tehnoülevaatus
#1

Küsimus järgmine, keegi teab kas seisupiduri erinevus ühe telje ratastel on ohtlik viga(minu arvates peaks see väheohtlik viga olema). Mõnes ülevaatuspunktis ei tehta sellest väljagi, teises pannakse ohtlikuks veaks? PS sõidupidurid on ideaalses korras.
Vasta
#2

scorpio3331 Kirjutas:Küsimus järgmine, keegi teab kas seisupiduri erinevus ühe telje ratastel on ohtlik viga(minu arvates peaks see väheohtlik viga olema).
Kui seisupidurid erinevad ühe telje ratastel üle 50% siis eeskirjade järgi on see ohtlik ja kordusülevaatuse vääriline viga.

http://auto24.ee/foorum/foorum.php/tid=68832#544482
scorpio3331 Kirjutas:Mõnes ülevaatuspunktis ei tehta sellest väljagi, teises pannakse ohtlikuks veaks?
See sõltub juba autost, autoomaniku käitumisest ÜV punktis, ülevaatajast ja tema tujudest, kuupäevast (kas kuu alguses või lõpus) + igasugu muudest pisiasjadest.
Enda ühel liikuril on sellised tuuning-tagatuled, mille pealmine klaas on tuhmi pruunikaslillat tooni (ei ole lakitud!). Selle all on aga õiget värvi klaasid, nii et suunatuli paistab ikka kollasena, pidurituli punasena jne. E-tähised on ka klaasil olemas. 3 ülevaatusel 3-s eri punktis ei pööranud nendele keegi tähelepanu, neljandas (jah, pole enda jaoks seda "õiget" ÜV punkti veel leidnud Toungue ) aga taheti juba punkti ees "korduv" vormistada.

Kui telefon ei tööta, siis helistage riketesse!
Vasta
#3

scorpio3331 Kirjutas:Küsimus järgmine, keegi teab kas seisupiduri erinevus ühe telje ratastel on ohtlik viga(minu arvates peaks see väheohtlik viga olema). Mõnes ülevaatuspunktis ei tehta sellest väljagi, teises pannakse ohtlikuks veaks? PS sõidupidurid on ideaalses korras.

Ma käisin oma Lada 111ga aasta tagasi Tallinnas [selfcensored] kohas ülevaatusel. Ja minulgi seisupiduri viga - kuna seda üldse väga vähe kasutan (talvel ju tuleb karta jäätumist, seetõttu seismisel ikka käik sisse), eks siis ühe trossi kõri vast oli veidi roostes.

Ehk siis - mul mõõdeti seisupidurite erinevuseks 29%. Ja otsus oli karm - selle autoga võin sõita edaspidi ainult koju ja ülevaatuspaika tagasi, igasugune muu sõitmine on keelatud! Ähvardati kusjuures veel hoopiski auto seina äärde panna, st mitte lubada meetritki liikuda. Kuna ma aga ilma autota liikuma ei pääse (kojugi vaja ju minna ja järgmine päev taas tööle), siis lasti siiski tulema.

Mis mul muud üle jäi, kui trossid vahetada... teise korraga läks õnneks ilma jamadeta läbi.

Ma ei ole senini aru saanud, kas meestel oli halb tuju, taheti teenida kordusülevaatuse pealt või loodeti, et ma annan neile "otse"...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

valdo Kirjutas:minulgi seisupiduri viga - kuna seda üldse väga vähe kasutan (talvel ju tuleb karta jäätumist, seetõttu seismisel ikka käik sisse), eks siis ühe trossi kõri vast oli veidi roostes.
valdo, seisupiduri trossil on tänapäevastel (ja ka mittetänapäevastel mu kogemuses) masinatel kummilutid peal - ning trossi "kõri" on kah veekindel. Ei jäätu nad kedagi kinni - ja kui jäätuvad, tuleb trossid ära vahetada - midagi on lihtsalt ära väsinud.
klotsid juba naljalt trumli külge ei jäätu - ning kui peaks juhtuma, siis need saab väikese sõiduga lahti Smile

teet,
tarbeautodel "a suvel töötab"-loogikat ei mõista

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#5

13piisab Kirjutas:
valdo Kirjutas:minulgi seisupiduri viga - kuna seda üldse väga vähe kasutan (talvel ju tuleb karta jäätumist, seetõttu seismisel ikka käik sisse), eks siis ühe trossi kõri vast oli veidi roostes.
valdo, seisupiduri trossil on tänapäevastel (ja ka mittetänapäevastel mu kogemuses) masinatel kummilutid peal - ning trossi "kõri" on kah veekindel. Ei jäätu nad kedagi kinni - ja kui jäätuvad, tuleb trossid ära vahetada - midagi on lihtsalt ära väsinud.
klotsid juba naljalt trumli külge ei jäätu - ning kui peaks juhtuma, siis need saab väikese sõiduga lahti Smile

Mul on 06-l kunagi ära jäätunud. Põrgujama oli lahti saada.

Aga OK, kui jäätumine kõrvale jätta, siis siiski mul on rohkem käepärane kasutada igapäevaliikluses käiku kui käsipidurit. Hetkel ma nt ei mäletagi, millal mul käsipidurit viimati vaja läks...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

klots jäätub päris kenasti trumli kylge, omal kogemus omegagaSad öhtul sula, öösel külmetab....
Vasta
#7

Huvitav jah, et tehnoülevaatus paljuski sõltub ülevaatusmeeste tujust ja millise jalaga hommikul voodist välja tõusis.Ja veel olen täheldanud, et paljudes kohtades on tööl mingid vanamehepässid, kelle kohvijoomist ei tohi segada, pigem oodata kui neil tuju tuleb ja sinu auto ette võtavadBig Grin
PS "ei vihka pensionäre"
Siiski on palju häid kogemusi Pärnus ja Harjumaa tehnoülevaatuspunktides, kus tööl asjalikud ja viisakad töömehed.
Vasta
#8

Eks see vana autoga ülevaatusest läbisaamine üks õnnemäng ole. Eelmisel sügisel läksin oma 1973. aasta Toyota Coronaga viimasel võimalikul päeval ülevaatusele, et ehk saan kuidagi korduvülevaatusele mineku paberigi kätte. Auto oli roostes, käsipiduri tross hoopis pooleks ning kindlasti muidki pisivigasid kuhjaga. Ütlesin meestele, et auto läheb kapremonti, kuid sinnamaani tarvis veel liigelda ning sain ülevaatuse pikema jututa kätte. Käsipiduri mõõtmise ajal vajutasid nad ise elektroonika petmiseks jalgpidurit... Rohkem küsiti auto margi, ajaloo ja selle kohta, mis ma temast teha kavatsen. Kõik oleneb ikkagi inimestest.

PS. Hetkel restaureerimistööd lõpusirgel ja käsipidurgi korras.
Vasta
#9

Ma räägiks ka oma kogemusest käsipiduri kasutamisel:

Käsipidur ei jää kinni kui seda kasutada.

Kõigil autodel mida ma olen kasutanud (Audi 90, B4, Bmw 324, Opel omega 1, Opel Astra Caravan 2003 a, VW Golf 3 (4 ka) Caravan, Peugeot Boxer, Ford Transit.....veel mõni võibolla). Kõiki olen kasutanud ka ligi 30 kraadises pakases, kui mõnel neist minu kätte tulles on käsipidur jamanud, siis igapäevase sihtotstarbelise kasutamise järel (loomulikult parkides pealeWink) on nad kõik tööle hakanud ja kinni pole ükski jäänud. Mis ei liigu see ei tööta.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne