Teema on suletud

ma kardan. tõeliselt kardan. liiklusmõrtsukaid

Olen alates Juuni algusest käinud tööl Hiiul, Jannseni kaubamaja lähedal. Sellest ajast siiani olen nii Pargi kui Hiiu tänaval kohanud 3-4 "vastuvoolu ujuvat" töllmokka. Ühega neist jäi laupkokkupõrge napilt olemata, tänu minu kiirele reageerimisele.

Ühesuunalisele keerates tuleb igal juhul vaadata mõlemale poole, kasvõi jalgratturite ja rolleristide pärast, kes nagunii liikluseeskirjast mitte midagi kuulnud pole.

Ma muidugi mängin kuradi advokaati nüüd, aga üldjuhul kui juhihakatis liigub küll LE mõistes korrektselt, aga väga rabedalt, ei suuda korralikult käiku vahetada, sujuvalt kiirust vähendada jne, siis kukutatakse ta mingi ettekäändega läbi. Kas viiakse kuhugi garaažide vahele ja loetakse kolm korda paremale mitte vaatamist (garaaziridade vahel olevad "teed" tulevalt paremalt, seega peab sinna vaatama), lastakse supermarketi parklas tiirutada, kuni vigased pöörded tehtud vms. Ma ei oskagi seisukohta võtta sellise käitumise suhtes, ühest küljest ju õige, samas võiks vastavad normid olla avalikud, mitte eksamineerijate peades.

Ja noh eks läbi kukkunu juttu ei saa ka alati puhta kullana võtta, emotsioonid keevad ja eksamineerija on kõiges süüdi. Võib-olla oli situatsioon näiteks selline, et juhihakatis vaatas kolm korda valele poole ja väga möödaminnes õigele poole vms. Sõnu annab päris palju väänata ilma otseselt valetamata.

Tõepoolest, väga palju sõltub ARKi eksamil üldmuljest. See omal nahal kogetud, kuid õnneks positiivses suunas. Sain eksamil ühe lauslollusega hakkama tähelepanematuse tõttu, sest ei teadnud lihtsalt, kuskohast foori otsida (punase alt läbi siiski ei sõitnud). Eksaminaator võttis pärast korralikult läbi selle pärast, kuid "halastas". Sõiduõpetaja vahetas ka eksaminaatoriga pärast paar sõna ning see ARKi töötaja olla naernud, et poiss täitsa sõidab ja jagab asja, a näe, juhtus siuke-teistsugune asi, aga eks ikka juhtub. Ma ise panen selle eksamilt läbi saamise just üldmulje arvele, sest isegi ilma eksaminaatori "pahatahtlikkuseta" (ehk pedantsuseta) oleks see viga olnud piisav põhjus ütlemaks "ei vedanud, proovi uuesti".
Nagu Jesper ütles, on teine kord ka täpselt vastupidi: on näha, et ei ole veel seltsimehel liiklusesse asja, kuid otseselt kinni ka ei ole kuskilt hakata.

Kusjuures, olles ise osaliselt selles sõiduõppes sees, siis ma täiesti saan aru, kuskohast tulevad need jutud, et "autokool ja ARK kiusavad ning teevad omale kerget lisaraha". Igaüks, kes "saab kogemata igal viiendal korral autot välja suretamata kohalt ära" (minu sõiduõpetaja sõnad), kujutab endale ette, et nüüd on kõva sõidumees valmis. Ja kui tuleb karm reaalsus ette (näiteks kolme ühes suunas pöörava reaga ristmikul keskmises püsimine), siis on autokool ja sõiduõpetaja ja eksaminaator nii pahad ja kiusavad ja meelitavad raha õpilase taskust välja.

andres22 Kirjutas:Valdo, kas see Kuutsemäe poolt tulija keeras siis Pringi poole, et Sulle ette keeras? Tean seda ristmikku ja tee on seal täitsa piisav kahe autoga kõrvuti liiklemiseks. Muidugi teine asi, kui Sa Pringi poolt tulid, siis küll lihtne peateele ette keerata.

Ma tulin Otepää poolt ja suundusin Pringi poole, st sõitsin peateel otse. Kuutsemäe haru tuli minu suhtes paremalt sisse.

Minu poolt mainit naisterahvas tuli Kuutsemäelt ja keeras vasakule Otepää poole, arvates (ekslikult), et ta kulgeb peateel, st et peatee kulgeb Otepäält Kuutsemäele (ja vastupidi), sest seal oli suurem "rada" sisse sõidetud. Tegelikult läks peatee ikka Pringi suunas ja Kuutsemäe haru oli "anna teed" märgiga.

Ehk mina arvan küll, et küllap ta mind veel sisimas pikalt kirus et "üks külahull vana Lada-rondiga pidi mu surnuks ajama, tahtis otse minu nina eest vasakule kusagile külavahele keerata (loe: otse Pringile sõita) ja suunda ka tal sees ei olnud..." Selliste inimeste jaoks ju lõpeb maailm Tallinna, Otepää, Haanja ja muude selliste paikadega ära. Pringist, Restust ja muudest vanadest kuulsusrikastest rüütlimõisa-paikadest pole nad tavaliselt kuulnudki...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.

Kas ei ole siin teemas natukene liiga palju hala igasuguste "oleks" asjade ümber... kui ma ei oleks nii teinud siis oleks juhtunud nii kuna tema oleks nagunii teinud naa ...

Krt! Eks meil kõigil tuleb vahest ette ja tõenäoliselt mõlema osapoolena nendes oleksites.

Viimane "oleks" pärl ühe kaasfoorumlase poolt, kes siiani mõistlik inimene tundus, on lugeda postimehest...

/...ebaõigete sõiduvõtete valimise eest peab juhti juba ainuüksi seaduse mõtte järgi karistama.
«Sest mis siis, kui auto kaldunuks vastassunnavööndisse ja põrganuks seal kellegagi kokku. Igal juhul toimus ju kaasliiklejate ohustamine,»/


http://www.postimees.ee/041207/esileht/s...ahvi-vastu

P.S. Käisin eile õhtul autoga sõitmas. Metsavahelised kruusateelõigud olid veega kaetud rööpmeline jää ja auto "ujus" seal sõites meeter siia-sinna. Järelikult oleks olnud võimalik, et ma kaldun ka tee keskele ja kui samal ajal oleks seal teine auto vastu tulnud kes oleks samuti kaldunud tee keskele oleks me teinud avarii!
Järelikult olen ma potensiaalne ohuallikas.
Otsige see teine juht ka üles, kes oleks mulle seal teel võibolla saanud vastu tulla, sest tema on ka ohtlik!
Liiklusmiilitsatele, kui nad soovivad mu lubasid ära võtma ja trahvi määrama tulla annan soovi korral oma kontaktandmed privaatsõnumina. Selle teise juhi leidmisel ma kahjuks aidata ei saa ja peate rakendama jälitustegevust.

P.S.P.S. Autokoolis ma kunagi käinud ei ole!

oldmoped Kirjutas:Kas ei ole siin teemas natukene liiga palju hala igasuguste "oleks" asjade ümber... kui ma ei oleks nii teinud siis oleks juhtunud nii kuna tema oleks nagunii teinud naa ...

Krt! Eks meil kõigil tuleb vahest ette ja tõenäoliselt mõlema osapoolena nendes oleksites.

Viimane "oleks" pärl ühe kaasfoorumlase poolt, kes siiani mõistlik inimene tundus, on lugeda postimehest...

/...ebaõigete sõiduvõtete valimise eest peab juhti juba ainuüksi seaduse mõtte järgi karistama.
«Sest mis siis, kui auto kaldunuks vastassunnavööndisse ja põrganuks seal kellegagi kokku. Igal juhul toimus ju kaasliiklejate ohustamine,»/


http://www.postimees.ee/041207/esileht/s...ahvi-vastu

Tule jumal appi, mis pärl see on?!, Sirgil on ju jumala õigus, lugesin ka seda artiklit, sel lehmal ei tasuks küll halada, olen kindel, et sellisel tibil maksab mobiiltelefon selle "ülisuure" summa. Jutt 70-st 90-ne alas on ka kindlasti jama. Mis tunne Sinul on kui vastassuunas ikka auto vastu tuleb??? See on ju selge surm või sandiksjäämine! Tegemist on hooletu ja vastutustundetu autojuhiga, kes on selle trahvi täiesti ära teeninud. Selliste poolt põhjustatud surmi ja sandistamisi näeme ju iga päev! Seega tänagu tõesti jumalat, et kedagi või ennast ära ei tapnud, selle asemel, et halada mingisuguse kommiraha pärast.

Artikkel on ju ka selgelt kallutatud sopalehest postimehe stiilis -- "noor ema", mis see emadus siia puutub, antud juhul on tegemist liiklushuligaaniga. Nimetagem asju õigete nimedega.

ja teema pealkirja parafraseerides -- mind tõsiselt hirmutab inimeste impotentselt pohhuistlik mikksegerlik mõtteviis -- no mis see inimene siis tegi, kogemata keeras vastassuunavööndisse ja tappis paar inimest, on siis vaja selle pärast nii palju kisa teha.

jurkman Kirjutas:mis see emadus siia puutub, antud juhul on tegemist liiklushuligaaniga.

Inimene, kes libedaga teelt välja sõidab on liiklushuligaan?

Emadus või emasus asja ei puutu loomulikult, samuti mitte see, mis auto tal oli, mis ta mobiiltelefon maksab ja mis tüüpi koduloom ta on!

P.S. On olnud päris palju momente ajaloos, kus mu telefon maksab rohkem kui momendil kasutav liiklusvahend või rahakotis on rohkem raha kui mu auto väärtus. Järelikult olen lehm!
Lisaks sellele, et viimase fakti valguses minu liiklusohtlikus veel suurenes, tundub, et lisaks liiklusmiilitsale on nüüd mul oodata ukse taha ka majanduspolitseid uurima telefoni omamise põhjusi ning tervisekaitseinspektsiooni fikseerima koduloomade pidamist selleks mitte ettenähtud kohas.

P.S.P.S.
Kas ma olen ainuke, kellele tundub, et viimasel ajal ta nagu oleks
vales foorumis?

Artiklit lugedes jäi mulle silma asjaolu, et turvavöö oli lahti!!! Tule Taevas appi, millal ükskord hakatakse aru saama, et see "vidin" pole ilmaasjata autosse pandud, vaid ikka enda elu ja tervise kaitseks?!? Vähe sellest, et see neiu ei hooli üldse enda elust -- ta ei hooli ka lapsest, kellel võimaliku õnnetuse puhul (kinnitamata turvavööga sõidu puhul) on ju märksa suurem tõenäosus ilma emata jäädaSad

Tuhandetesse kroonidesse ulatuv trahv on vast tõesti liiast, kui teistele osapooltele mingitki kahju ei tekitatud (või pole noil süüdlase vastu mingeid pretentsioone), aga mulle ka ei meeldiks jääda vastutuleva sõiduki teele, mis n.ö. libeda (tegelikult valede juhtimisvõtete) tõttu vastassuunavööndisse kaldub... Võiks juba ükskord ära õppida, et esimeste libedatega PEAB sõitma ERITI ettevaatlikult vaatamata sellele, et päev varem olid sõiduolud veel täiesti suvised!

Olen ka ise paar korda talvel libedaga teelt välja sõitnud -- ühel korral veel üsna algaja juhina ja teine kord juba küllalt kogenud juhina. Mõlemal korral jäi isegi auto täiesti terveks (ja õnnestus kaassõitjate abiga teele tagasi saada), rääkimata muust kahjust. Loodetavasti ei peeta mindki nüüd sellepärast kohe liiklushuligaaniks, aga mõlemal korral tõusid ihukarvad püsti küll mõeldes, mis siis oleks võinud juhtuda, kui oleks samal ajal teine sõiduk vastu tulnud, mõni jalakäija ette jäänud jne. jne. jne....

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee

oldmoped Kirjutas:P.S.P.S.
Kas ma olen ainuke, kellele tundub, et viimasel ajal ta nagu oleks
vales foorumis?

Mis te mehed solvute üksteise peale?!?!
Nagu turueidekari ... ei ole kellegi meie jutt siin puhas kuld ja me kõik oleme siiski inimesed ja inimesed juba on ekslikud, seega on väga tõenäoline, et me kunagi kindlasti eksime ja selle peale, et meiega sisi nõus ei olda, EI TASU SOLVUDA. See ongi demokraatia idee ... kahjuks minnakse pahatihti isiklikuks.

Mis aga antud case puutub, siis kui kedagi teist ei ohusta, siis ma ka "katsetan" teel, eriti libedal teel või parklas, kas ja kuidas ma suudan sõidukit talitseda ja kui ma selle käigus peaks oma käru ära kortsutama, siis pole see küll kellegi teise asi, peale minu enda. Politsei teeb kahjuks selliseid küsitava väärtusega trahve, millest minu arvates saaks politsei "kotte mööda" juba esimese astme kohtus, siis milleks selliseid kahtlase väärtusega asju üldse teha.

Dad.

No karistust pole ju veel määratud, tegemist on lapsajakirjaniku hüsteeriaga jälle. Politsei kommentaari artikli juures pole jne. Eks need kõikvõimalikud külakonstaablid ole muidugi kõvad paukujad ja ähvardajad, kui tegelasel varasemaid karistusi all pole siis ilmselt olekski komisjonis noomitusega piirdutud.

Samas mis puudutab igasugu proovimisi, siis võin julgelt öelda et avalikel teedel pole neid üldse mõnus teha, soovitan minna näiteks Laitsesse või mõnele muule suletud rajale ja lont korralikult sirgeks puhuda.

Jesper Kirjutas:Samas mis puudutab igasugu proovimisi, siis võin julgelt öelda et avalikel teedel pole neid üldse mõnus teha, soovitan minna näiteks Laitsesse või mõnele muule suletud rajale ja lont korralikult sirgeks puhuda.
Proovimine ja londi sirgeks puhumine on minu meelest kaks ise asja ning langevad kokku vähestel juhumitel. Mina mõistan proovimise all näiteks ka seda, kui esimeste libedatega kuskil tühjal tänaval proovin 50-60 pealt hädapidurdust, ajan põlluteel piduritega kurvis külje ette (väikest viisi imitatsioon, kuidas on pidurdada ja kurvi läbida samaaegselt) jne. Aga loomulikult, kui plaan midagi suurtel kiirustel korraldada, siis tuleks ilmselgelt valida selleks ette nähtud koht.

EDIT: PM artikkel selle kohta, et kui ikka väga otsida ning ka oma vigadest mitte õppida... Vot mitte ei saa aru, mis seal kupli all küll toimuda võis.

Nojah, iseasi palju sellest madalal kiirusel nikerdamisest kasu on, kui maanteekiirusel peaks asi hapuks minema. Minu hinnangul väga ei ole, sõidutreeningu eesmärk on harjutada sisse komplekt reflekse ohuolukordade kiireks lahendamiseks, aga kiirusel 40 km/h harjutades on aega liiga palju ja auto käitub hoopis teisiti. See nüüd ei tähenda seda, et nullist alustades peaks alustama kohe kiirusel 120 km/h kurvide võtmisega, lihtsalt ma isiklikult ja oma kogemuste najal ütleks, et kuskil parklas või metsa vahel tiirutamine on ainult kriipsu võrra parem kui mitte millegi tegemine, arenguruumi sealt edasi on veel kõvasti.

Minu aparaat on oma praeguses seades näiteks järskudes kurvides kuival asfaldil kiirusel 40-50 nikerdades tugevalt ülejuhitav, aga 80-100 juures muutub neutraalseks, liigse kiiruse juures lihtsalt astub külg ees rajalt minema, mingit tavapärast korrigeeritavat külglibisemist lihtsalt ei teki. Moodsad autod muutuvad kiiruse suurenedes jällegi alajuhitavaks, näiteks kui märjal asfaldil sõites tuleb ootamatult ahenev (väheneva raadiusega) kurv vastu, siis 90% tõenäosusega pole kasu parklas käsipiduriga harjutatud tagaotsa libisemise korrigeerimisest, vaid tuleb masinat laugeimat võimalikku trajektoori kasutades kurvi sisemuse poole meelitada, et väljumisel vastassuunavööndisse (paremkurv) või kraavi (vasakkurv) ei satuks. Enam vähem sama lugu on ka "põdrakatsega", väiksel kiirusel munades sõidad "põdrale" külg ees otsa, suurel kiirusel pärast põtra kraavi.

Jälle õigus. Põhimõtteliselt oleme me Jesperiga ühel nõul, ainult me vaatame sama asja natuke eri tasemetelt. Ma leian, et minu jaoks on just paras alustada sellest "kriipsuvõrra rohkemast kui mitte midagi", sest siiani on olnud "mitte midagi". Esimeste libedatega saan mingigi tunnetuse kätte, siis võib hakata vaikselt kiiruseid tõstma ning minna kuhugi kinnisessse kohta erinevaid asju proovima.

Postimehe loo juurde tagasi tulles on ju probleem selles et isegi maanteeamet leidis et nemad pole kahju saanud, aga politsei tahab ikkagi trahvi raha saada. Tee märgistuski polnud kannatada saanud ja veel müstilisem oli autoomanikule ehk emale põhjustatud kahju- autorikkumise eest määratud trahv. Milline inimene tahaks oma tuttavalegi sellist jama, veel vähem tütrele?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.

Midagi pole ju määratud veel. See on artiklis kirjas.

Arvata võib et nüüd jääb trahv määramata aga kui poleks ajakirjandusse läinud? Minumeelest täielik nahhaalsus üldse niisugune katsegi, mina küll usun et nimismees neab et kiirmenetlust ei teinud õigel ajal.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.

Hm, miks herr Oldmoped niimoodi käima läks... Keegi pole ju teda millekski sõimanud. Veel, loodetavasti see nii ka jääb.

Mis aga Postimehe artiklisse puutub, siis see on selge jama. Ähvardab trahv kuni 18 kEEK... Palju siis määrati? Või polegi veel määratud? Või ei määratagi? Artiklist ei selgu midagi. Või õigemini selgub see, et keegi ajas oma auto kraavi sodiks ja nüüd ei tea oma õigusi-kohustusi... Mis see maksimaalne trahv turvavööta sõidu eest oligi...

Libedal harjutamine on vajalik. Selles ei kahtle keegi. Iseasi on see, et tegelikuses ei anna parklas või põlluteel 40 km/h tiirutamine muud, kui manööverdamisoskuse libedal.

Maanteekiirusel pole nende oskustega mitte miskit peale hakata. Või õigemini, eks on ikka. Aga jube kiiresti peab neid rakendamaWink Seda sekundit ju pole mõtlemiseks ja arvestamiseks...

Mis muidgi ei tähenda, et ma ise esimeste libedate korral kätt harjutamas ei käiks.

Oldmoped on vist väga karm, tõsine, aus ja printsipiaalne mees, paraku ilma huumorisooneta. Ta ei saand mu postitusest aru, pidades seda kaitsetu naise vastu sihitud alatuks rünnakuks ja viskus ise pavelmorozovina dzotileSmile.Asjata, mu jutt oli rohkem selline moraalilugemine liikluskultuuri parandamise eesmärgil.

Noh see "lehm" oli tõesti hetkeemotsiooni ajel öeldud, aga paraku on see küll juba pohhuismi tipp, kui väikse lapse ema ema istub libeda ajal kinnirihmitamata autorooli, kui isegi endast ja oma lapsest absoluutselt ei hoolita, no vaevalt siis muudestki liikluseeskirjadest eriti peetakse.

Telefonikeissi mõisteti paraku samuti valesti -- siin suunasin tähelepanu meie väärastunud ühiskonnas levinud valedele väärtushinnagutele, väga tihti on nii, et ühiskonna tuludesse minevaks liiklustrahviks raha pole, küll on aga seda õlle, tubaka, pampersi, rämpstoidu jms peale. Pealegi ma ei usu, et keegi talle 9 tonni väänab, paar tuhat turvavöö eest oleks paras kool. Naisterahvas aga seda maksta ei taha ja on ajakirjanduse sellega tagajalgadele ajanud, ja muidugi kasutab postimehetaoline sopaleht seda ära. See paraku on väga halb eeskuju. Nagu Lepikson, kes omal ajal kihutamisele kutsus ja pollidele vastu vaidlema.

Rohkem huumorisoont -- ära võta kõike nii tõsiselt ja traagiliselt, selle tõttu lähevad veresooned rabedaks ja võib tulla rabandus. Enne pealehüppamist vaata, kas tegemist on jõhkra sõimu või niisama naljatoonis öelduga. Sama oli kunagi kellegi foorumlasega, kui nimetasin kellegi lapse suud pudrumulguks (tema seda küll mingil juhul ei tegevat!), mina oma pisikese tytre suud nimetan küll pudrumulguks ja oma noort pähklisilmset naist olen ka lehmaks nimetanud, aga kumbki pole kordagi pahandanud, sest neil on arenenud huumorisoon.

Aga liikluse juurde tagasi tulles, statistikat arvestades vajaks minu arust tänane eesti küll nulltolerantsi, rikkusid -- võta karistus vastu, mitte ära aja jama, võtsin ainult ühe õlle, tee oli libe, pidurid olid rikkis, päike paistis silma, olen vaene tudengiema jne
Kunagi pole mõtet õigustada liikluseeskirjade rikkumist.

Julgen arvata, et platsil harjutamine libedaga on vajalik. Samas pole kiiruseid mõtet hulluks ajada, sest kahtlen sügavalt, kas keegi siin foorumis on võimeline tooma jäisel teel auto külglibisemisest välja kiirusel 90 ja + km/h.Olen seda korra kogenud, õnneks jäin teele, kuid asi käib nii kiiresti, et lihtsalt ei jõua midagi teha.Tunduvalt tähtsam on vist õppida võimalike olukordi ette nägema ja neid ennetama. Väga paljud sõidavad nagu silmaklappidega hobused, kes küljele ei näe ja ette vaid paarkümmend meetrit.Ja alati ei pea sõitma ju lubatud kiirusega, sest märk tähendab kuni xx km/h

Sõidame suurtega...

No ma jäist teed pole proovinud, aga vihmamärjal asfaldil kiirusel 120 km/h pole probleem. Ja ma tean ikka väga palju inimesi, kes on minust paremad ja osavamad autojuhid. Ega tegelikult polegi vahet, kas tegemist on jää, märja või kuiva asfaldiga, ma arvan et kõik suudavad põhimõtteliselt välja mõelda, mida tegema peaks et auto kontrolli alla saada - vahe on selles, et kui ütleme värskelt load saanud algajal läheb selleks 2 sekundit, siis keskmisel kogenud autojuhil 0,8 sekundit. Ja F1 maailmameistril 0,3 sekundit. Harjutamisega on tulemus olulisel määral parandatav.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne