kummaline GAZi velg
#21

       
Siin veel üks velg. Targemad mehed palun tuvastada.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta
#22

tundub tavaline 51 velg olema
Vasta
#23

Tractorist01 Kirjutas:tundub tavaline 51 velg olema

99% jah. Ehk siis vanem versioon, kus vits on eraldi lukustusrõngaga.

Muide - on õhkõrn variant, et kilp on pöia külge mitte keevitatud, vaid neetidega. Sel juhul on tegu Stude US6 veljega, mis muus osas on 51 omaga identne.


P.S. Mis selle velje saatus saab olema? Väikeseks vihjeks niipalju, et minu '58.a. 51-l ei ole veel olemas kõiki seitset vanatüübilise vitsaga velge...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#24

Kui hästi otsida, siis peaks isegi oma arsenalis ehk 1-2 sellist velge leiduma... Smile

It's nice to be important, but it's more important to be nice!
Vasta
#25

ja veel mõned veljed ja rehvid:

[Pilt: P9130001.jpg]

imelik rehv

[Pilt: P9130002.jpg]

vahetatava mustriga rehv

[Pilt: P9130003.jpg]

www.temeko.ee Raudselt Kindlaim
Metallaiad- ja väravad
Metall- ja tuletõkkeuksed
Metallkonstruktsioonid
Vasta
#26

mingid belarissi kummi 51 vitsa ja 53 velje ristsugutised:O
Vasta
#27

unicweb Kirjutas:imelik rehv

See peaks olema väga levinud Gaz 53-me velje ja rehvikõrgus 240.
Selliseid rehve ajasid taga piimaringi mehed vastu talihooaega.

1985 Lada 1300 SL
Vasta
#28

Ei pruugi olla "Bellarussi"rehviga.Traktoril kah-jah 20" esirehvid.Velg vististi 53 oma,aga kahju,et pole näha ega teatatud rehvimõõtu.Mäletan,et kadunud vanamehe esimene GAZ-53A-isotermiline furgoon(1969) kandis tehasest tulles ka "traktorikumme".(Vaata vanast ENE-st GAZ-53-F fotot,sellel kah säänsed kummid all,vähemasti tagasillal. Mõõt oli 8.25-20.Diagonaalrehvid.Samasugused olid kasutusel ka ZIS-151-el.
Tervitades,Flanagan
Vasta
#29

unicweb Kirjutas:vahetatava mustriga rehv

[Pilt: P9130003.jpg]

Kolasin eile ühes kuuris ja leidsin sealt hulga sellise rehvi mustrit. Kui keegi on huvitatud võin need sealt ära tuua. Asjad on pimedas seisnud ja täiesti kasutamata( uued ei saa öelda, kuna väga ammu tehtud). Lisaks on seal ka palju velje ja lohvi vahelisi kraesid.
Vasta
#30

Aga mis masina veljed võiksid need olla? 20" peaks mõõdulindi järgi olema.
   
Vasta
#31

[Pilt: velg002nh4.th.jpg]
Selline velg on minu poolt juba siit korra läbi jooksnud, aga kas teatsite ka milline see teiselt poolt välja näeb?
[Pilt: velg001my2.th.jpg]
Seal ka siis rõngas mille saab pärast kummi eemaldamist kõrvaldada. Veel suunake tähelepanu ventiilile.
Vasta
#32

See on Zis 5 tüüpi velg. Nimetan seepärast selliselt, sest neid kasutati ka mujal (haagised,sõjatehnika,jms) all.
Eripäraks on see, et valmistati nii selliseid millel mõlemad küljed maha (nagu Kelm'i fotol), sellised, millel käis ainult üks külg maha.
Valmistati ka kolmandatüübilist, millel käis üks külg maha ja südamik oli sisse needitud, mitte keevitatud nagu fotol näha on.
Selliseid viimasetüübilisi kasutati minu nägemuste järgi vanematüübilistel autodel Zis 5 (kumera poritiivaga). Keevitatud südamikuga veljed aga peale sõda ja ural Zis'del.
Vasta
#33

T-150K esimeste 8-tonniste kärude all olid kuue poldiaugu ja nelja pikerguse veljeauguga 508 mõõtu veljed. Mõõtnud ei ole aga laiuselt paistavad need 51 velje laiused. Velje metall on mõnevõrra paksem kui gaz autol ja velje kumerus on ka mõnevõrra väiksem ja vähe teise kujuga.
Vasta
#34

omal oli selline kunagi auto all.Lukustusvitsal(stopornoe koltso) oli mõra sees ja läks sõidul katki.Kumm tuli ühelt poolt maha,kuid õhukumm ei läinud katki.Kuigi kiirus oli suht väike, jooksis auto(tegu oli juhipoolse esirattaga) vasakule üle tee kraavi ja külili enne kui midagi teha sain.Et kiirus oli väike,polnud minul ja autol suurt midagi,kõrval istunud töölisel oli pea kriimustatud,kastis istunud mees lendas üle kraavi kus oli värskelt küntud põld,ka temal polnud midagi viga.Pärast selgus, et lukustusvitsal oli vana mõra sees,mida väljast aga näha polnud.Üldiselt olid aga kilpide vitsad heast terasest,nendest tehti nuge.
Vasta
#35

http://photofile.ru/users/usik/1132546/2...nImageLink - vaadake velgi!

Kas tõesti on 53se GAZi jaoks (PAZ-672 on ju selle tehnikal) toodetud kahe auguga velgi? Mina teadsin senini, et kahe auguga veljed on varajaste 51de "veidrus" pluss siis veel ZIS-5-d...

Kas keegi on näinud oma ihusilmaga mõne 672 all teisi kui kolmeaugulisi velgi? Muidugi... huvitaks mind teadmine, kas fotol kujutet veljed on laia uuetüübilise vitsaga (tõenäolisim variant) või on tegu vanatüübilise eraldiseisva lukustusrõngaga vitsaga.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#36

(12-09-2006, 19:53 PM)valdo Kirjutas:  
Tractorist01 Kirjutas:tundub tavaline 51 velg olema

99% jah. Ehk siis vanem versioon, kus vits on eraldi lukustusrõngaga.
Sai jälle teadmisi juurde ammutatud.
Eile sai lehitsetud 1968.a. GAZ 51A käsiraamatut. Velgede-rehvide alajaotuses oli tärniga tähistatud lõik, kus oli kirjas, et alates 1968. aastast paigaldatakse autole uut tüüpi ühe vitsaga velgi, vits toimib ühtlasi kui lukustus rõngas. Lõik jätkus jutuga, et samas võidakse paigaldada autodele veel vanat tüüpi eraldi tugivitsa ja lukustusrõngaga velgi. Seega tulid 51-d siis tollal nii- ja naasuguste velgedega...
Huvitav lõik oli ka põhilaternatest aga see ei kuulu enam siia teemasse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne