Praegustest numbrimärkidest Eestis, osa 2

(06-10-2019, 23:06 PM)hobiautod Kirjutas:  ...Mingiaeg kleebiti maakonna vappe numbritele.
Pakuks, et 1992? kuni 1997 olid lisaks TÜV kleepsudele ka maakonnavapid täiesti ametlikult kasutusel.

Nendel vappidel oli iseenesest üks kasulik külg ka - kui võõra vapiga auto ees sõitis, siis võis see tähelepanu tõsta, et inimene võibolla võõras linnas ning seetõttu teha teadmatuse või eksimuste tõttu veidraid manöövreid.
Nüüdseks ainult välismaine numbrimärk on ohumärgiks, et sealt võib midagi veidrat tulla. Isikliku kogemuse põhjal tasub just välismaiste numbrimärkidega suurte autokaravanide läheduses eriti ettevaatlik olla.
Vasta

Las esiteks kommenteerivad kuidas MNT ise andis välja numbrit 000AIA (kolme nulliga) ja pärast räägivad, et inimesed kasutavad "vale" numbreid.
Vasta

(08-10-2019, 09:15 AM)mossepower Kirjutas:  
(06-10-2019, 23:06 PM)hobiautod Kirjutas:  ...Mingiaeg kleebiti maakonna vappe numbritele.
Pakuks, et 1992? kuni 1997 olid lisaks TÜV kleepsudele ka maakonnavapid täiesti ametlikult kasutusel.

Nendel vappidel oli iseenesest üks kasulik külg ka - kui võõra vapiga auto ees sõitis, siis võis see tähelepanu tõsta, et inimene võibolla võõras linnas ning seetõttu teha teadmatuse või eksimuste tõttu veidraid manöövreid.
Nüüdseks ainult välismaine numbrimärk on ohumärgiks, et sealt võib midagi veidrat tulla. Isikliku kogemuse põhjal tasub just välismaiste numbrimärkidega suurte autokaravanide läheduses eriti ettevaatlik olla.

Aga mis seal imelikku on .Vene ajalgi olid igal sõbralikul liiduvavariigil omad kombinatsioonid.Nüüd Russial regionaalnumbrid .USA s osariigid erinevad jne.jne. See ka Pollarite töö lihtsustamisex.Ehk.
Vasta

(11-10-2019, 18:05 PM)36WU Kirjutas:  Las esiteks kommenteerivad kuidas MNT ise andis välja numbrit 000AIA (kolme nulliga) ja pärast räägivad, et inimesed kasutavad "vale" numbreid.

See on veel sellest ajast number kui võisid olla ükskõik mis märgid sealhulgas näiteks ka kõik ainult tähed numbrimärgil.
Vasta

(11-10-2019, 23:29 PM)jtt Kirjutas:  
(11-10-2019, 18:05 PM)36WU Kirjutas:  Las esiteks kommenteerivad kuidas MNT ise andis välja numbrit 000AIA (kolme nulliga) ja pärast räägivad, et inimesed kasutavad "vale" numbreid.

See on veel sellest ajast number kui võisid olla ükskõik mis märgid sealhulgas näiteks ka kõik ainult tähed numbrimärgil.

Ma pole päris kindel, kas see number 100% legaalselt väljastati. Olid hullud 90-dad ja ühtegi teist 000 numbrit ma küll ei mäleta. Mõnevõrra hiljem oli see ka seaduses välja toodud.

Mina mäletan seda nr märki umbes aastast 1996, musta värvi Volvo S90 küljes, mis parkis Aia tn, kuskil kaubahalli ja Kalevi ujula vahel või Uuel tänaval.
Vasta

000AIA on siiani kasutuses. Nüüd 2017.aastast ühe Subaru küljes.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Ma mäletaks seda kombinatsiooni Voyageriga, aastaks 2004
Vasta

Aastal 2009 ei mäleta ma sellest numbrist midagi. Põlnd kuulnudki.
Vasta

(08-10-2019, 09:15 AM)mossepower Kirjutas:  Nendel vappidel oli iseenesest üks kasulik külg ka - kui võõra vapiga auto ees sõitis, siis võis see tähelepanu tõsta, et inimene võibolla võõras linnas ning seetõttu teha teadmatuse või eksimuste tõttu veidraid manöövreid.
Selle jaoks on tegelikult mingi poolametlik muud värvi vahtraleht, mitte roheline. Aga kahtlemata, hea point, enam see ei tööta kahjuks.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Eespool oli juttu nendest uutest numbriseeriatest ja keegi märkis, et uutel numbritel numbrite  ja tähtede vahe olematu. Jah,peaaegu et olematu. Vedasin hiljuti õue peale GWZ seeriaga numbri. Täna tuli meelde see jutt ja viskasin nihka peale. Mida see siis näitas. 

TGE seerial numbrite ja tähtede vahel 55mm vaba riba. TMK seerial koguni 70mm vaba tühimik ja nüüd GWZ serial 44mm tühimik. Kõik kolm seeriat õue peal rivis. Hea võrrelda.
Kusjuures "šchrift" või tähed on joonistatud  kõigil14mm laiuse pintsliga. Tundub, et see tühimik oleneb ka sellest, et näiteks uuel GWZ-l on see W süüdlane mis võtab nats rohkem ruumi ära kui G või M teistes seeriates. 
Aga kogu jutt seal numbri peal tundub kompaktsem ja silmale ilusam vaadata.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(12-10-2019, 21:05 PM)Marko Kirjutas:  
(08-10-2019, 09:15 AM)mossepower Kirjutas:  Nendel vappidel oli iseenesest üks kasulik külg ka - kui võõra vapiga auto ees sõitis, siis võis see tähelepanu tõsta, et inimene võibolla võõras linnas ning seetõttu teha teadmatuse või eksimuste tõttu veidraid manöövreid.
Selle jaoks on tegelikult mingi poolametlik muud värvi vahtraleht, mitte roheline. Aga kahtlemata, hea point, enam see ei tööta kahjuks.

Selle tegime Eesti Auto Bildi algusaastatel, kahtlustan Toomas Vabamäed idee omanikuna. Punane vahtraleht ja kiri "Võõras linnas".
Igavesti südantsoojendav oli seda paar aastat tagasi Soomes vanade autode kokkutulekul ühe Renault 8 aknal näha.
Vasta

(19-10-2019, 09:45 AM)Daff Kirjutas:  Eespool oli juttu nendest uutest numbriseeriatest ja keegi märkis, et uutel numbritel numbrite  ja tähtede vahe olematu. ....
Aga kogu jutt seal numbri peal tundub kompaktsem ja silmale ilusam vaadata.

maitseasi, mu silmale need uued numbrid ei meeldi, raske on haarata silmaga, kui ei ole grupeeritud sümbolid eraldi selgeteks gruppideks. Noh nagu telefoninumber, kui kõik 8 numbrit jorus, siis ei saa sotti ja meelde ei jää aga kui nt 56 111 222 siis kohe selge pilt.
Vasta

üks tähekombinatsioon mille märkamine ehk arusaamine "mis ta nüüd oligi" on keeruline 
siis kui kõrvuti on x ja K tähed.  KX   XK.
Vasta

(22-10-2019, 09:03 AM)MeelisV Kirjutas:  üks tähekombinatsioon mille märkamine ehk arusaamine "mis ta nüüd oligi" on keeruline 
siis kui kõrvuti on x ja K tähed.  KX   XK.
Sama Y ja V puhul.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(19-10-2019, 18:14 PM)honkomees Kirjutas:  
(19-10-2019, 09:45 AM)Daff Kirjutas:  Eespool oli juttu nendest uutest numbriseeriatest ja keegi märkis, et uutel numbritel numbrite  ja tähtede vahe olematu. ....
Aga kogu jutt seal numbri peal tundub kompaktsem ja silmale ilusam vaadata.

maitseasi, mu silmale need uued numbrid ei meeldi, raske on haarata silmaga, kui ei ole grupeeritud sümbolid eraldi selgeteks gruppideks. Noh nagu telefoninumber, kui kõik 8 numbrit jorus, siis ei saa sotti ja meelde ei jää aga kui nt 56 111 222 siis kohe selge pilt.

Eile just linnas õnnestus 2-realisel teel mitu korda sattuda olukorda, kus foori taga oli ees ühes reas "vana" ja teises "uus" number. No on tõesti koledamad need uued. Esiteks tunduvad need tähed kuidagi rasvasemad (kuigi siin eespool keegi väitis, et tegelikult ei ole), aga kõige häirivam on see, et kerning on täiesti paigast ära. Vanadel numbritel on ilusti korralik tekstikerning ehk juhul, kus tähed seda lubavad, on tähevahet tehtud pisemaks - näiteks AV või LV tähed kõrvuti. Uuel näiteks BLW puhul ei ole L ja W kernitud ja see sellest tulenev tühi ruum ja harali tähed seal kriibivad jubedalt silma.

Renault Laguna GT '06
Renault Twingo GT '08
Vasta

Numbrimärgi tähed on kulunud ja numbri üldine välimus nö. ajahamba poolt puretud.
Kas ARK on ainus võimalik koht, kust tänavakõlbulikku dublikaati saab tellida või saab neid ka mujalt (odavamalt) tellida?
Vasta

(30-10-2019, 10:46 AM)tõnn Kirjutas:  Numbrimärgi tähed on kulunud ja numbri üldine välimus nö. ajahamba poolt puretud.
Kas ARK on ainus võimalik koht, kust tänavakõlbulikku dublikaati saab tellida või saab neid ka mujalt (odavamalt) tellida?

Minu arust saab Tartus neid tükk tüki vastu vahetada kui astud vanadega uksest sisse. Mul ei tule hetkel ei firma nimi ega tänav meelde aga olen sealt võtnud endale eravaldusega seotud märgimajanduse ja nimesildi. Siis sai põgusalt küsitud ka numbrivahetuse kohta ja sain aru nii nagu eespool mainisin. Kui on kadunud siis saab ainult läbi ARK.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(30-10-2019, 10:46 AM)tõnn Kirjutas:  Numbrimärgi tähed on kulunud ja numbri üldine välimus nö. ajahamba poolt puretud.
Kas ARK on ainus võimalik koht, kust tänavakõlbulikku dublikaati saab tellida või saab neid ka mujalt (odavamalt) tellida?

Tallinnas saab Swestal OÜs numbreid teha, alles oli juhus kus nr ära kadus, ARK lubas nädalaga uue, seal sain kohe uue. hind oli kallim kui ARKis
Vasta

Kõige odavamad numbrid saab maanteeameti e-teenindusest

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

Riiklikele registreerimismärkidele on kehtestatud nõuded https://www.riigiteataja.ee/akt/102092014002


Muuhulgas on ette nähtud turvanõuded - suunatundlikud turvaelemendid EST, virtuaalne turvaniit. 

Ei tasu katsetada sellega, et osta selleks vastavat õigust ning vahendeid mitteomavalt isikult riikliku registreerimismärgi laadne toode. Politsei ja veelgi sagedamini piirivalve on terava silmaga ning nõuetele mittevastava registreerimismärgi kasutamine on samaväärne registreerimismärgi puudumisega (rahatrahv kuni 800 eurot). Vastasel juhul võiks igaüks meist ise papitükile numbri joonistada ja sellega ringi sõita. Esimese asjana märkab politsei muidugi sinisel taustal Euroopa Liidu lipu ja EST tähise puudumist, mis on kohustuslik kõigil sõidukitel, mis Eesti liiklusregistrisse kantud alates 01.05.2004 ehk Euroopa Liiduga liitumisest (NB mitte segamini ajada sõiduki valmistamisaastaga, lähtuda tuleb Eesti liiklusregistris esmaregistreerimisest arvestamata näiteks registreerimist NL-egistris). Sellel põhimõttel on mõned erandid, kuid üldkasutatavate (valgete) numbrite puhul on see reegel. 

Vahest ikka pean nõustama mõnda õnnetut, kes saab karistada registreerimismärgita sõiduki juhtimise eest ning halvemal juhul ka see märk konfiskeeritakse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne