VW põrnikas, '66 (1300)
#1

eputaks oma uue liikuriga törtsu - know-how osas loodan rohkem põrnikaklubile ning sama on ka poest mittesaadavate varuosadega (kuigi neid peab ilmselt põhjanaabrite juurest tooma - Marajamaal on enne-'67 põrnikaid väääga vähe). Aga minesatea, ehk on ka automotolastel selle aparaadi juppe või kokkupuudet taolise masinaga...

niisiis, pea 3 nädalat tagasi sai endale vastav aparaat hoovile veetud. Masina ost oli täiesti plaanimatu - me foorumist jooksis '67a masina müügikuulutus läbi ning kohe asusin guugeldama - et kas '67 on ikka vana "kurvasilmne". Tuli välja, et ongi - niiet vaatamaminek oli kohe möödapääsmatu. Kohapääl selgus, et ongi tegemist vana põrnikaga - ning õite hästi säilinud isendiga veel. Kitsas garaazhis tolmust isendit (oli ca 7a seisnud teine) vaid ühelt poolt silmitsedes ütlesin: "kui masina üldmulje sama hää on, kui see külg, siis võtan ära". See ütlus ta minu omaks ilmselt tegigi - kuna vähemalt üks tahtja oli veel, aga tema ei olnud kohe alguses nii kindel kui mina.

paari nädala pärast oli masin ARK-s taas arvel (vahepeal olid olnud segased ajad...) ning masin tuli mulle õuele. Esimene nädal ei olnud mul liikuri jaoks aega (piduriosad said vaid tellitud ning klotsid katmisele viidud - neid nimelt ei müüda enam). Pidurid korrastatud, sai mootoril vajalikud reguleerimised-puhastamised ära tehtud ning käima ta läkski. Tõsi, esialgu puterdas, kuid mõningase töötamise-näppimise järel oli kenasti tiksuv moto olemas Smile
kere on vanakesel vääääga hästi säilinud - 40a vana masin, kuid põhi on täiesti terve. Rattakoobastesse (otse poolraami kohale) on kokku 3..4 lapikest pandud, aga need mind ei häiri. Põhjale pole minu õnneks ka ühtegi mastiksit aetud - niiet kui temale korralikke värve sinna alla panema hakata, tuleb vaid traatkettaga pindmine rooste ära peletada. Keret ma see suvi "konserveerima" ei hakka, kuna masinaga sõitmine on eelistatum tegevus. Vankri rautamiseks on talv Big Grin

käesoleva nädala teisipäeval läbis vanake ülevaatuse. Ülevaataja osava käe all said väärt masina abiga karbuss ning süüde paika; ka pidurite efektiivsus oli minimaalne 50%, aga see oli võimalikult trumlite ligi ajamata klotside süü (samal õhtul olid nad juba kenasti paigas).

no ja nüüd ongi vahva suvine igapäevasõiduk teedel veeremas. Mõningased (interjööri) osad on küll puudu ning mõned veermikuosad on veel teel siiapoole, aga häbeneda pole masina juures küll midagi.
masina pass ütleb küll tema väljalaskeaastaks '74 ning seda kinnitab ka kardaanitunnelil olev kerenumber, kuid kõikvõimalike nüansside põhjal on tegemist siiski kindlasti "pre-'67" isendiga ning mitte hilisema masinaga, millele vanade tiibade jne külgekruvimisega "õige väljanägemine" antud oleks (see on Soomes väga levinud). Ees "pagasiruumis" olev pisike alumiiniumitükike ütleb lisaks kõigele selge sõnaga "66" ning tema räägib õigust.
elektrisüsteem on kellegi poolt 6V päält 12V peale tehtud - ning see on igapäevase kasutamisega masinale kuulu järgi hulka parem lahendus. Masina juures leiduvatest huvitavatest tehnilistest lahendustest räägin mõni teine kord - mina olen üllatavaid (minu jaoks "uudseid") teostusi leidnud rohkem, kui ühel käel näppe Wink

pildinoppeid:
esiots
pära
armatuur
jõuallikas
"paneme pakid vööri"

terv,
Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#2

Armatuur on väga uhke - pole midagi ülearust.
Kas veljed on originaalid?

Edu ja ära siis teisi autosi unusta.

MB 260E W124
G3 GTI
Nissan Qash Ai-Ai
Vasta
#3

armatuuris on spidomeeter natu vale aastakäigu oma tegelikult. Õigel pole bensunäidikut (see on mul ju kõrval, töötab trossiga) ning suurim kiirus skaalal on 140. Armatuuri jutuks olles vääriks mainimist üks huvitav tehniline lahendus - klaasipesu. See on lahendatud ilma mootorita; paaki tuleb kuni 2.5bar sisse lasta ning vedelik käib armatuuris oleva klapi tagant läbi. Vajutad klappi, vedelik liigub. Täitsa töötav süsteem - ning imekombel ei pea paaki isegi õhku jätma, et "vurtsu" kümneteks klaasipesudeks jätkuks (õhku seepärast, et vedelikke pole teadupärast võimalik kokku suruda, seega rõhu "pakendamiseks" pole nad head) Smile

õiget näidikut peab muu vajaminevaga põhjanaabrite juurest tooma minema. Ehk jõuan veel see suvi ühe "ostoreissun" ära teha; puudu on põhjamatt, turvavööd (muide, masinal on ka taga kinnitused kolmepunktivöödele!) ning tehnika-poolt varujuppe (generaator jne - plaanin varumootori hankida, mida oma käe järgi sättida).

veljed on originaalid - 2*205 poldiaukudega ilmselt muid masinaid peale klassikaliste Porschede ja vanade põrnikate polegi (?). Tagavararatas oli mul alguses puudu - aga selle leidis Soomest päris kiirelt (terve jooksu velgede näol muidugi).

nüüdseks olen juba kaks paagitäit kütust ära põletanud (kulub seda alla 9l/100km) ning mootor tundub samuti väga korralik olevat - õlitase ei lange kohe mitte. Ootasin, et ta ikka mõõdukalt sööb ("vanakooli bokser" ikkagi), aga võta näpust! Õlitaset peab sel motol muidugi väga siledal pinnal uurima - ka kerge kalde puhul muutub see väga palju. Õlivahetusest õlivahetuseni kulgeb (ptui-ptui-ptui) mu masin muretult ilma peale valamata ära. Kuna õlifiltrit masinal pole, on muide ettenähtud välp 6000km.

'täh edu eest. Teised masinad on küll meelel, aga pole kahjuks hetkel nendega aega tegeleda. Mosu loodan nostalgiapäevadeks värvi alla saada (sobib sinna põrnikast paremini IMO - eriti sult saadud tiibadega Big Grin ), aga eks seda ole näha.

tegelikult ihaldab hing juba viiekümnendate varianti põrnikast. Muidugi sellisega enam igapäevaselt küll sõita ei raatsiks...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#4

ARK on minu "pirkalugemisega" nõus:
Sõiduki ehitusaasta 04. 04. 1966
Mootor 113F on 1300 cm3 ja võimsus 32 kW

mul kuri plaan ümberkeevitatud kerenumbrile (masin jäi liig kauaks maalritöödesse omal ajal) vaatamata masin dokumentides '66-ks saada. Senine ARKi otsustajatega suhtlemine on olnud väga hea algus. Järgmine nädal...

praegu ilmad koledad, niiet põrnikat liikumas näha ei õnnestu. Aga eelneval ajal teenis mind tublilt ning kui ilm veel lubab, saab 5Mm sel suvel ikka selja taha jätta. Seda vaatamata faktile, et uued varuosad tulevad vääääga kaua. Rooliotsad pole tänini kohal. Peab Forsile alternatiivi otsima, kuna "aeg on raha".

huvitavatest/erilistest lahendustest lubasin rääkida:
- õhkjahutusega boksermootor, 1285ccm (nii ütleb tehniline pass), õlifilter puudub, märg õhufilter. Moto asub taga loomulikult
- karburaator on väga primitiivne (bimetalltoores on siiski olemas) ning teadjate väitel on moto väga eriline: kalla või ämbriga kütust peale, ikka jääb tööle
- klapikambrikaaned pingutatakse ainult neist üle sikutatava ca 5..6mm metallvardaga. Ei mingeid polte-mutreid, klappide reguleerimine on nii lausa lust: viska vaid tagaratta juurde pikali, ava rattakoopas klapikamber ja reguleeri!
- kuna el süsteem on 6V asemel mul 12V on dünamo asemel generaator - aga rihma pingutamine generaatori rootorile rihmasälku lisatavate seibidega oli mulle siiski uudne (muhul kuulu järgi sama)
- torsioonvedrustus (täitsa huvitav sõita). Täismass 1160kg; esisilla max koormus 480kg, taga 700kg
- spidomeetritross saab alguse vasemast esirattast (koonuslaagri plekk-kattest)
- bensiini kallatakse õigetel põrnikatel juurde "kapoti alt" (loe: ees pagasiruumi luugi alt) ning salongi-näidikuni jookseb paagi pealt tross
- näidikuteks vaid spidomeeter, odomeeter ja kütusetase (märgutuled kaugtuledele ja õlirõhule)
- ei ühtki võimendit, aga pidur pole raske ning kõik rattad saab ka asfaldil plokki (vanadel rehvidel on selles ilmelt ka oma roll, aga mitte suur). 4*trummelpidur loomulikult, velgede poldivahe 5*205mm
- ühekontuuriline pidurisüsteem - mille üle Lätis põrnikate kogunemisel kohalik taat virises - et oli väikese efektiivsuse tõttu vahetanud peasilindri kahekontuurilise vastu; mina mudugi tema juttu ei uskunud...
- turvavööde kinnitused paistavad isegi taga olemas olevat - ning kolmepunktivöödele veel!
- küljepeegel asub ainult juhi pool
- soendusega pole ma veel lähemalt tutvunud (peab siiski - vingu ajab sisse, kui soendusklapid avada), kuid tagaistme alt on moto võimeline puhuma nii kuuma õhku, et ma kardan lausa esiistmete süttimist Toungue
- esiistmete seljatoe kallet muudab ekstsentrilise toe asend - asendeid on 3 (istmeraamide keevitamise käigus sai anatoomia päris selgeks)
- esimene käik (ja ka tagurpidikäik) on väga-väga lühike - kuigi motol on madalatel pööretel ohtralt jõudu (hulka enam, kui tänapäevastel tehases kõvasti forsseeritud väikestel motodel)

saidki vist hooplemised hoobeldud - muudes asjades on auto nagu iga teinegi. Kui, siis ehk vaid veidi spartalikum Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#5

pajataks taas põrnikast ning vahepeal tema ümber toimunust.

ülal väitsin, et veljed on originaalid - tegelikult on õiged 3/4 (või koos varujooksuga lugedes 3/8) velgedest: '66..'67 olid aastakäigud, mil oli viimaseid aastaid kasutusel 5x205 poldiavaga velg - ning neil aastail olid veljes ventileerimisaugud.

tänaseks (0,5+1+0,5 = ca 2 suve jooksul) on põrriga hulk kilomeetreid seljataha jäetud. Peaks olema viiekohaline number. Pole tänini põhjust põrnika töökindlust ja vähenõudlikkust kahtluse alla seada (ptui-ptui-ptui!).
muuhulgas rallis põrnikas viimasel talvel. Ei kahetse tagantjärele, et põrri lume-muda sisse ajasin. Rikun natu autoriõigusi (loodan, et piltnikud ei pahanda - vaid viimased pildid on minu tehtud!) ja eksponeerin põrrist tehtud pilte:
http://teet.luarvik.org/v/p6rr/2008_Talveralli/

2007 kevadeks sai tellitud hunnik varuosi (interjöör + eksterjöör + trossid jms tehnikapoolt) - aga kahjuks jäi see tellimus toona seisma ning 2008 talvel ei mõlgutanud jupimõtteid: need tuleb tellida siis, kui masin originaalse vage värvi alla läheb. Loodan, et see juhtub 2008/2009 talvel: ise ma põrri maalritöid ette ei võta, kuna nii kumerad pinnad on vast mõistlik proffi(de)le jätta - eriti veel, kui tulemus oluline on...

vahepeal olen automoto kaudu suisa kahel korral saanud "aitäh"i eest suurema koguse (mootori-)osi. Valdav enamus juppidest on pärit Typ2/Typ3 (buss) pealt:
http://teet.luarvik.org/v/volksutykid/DSC00076.JPG.html
mõningad osad on ka soetamisega sama vastutasu eest endale uue kodu leidnud. Siiski hoidun neid bagide vms ehitamiseks jagamast...
omandatud osade hulgas on mulle olulisim '66a plokk: mu masinal pealolev oli mälu järgi '74a oma.

vaikselt on kogunenud ka infot + teadmisi põrnikatest - eelkõige just "kurvasilmsetest" (-'67), kuna need mind huvitavad. Kahjuks pole ma süsteemselt lähenenud, seega on palju infokillukesi - aga purunenud on arusaam, et põrnika taastamine uunikumitasemele oleks nende suure tootmisarvu tõttu imelihtne: igal aastal muudeti ühtkomateist ning oma põrri põhjal julgen väita, et muudatusi tehti enam kui kord aastas...
hea allikas aastakäikude võrdlusel (muidugi vaid üheaastase sammuga) paistab olevat:
http://www.vw-resource.com/years.html

aga tegelikult ajendas mind praegu kirjutama fakt, et alates eelmisest nädalast võin ma ilma teisi inimesi tüütamata teha väiksemat sorti põrnikakogunemise ( Wink ). Niiet tegelikult tahtsin hoopis uue mänguasjaga uhkustada:
http://teet.luarvik.org/v/p6rr/65/
antud isendi soetamise ajendiks oli säilinud 6V elektrisüsteem ning fakt, et kahe masina kõrvutamisel on aastatega tekkinud "tuuningut" kergem märgata: ühe masina puhul võib kergemini mõnd muudetud asja võtta eksikombel autentsena. Teadsin, et kere on niru, kuid päris nii head "läbipaistvust", nagu masina puhastamisega saavutasin, ei oodanud. Siiski pole asi, mille pärast põdeda ning ca 3 aasta perspektiivis võiks ka sinine liikuda tänaval - siiski eeldatavasti "kustomina" nagu praegu roheline liikvel on. Masin pole liikunud üle kümnendi - aga tehnikapoolt ma ei pelga. Mootor käib isegi ringi Smile
'65 ja '66 on põrnikatel muidu suht sarnased aastakäigud: muutus esisild, lisandus populaarne 1300 mootor (+karbuss). Ülejäänud muudatused olid kosmeetilist laadi. Kahjuks kolis kaugtule-lüliti juba aastal '66 roolile: mulle on jalglüliti sümpaatsem.
lisaks masinale sain ka VW 1200 "omaniku-manuaali". Või pigem siis "Käyttöohjekirjan", nagu ta ise end nimetab. Eeldades, et põrnikas ja raamat on algusaegadest koos, võiks '65a põrr seega olla oma veeremisi alustanud Soomes. Esimese hooldustempli põhjal Turku-kandis. Sünnipäev võiks tal VINi järgi olla Jaanuaris.

päikest,
Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#6

Ei suuda jätta küsimata:

mõningad osad on ka soetamisega sama vastutasu eest endale uue kodu leidnud. Siiski hoidun neid bagide vms ehitamiseks jagamast...


Mis Sul bagide ehitajate vastu on? Ma ei mötle muidugi mingeid metsas krossitamiseks ehitatud värdjaid, aga pörra baasil ehitatud beach buggy on minu arusaamist mööda täpselt sama klassikaline kui pörra ise.
Pealegi ei ol neid palju, kes oleks seda otsast löpuni ise teinud Eestis, enamasti tegeletakse nende mujalt sissetoodute remondiga.
Samuti puudub Eestis minu teada nn baja bugggy, mis on ka suht huvitav variant.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#7

badass Kirjutas:Mis Sul bagide ehitajate vastu on? Ma ei mötle muidugi mingeid metsas krossitamiseks ehitatud värdjaid, aga pörra baasil ehitatud beach buggy on minu arusaamist mööda täpselt sama klassikaline kui pörra ise.
ei ole mul tänavalegaalsete bagide vastu suurt midagi. Need täitsa edevad ning ei ütleks ise kah ühest ära. Aga need on kahjuks jäämäe veepealne osa...
põrnikaklubis näeb aeg-ajalt (eeldatavasti) "metsabuggyehitajate" jupiostusoove: tihti ei teata ise kah, mida otsitakse - või pole kulujuppide puhul poest küsimas käidud. Ka ei kipu "buggyprojektid" põrnikaklubi liikmete projektide alla jõudma - mis tõstatab küsimuse, kas nende puhul on midagi häbeneda või jäävad nad pooleli?

lisaks on mul siiski kujunenud mulje, et bagide puhul aetakse üldjuhul "blingi" ja / või "pifoomanssi" taga - ning juppe jagaks ikka eelkõige selleks, et mõni põrr/buss saaks edasi liikuda. Buggydele sobivad enam aftermarket-jupid (mis pole tegelikult üldse kallid).

t,
Teet

PS! "badass" - ma vist helistasin Sulle pühapäeval. Küsisin tagaklaasi. Loodan, et saame ikka kaubale Wink

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#8

Kas õhkjahutusega VW-d enamusele metsa- ja põllurallijatele tiba kallid ei ole? Neid päris vanametalli hinnaga naljalt ju ei jagata...

Aga muidu õnnitlused Teedule järjekordse "romu" kojutassimise puhul Smile
Vasta
#9

Sul ikka läheb asi alati käest ära.

Ennustus aastaks 2009: on tuvastatud, et '65 kõlbab veel taastada küll ja küll, samas kahe auto peale juppidest ei jagu ja seega tuli kolmas masin doonoriks hankida... ja noh selle doonoridoonori peal on ju hea katsetada, kuidas 2.0 vahele mahub Smile

Ennustus aastaks 2015: Teedu autopargi üks pool: http://www.presseportal.de/showbin.htx?i...eview.w425 ja teine pool http://petertytla.com/gallery/images/61%...%20Dog.jpg
Vasta
#10

No selge.

Olen minagi pörraklubi lehe kaudu oma bagile juppe otsinud, vastukaja oli 0.
Minu oma saab kindlasti tänavalegaalne, ja selle välimuse üle vöid ise otsustada, kui tagaklaasi järgi tuled.
quote:

PS! "badass" - ma vist helistasin Sulle pühapäeval. Küsisin tagaklaasi. Loodan, et saame ikka kaubale Wink

Pole probleemi, küsisin lihtsalt kuna tundus et tegelen teiste arust mingi hirmsa pühaduserüvetamisega. Mul on muide olnud endal ennegi nii söitev pörnikas kui ka legaalne rannabagi. Mölemad on omamoodi lahedad.
Btw, kui kellelgi on vaja 83mm kolviröngaid pörrale ja kepsu pukse 21,5mm siis
kontakteeruge, sain pika ootamise peale jälle valed asjad.

Päikest!

Indrek

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#11

Peaks vist Teedu sõbraks hakkama - tal paistab vist ruumi olevat veel vähemalt ühe "õhulise" varjutamiseks... Smile Jätaks siis mõnegi oma hoolealustest alles ja käiks külas seda nokitsemas Big Grin Sorry OT pärast...
Vasta
#12

Style Kirjutas:Peaks vist Teedu sõbraks hakkama - tal paistab vist ruumi olevat veel vähemalt ühe "õhulise" varjutamiseks... Smile
eehei - minust pole abi: mu sõbraga tuleks sõbruneda ja suht hästi, kuna tema peab lugu vaid sepistamiseks sobivast vanarauast Wink
mul endal on korrusmaja ees korraga kaks masinat, vanematekodus (kus ka garaazh) 3tk ning praegust põrri poleks hankinud, kui poleks sõbraga jutule saanud tema õue kaunistamise osas nii pooleteistkümneks aastaks. Tuleb tõdeda, et sinise põrnikuga rikkusin oma põhimõtet enne mitte romusid soetada, kui eelmised kaks kehva keret on korda tehtud ning neljale-viiele korralikule masinale on olemas hea hoiustamiskoht, mis jooksvalt leiba ei küsi. Hoiustamiskohta pole hetkel kusagiltpoolt paistmas...
Jesper - luban, et ei lähe käest ära: masinapark täieneb vaid sügisel talveliikuri näol ja muus osas on tehingud paariks aastaks külmutatud.

hmm - suht põrnikajutu-vaene postitus sai. Seega pöörduks ikka VW teemasse:
Peeter - nagu eeldatavasti tead, on VW õhujahutaja tehnikat võimalik ka leida kõikvõimalike agregaatide pealt (tuletõrjepumbad, isemanööverdavad militaarseadmed / haubitsad - ja ehk ka mingit sorti kerge põllutehnika). Ka mul üks plokk, mis VW seerianumbritega ei ühildu. See võiks ju küll kohati olla lihtne ja taskutsäästev koht tehnika hankimiseks põllurallika(te)le...

terv,
Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#13

teemas on vaikus pea 5 aastat. Räägime õige nüüd tiba.

kõigil vahepeal toimunud talverallidel on roheline põrnikas (stardi-)rivis olnud. Ühel korral ehk "2010 & Pärnu" tuli ka katkestada - Halinga eel tõrkus masinal nii moto kui pidur. Liipasin koju, kuhu jõudes olid mõlemad hädad suht "paugust" kadunud. Ei tea, mis "ettekuulutus" see oli - moto on pärast seda käinud hindele "viis" ning piduri peasilindrit vahetama asudes ei suutnud vanal häda leida. Vana peasilinder läks tagasi ning teeb temagi tänaseni oma tööd. Pidurivedelik sai igaks-petteks uus - muud, kui selles olnud ja külmunud niiskust ei oska piduri kadumises süüdistada.

kuna masin kulgeb suht vähe, on kujunenud nii, et Talveralli äratab põrnika talveunest ning siis saab uue õli ning nipet-näpet torkimist. Viimased 3a on "põhitants" käinud kero ümber. Iga aastaga saab süsteem paremaks, aga ülemäära palju teda siiski usaldama ei kipu ja tõttöelda ei meeldi mulle teadmine, et bensupaagi kohal toimetab üks aeg-ajalt köhiv ahi. Viimasel laupäeval kerot turgutades sai isegi "kapoti alt" lahtist leeki näha - võttis ikka pulsi kiiremaks küll Toungue

mis üldpildil meenub:
- mingi aasta tõi uue summuti, mille gabariidid väidavad moto 1200 olevat
- 2011 tõi uued pidurivoolikud
- 2012 talveralli eel sai põrnik alla "uued" naastrehvid. Sellised, mis ehk hiljemalt kaheksakümnendatel mõnisada km veerenud olid. Rehvid lubasid teha turistide lisakatse teise aja - esimene oli tervelt 0,1sek kiirem. 2013 on muidugi keerulisem sõita - ühest rehvist puudub 3 naastu...
- 2012 sügisel kadusid ühelt trumlilt nuudid ehk siis vedu lakkas. Kaasvõitlejate toel sai diagnoositud "trumli distantsflants", mis oli valet pidi ning mis kuuldavasti ka muudel masinatel samadel tingimustel trumli riknema on pannud. Siiani ei saa ma flantsisoone paiknemise tähtsusest aru, aga meeldib uskuda, et asi sai kerge vaevaga korda ning masin on nüüd okei.

nagu ikka, on põrnikas rallinädalal igapäeva-kasutuses. Täna oli ilm piisavalt kole, et Talveralli 2013 testisõitude algust homsele edasi lükata.

to-do list:
- vast kojameeste parendamine vedrude pingutamise teel
- kerole mõned uued kofreeritud torud ja veel väike "torkimine"
- lähituledele paari Voldi juurdeleidmine eesmärgiga lisada Luumeneid
- motosse värske õli sisse. Vaatab ilmaennustuse pealt, kas õliks saab motole hästi maitsev SAE50 või midagi külmakindlamat-sünteetilisemat

...ja polegi vist rohkem juttu, mida vesta. Ehk tekib järgmine jutt enne 2018 aastat Smile

ekipaazhi 131 kulguri talverehvistamine, kraamimine ja pürotehnilised harjutused 16 veebruar 2013:
[Pilt: 16022013501.JPG]

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#14

(18-02-2013, 23:39 PM)13piisab Kirjutas:  to-do list:
- vast kojameeste parendamine vedrude pingutamise teel
- kerole mõned uued kofreeritud torud ja veel väike "torkimine"
- lähituledele paari Voldi juurdeleidmine eesmärgiga lisada Luumeneid
- motosse värske õli sisse. Vaatab ilmaennustuse pealt, kas õliks saab motole hästi maitsev SAE50 või midagi külmakindlamat-sünteetilisemat
- kojamehed said lihtsalt uued ja jäävabad. Vedrude pingutamine muudaks niigi vaevaliselt liikuvad abimehed aeg-luubis liikuvaiks...
- kero salongipool on väga hea. Düüs on vist (taas) umbes - peab ikka pappfiltri vahele mõtlema (ja settefiltri "mobilestatsionaarselt" kinnitama)
- tulereleega tuleb vist asju ümber mõelda - kui just keegi ei oska soovitada, kust homme "30", "56", "56a", "56b" ning vast ka "S" (12V) releed või analoogi leida. Selline skeem: http://www.oldvolkshome.com/headrelay.pdf
- õli sai sisse poolsünt

veel paar mõtet:
- ehk jõuab veel panan kero küünla lisatakistiga paralleelselt ühe LEDi, mis näitaks, millega kero arvab end tegelevat. Tühikäigul kuuleb seda küll kero ventilaatori pööretest, aga motol on ju ka teisi pöördeid peale tühikäigu Smile
- TP trummel (sama, mis nuutidest kord ilma jäi) üle vaadata - pidurdamise juurde ei pea vist heliefektid käima

talveralli LK video toob pingereas loodetava "kõrge põrnikalennu" lootuse mõned sajad meetrid madalamale - paistab kiiremat sorti rada olevat ning ilmselt leidub rallil "32kW õhujahutajast" ikka mõni võimekam kiirendaja Smile
aga siiski prognoosin, et LK järel ei ole masinas asjad seal, kus nad katse eel olid. Võib ka juhtuda, et mõned statsionaarselt paigaldatud asjadki (nt kero) on oma kohta või asendit muutnud Toungue
...ja loodame siis libedatele pööretele, mis 32. startija järel aiva libedamaks lihvitakse Wink

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#15

(22-02-2013, 00:13 AM)13piisab Kirjutas:  prognoosin, et LK järel ei ole masinas asjad seal, kus nad katse eel olid. Võib ka juhtuda, et mõned statsionaarselt paigaldatud asjadki (nt kero) on oma kohta või asendit muutnud Toungue
2013a talveralli LK oli õnnetu - libisesin ja parkisin end ühe kitsa väliskurvi lumme kinni. Rahmeldamisega suutsin ilmselt põlvega purustada juhi aknatõstuki vända ning see on tänaseni poolik könt. Kui kellelgi on üle sellist musta nupuga põrnika aknavänta, siis ma soovin:
http://teet.luarvik.org/v/p6rr/2010+kaup...2.JPG.html

aga tegelikult sooviksin alustada vaikset sissejuhatust teise põrnika juttudele.
Ca 15a "varjusurmas" olnud sinine '65. Millest on ka Põrikaklubi foorumis suht vaikseks jäänud teema. Nimelt see järgmisel aastal poolsajandi vanuseks saav masin võiks 2015 mai lõpus käia Minskis. Seda loomulikult juhul, kui asjalood ehk mu garaazhi-aja ressurss seda soosib. Praegu paistab soosivat.

ehk siis kui kellelgi on selle "Nõgisto põrnika" ajaloost midagi teada, siis seda oleks huvitav kuulda.
samuti olen avatud pakkumustele:
- tagaklaas (soovituslikult ilma soenduselemendita)
- kereplekid (st tiivad ja uksed)
- interjööri elemendid. St kõik, mis salongis ja pole plast võiks parem olla
- põhjaplekid - pilt täpsustub nn uue põhja liivapritsiskäigu järel. Karbid on uue varuosana juba olemas

sinise põrnika kontseptsioon ei ole originaalsus. Selleks on ta liiga hävinenud toorik. Kui ei oleks masinal tuntud eelmist omanikku ning "vähemalt '94 aastast" Eestis-olekut, oleks tema edasine eksistents autona küsimärgi all. Hetkel aga seda küsimust ei ole. Kontseptsioon on selle masina puhul "tarbitavus" ehk siis midagi praeguse rohelise taolist - 12V el süsteem (hetkel on 6V), kapoti alla (õhkjahutust säilitades) lisahobuseid jne.
masina keretööd algavad okt lõpus või nov alguses. Ilmselt poolitan siis ka käesoleva teema.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#16

Küsi Nõgistolt endalt selle põrnika kohta. Ta paat hetkel mul töökojas ootel Wink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne