Jahutussüsteemiga jama
#1

Tere,

mul on selline mure:
kapoti all opel senatori 3.0 mootor. Hakkas üle kuumenema. Paisupaagist tosooli tase normis. Tegin kindlaks, et kui mootor hakkab üle kuumenema, siis ventikas tööle ei hakka. Proovisin venitka juhtmeotsad (need, mis radika tempanduri külge kinnituvad) kokku panna ja töötas. Seega eeldasin, et asi termostaadis - soe tosool ei jõua radikasse ning ei aja andurit kuumaks, et vent tööle hakkaks. Lasin mootori suht kuumaks minna (mitte keema) ning katsusin lõdvikuid ja radikat - need, mis tarmostaadi ja paisupaagi vahelisel alal on, olid jumala jahedad. Kraapisin veits lahti asju ning kontrollisin termostaati - ei tööta. Võtsin ta ära ja proovisin sõita, kuid ikka läks kuumaks. Seekord selle vahega, et radikas ja lõdvikud kõik kuumad, vent ikka tööle ei hakka. Vahetasin ära ka venitka anduri, mis radika küljes ning juhtmeotsad (nägid juba päris päevinäinud välja).
Samas, kui sundvent teha (juhtmed kokku ja ringi sõita), siis keema ei lähe. Sellest ma järeldasin, et plokis ehk asi ei ole. Veepumpa oskasin ise ainult salongiõhu soojuse kaudu kontrollida.
Olen kuulnud ka õhu/rõhu väljalaskmisest aga ei saa täpselt veel aru, kuidas seda tehakse ning mis kasu sellest on.

Kuna eriti käpp nendes asjades pole, siis ehk siit saab veidi abi? Ei taha iga murega töökotta ka joosta, kuna tahan ise võimalikult palju asju ära teha, et asjadest aru saada ja veits mootorit jne tundma õppida. Tegemist siukse hobiga rohkem ning mu teadmised puhtalt lugemise ja isearetamise põhjalt.

Oskab keegi midagi pakkuda või leiab mingi vea mu mõttekäiku lugedes?
Vasta
#2

Tere,

kõigepealt tänan inimest, kes mulle helistas ja veits infot andis, kuidas/mida proovida jne.

Nüüd jõudsin niikaugele omadega, et olen paar lõdvikut vahetanud, mis olid suht õhtal ja tegin kindlaks, et termostaat on omadega otsas. Täna saan kätte uue juba tehaspoolt kasutatava firma termostaadi ja proovin ära. Üks takistus aga on veel - nimelt tahaks õhu ka süsteemist välja lasta aga mu opelil käib see siukse poldiga vms, mis on kuuskant/sisekant. Ja kuna see polt lahti ei tule (proovisin õliga ja kuumaga, heaga ja halvaga - asi lõppes vaid murdunud võtmete ja ümaraks lastud sisemusega) on nüüd jama, et õhku välja saada. Ega siin keegi ei oska soovitada kohta või inimest, kes suudaks selle mul välja puurida või augu sisse lasta ja pisema mutri sinna koos keermega sisse lasta? Endal kahjuks vahendid puuduvad nii ekstreemseks käitumiseks.
Kui keegi saab aidata, siis leiaks vast ka sümboolse tasu a`la nädalvahetuse saunaõllede näol vms Smile

Harold
Vasta
#3

Öhku on üldiselt täitsa vöimalik välja saada ajades autot kallakule nina püsti parkides,mida suurem kalle,seda parem.Omadest kogemustest tean et seda punni polegi vaja iga kord.Ajad otsa püsti ja valad peale niikaua kui on täis.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#4

Tere,

et ajan auto kallakule ja kallan tosooli paisupaaki seni, kuni enam sisse ei lähe? Kust see õhk siis välja pääseb? Või peab ootama, kuni paisupaagis mullide ajamis lõpetab, et siis õhk väljas? Kas peaks mootor sellel ajal töötama? Mul pole radikal korki, et näiteks sealt välja lasta. See osa jääb veits keeruliseks.
Vasta
#5

Auto kallakule, tosool max-märgini, mootor käima, salongi ahi max kuuma peale. Lased mootoril nii kaua käima, kuni vent tööle hakkab. Ahjaa, salongi vent ka max peale. Ise jälfid kogu protsessi juures vedeliku taset paagis ja kallad aga juurde (vajadusel). Kaasa saad aidata lõdvikute kokkusurumisega (a la pumpamine) - vaata, et käsi ära ei kõrveta!
Vasta
#6

Tere,

tänud asja normaalse lahtiseletamise eest. Muidugi ma kardan ,et vent mul tööle ei hakka - sest seda müstikat pole ma suutnud veel lahendada.. proovin täna tulise veega, kas andur annab ühendusi. Põhimõtteliselt võin sundventika ka teha aga see probleem tuleb nagunii ka kuidagi lahendada.

Harold
Vasta
#7

Tere,

asjad nüüd niikaugel, et sain oma õhutusniplile augu sisse puuritud ning uued keermed ja uue poldi ka. Õhutasin ära ka aga ikka pole kasu. Uue termostaadi panin ka. Nüüd vahetan veel radika mingi hetk ära, sest ma ei usu selle töökindlusesse eriti. Radika normaalne toimimine eriti üle 8a ei pidavat olema. Ja eks ta on ka paras rääbis.

Kas kuskil plokikaane olukorda kontrollida ka võimalik on? Et ehk on kõver vms, siis laseks ära teha ja paneks uue tihendi.

harold
Vasta
#8

nii,et siis termostaadi sisse tagasipanekust pold abiSad  Kui plokikaan oleks kõver,siis ajaks ka külma mootoriga kõik välja.Nii,et kõveruses ei tohiks asi olla.Kas sa oled ikka kindel,et veepump on täiesti korras?Proovi toimida nii:pane auto käima,ava paisupaagi kork,anna masinale kõvasti tuure ja jälgi,kas tosooli tase paagis muutub või tuleb ühest väiksest torukesest juurde(nagu pritsib).Kui tase muutub,siis peaks pump ikkagi ringi ajama,kui ei muutu,siis tuleks veepumpa kallale minna. Kui jutust hästi aru ei saanud siis helista postituse lõpus olevale numbrile 56.......  ,siis võin uuesti üle seletada.
Vasta
#9

Tere,

tänud hüva nõu eest. Käitun soovituste järgi.

Pumba toimimises ma polegi nii surmkindel, kuna tean ainult seda sooja õhu salongi puhumise teooriat. Vast pühap proovin ja annan siia teada, kuna varem pole võimalik.
Peaasi, et asi kaanes poleks Toungue

harold
Vasta
#10

mesamees Kirjutas:nii,et siis termostaadi sisse tagasipanekust pold abiSad  Kui plokikaan oleks kõver,siis ajaks ka külma mootoriga kõik välja.Nii,et kõveruses ei tohiks asi olla.Kas sa oled ikka kindel,et veepump on täiesti korras?Proovi toimida nii:pane auto käima,ava paisupaagi kork,anna masinale kõvasti tuure ja jälgi,kas tosooli tase paagis muutub või tuleb ühest väiksest torukesest juurde(nagu pritsib).Kui tase muutub,siis peaks pump ikkagi ringi ajama,kui ei muutu,siis tuleks veepumpa kallale minna. Kui jutust hästi aru ei saanud siis helista postituse lõpus olevale numbrile 56.......  ,siis võin uuesti üle seletada.

Tere,

proovisin järgi. Lükkasin südame tuksuma ja lasin ilusti pöördesse. Suunasin pupillid paaki ning oli märgata tosooli taseme tõusmist. Niiet siis peaks pump ikkagi töötama. Mul saab aju otsa varsti Sad
Rohkem nagu ei tea ka mida üle koputada vms.
Termostaat, voolikud, vent, radikas, paisupaak, veepump.

harold
Vasta
#11

Minu arvamus.

Radikas on nii umbes, et vajab lisajahutust. St. jahutatav pind pole piisav ehk
vedelik ei läbi kogu radiaatorit. Pese/puhasta/vaheta radikas.
Vasta
#12

Tere,

Saaga läheb edasi...

Võtsin radika maha. On jah teine õnnetu ja väsinud aga arvan, et ta suudab veel jahutada küll enne pensionile jäämist - asi ilmselt lihtsalt selles, et eelmine omanik on pannud suurele mootorile pisikese radika. No shit, et kuumaks läheb ju. Kolmelidrast ikka mingi ükskuue radikaga elus ei hoia ma kardan. Ja tundub, et suurem sinna vahele ei mahu ka (vähemalt hetkel). Nüüd tuleb siis see tricky part - peab mõtlema hakkama, kuidas piisavalt ära toita mootor. Ainus variant, mis mul hetkel peas on, on see, et panna paksem radikas. Aga ega sedagi lõputult paksuks ei saa ajada.

Niiet nüüd siis on helged pead oodatud omi variante avaldama ja nõuga aitama Smile... mis muidugi ei tähenda, et ma istun käed taskus ja ootan, kuni keegi midagi pakub. Lihtsalt võiks selle teema veel lahti hoida ja mine tea, äkki on kellelgi mingi idee, mida mu kõrvadevaheline veel ei tea.

harold
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne