasta
#15

päris kindel, et kere vahetati sest mul teine kere ka alles. Ja onu mäletab kuidas ta väiksena nägi kui sel kere vahetati. Samuti on mul veel üks 400/401 mootor ja 407 mootor kõik olevat kordamööda kahest kerest kummagi peal ära käinud.
Vasta
#16

Nüüdsis sain ka pildid, mootorist mis peal on ja ka ühest teisest mis mul veel kuuri all on. Kahjuks mootori numbritele mis peal on ligi ei pääsend ja lahtise mootori numbritest sain aint plokikaane numbri mis on 402 100 1015. Kas keegi teab mis tüübi mootoriga siis tegu on? Ja miks seal alguses on 402 :S kas ei peaks 400 või 401 olema? Kui keegi äkki on lammutanud selliseid mootoreid äkki võiks mulle nt. vända kaela tihendite numbrid anda ja üldse oma kogemusi jagada.

plokikaane number
mootori number
pildid mootoritest

Kui nende andmete põhjal keegi oskab mulle mootorite ( nii selle mis peal kui ka selle mis maas) täpsed margid öelda oleksin väga tänulik. Kui keegi on sellist m 401 mootorit ka lammutand siis äkki teab keegi vända kaela tihendite seriali?
Vasta
#17

Shander Kirjutas:äkki võiks mulle nt. vända kaela tihendite numbrid anda

Vända otstesse peaks käima rasvanöör või vilttihend. vt. http://m400.km.ru/book/katalog/fig6.jpg
Vasta
#18

Minu andmetel seisneb vahe väntvõlli mõõtudes ja saaledes. Ilmselt on midagi veel.
Vasta
#19

valdo Kirjutas:Ehk kogu see teave on kontsentreeritult koos veebilehel http://m400.km.ru/ist_izm.html - kahjuks küll ainult venekeelsena.

kahjuks sel aadressil neid skaneeritud raamatuid enam ei ole.
Ega keegi hea inimene neid PDF faile endile arvutisse salvestanud ei ole?
Oleksin neist huvitet...
Vasta
#20

No teile tee ikka kõik puust ja punaselt...
http://m400.km.ru/lit.html

Need kus alla kriipsutatud подробнее lõpus on aktiivsed.

Tom.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne