Iž Jupiter 2K sõidukorda sättimine
#1

Smile

Sai endale lisaks Pannoniale ja kahele Voshodile soetatud 1969.a aasta Iž Jupiter 2K. Masin oli seisnud viimased 5-10 aastat õues. Ise oli ostuhetkel väga kehvas seisukorras(v.a osad väga olulised kroomdetailid minu jaoks) ja vajas remonti. Puudu olid olulisematest detailidest kogu elektrisüsteem(relee, genekas ja süütepoolid), sadul koos taguporitiivaga, trossid v.a siduritross jne. Suurem osa masina kerest oli kaetud roostega ning lisaks sellele vajasid esiporitiib ja vasakpoolne küljekarp parandamist. Omanik teadis ka mootori kohta öelda, et kolvid on silindrisse kinni roostetanud.

Paar pilti peale ostu:
   
   
   
   
Endal oli siis plaan masin sõidukorda taastada ja hiljem ka ehk dokumendid taotleda. Mõned pildid peale raami kohendamist:
   
   
Peale pikka otsimist õnnestus ka saada taguporitiib koos sadulaga ning ka süütepoolid.
Käigukast oli õnneks väga hästi säilinud ning mootoris tuli välja vahetada ainult väntvõlli laagrid ja simmerlingid. Vahetatud sai ka kolv ja kolvirõngad ja praegu on mootor peaaegu koos puudu ainult parem silindrikaan, mis on 3-01 oma ja läbi puuritud suurema vindiga. Siin küsimus, et kui jäävad erinevad kaaned kas on lootus mootorratas sellest hoolimata korralikult tööle saada?
Täna sain ka sadulsepa käest sadula kätte ja homme proovin mõned ülevaatlikumad pildid teha.
Lisan kiiresti tehtud kulutused:
1) mootorratas 200.-
2) värv, lakk 175.-
3) simmerlingid 48.-
4) väntvõlli laagrid 114.-
5) sadul+2süütepooli 100.-
6) sadulanahk+töö 250.-

Puudujääkidest annab praegu ka tunda ketilukk, mis tõttu ei saa ketti kokku ja praegu oleks veel hädasti vaja laadimisreleed ja generaatorit, mida seni pole õnnestunud leida. Puudu veel ka mitmeid teisi pisividinaid, kuid need pole hetkel veel aktuaalsed. Kui kellelgi midagi on võib pakkuda.


Sander.

Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta
#2

Pildi peal täitsa kena ratas!
Vasta
#3

Sain sadula kätte ja olen tehtud tööga peaaegu rahul. Paraku oli sadulsepp panemata jätnud enda lubatud tugevduse sadula alumisele plekk äärele. Ning pidin enda kurvastuseks avastama, et nahk juba sealt alt rebenenud, sest plekk on terav. Mida võiks selle kohaga täpsemalt ette võtta?
   

Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta
#4

(Y)
ILUS, tahaks ainult lähemalt näha veidi. Kuidas aluspinda töötlesid?
Lasid haljaks ja siis krunt ja värv, või otse vanale värvile?
Täitsa ilus. Omal on hetkel Iz jup 3k renorveerimine käsil.


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#5

Postitaja: madeinussr - Täna 21:26
(Y)
ILUS, tahaks ainult lähemalt näha veidi. Kuidas aluspinda töötlesid?
Lasid haljaks ja siis krunt ja värv, või otse vanale värvile?
Täitsa ilus. Omal on hetkel Iz jup 3k renorveerimine käsil.


Võtsin niipalju kui vaja(s.t lahtise ja roostes) vana värvi maha. Ning lisaks sellele tuli mitmeted detailid päris metallini võtta, seejärel kruntvärv ja värv. Osad pinnad vajasid ka keevitamist/pahteldamist. Enda töö sooritasin paljulaidetud rulliga, sest ise tehes tahtsin kindla peale välja minna Rolleyes, aga kogemustega kasutaja saavutab kindlasti püstoliga parema kvaliteedi. Edu sulle enda iži renoveerimisel.

Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta
#6

Vahepeal sai leitud ühest naaberkülast puuduolevad generaator ja relee ning võis sädet taga hakata ajama. Vahepealsed kulutused siis:
1) aku 210.-
2) genekas ja relee 150.-
Võib siis öelda, et iž on juba peaaegu sõidukorras. Sest esimesed sammud on juba külavahel tehtud. Praegu olen tööle saanud ühe silindriga ja ka teine lubab aeg-ajalt. Kuna harjased on veel puudu, siis ei taha enda uut akut kurnataWink Mootor käib veel kuidagi eriti tahkelt ringi mistõttu esimesed hääled olid väga visad välja tulema. Kuni praeguse hetkeni on töötanud peamiselt parema poolega ja seetõttu käib vasak pool veel ikka raskelt ringi. Kaks pilti ka hetkeseisukorrast:

   
   

Praegu ei ütleks ära iži ketilukust, harjastest, parempoolsest jup2 silindrikaanest, gaasirutskast - kui kellelgi vedeleb. Rolleyes

EDIT: Olemas ketilukk, harjased ning parempoolne silindrikaan. Iz töötas ka siis kui akult sai juhe maha võetud. Aga vasak silinder ei taha üldse hästi töötada, kuigi süüde sai õigeks pandud ja mõlemal poolele ka kena sinakas sädeSad

   
   

Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta
#7

Mõni nädal tagasi sai metsast leitud kehvemas seisukorras mingisugune vanem iži külgkorv ja kuna minu masinalgi peaks originaalis korv peal käima siis mõtlesin, et äkki sellest annab midagi teha. Korvil endal oli põhi läbi roostetanud ja seda oli ka varemalt juba plekiga paigatud, kuid see vajaks siiski uut paika. Endal on juba varemalt olemas jupiter2 külgkorvi raam.
    või äkki on kellelgi mingi üleliigne jup2 korvRolleyes

EDIT: Kulude alla: veel sai soetatud ühe Koidula eest parempoolne orig. silindrikaan, harjased ja ketilukk.
Vahepeal sai mõeldud enda Jupiteri jõuallika vahetamisest Planeta mootoriga, kuid mõtlesin sellega veel esialgu oodata.


Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta
#8

Mina soovitan sul see ilus masin ikka originalis hoida ja mitte hakata sinna planeta mootorit panema.Selleks puhuks võta ette ju uus projekt.Mulle väga meeldib näha kuidas keegi on võtnud kätte sellise vana mootorratta ja teinud temast kui uue.
Vasta
#9

Soovitan mitte teha ülearust tööd, mida pärast ümber tegema pead.

Näituseks, "remontisin" oma ju2 istet mõni aasta tagasi. Algne õhuke sadulavakstu sai asendatud paksemat tüüpi musta värvi kunstnahaga, kandid tegin istmega sama värvi ning algsed kinnitusneedid said asendatud kroomitutega. Arvasin, et ehk saab parem ja vingem. Kuid möödusid mõned aastad ning praegu seisab ees selle töö nn tagurpidi uuestitegemine: asemele läheb ikka õhuke vakstu, kandid valget värvi ning needid samuti õiged (materjali pole veel kindlaks teinud)

Lihtsalt soovitus teha kõik algusest peale õigesti.
Vasta
#10

Ammu ongi olnud endale soov soetada Iž Planeta ning ju see tuleb kunagi täide viia. Selle izi proovin jäta orig. Kellelgi on kogemusi Saaremaal dokumentide taotlemisega?

Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta
#11

õige!!!!!!!
Vasta
#12

Vahepeal on siis uuritud dokumentide hankimist ning kuna endal dokumente pole, siis paistab see päris raske olevat. Varem arvasin, et kui mootorrattal on küljes korralik birka, siis saab dokumendid taotleda. Aga kuuldud jutu põhjal saan aru, et läheb vaja kas eelmist omanikku või mingeid vanu dokumente. Kas kellelgi on olnud endal sarnane olukord Saaremaal või kusagil mujal Eestis ja kuidas see lahenes, kui üldse lahenes?
Iži ennast vahepeal eriti remontinud pole sõidetud on ka veel umbes 60km, seda peamiselt selle tõttu, et kuna lube veel pole ja külavaheteed on väga lühikesedRolleyes Mootorratas töötab mõlema silindriga, kuid küünlad pole päris kohvipruunid. Arvatavasti on oma osa selles ka, et süüteplaati keerates ei saa parempoolse silindrisüüdet üle 1,5mm enne ÜSS-i panna. Seega sõidan küllaltki hilise süütega. Algul seda probleemi küll polnud, tuli ta alles peale seda, kui sõber leidis vanarauast tutikad kontaktid ja oleks olnud lausa patt neid mitte peale panna, sest olemasolevatega ei töötanudki kõige paremini. Kuidas võiks seda lahendada?
Vahepeal olen natuke korrastanud ka enda külgkorvi raami, kuid puudu on endiselt korv ise sai küll jällegi metsaalt ära toodud jupiter 3 põhjata korvBig Grin, kuid ei tea kas tasub vaeva näha, et see mitteoriginaal endale peale panna. Oleks väga tänulik, kui keegi oskab tekkinud küsimuste suhtes aidata/nõu anda.

Sander.

EDIT: Seda süüte hilisuse probleemi enam pole. Sain selle plaatide pilude suuremaks lihvimise abil korda.


Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta
#13

Külavahel kulgemine on siis sele ižiga mõneks nädalaks toppama jäänud. Asi sai alguse sellest, et aegajalt kadus üks pütt ära, selles oli veel süüdi küünlajuhe, mis süütepoolis kehvasti ühendust andis. Hiljem, aga ei tahtnud enam masin pöördesse minna ja kahtlustasin karburaatorit ning vahetasin teise vastu. Selgus aga, et sellega oli veel hullem ning vahetasin vana vastu tagasi. Eks ma siis natuke putitasin ja sai jälle masina "pöördesse". Paraku ei kestnud see õnn rohkem kui 1 päev, sest siis hakkas uuesti kehvemini tööle. Sai kontrollitud ka akut ja see oli küllaltki tühjaks läinud. (parema poole kontakt oli kohati vist lühises - enam ei ole) Egas midagi laadisin aku täis ja mõtlesin saab tööle, kuid ei ainult vasaku silindriga töötab. Olen katsetanud süütepoolide vahetust jms. aga ikka parem pool ei lähe tööle. Säde on mõlemal silindril vähemalt silma järgi korralik ja ka bensiini saab peale. Erinevate küünalde proovimisega selline jama, et neid on mul ainult 2 kuna sealne küünlakeere on suuremaks tehtud. Mida võiks veel ette võtta???

Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta
#14

kas sa kondensaatoreid oled kontrollinud?
Vasta
#15

Kondeka vahetusest ei saanud paraku abi. Imelik, et see üks pool isegi mitte ei luba, tavaliselt ikka mingit häält vahepeal peaks ju tegema, kui säde ja benaga korras on? Lähiajal vaatan üle tihendid(kollektori ja parema silindri juurest tundus vähe katki olevat, kuid bena saab ikka peale.

EDIT: Niipalju sai siis sel korral nokitud, et mõlemal poolel jälle hääled sees, kuid kas siis tulenevalt ilmast või millestki muust töötab väga kehvalt(gaasi andes sureb välja, vaevaliselt töötab tahab välja suurra kohe).

Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta
#16

Tervist, mulselline küsimus et kus sa selle istme lasid teha? või on kellegil pakkuda korralikku istet iz planeat 2?
Vasta
#17

Mul sama küsimus et tahaks enda dnepri sadulale uue naha panna. Tahaks ka teada kus lasid panna.
Vasta
#18

Ise asun Saaremaal ja lasin teha ühel mehel Kuressaares Tehnika tänaval(Mingi väike kuur Sareta busside juures). Tema hind vist taoliste sadulate puhul on 200.- + sadulanaha hind. Üldiselt peaks ju kõige soodsamalt saama teha kuskil ametikoolides noortel sadulseppadel, aga noh kvaliteetsema töö saab ikka mõne sadulsepa või nahatööga tegeleva isiku käest. Muidu jäin tööga rahule, ainult imelik on see, et mees ise lubas panna pingi roostes servadele pehmendused alla, aga ei pannud ja kohe algul oli sealt nahka rebestanud (nagu ka piltidelt näha) ning nüüd pean koguaeg muretsema kaua see kestab.

Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta
#19

tänud siis lähen uurin asja. enam vist ametikoolis ei tehta
Vasta
#20

Üle pika aja räägin ka siis natuke rattast. Kulgetud siin siis terve sügise ja "talve" küllaltki rahulikult, aga justkui kiuste esimese lumega hakkab mootorratas jamama. Kõigepealt hakkas ebaühtlaselt tööle ning seejärel pidi juba kõvades pööretes hoidma, et masin üldse edasi liiguks. Ning eile juhtus sõidu ajal selline asi, et laadimine kadus äkki ära. Võimalik, et miski "läks läbi" nende suurete pöörete tõttu. Siinkohal võiks teadjamad öelda, kus viga võib peituda. Ise olen juba vaadanud ühenduskohti ja harjaseid ning katsetanud ka teist releed. Laadimisvoolu õiget praegu genekast välja ei tule..Kas on miski mähis seal genekas omadega õhtal vms?? Igatahes peale karburaatorivahetust sain mootorratta jälle normaalselt jälle tööle, kuid laadimiseprobleem jäi selleks nädalavahetuseks õhku.
Vahepeal olen masinale soetanud krossikummi taha, et oleks parem läbitavus(sügavas lumes, mis eeldatavasti tuleb) ja karburaatorile ka katted. Kui külmad talveilmad jätkuvad ja aku laadima saaks, panen varsti ka mõne uue pildi.
PS! Oleks tänulik, kui keegi oskaks laadimise suhtes midagi soovitada, sest ise ei tea enam midagi katsetada, miks genekast vähe volte välja tuleb, harjased tunduvad ka OK olevat.

Sander.

Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne