Mida lasta täis õõnsused korrosiooni tõrjeks?
#1

Vene ajal oli selleks Idasaksamaal toodetud grafiitoõli. Kas nüüd on midagi paremat?
TECTYL ML ? Kogemused?
Igatahes oma kogemustest tean, et Hagmans Carosol on suht mõttetu asi.
Samas Teroson HV 200 ja 400 on väga hea korrosiooni tõrje võimega. Kuid sellepärast, et ta hangub, ei tohiks teda ilmselt igalepoole lasta.
Vasta
#2

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=2268&page=2

"motamehe" eksperiment algab 8 Juunil 2004 kell 00:36
osad asjad on grafiitõli analoogid. Hiljem on sääl teemas veel üks "ettekanne"

ahjaa - mõningad "vedelad korrosioonitõrjed" ei kuiva tahkeks. Minu kogemuses (üks kogemus ainult sellisega) on nad pruunikat värvi - ehk on need just otsitav asi? Pealelaskmine on ääretult mugav - kivikaitse-püstoliga (purgid on liitrised nagu kivikaitsegi).

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#3

Olen ise töötanud suures autotehases konserveerimise osakonnas, kus värskelt "ahjust" tulnud autodele lastakse ustesse, karpidesse, esi- ja tagaossa ja veel teistesse punktidesse (ühel autol umbes 60 punkti) roostekaitsevedelikku. Kui efektiivne, mis selle mark või keemiline koostis on, ei oska öelda, samas pole ka poodides midagi analoogset näinud. Mingi kollakas vedelik oli, sai ikka tuhandete liitrite kaupa seda autodesse pritsitud. Hommikul tööle minnes oli õhtul lastud vedelik juba tahkestunud. Tähelepanelikumalt uurides, olen midagi analoogset ka teiste uute autode kerede küljest leidnud.


Vasta
#4

ilmselt pead silmas öönsuste all karpe ja uksi jne.selleks sobib töesti tectyl 210 ideaalselt.
alla 3 a. vanustele autodele antakse meie firma poolt 12 a. garantii.eeldusel vaid ,et klient peab 3 a.vahelise intervalliga hoolduses käima,mille jooksul pestakse auto pöhi taas täielikult ja uuendatakse kulunumad kohad auto pöhjas,mis tekivad näit. kruusateedel.
uste roostetörje korral pead vaid meeles pidama et autot ei tohiks samal päeval pesta ,kuna aine pole veel täielikult kuivanud ja vee sattumisel läbi aknaklaaside tihendite uste alla äärde tekib emulsioon,mis rikub kogu protsessi.
http://www.autosuojaus.fi/index.html?siv...sto_tectyl
Vasta
#5

Pühiks taas ühelt vanalt teemalt tolmu maha, kuna see praegu aktuaalne.

Oleks vaja ühte oopelit konserveerida sedapsi, et temaga ka talvel Tallinna soola sees sõita saaks ning seda rohkem kui ühe talve ehk kere ei tohiks kevadel keskelt pooleks vajuda. Hoolimata oma vanusest ja päritolust on antud kere täiesti säilitamist väärt.

Seega, mida selle tarvis ette võtta? Kuna mul on võimalus saada vabalt vana mootoriõli, siis pakuti varianti, et peaaegu kogu salong autost välja tõsta ning karbid, uksed, tagumised koopad jms kohad seda õli täis lasta. Samas, eespool mainitud motamehe eksperimendis selgus, et Dinitrol ML peaks olema veel tõhusam. Kuskohast seda aga võiks leida? Kiire netiotsing mingit tulemust ei andnud. Kas tasub igast suvalisest autotarvete poest küsima minna? Ja siis ka järgmine küsimus: palju seda võiks kuluda?

Või teab mõni kaasfoorumlane soovitada mõnd paremat moodust, kuidas auto kerekonstruktsioone kaitsta? Mõnes teeninduses tehtavad tööd äkki?

Ning mida ja kuidas põhja alla panna? Kuna see tavaline õli ilmselt tuleks sealt põhjalt maha kiiremini, kui ta sinna peale sai, siis miskine mastiks ilmselt, aga milline ja kuidas pruukida?

Juba ette tänud, kui keegi võtab vaevaks vastata.
Vasta
#6

41Degree Kirjutas:Kuna mul on võimalus saada vabalt vana mootoriõli, siis pakuti varianti, et peaaegu kogu salong autost välja tõsta ning karbid, uksed, tagumised koopad jms kohad seda õli täis lasta.

Sellega hoopis kiirendad roostetamise protsessi.
Vasta
#7

http://www.rivor.ee/
Ostan sealt Dinitrol ML-i
Vasta
#8

ehk valgustab keegi natuke sellise asja kohta nagu "kahurimääre" ... pidavat olema palju efektiivsem kui enamus tänapäevaseid vahendeid ja ei kulu ka nii kiirelt maha ...kuna ta algseisus on parajalt tahke siis saab ka seda väljaspool vajalikes kohtades kasutada ...
seega kas komponente millest see kokku segati võib ka praegusel ajal meie turult leida ja milliseid komponente ning mis suhtes see "kahurimääre" sisaldab ... Rolleyes
Vasta
#9

xander4 Kirjutas:ehk valgustab keegi natuke sellise asja kohta nagu "kahurimääre" ... pidavat olema palju efektiivsem kui enamus tänapäevaseid vahendeid ja ei kulu ka nii kiirelt maha ...kuna ta algseisus on parajalt tahke siis saab ka seda väljaspool vajalikes kohtades kasutada ...
seega kas komponente millest see kokku segati võib ka praegusel ajal meie turult leida ja milliseid komponente ning mis suhtes see "kahurimääre" sisaldab ... Rolleyes

http://et.wikipedia.org/wiki/Tehniline_vaseliin

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#10

Olid ajad kui uue auto sisse õlitamiseks kasutatti Movilli ja põhja tõrvati Bitukaga.Olen kasutanud Movilli ka välispidiselt s.t.et tuiskasin enne talve masina küljed kuni alumise iluliistuni üle tavalist värvipüstolit kasutades.Kevadel roostet ei täheldanud.Kuid teeninduses kasutatti mingit kuumutatud tavoti taolist ainet mis ajajooksul hangus kuid oli ikkagi kleepuv.Soovitatti veel sõita tolmusel teel et kiht tugevneks.See võis olla kahurimääre,teenindustes oli eraldi korrosjoonitõrje jaoskonnad.Ehk mõni vana tegija teab paremini pajatada. Huvitav millega Varjupaiga tehnikud autosid konserveerivad et säilivust suurendada ja roosteussi peletada
Vasta
#11

41Degree Kirjutas:Dinitrol ML peaks olema veel tõhusam. Kuskohast seda aga võiks leida? Kiire netiotsing mingit tulemust ei andnud. Kas tasub igast suvalisest autotarvete poest küsima minna? Ja siis ka järgmine küsimus: palju seda võiks kuluda?
ML segusid võid küsida igast autopoest, kus autokeemiat müüakse.
Auto peale kulub umbes 3L ML segu.
Kasutatud õli võib olla happeline. Seda ei soovitaks kasutada, nagu eelpool juba mainiti.
Vasta
#12

xander4 Kirjutas:ehk valgustab keegi natuke sellise asja kohta nagu "kahurimääre" ... pidavat olema palju efektiivsem kui enamus tänapäevaseid vahendeid ja ei kulu ka nii kiirelt maha ...
Võib olla jah väga effektiivne, aga pele kandmeine on väga raske.
Eelnevalt tuleb teda soojendada. Pealepihustamise ajal aga jahtub kohe maha ja kusagile pragude vahele (põhilised roostekohad) ei jookse.
On tehtud isegi soojendusega pihusteid - tulemus ikka üks. Ainuke pääsetee on pleki kuumutamine, või tulise määrdega üleuputamine. Minumeelest ei sobi nendest aga kumki variant.
Vasta
#13

Mul siis selline asi, et et leitsin garaazist 3 plekpurki betuumenid-auto pilt peal ja puha. Ja kaks liitrit grafiitoõli.
Aga kuidas neid kõige mõttekam peale kanda on ja kas on ültse mõttet või peaks mingeid uuemaid vahendeid vaatama?
Vasta
#14

Ma enne keevitaks kinni ja pärast majandaks roostetõrjega - poolraamid on ju otsast lahti, piisavalt pikk voolik vaja sinna lihtsalt sisse ajada.

Siit saab omale ühe aastat 5 tagasi tehtud korrosioonivastaste möginate testi tulemused sikutada (pingereast ühe või teise materjali (millest osa ka meil saadaval on) nime lugemiseks pole vastava keele oskus vajalik).
Vasta
#15

Movil classic on õõnsustesse ikka väga püsiv ollus, eriti veel roosteta karpidesse. Aja jooksul kuivab kõvaks tugevaks kaitsekoorikuks.

Ise viimasel ajal segan Movil-i männitõrva ja tärpentiiniga ja siis lasen suruõhuga sisse...
Kui on võimalik, eemalda lahtine rooste suruõhu ja mehaaniliste abivahenditega. Olen esimest rooste immutust ka Motipi multispray-ga teinud ja alles siis paksem mögin järgi...
Vasta
#16

Ise kasutan vastu talvele vastu minnes ja soolalödi vastu samuti MOVIL-i.Siiani ennast näidanud väga heast küljest kui olen kevadel auto alla pugenud ja ülevaatliku pilguga vaadanud.Ei ole siiani ühtegi roostetäppi välja peilinud.Ilmselt kasutan ka edaspidi.Ja saada on seda MOVILI (aerosoolpakendis+toru,et karpidesse saaks pihustada) kui mu mälu ei peta -VOLGA poest Tallinnast.
Vasta
#17

Kirjelduse järgi väga uhke kraam on ka Dinitrol 3125. Väidab et pinna piinlik puhtus pole vajalik. Ma pole seda meie poodides näinud, kuid hea meelega prooviks. Kas kuskilt on saada, kellelgi kogemust? Arvamused, mille poolest see erineb MList?

http://www.frost.co.uk/how_do_i_explained.asp?hdID=10
http://www.dinitrol.co.uk/classic_cars.aspx
Vasta
#18

Tere Tere!
Kuna talv varsti tulekul ja vaja teha ennetustööd oma auto põhja all et rooste külge ei tule!
Juhuslikult sattusin youtubes peale, kus auto põhja alla ja õõnsustesse lasti sae ketiõli.
Kas keegi on kasutanud ka sae ketiõli auto põhjakaitseks ja oskaks midagi sellekohapealt öelda. 

Eelmineaasta ise kasutasin palju kiidetud ML dinitroli!
Vasta
#19

(16-08-2020, 17:08 PM)Krizz Kirjutas:  Tere Tere!
Kuna talv varsti tulekul ja vaja teha ennetustööd oma auto põhja all et rooste külge ei tule!
Juhuslikult sattusin youtubes peale, kus auto põhja alla ja õõnsustesse lasti sae ketiõli.
Kas keegi on kasutanud ka sae ketiõli auto põhjakaitseks ja oskaks midagi sellekohapealt öelda. 

Eelmineaasta ise kasutasin palju kiidetud ML dinitroli!
Ma täieliku võhikuna tean siiski seda, et saeketiõli peab olema looduses võimalikult kiiresti ja kahjutult lagunev, ega oska seetõttu tema korrosioonikaitseomadustest kuigivõrd pidada (nagu ka sinutorust informatsiooniallikana).
A' mis Dinitrolil häda oli?
Vasta
#20

Kasutasin Dinitrol ML küljekarpides sees, see tundub põhja all ilmastiku käes kasutamiseks liiga vedel, pinnale jääb maru õhuke kiht. Põhja alla kasutasin sellist asja https://www.ladu24.ee/kemikaalid/v%C3%A4...28pruun%29  
Jääb hoopis tummisem, kuid samas muidugi on ta mingi aja ka veits kleepuv.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne