Teema on suletud

ma kardan. tõeliselt kardan. liiklusmõrtsukaid
#41

Type-R sõitis tõesti ilma tuledeta. Kuulsin seda tuttavalt kes nägi Hondat 5 km enne matsu teepeal madal-lendamas. Ja nagu te eile Reporteris nägite, olid autod juba politseiparklas ja kui kaamera suunati Honda spidokale, seisis seier 220 peal. Arvatavasti kiilus matsu hetkel kinni. Nii et minagi tembeldaks ainusüüdlaseks Civicu juhi-õhtune hämarus, 2,3 promilli, kustutatud tuled ja see meeletu-meeletu kiirus.

Ei saa enam aru mis meie teedel toimub.

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
#42

Punkt 1. Kas ei ole nii, et uutel Hondadel on automaatilised päevasõidutuled?

Punkt 2. Ei kuskil ma väidan et Honda juht ei ole süüdlane. Ta on süüdlane ja mõrvar ka - ma arvan pole mõtet sellega vaielda. Küsimus praegu Visionis.

Punkt 3. Siiski PALUN veel lugege nii juhtumite asjaolud kui ka minu postitused.
Suure tõenäolisusega, oli Vision keset teed, sõidusuund perpendikulaarselt pealeteele. Sellega ta ei ole üritanud peateele sõita, vaid ületas ristmikku. Kokkupõrge oli suure tõenäolisusega toimunub 90 kraadile lähedal. LE räägivad väga selgelt et enne manöövri algusest peab veenduda selle ohutuses. Vaadake ise, mitu sekundit manöövri algusest jõuab ristmiku ületav auto ristmiku keskele. Ma arvan võime rääkida ühest või kahest sekundist. Visoni juht nägi Hondat, kuid arvestas et auto liigub lubatud kiirusega, ehk umbes 27 m/sek. Kuna Honda liikus kiirusega 55-60 m/sek, siis toimus kokkupõrge. Aga ka sellisel juhul, kui Honda oleks lubatud kiirusega liikunud, oleks Chrysler jõudnud napilt tema nina all läbi joosta, võib olla autode vahemik oleks 30-40 m, ehk poolteist sekundit.
OK, kui sellistel põhimõtetel ületatakse Sõpruse ja Linnu tee ristmiku, ma saan selle asja mõtest. Aga seletage minule, mis olnud sakraalne mõte ületada peateed kui sa näed 75-100 m.kaugusel läheneva auto (isegi kui norm. kiiruse arvestades - jõuad läbi sõita) Kas selles kohas sellisel ajal on niivõrd tihe traffik et pidi just nina all "lõigata" muidu ootad järgmised pooltundi? Mitu sekundit on vaja automaatkäigukastiga autole et paigalt ristmiku ületada? Mitte rohkem kui üks-kaks. Kui tee on tühi - lennaku kas või reaktiivhävitaja madallennul, ikka jõuan läbi sõita. Alati peab arvestada sellega et teel on peale sind keegi sukin sõn kes endale adrenaliinisüsti tahab teha teiste elude ja tervise arvelt.  

Võin oma kogemusest rääkida. Teen vasakpöörde metsateelt Keila-Haapsalu maantele (Vana-Haapsalu maantee). Sealtpoolt, ehk vastu minu pöörde suunale liigub fuura, hästi pikk, kiirus umbes 90 km/h.
Meetreid umbes paarsada, nii et mina jõuan ilusti tema nina all pöörata ja lasta teda vastu enne kui ta minuni jõuab. Vajutan gaasi ning jõudes oma reale näen et minule vastu lendab sõiduauto. Sellel hetkel kui ma alustasin liikumise, oli ta rekkade poolt varjatud. Päästis mind kiire reaktsioon, ehk jõudsin enne oma auto teepeenrale ajada. Aga veel natukene olekski hakkliha saanud. Tagantjärgi mõeldes: mis oli see põhjus et ma ei lasknud hommikul kell 7.00 need veoautod läbi, täiesti tühjal maantel? Nii et ettevaatus on alati aitab ellu jääda. Olge ettevaatlikud!!

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
#43

Mehed, see teema on väga OT läinud. Kedagi ei saa süüdi mõista enne kui uurimine on selle välja selgitanud. Olgu siis asjaolud ükskõik kui selged või segased. Ja pealegi ei muudaks see süüdlase teadmine midagi. Neid inimesi enam ellu ei ärata. Samuti ei muuda need postitused siin meie liikluskultuuri(tust).

Turvalisemaid maanteid teile kõigile!
#44

Honda type-r ei ole isegi raadiot ja kõlarit baasvarustuses, kes seda rallisõiteks ikka vajab... Veelvähem siis mingi automaatne tulede lülitamise süsteem. OT ei ole siin miskit, las kõik räägivad oma suud puhtaks...
#45

valts Kirjutas:Type-R sõitis tõesti ilma tuledeta. Kuulsin seda tuttavalt kes nägi Hondat 5 km enne matsu teepeal madal-lendamas. Ja nagu te eile Reporteris nägite, olid autod juba politseiparklas ja kui kaamera suunati Honda spidokale, seisis seier 220 peal. Arvatavasti kiilus matsu hetkel kinni. Nii et minagi tembeldaks ainusüüdlaseks Civicu juhi-õhtune hämarus, 2,3 promilli, kustutatud tuled ja see meeletu-meeletu kiirus.

Ei saa enam aru mis meie teedel toimub.
Ma ei tahaks uskuda kiiruse määramist spidoka kinnikiilumise teel. Isiklikult mulle tundub selline tegevus rohkem tagantjärgi targutamisena.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
#46

Esiteks:
PlyVal64 Kirjutas:Käis kaagutaine, kui Märtin lubadest ilma jäi. Nii hea ja oskaja mees, PEAB saama sõita. Kuniks tappis Parki...
Muidu ei ole Ply minus siiani erilisi emotsioone tekitanud. Antud tsitaadi viimast lauset vähemalt mina niipea ei andesta.

Teiseks:
Sügav kaastunne omastele, kelle sugulased/tuttavad/naabrid/klassikaaslased antud õnnetuses hukkusid.

Kolmandaks:
Liikluskultuuri/kultuurituse osas parandab olukorda (praegusel juhul) minu meelest VAID järelvalve. Korduva joobes juhtimise eest on juba vangla ette nähtud, see on väga õige ja tubli tegu. Ainult, kui palju seda rakendatud on?

Ja üks mõte, mis on küll naljaga pooleks siin, kuid peaks natuke toimima ikkagi. Et hääkene küll, +10 km/h puhul ei ole seda mõistlik rakendada, ehk +20 km/h ka mitte, kuid sealt edasi juba kindlasti lasta vahele jäänud sohvril läbi teha ligikaudu sarnane arvutuskäik nagu siin eelnevalt oli välja toodud. Kohustulikus korras. Ja et sohver ise ka mõtleks. Ehk saab seda politsei rakendada isegi ilma Riigikogu abita, pidades pisukese monoloogi autos paberite vormistamise ajal. Poole tunniga peaks igalühele juba selgeks saama, mis ja kuidas on. Iseasi palju sellest tolku on. Ja teine aspekt veel asja juures: huvitav, kui palju teisi "piloote" jõuaks seesama patrull jutlustamise asemel kinni pidada?

Siit arenes mu mõte natuke edasi, et kihutajatele kohustulikud vastavasisulised kursused (räägitakse ohtudest, näidatakse arvutusi, ka praktiline osa võiks olla, nt bussi tagant välja hüppavad "lapsed" erinevatel kiirustel). Ja enne kursuse läbimist juhiluba tagasi ei saaSmile Ja loooomulikult üks korralik trahv sinna otsa.

Ja neljandaks:
Midagi mida siiamaani mainitud ei ole. See teema pani mind mõtlema ka tulede vilgutamise peale. Kui vastutuleval autol tuled ei põle (päevasel ajal), siis vähemalt mina annan nii märku, et kaugemalt lülitan täistuled umbes 2-3 sekundiks sisse (päeval see ju ei pimesta!). Ja annan märku. ALATI!
Enne oli mul mõte, et ka kiirust mõõtvast patrullist tuleb ilmtingimata märku anda. Kuna ma oma 3-kuulise juhiloastaaži ajal pole suutnud patrulli märgata (ühe korra ainult nägin, Pärnu mnt-l, Järvel, seal ei ole mõtet vilgutada), siis ma ei ole ka patrulli pärast vilgutanud. Nüüd ma võtsin seisukoha, et ma ei tee seda ka edaspidi, isegi kui näen patrulli.

Siit ka üleskutse austusväärsetele kaasfoorumlastele: mõelge natuke selle üle järele, mida tähendab vastutuleva kihutaja hoiatamine kiirust mõõtvast patrullist. Järjekordne madallendur pääseb puhtalt.

Tänan tähelepanu eest,
Joonas

PS: ise olen soetanud võimetele vastava masina. Sellise, mis ei lähe isegi ruunates üle 140 km/h. Ja kes siis ikka vanakest ruunata tahab.
#47

Tagantjärele tarkus on täppisteadus. Reaalset vanglakaristust teise purjus vahelejäämise korral on minuteada ikka kohaldatud - kui palju, seda ei tea. Võibolla ongi viga selles, et lisaks järelvalve puudumisele ei kajastata ka tagajärgi. Ajalehed pasundavad õnnetustest nii kaua kuni see müüb, heal juhul toovad ka mingi statistika õnnetustest, vigastatutest ning surnutest ja kõik. Miks mitte kajastada ajakirjanduses ka karistuste statistikat, kui suured trahvid, kaua kellegile on määratud reaalset vanglakaristust jne. Lisaks miks mitte viia autokoolides sisse lisaks muule ka üks hoiatava tooniga loeng, kus kasvõi mõni oma tehtut kahetsev automõrtsukas räägib sellest mis järgneb purjuspeaga kellegi surnukssõitmisele. Võibolla siis hakataks rohkem mõtlema mida tasub teha ja mida mitte.  

Mis puutub Parki, siis tegu oli selle spordialaga paratamatult kaasneva riskiga, mida teadis ka Park ise väga hästi. Mittekehtiva juhiloaga sõitmine aga on seaduserikkumine ning ühtemoodi andestamatu nii Märtinile kui ka kõikidele teistele.
#48

politsei autos oleks hea kasutada patustajate puhul shokiteraapiat!!
arvan et iga nolk ei suudaks vaadata pilte autoõnnetuses hukkunutest..
rotten on selle ehe näide
vaadake ja kas kutsub teedele m**ni mängima?
#49

Jätkem selle, kes kuipalju süüdi on, ekspertiisi otsustada - olen kindel, et oma ala profid suudavad vrakkide purustuste järgi määrata kokkupõrkehetke ligikaudsed kiirused, autode paiknemise jms.

Mõelgem parem sellele, kas ja kuidas me saame  selliseid asju tulevikus ära hoida? Esiteks - milliste meetoditega ja teiseks - kas oleks vaja mingid paljude allkirjade märgukirja vms võimurite silmade avamiseks?

Nagu ma teema avapostituses mainisin - ma juba tõesti kardan...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
#50

Remus Kirjutas:politsei autos oleks hea kasutada patustajate puhul shokiteraapiat!!
arvan et iga nolk ei suudaks vaadata pilte autoõnnetuses hukkunutest..
rotten on selle ehe näide
vaadake ja kas kutsub teedele m**ni mängima?
Ei usu ,et tollest abi on.Politsei peab olema lihtsalt resoluutsem,proowige näiteks Saksa liikluspollariga waidlema hakata .Iga öeldud sõna toob waid miinuseid juurde.Ja politsei võiks olla õiges kohas.Täna õhtul Peterburi Majaka ristis 5 saani külmalt punasega läbi,ei hakka kõnelema Järwevana pöördest wiadukti alla või Smuuli pöördest Peterburi teele.Lihtsalt keeratakse ,teades ,et midagi ei juhtu ja (küll mind ette lastakse)Kusjuures ei tee sakslane suurt numbrit kui olen LKW sõitnud ka 100 ga,pigem vahib ta kettalt mu puhkeaega.Ja kui see oli ebapiisaw ,ilma jututa kohe parklasse(trahv kaelas,enne minema ei saa kui see tasutud ja oma puhkeaja ära olnud)Mida aga meie pollar,vaatab jah ,et sõitnud rohkem kui võib.Järgneb ainult trahv ja wõid edasi sõita.Aga wäsinud juht sama ohtlik kui joobes juht .Ja kinnitan roolis magamajäämisest piisab waid sekundiks paarist ,et laks käes oleks.Ja weoautoga kokku saada pole just kõige meeldiwam.Eesti nende rekkade puhkekohtadega just ei hiilga.
#51

Coger Kirjutas:
PlyVal64 Kirjutas:Käis kaagutaine, kui Märtin lubadest ilma jäi. Nii hea ja oskaja mees, PEAB saama sõita. Kuniks tappis Parki.
Ole nüüd nii kena ja ära Märtini- Parki traagilist avariid siin võrdluseks too, eks.
Vaata, mina, Sina ja veel paljud saavad aru autospordi paratamatustest. Aga arestama peab sellega, et absoluutne enamus maailma inimestest, nagu ka eestlastest, ei huvitu grammigi sellisest alast ja nemad ei püüagi aru saada sellest traagikast. Inimkond on suures enamuses lihtne "tädi Maali" mõttemaailmaga seltskond. Lihtne inimene teeb just sellise lihtsa järelduse... ja see on tegelikult ka õige. IGA avarii on riskipiiri ületamine, seda ka autorallis. Lihtsalt seal ei klassifitseerita seda pärastise politseiuurimise käigus tapmisena vaid millegi muuna. Arvatavasti mingi erilise õnnetusjuhtumina. Kuid see ei tee olematuks tavaliikluse arvatavalt tavalisimat õnnetuse põhjust: ebaõige sõidukiirus ja valed juhtimisvõtted.

Aga teema oli üldine õigustamine. Märtin oli RIKKUNUD SEADUST, selle eest saanud vastava ja õiglase karistuse kuid siis hakkas pihta üldine kisa. Takkajärgi tarkus küll, kuid kui siis oleks pidanud tiim Märtin/Park kolm kuud rallit mitte sõitma, oleks arvatavasti see õnnetus olemata. Iga asi tuleneb eelnenust ja sellele traagikale eelnes seaduserikkuja õigustamine. Punkt.
#52

Tegelikult on lihtne moodus: kui oled kiirus ületanud rohkem kui X km tunnis, või mingi muu sigadusega hakkama saanud siis

1. Trahv
2. Load ära
3. Uuesti eksamile - ning enne seda kui on tehtud, load tagasi ei saa.

Sest et minu tuttavate hulgas on palju neid keda see trahv suhteliselt vähe kimbutab. Just oli üks tuttav 1800 EEK ära maksnud +30 km tunnis kiiruseületamise eest. Eks umbes sama palju, mis on tema 1.5 tunni töötasu. Samuti, mis on pooleks aastaks load ära anda. Reeglina tähendab see seda et järgmiseks pooleks aastaks sa saad küll sõita, aga ainult ettevaatlikult, et sind ei peatataks. Kui ammu kellegilt pollarid nii sama lube küsinud. Minul on see viimati oli aastast umbes 1999. Peale seda ainult rängate LE rikkumiste eest.  Peatati küll ka hiljem igasuguste reidide käigus, aga seal rohkem torusse puhumisega tegemist oli dokumente ei küsi mitte keegi. Ja viimased kolm aastat pole kontrollitud üldse. Nii et mis probleem pool aastat ilma juhilubadeta sõita.

Aga eksamile minek see on kõigidele valus - alaliselt ilma loadeta sõita ikka ei saa, ning rahakott eksamil ka ei aita. Ja mida suurem sõidustaazh seda raskem on eksamit sooritada.

Ja loomulikult tuleb rohkem patrulle tööle panna ning karmistama ka karistused. Ja samuti muuta seadus et omanik peab auto eest vastutama. Sõitsin siin paar nädalat Inglismaal AVISe rendiautoga ringi. Kahe nädala pärast tuli koju Tallinna trahviteade. Tõestuseks on auto foto. Kord peatusin pooleks minutiks vales kohas Londoni kesklinnas. Kord samas Londonis sõitsin bussireas, mis on keelatud. Ei huvita. 250 naela iga rikkumise eest. Foto on tõestuseks. Raha kreeditkaardilt läinud.

Tallinnas aga võib aastaid rikkuda. Tean ühe tütarlast, ta on müügiagent. Aastaga sõidab umbes 20 000 km mööda Tallinnat. LE ta et tunne üldse. Eksami sooritas siis kui oli 18 ning järgmiste 8 aasta jooksul pole roolis olnud. LE rikkub tema iga 500 meetri tagant. Lihtsalt ei tunne need. Peatub seal kus on mugavam kliendi juurde minna. Kui fooris on punane aga autosid pole  - sõidab ikka. Suunatuled ei huvita. Liiklusmärkid ei huvita. Linnas tavaline kiirus 80-90. Keskmiselt kord kuus parkides kergelt mõlkib mingi muu auto - ja loomulikult sõidab minema. Peale paari klaasi punast veini edasi ringi sõita on norm. Ühe sõnaga, üks tavaline tallina autojuht.

Jah, oma auto remondiks tema firmal läheb umbes 100k aastas, eks hea agent on ilmselt. Aga trahvideks ei lähe üldse, mis see asi trahv on?

Vott sellised lood, poisid.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
#53

Remus Kirjutas:politsei autos oleks hea kasutada patustajate puhul shokiteraapiat!!
arvan et iga nolk ei suudaks vaadata pilte autoõnnetuses hukkunutest..

Miks pilte ja politseiautos? Oi kui palju kordi olen ma selliseid asju näinud kahjuks IRL ja maanteeäärtes. Autotükid autotükkideks, aga inimesetükid on üsna võigas vaatepilt... Sad

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
#54

denis23 Kirjutas:Tegelikult on lihtne moodus: kui oled kiirus ületanud rohkem kui X km tunnis, või mingi muu sigadusega hakkama saanud siis

1. Trahv
2. Load ära
3. Uuesti eksamile - ning enne seda kui on tehtud, load tagasi ei saa.

Sest et minu tuttavate hulgas on palju neid keda see trahv suhteliselt vähe kimbutab. Just oli üks tuttav 1800 EEK ära maksnud +30 km tunnis kiiruseületamise eest. Eks umbes sama palju, mis on tema 1.5 tunni töötasu. Samuti, mis on pooleks aastaks load ära anda. Reeglina tähendab see seda et järgmiseks pooleks aastaks sa saad küll sõita, aga ainult ettevaatlikult, et sind ei peatataks. Kui ammu kellegilt pollarid nii sama lube küsinud. Minul on see viimati oli aastast umbes 1999. Peale seda ainult rängate LE rikkumiste eest.  Peatati küll ka hiljem igasuguste reidide käigus, aga seal rohkem torusse puhumisega tegemist oli dokumente ei küsi mitte keegi. Ja viimased kolm aastat pole kontrollitud üldse. Nii et mis probleem pool aastat ilma juhilubadeta sõita.

Aga eksamile minek see on kõigidele valus - alaliselt ilma loadeta sõita ikka ei saa, ning rahakott eksamil ka ei aita. Ja mida suurem sõidustaazh seda raskem on eksamit sooritada.

Ja loomulikult tuleb rohkem patrulle tööle panna ning karmistama ka karistused. Ja samuti muuta seadus et omanik peab auto eest vastutama. Sõitsin siin paar nädalat Inglismaal AVISe rendiautoga ringi. Kahe nädala pärast tuli koju Tallinna trahviteade. Tõestuseks on auto foto. Kord peatusin pooleks minutiks vales kohas Londoni kesklinnas. Kord samas Londonis sõitsin bussireas, mis on keelatud. Ei huvita. 250 naela iga rikkumise eest. Foto on tõestuseks. Raha kreeditkaardilt läinud.

Tallinnas aga võib aastaid rikkuda. Tean ühe tütarlast, ta on müügiagent. Aastaga sõidab umbes 20 000 km mööda Tallinnat. LE ta et tunne üldse. Eksami sooritas siis kui oli 18 ning järgmiste 8 aasta jooksul pole roolis olnud. LE rikkub tema iga 500 meetri tagant. Lihtsalt ei tunne need. Peatub seal kus on mugavam kliendi juurde minna. Kui fooris on punane aga autosid pole  - sõidab ikka. Suunatuled ei huvita. Liiklusmärkid ei huvita. Linnas tavaline kiirus 80-90. Keskmiselt kord kuus parkides kergelt mõlkib mingi muu auto - ja loomulikult sõidab minema. Peale paari klaasi punast veini edasi ringi sõita on norm. Ühe sõnaga, üks tavaline tallina autojuht.

Jah, oma auto remondiks tema firmal läheb umbes 100k aastas, eks hea agent on ilmselt. Aga trahvideks ei lähe üldse, mis see asi trahv on?

Vott sellised lood, poisid.
Sul 100% õigus ,enamus Tallinna liiklusest kahjuks niimoodu toimibki ja toimib edasi.
#55

Ma arvan, et tuleks teha selline seadus, et kui jääd joobes seisundiga vahele siis võetakse juhiload 20 aastaks käest ja autost jääd kah ilma, see õpetaks neid kõiki...
#56

41Degree Kirjutas:Siit ka üleskutse austusväärsetele kaasfoorumlastele: mõelge natuke selle üle järele, mida tähendab vastutuleva kihutaja hoiatamine kiirust mõõtvast patrullist. Järjekordne madallendur pääseb puhtalt.

Mina-poiss jälle vilgutan paljudele siis ka kui patrulli näinud pole. Natukeseks ajaks ikka kiirus maha võetakse, jääb ehk mõni õnnetus olemata...


loll on loll olla.
#57

ralliace16 Kirjutas:Ma arvan, et tuleks teha selline seadus, et kui jääd joobes seisundiga vahele siis võetakse juhiload 20 aastaks käest ja autost jääd kah ilma, see õpetaks neid kõiki...
Idiootne idee ju?
Siis ilmselt hakkavad ilma lubadetta s6itma ju...ja auto saab lihtsalt alati ju uue osta...
Ja kui karistus oleks nii karm, siis ilmselt hakatax ka rohkem politsei eest ära s6itma...
Ntx minu meelest riik isegi soosib ilma lubadett s6itmist ju ..sest lubade tegemine ja muu asjaajamine on nii pikk ja kallis...

Pole midagi targemat teha
#58

IIIFFFAR Kirjutas:Mina-poiss jälle vilgutan paljudele siis ka kui patrulli näinud pole. Natukeseks ajaks ikka kiirus maha võetakse,  jääb ehk mõni õnnetus olemata...

Mina olen "madallennukitele " (silma järgi +30 ja enam üle) sama teinud...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
#59

Kahjuks on Eesti liiklus juba selline. Paljud süütud inimesed saavad liiklusmõrtsukate abil surma. Ning see aasta kurvem hetk on veel tulemas - talv. Ise olen samamoodi autojuht ja palju sõidan ringi Eestimaal ja mind ajavad väga vihale "rullnokad", kes teevad hulljulgeid möödasõite ja veel, kui hakkan rekkast mööduma, hakkab see kiirust lisama. Eestis on lihtsalt liiga palju hulljulgeid. Väga vähe on neid, kes näitavad suunatulega, kui rada on vaba ja võib mööda sõita. Lihtsalt masendav Sad
#60

Äkki tasuks veel veidi meelde tuletada nõukogude aega ja täpsemalt ühiskondlikke liiklusinspektoreid. Kui ikka riigil raha ja tööjõudu ei jätku, võiks abipalvega pöörduda inimeste poole. Ma arvan, et nii mõnedki meiegi hulgast oleks nõus kaasa lööma, sest kuidagi tuleks neile sigadustele piir panna. Elan Pirital ning harvad pole juhused, kus mõni hull sinust 120-150 mööda kihutab (muuseas 50 km/h alas). Öösel kohtab isegi ligi 200-ga liikuvaid mootorrattaid.
OK, kohe hakatakse rääkima, et pole kiirusemõõtjaid jne. Saaks aga ka lihtsamalt. Kui ikka mingit räiget eeskirjrikkujat näed, tõsta saua ning asud uurima dokumente, auto tehnilist seisundit, autoapteekide ja tõkiskingade olemasolu jne. Kui ka midagi ei leia, saad ise pool tunnikest lõbutseda ja toda idiooti peedistada. Ning järgmisel päeval oled jälle kohal, seekord veidi teises kohas. Igal juhul veidi tsiviliseeritum moodus, kui Oja Petsi mängida. Ning huligaanidki peaks kartma ka pealtnäha tavaliiklejaid, mitte ainult operatiivvärvides autosid.
Muidugi ei tohiks ühiskondlikeks saada kõik soovijad. Võiks kasvõi seada tingimuseks, et viimase 5 aasta jooksul pole saa ise rikkumistega vahele jäänud... Omamoodi stiimul seegi.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne