olümpia buss Hiiumaal
#1

Tere kaasfoorumlased! Hiiu kaluril oli kunagi nn olümpia-buss. See oli valmistatud 1980 aasta olümpia mängudeks välismaa sportlaste veoks. Neid tehti ainult 5 tükki ja peale mänge jagati need mingi valemiga mööda liitu laiali. Hiiu Kalur sai selle vist mingit kalapüügivõistlust võites. Olen lapsepõlves palju selle bussi "sõitu" saanud. Kas keegi teab selle bussi edasisest saatusest? Bussijuht oli Mihkel Tustit.
Vasta
#2

Mis marki buss see oli? LAZ?

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#3

See buss oli nagu erinevatest markidest komplekteeritud ikarus, laz jne. Ta oligi spetsiaalselt olümpia jaoks tehtud seepärast ta eriline oligi. Eriti on meelde jäänud pikalt üle esisilla olev esiosa teistel bussidel oli see kõigil lühem. Sees oli taga otsas laud või leti moodi asi. Arvan, et hiidlastest foorumlased tunnevad ära küll millest on jutt ja oskavad ehk kaasa rääkida.
Vasta
#4

http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid126809

See buss oli kah Hiiu Kaluri omand kunagi ja haruldane ka, kuid hästi ei tahaks uskuda, et see nn olümpiabuss saab olla...
Vasta
#5

See oli ikka suur buss nagu ikarus.
Vasta
#6

Mäletan seda bussi küll. Mis tehase toodang, vot seda ei oska öelda. Aga oli küll selline riistapuu, värvid minumeelest valge-punane. Denisovets ei puutu asjasse. Kahtlen miskipärast, et neid ainult 5 oli, ehk Eestis oli 5 tk? Pildimaterjaliga läheb keeruliseks.... Minul sellest vist pilti ei ole.
Vasta
#7

Sinine oli vist valgete triipudega. Lähipäevil lähen hiiumaale ja üritan asja uurida. Sain Teada Mihkli arvatava elukoha. Ehk ta elab veel seal ja oskab öelda mis bussist sai. Küsin pilte ka kui on siis üritan siia üles panna.
Vasta
#8

Mäletan seda bussi. "Ukaraina" oli vist õige mark, mitte Laz. Üldiselt Laz-699 kere oli, aga mootor oli kuulujärgi Kamazi diisel ja taguots oli Lazi otsast erinev selline sirge ja suure aknaga, natuke kõrgem bussi katusest ja kandiline nagu Ikarusel. Värv oli helesinine, valge ja tumesinine. Hiiu Kaluril oli veel teine Laz-699 samade värvidega, ainus erinevus oli taguosas. Bussi saatus pole täpselt teada, aga karta on et müüdi paljude teiste Hiiu-Kaluri Kamazide, Mazide ja Zilidega Venemaale maha.
Vasta
#9

http://denisovets.narod.ru/laz/lazpages/...71_73.html

Kas midagi sarnast?
Vasta
#10

Mäletan seda teist bussi ka see oli tavaline ja sõitis kauem ringi. Tegelikult on üli-suur tõenäosus, et seda isendit enam üldse olemas pole. Samas on ennegi imesi juhtunud ja äkki ta ikka vedeleb seal kuskil. Käin hiiumaal ja uurin asja. Selline isend oleks varjupaigas järjekordne "rosin".
Vasta
#11

Jah selline nagu see Ukraina-71. Taguots oli sellinenagu Laz-52523-el.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#12

http://www.home.no/migreg/norsk/andre.html

Seal lehel (alla kruttida) on ka ühe Moskva olümpiaks ehitet LAZ-699 eriversiooni (Karpatõ?) foto.
Vasta
#13

Siit võib lugeda, et LAZ 699 Karpatõ valmistati üksainuke buss, mis anti Tähelinnaks kutsutud kosmonautide ettevalmistuskeskusele Moskva lähistel. Mäletan, et olümpia ajal oli ajakirjanduses juttu ja ka pilte olümpiaks valminud LAZ-bussidest, mis tõesti nägid välja nagu LAZi ja Ikaruse ristandid. Vist nägin üht sellist bussi ka tollal Tallinnas, aga päris kindel ei ole.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#14

Minule teadaolevalt käis LAZ Karpatõ küll Tallinnas katsetustel.Sellega seoses teada ka üks omapärane lugu.
Vasta
#15

Ka saarlastel oli oma olümpiabuss. Päris hästi enam ei mäleta, aga tegemist oli vist LAZ 699 või isegi 697 mingisuguse versiooniga (Ukraina 71 on kah väliselt suht sarnane).
Minu meelest oli tegemist siiski tavalise seeriatoodangu bussiga, mis tehasest tulnuna kohapeal pulkadeks võeti ja pärast põhjalikku remonti ja täiustamist uuesti kokku pandi. (TUUNITI!!!) Nii oli koostekvaliteet võrreldamatult parem kui tehasest tulnud bussidel, lisaks veel ohtrasti polsterdusi salongis. Ja ka väline värvilahendus oli erinev tehasebussidest.
Ja tehti see tõepoolest olümpiamängude külaliste vedamiseks. Küllap peeti silmas siiski Tallinnas toimunud purjeregati külalisi, mitte Moskvat. Buss oma ülesannet täita vist ei saanudki, sest seoses USA (ja veel mõnede riikide) boikotiga jäi olümpiakülalisi oodatust märgatavalt vähemaks.
Sõitis siis see uhke buss kaugliine ja mõnikord ka kohalikke liine. Oli ikka mugav sõita küll, salongis oli soe ja vaikne, mitte nagu tavalises LAZ-is, kus logises ja plärises, oli külm ning ajas vingu sisse.
Mingist baarist räägiti ka seoses selle bussiga, kuid minu silmad seda küll ei näinud. Kas oli siis maha monteeritud või jäi hoopis ehitamata.
Vasta
#16

Minuni jõudnud sääne lugu Karpatõ katsetamisest Tallinnas.Anti siis buss meie juhtide kätte ,tehase juhid istusid salongis.Sõideti mööda linna kõik korras.Lõpuks otsustati ka raudtee ülesõitu proovida.Waliti välja kõige hullem Dvigateli oma.Ülemiste pargi mehed olid bussi napilt käte peal bussi üle rööbaste vedanud ,nii aeglaselt sõitsid.Siis oli aga tehasewendadel närw mustaks lännu ja meie juhid roolist minema kupatanud.Ja siis näidanud kuidas bussi katsetamine käib.Kõigist aukudest ja tollestsamast ülesõidust pandi ikka täiega üle.Mis bussiga juhtus arwake ise .Seda kuulnud kunagise 3310 juhi käest.
Vasta
#17

k0guja , ega sa neid turist 2si pikaendatudkerega, ei mötle, neid oli saaremaal vist 2tykki, söitsiva talina vahet!!! aga olid krdi pehme kerega, kippusid köveraks minema!! kutseka praktika ajal sai yks siuke laiali löhku
Vasta
#18

Praegu olen Hiiumaal ja ajan jälgi. Tean juba, et 90ndate algul viidi buss saarelt ära. Veel ei tea kuhu. Lähipäevil ehk selgub ja annan teada. Ilmselt seda siiski enam ei leia... . Pehme, vaikne ja igati mugav oli ta küll. Ahjaa KAMAZ-i mootoriga oli.
Vasta
#19

Wenelaste viimati ehitatud bussid olid ja on minu teada kõik senini KAMAZ i konedega.
Vasta
#20

neid kamza konesi topiti jahh igas poole
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne