kummaline GAZi velg
#1

        Valdo, kas selline velg puudu?

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta
#2

hellrix Kirjutas:Valdo, kas selline velg puudu?

Pildil on minu jaoks kummaline asi.

Velg nagu oleks GAZ-53 tüüpiline kolme auguga velg (mis on üli-ülilevinud). Aga... veljevits on vanatüübiline lukustusrõngaga. Tõstan käed üles, ei tea millega on tegu (omalooming?).

Äkki keegi teab midagi sellise asja kohta kosta (kaasfoorumlane Sidorov vb)?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

See on jah 53 velg vanatüübilise vitsa ja lukustusrõngaga.
Vasta
#4

taruvaras Kirjutas:See on jah 53 velg vanatüübilise vitsa ja lukustusrõngaga.

Kummaline on minu jaoks see, kuidas vanatüübiline vitsakomplekt uuetüübilisele veljele peale läheb?

Vanatüübilise vitsa jaoks on ju (51 veljel) selline kitsas ja sügav õnarus, kuhu nimetet lukustusrõngas sisemist serva pidi sisse läheb. Uuetüübilise vitsa jaoks on aga 52 ja 53 veljel (vastavalt 6 ja 3 auguga) selline lame lai õnarus, kuhu vitsa sisekülg sisse läheb. Ei kujuta ette, kuidas vanatüübilise vitsa lukustusrõngas sinna saaks kinnituda! Hoidku Jumal nt selle eest, kui lukustusrõngas otsustab täispumbatud rehvi korral veljerandi tagant lahkuda! Kõrvalseisjale võib see halvemal juhul olla kindel kabelimats... Sad

(Ka vastupidine kooslus - uuetüübiline lai vits vanatüübilisele vitsale mõeldud veljel - on kummaline. Tegelikult on mul üks ZIS-5 velg, millel on uuetüübiline lai vits peal. Pole olnud aega lahti kiskuda, et vaadata, mis värk seal tegelikult on ehk kuidas lai vits ZISi velje kitsasse lukustusrõnga prakku fikseerunud on...)

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

Nii ta tegelt on, et nad hästi kokku ei sobi,kuid nagu vene ajal ikka, pandi sobima. Autobaasi kummipostis oli velgesi ja lukustusrõngaid hunnikus. Kui oli vaja ratas komplekteerida, võeti velg ja vits(ad) valimata (paljuski sõltus see kummimehe teadlikusest-teadmatusest või pohuismist) .Kõige ohtlikum on sellise koosluse puhul just rehvi pumpamise moment, kui rehvi serv ei ole roninud veel kiilu servale. Eks neid vitsu ole ka nii mõnigi kord siis jehhat tõmmanud. Täis rehv aga kiilub siiski lukustusrõnga sedavõrd kinni, et ta minema enem ei karga, kuigi detaild omavahel õieti ei istu.
Vasta
#6

Täitsa nõus "taruvargaga". Olen ka ise pannud valed vitsad õigete puudumisel.Ei ole uurinud , kuidas nad istuvad. Vanemad kolleegid soovitasid vitsad pumpamise ajal vastu maad keerata, kui just turvapuuri käepärast ei ole. Ei ole ükski vits minema lennanud, ei pumpamise ajal ega ka hiljem.
Vasta
#7

Ma olen näinud ka kolme auguga veljega 51 rattaid, Viljandi KEK-is olid ühel masinal need all 80-ndate keskel. Ja need ei olnud 53 veljed.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#8

Aspelund Kirjutas:Ma olen näinud ka kolme auguga veljega 51 rattaid, Viljandi KEK-is olid ühel masinal need all 80-ndate keskel. Ja need ei olnud 53 veljed.

Jälle kummaline. Minu andmetel on vanatüüpi "vitsandusega"  ja 51 laiusega/poldiäärikuga olemas vaid järgmised asjad:
- kuueauguline tavaline 51 velg
- ümaramate aukudega kuueauguline Ural-ZISi velg
- vanatüüpbiline kaheauguline 51 velg
- eelmisega veidi sarnane ZIS-5 velg.
- 4 lameda auguga (augud a la ZIL-130) velg, mida kasutati tõstukil ja treileril.

Neid kõiki on nähtud, näpuga katsutud ja enamikke neid ka endal olemas või kunagi olemas olnud.

Rohkem ma N.Liidu toodangust 51 velje sarnaseid velgi ei tea.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

valdo Kirjutas:- 4 lameda auguga (augud a la ZIL-130) velg, mida kasutati tõstukil ja treileril.

Vene 5 tonnistel tõstukeil olen ma kohanud 8 poldiauguga ZIL-i velgi, nii vanadel ümara  kabiiniga, kui uuematel kandilise putkaga.
Mis aga puutub 80. aastate keskel liikunud kolmeauguga velgedega 51-te, siis ilmselt see kooslus on aja jooksul ise kokku pandud, ju ikka 53 velgedele.

Küll aga viimastel 90-ndate alguse kandilise kabiiniga "53"-d lasti tehasest välja juba nelja, ZIL-i veljegavadele sarnaste kitsaste aukudega. Ka Tartust tuli selliste velgedega sassiile ehitatud viimaseid TA furgoonautosid.
Vasta
#10

taruvaras Kirjutas:Vene 5 tonnistel tõstukeil olen ma kohanud 8 poldiauguga ZIL-i velgi, nii vanadel ümara  kabiiniga, kui uuematel kandilise putkaga.

Tegu on nn "sahaari" (ZIS-150, ZIL-164) veljega, mis oli enne 1964. aastat ehk enne ZIL-130 liinile tulemist masslevinud. Seda igal pool mujal peale ZILe/ZISe ka - bussid (vanemad LAZid) tõstukid, teehöövlid, haagised jpm...

Eeldan, et kaheksaauguline asendus tollal neljaaugulisega tugevuse kaalutlustel.

Mina loetlesin eelnevas üles GAZ-51 äärikuga ja GAZ-51 mõõtmetega (laius ja läbimõõt) erineva väliskujuga velgesid. Sahaari velje äärik on teatavasti 8 poldiga ja velje laius 51 omast suurem.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

valdo Kirjutas:
taruvaras Kirjutas:Vene 5 tonnistel tõstukeil olen ma kohanud 8 poldiauguga ZIL-i velgi, nii vanadel ümara  kabiiniga, kui uuematel kandilise putkaga.
Siinkohal ma pidasingi silmas, et ei ole kohanud 6 poldiauguga ehk gaz-i velgedega autotõstukit, kuigi neil mootor küll 51 või 52  ka T-40 diisel. Või milliseid tõstukeid Sa, Valdo silmas pidasid?
Vasta
#12

taruvaras Kirjutas:Siinkohal ma pidasingi silmas, et ei ole kohanud 6 poldiauguga ehk gaz-i velgedega autotõstukit, kuigi neil mootor küll 51 või 52  ka T-40 diisel. Või milliseid tõstukeid Sa, Valdo silmas pidasid?

Aga mille veljed on siis 51-laadse kuuepoldilise äärikuga, nelja lameda "auguga" ning vanatüüpi vitsaga? Endalgi üks selline...

Mina arvasin, et miski tõstuki omad...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#13

Tõesti ei tea, võib-olla miskise sõjaväelise päritoluga pealisehitusega haagise vms. alt.
Vasta
#14

    Siin pildil uuetüübilised, Zili veljega sarnaste kitsaste 4 avaga veljed all. Valdo, kas Su vana nelja auguga velg on ka sellele sarnane?
Vasta
#15

Valdo vist mõtleb sellist:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=15199
Vasta
#16

andres22 Kirjutas:Valdo vist mõtleb sellist:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=15199

Mul jah täpselt üks selline endal.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#17

Võrdlesin pilte ise ka ja mu arvamus on, et puhtija 51 on doonorluse korras saanud omale taha uuetüübilise velje. Avade kuju läheb kokku.
Vasta
#18

Veel üks velje foto:
[Pilt: koopiaksusestkruvelggg9.jpg]

Ja katsetuste Gaz 53 F`i velg hoopis isemoodi:
[Pilt: v1edz8.jpg]

1985 Lada 1300 SL
Vasta
#19

arvi100 Kirjutas:Ja katsetuste Gaz 53 F`i velg hoopis isemoodi:
SmileOhoo, tundub et katsetused käisid ka siin безкамерная rehvidega, velg ju vitsata! Miks ka mitte, sest samal ajastul oli väga populaarne see teema, ka ZAz 965-l olid rehvid lohvita, ka E.Antoni "Amatöörautojuhi käsiraamat" (1961) pasundab sellest, et 59.a. võeti uudsusena volgadel kasutusele klaasipesijad, mida lülitati armatuurlaual asetsevast nupust, ning tsiteerin: "Peale selle on kasutamisel sisekummita autokummid, mis väldivad naelatorkest tingitud küllaltki tülika sisekummi lappimise ning vähendavad ohtu suutrel kiirustel"Big Grin
Vasta
#20

Huvitav, et neid rattaid on kaks, peal rehvid 6,50-20. Üks Barum ja teine Pneumant.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne