Zaz 968M ei käivitu vihmaga
#1

Sai Zaz ostetud ja täna Kiiruke hakkas vihmaga pipardama.
Keerasin süüdet,korraks tõmbas starteri järgi,poos nagu kinni ja peale seda hakkas lihtsalt nõksutamine kapoti alt tulema.Selline hääl nagu üle viskaks starter.Lükates läks naksti käima.20 minutit peale vihmasadu käivitus jälle võtmest nagu vana mees.Milles asi võib olla?Kas midagi sai niiskust?
Vasta
#2

Kui ma asjast õigesti aru saan, siis oled suhteliselt värske zaz-i omanik!

Oled sa kindel, kas see juhtub ainult vihmaga?
Ise-enesest katki ju midagi ei lähe (see vanasõna kahjuks vene tehnika puhul ei toimi)!

Samas võid ka ju starteri maha võtta ja uurida mis seal sees toimub.
Vihjeks võid läbi lugeda ka

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=16053


(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#3

Tambets Kirjutas:Kui ma asjast õigesti aru saan, siis oled suhteliselt värske zaz-i omanik!

Oled sa kindel, kas see juhtub ainult vihmaga?
Ise-enesest katki ju midagi ei lähe (see vanasõna kahjuks vene tehnika puhul ei toimi)!

Samas võid ka ju starteri maha võtta ja uurida mis seal sees toimub.
Vihjeks võid läbi lugeda ka

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=16053


Selles suhtes sul täitsa õigus,et värske zazi omanik ja üldse esimese vene auto.
Ja pühapäevast siiani töötas ilusti,koguaeg ühest võtmepöördest läks käima,aga täna kui tlnas kõva vihm tuli,siis hakkas jukerdama.Vihmaga sai mitu korda proovitud käivitada,tulemust ei olenud,aga niikui vihm läbi,läksin 20 minuti pärast proovima ja käivitus jälle muretult.
Vasta
#4

Selline võimalus võib olla ,et starteri kate puudub ja see saab märjaks. Ühel zazil mul oli selline viga.

Starteri nõksutamine/tärisemine on üldjuhul tingitud kehvavõitu akust.
Vasta
#5

Starteri relee või selle kontaktid tasuks üle vaadata.
Vasta
#6

Kui "kapoti alt midagi plõksub", siis peaks ju tõmberelee korras olema.
Seltsimees Nymmik???

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#7

Tambets Kirjutas:Kui "kapoti alt midagi plõksub", siis peaks ju tõmberelee korras olema.
Seltsimees Nymmik???
Kas peaks? kui relee korralikult ise voolu ei saa või kontaktid ühendust ei anna siis starter hakkabki plõksuma.

ja veel starteri relee PC502 ja tõmberelee on 2 eri asja.
Vasta
#8

Jamh, paistab, et lihtsalt väike möödakirjutus siis....
Erinev arusaamBig GrinBig GrinBig Grin

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#9

no mina ei tea.Täna oli enamvähem kuiv ilm ja sasser käivitus ilusti koguaeg.Mina pakun ise lollipeaga ikka et midagi sai niiskust ja sellest see jant tekkis.Kas starerile põhja alla mingi kate teha,et vett peale ei pritsiks?Ja üks küss veel?Kas selllel autol õlivarras on või,mina seda ei näinud igatahes Toungue
Vasta
#10

Seltsimees_rajoonist Kirjutas:no mina ei tea.Täna oli enamvähem kuiv ilm ja sasser käivitus ilusti koguaeg.Mina pakun ise lollipeaga ikka et midagi sai niiskust ja sellest see jant tekkis.Kas starerile põhja alla mingi kate teha,et vett peale ei pritsiks?Ja üks küss veel?Kas selllel autol õlivarras on või,mina seda ei näinud igatahes Toungue
Starteril on originaalis selline plekist katte, mis käib 2 poldiga kinni, õlivarras on generaator-ventilaatorist paremal all Big Grin
Vasta
#11

mossepower Kirjutas:
Seltsimees_rajoonist Kirjutas:no mina ei tea.Täna oli enamvähem kuiv ilm ja sasser käivitus ilusti  koguaeg.Mina pakun ise lollipeaga ikka et midagi sai niiskust ja sellest see jant tekkis.Kas starerile põhja alla mingi kate teha,et vett peale ei pritsiks?Ja üks küss veel?Kas selllel autol õlivarras on või,mina seda ei näinud igatahes Toungue
Starteril on originaalis selline plekist katte, mis käib 2 poldiga kinni, õlivarras on generaator-ventilaatorist paremal all Big Grin

tänud mossepower.
Selliseid lolle küsimusi võib veel tulla,kuna vene auto on naljakal kombel nii "raske" ehitusega Big Grin
Vasta
#12

Oh lapsed lapsed.
Ei saa postitusest aru.
Aga hakkame otsast peale
Kui starer poob käivitamise ajal kinni siis võib kahtlustada,et starteri puksid on läbi.Katsu siis aku klemme ,need on siis kuumad.Aga see ei sõltu kliimast,hetkest vaid ainult starteri "tervisest"
Kui on märg ilm,siis sarter võib mootorit ringi ajada nii,et vesi mootoris keeb(no tean,et ZAZ on õhk jahutusega) siis vaata üle süüte süsteem.Vaata jagaja kaant.Seal võivad olla praod.Kuivaga toimib,märjaga mitte.Vaata ja vajadusel vaheta ära küünla juhtmed ja vaata üle küünla piibud.Soovitan loobuda piibu otste olevatest kummi"lutudest"
Vene auto on lihtne ja lollikindel.Vaja vaid terakene kainet talupoja mõistust(P.Pikksukk)
Head soovides,Flanagan
Vasta
#13

flanagan Kirjutas:Oh lapsed lapsed.
Ei saa postitusest aru.
Aga hakkame otsast peale
Kui starer poob käivitamise ajal kinni siis võib kahtlustada,et starteri puksid on läbi.Katsu siis aku klemme ,need on siis kuumad.Aga see ei sõltu kliimast,hetkest vaid ainult starteri "tervisest"
Kui on märg ilm,siis sarter võib mootorit ringi ajada nii,et vesi mootoris keeb(no tean,et ZAZ on õhk jahutusega) siis vaata üle süüte süsteem.Vaata jagaja kaant.Seal võivad olla praod.Kuivaga toimib,märjaga mitte.Vaata ja vajadusel vaheta ära küünla juhtmed ja vaata üle küünla piibud.Soovitan loobuda piibu otste olevatest kummi"lutudest"
Vene auto on lihtne ja lollikindel.Vaja vaid terakene kainet talupoja mõistust(P.Pikksukk)
Head soovides,Flanagan

No eks jah,tuleb seda asja uurida.Liikur tuleb korda teha.
Nüüd on järgmine mure.Auto turtsub,hakkab jõnksutama ja sureb välja.Peale seda nalja läheb käima ainult lükates ja isegi siis esialgu ei taha käima jääda.Vahepeal on nii,et mootor töötab,aga niikui siduri alla vajutan,sureb välja.Gaasi vajutamine ei aita,ikka läheb pill kotti.
Aidake värsket Sasseri omaniku Smile
Vasta
#14

Kui jõnksutab, turtsub ja lõpuks välja sureb, kas sa peale sellist käitumist mootori juurde oled vaadanud? Kui karpa ümber kerge bensiiniloik on siis võid kahtlustada nõelklappi.
Veel üks asi mille peale väga kergelt ei tule on käitumine kus võtit andes veab ilusti mootorit ringi, lubab, vahest isegi läheb käima ja sel hetkel kui starter tagant ära võtta sureb välja. Kui sellist tsirkust teeb uuri süütepooli külje all olevat valget keraamikast klotsikest, tõenäoliselt on seal sees oleva reostaadi traat katkestuses. Zazil on see süütepooli värk tehtud nii et poolil on 3 klemmi. must juhe läheb katkestisse , roheliste peale antakse + pinge kui süüde sisse keerata ja kolmas klemm, tõesti peast ei mäleta mis värvi juhe sinna külge käis) saab ka + pinget aga ainult starteri keeramise ajal. Asja idee on selles et mootori töötamise ajal käib vool läbi reostaadi, süütepooli ja lõpuks läbi katkesti kontaktide massi. Starteri keeramise ajal jäetakse reostaat mägust välja et säde tugevam oleks : pinge otse süütepooli mähisele ja sealt läbi katkesti kontaktide massi.
Ega sa vahepeal bensiinipumpa maha võtnud ei ole? sellel on üpris oluline kui paks tihend all on muidu võib juhtuda et ei löö enam piisavalt palju bensiini üles- jälle asi mida saab proovida: kui seisma jäi, käsitsi bensiin üles lüüa ja siis ilusti käima läheb on süüdlane käes.
Ültse on sapakas üks üpris käepäraste vahenditega diagnoositav-remonditav aparaat.
Kui teeärde seisma jääb, stater ringi veab siis on nagu ikka 2 võimalust- säde kadunud või ei jõua küttesegu silindrisse.
Sapaka mootor on nagu loodud sädeme kontrollimise jaoks. Omal elu mugavamaks tegemise jaoks võiks 1 lisa küünal taskus olla. Piip selle "lisaküünla" otsa, Et küünalt käes ei peaks hoidma on vene insenerid klapikambrikaanest natuke allapoole loonud ilusa paraja küünla sisse pistmis auguga kronsteinid(okei vahest harva on neist abi ka mootori maha tõstmisel) ja edasi ei ole isegi sõbra abi vaja kes sütevõtit keeraks, läikivast plekist kestaga starteri relee on kohe käeulatuses, roheline juhe relee küljest lahti võtta, vastu sama relee punast pista ja hakkabki starter ringi vedama. Vaata ainult et käiku sees ei oleks.
Kui säde korralik siis järgmiseks karpa küljest õhupuhastaja toru lahti, pumbast tulev bensiinivoolik karpa õhulõõri pista, paar korda pumbast käsitsi topkat lüüa ja saab jälle proovida kas lubab või ei. Kui parajasti pulma minek või muu erandjuhus kus tõepoolest ühtegi kruvikeerajat ega tööriista kaasas pole(kahtlen kas sapakaga ültse nii sõita keegi julgeb) saab selle operatsiooniga hakkama kui on olemas kümnesendine kruvide keeramiseks.
Ma loodan et ma nüüd oma pika ja mitte just kõige profesionaalsema jutuga foorumit väga ära ei lagastanud.
Vasta
#15

väga hea,jälle targem.Aga viga üles leitud arvatavasti ja viga jagajas.Seal sees üks vidin pooleks murdunud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne