GAZ-52 aastast 1966.
#21

Kelm Kirjutas:[Pilt: 1971js3.th.jpg]

Käisin tõin naabrimehe käest aparaadi ja tegin enda omast ka pildi. Põhimõtteliselt samasugune, kui Aspelundi pildilgi, aga seal tunduvad valed kellad olema. Minu omal temperatuuri kell vale, teised õiged.
Kunagi vatrasin mälu järgi taolisest spidoplokist siin: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=7708&page=3      post#23
Vasta
#22

Viimasel pildil mis kujutab siis "vanalt" saadud näidikupaneeli, on jah selline nagu see oli 53F-il ja vähemalt 69 aasta 53-A.Ainult,et neil oli see kollasepõhjaline,srift tundus küll samane olevat.Pole mäletatavasti juhust olnud sõita(kaasreisijana muidugi) 60 lõpul-70 algul esimeste 52-dedega.Ehk neil oligi need juba mustapõhjalised.Samas kõikide kellade/näidikute - avad/mõõtmed samad.See andis ka vahetamise võimaluse. Ja samas-vabalt võis ka olla nii,et samal päeval konveierilt tulnud masinal võis olla "kellade" taustad nii kollast kui ka musta värvi.
Tervitades,Flanagan
Vasta
#23

Kütuse kellal taga aastaarv 1966. Spidometril aastaarvu ei leidnud, kuid GOST oli aastast -52. Minu mäletamist mööda tähendasid kaks viimast numbrit sidekriipsu taga juurutamise aastat. Seega väidan, et need kellad on algsed, küll aga on vahetatud termomeeter, sellel aastaarv 1981.
Vasta
#24

Äkki on Aspelundi pildil temperatuuri näidik minuomale sobilik, klaas on küll udune, aga muidu tundub sinna kanti minevat.
Vasta
#25

Gost-i numbri taga olev aasta tähendab minu teada selle konkreetse, tehnilise riiliku normatiivi jõustumise aega.Selle järgi ei saa teha kindlaks konkreetse toote valmistusaega.Toon ka ühe näite.Vene ajal kasutati hüpoid ülekannetes õli "MASLO GIPOIDNAJA GOST...........-53 (vist oli aastaarv selline)Kas siis näiteks 1969 aasta mossesse või volgasse tohtis panna vaid 53 aasta õli? Tuli VAZ ja tuli uus õli TAD-17 I.Küsimus ikka vast selles millistele tehnilistele tingimustele see asi vastas .
Küll aga on "suht" jäävosade,eriti näidikutel,l ka konkreetne valmistuskuu ja aasta märgitud.
Tervitades,Flanagan
Vasta
#26

Ma ei väitnudki, et number GOST-i taga tähendas valmistamis aastat vaid, et sel aastal töötati toode välja. Kui toimus toote jures mingi oluline muudatus, siis kandis see ka uut GOST-i. Vähemalt nii on mulle asjad meelde jäänud.
Vasta
#27

Näidikutel peab taha aastanumber märgitud olema. Vähemalt need spidomeetrid,mida mina näinud olen,on küll nii. Number on pressitud plekk korpuse tagaküljele.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#28

Kelm Kirjutas:Äkki on Aspelundi pildil temperatuuri näidik minuomale sobilik, klaas on küll udune, aga muidu tundub sinna kanti minevat.
Tundub jah. Ka osutid on ühesugused, otsast teravad ja alt laienevad.
Vasta
#29

Mul oli Kurtnas kaasas Gaz-51 näidikute blokk ning ühed ostjad, kellel oli käes just ostetud uus selline, kommenteerisid mu oma, et sel spidomeeter vahetatud ja neil õige kuna nende omal odomeetri numbririda üleval pool seierit aga mu omal all nagu on uuematel.
Vasta
#30

Romka Kirjutas:Mul oli Kurtnas kaasas Gaz-51 näidikute blokk ning ühed ostjad, kellel oli käes just ostetud uus selline, kommenteerisid mu oma, et sel spidomeeter vahetatud ja neil õige kuna nende omal odomeetri numbririda üleval pool seierit aga mu omal all nagu on uuematel.

Odo numbririda "liikus" 51-l ülalt alla kusagil väga varajastel 1960ndatel. Mõlemad on õiged ja eri ajastutest.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#31

taruvaras Kirjutas:
Kelm Kirjutas:Äkki on Aspelundi pildil temperatuuri näidik minuomale sobilik, klaas on küll udune, aga muidu tundub sinna kanti minevat.
Tundub jah. Ka osutid on ühesugused, otsast teravad ja alt laienevad.
Nüüd ongi tarvis selline näidik omale saada, kui kellelgi on pakkuda siis oleksin huviline, aga muidugi ka sellele pretendeeriks, mis Aspelundi pildil, kui saaks kontakti omanikuga.
Vasta
#32

EdR Kirjutas:Näidikutel peab taha aastanumber märgitud olema. Vähemalt need spidomeetrid,mida mina näinud olen,on küll nii. Number on pressitud plekk korpuse tagaküljele.
Mitte alati pole pressitud .Mustadel kellakorpustel olen näinud valge värviga  ja galvaniseeritud korpustel sinise või mustaga kirjasi.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#33

Olles uurinud pikalt kõike võimalike arutelusid GAZ-52 ja 53F teemadel siinses foorumis oleks mul ikka hulk tähelepanekuid ja küsimusi eriaegade mudelite kohta, et millal mingid muudatused tulid. Prooviks siis loetleda erinevusi minu kahe GAZ-52-e vahel. Üks aastast 66 ja teine 82.

Rombi kujuline esikannel. Kandiline esikannel.
Sile kabiini katus. Triibuline katus.
Tiival suunatuled puudu. Tiival suunatuled olemas.
Klaasipesurid puuduvad. Pesurid olemas.
Üks peegel vasakul, ümmargune. Kolmepunktilised peeglid mõlemal pool.(ovaalsed)
Kella kohapeal kiri GAZ. Sile kella koht.
Näidikute paneel 3-e kellaga. Näidikute paneel 5-e kellaga.
Pidurivõimendi puudub. Pidurivõimendi olemas.
Tagasild GAZ-51-lt. Tagasild sarnane 53-e omaga.

Eks neid erinevusi on veelgi, aga praegu tulid meelde need.
Vasta
#34

Kelm Kirjutas:...
  Kella kohapeal kiri GAZ.                Sile kella koht.
...  
Pean tunnistama, et Sinu masina GAZ kirjaga armatuuri plekki nägin esmakordselt, kuid on ka kolmandat varianti, mida olen näinud mitmeid:
osadel vanematel GAZ-idel oli ka kella auguga armatuurlaua plekke, kuid kuna kella ei pandud, kattis auku samuti kabiini värvitooni värvitud kahe vedrukõrvaga ümargune plaat. Umbes analoogne nagu põrandal on piduripeapumbale õli juurdevalamise ava kate.
Kellad paigaldati ka varemalt KAVZ bussidesse, neis kasutusel samuti Gaz-i armatuurlaua plekk.

Veel erinevuseks on ka see, et varemalt paigaldati tuuleklaasi soojenduse suudmike katteks kruvidega kinnitatav kabiinivärvi plekiliist, nagu Sinu autol, 80-ndate autodele seda enam ei pandud.
Vasta
#35

Kelm Kirjutas:Olles uurinud pikalt kõike võimalike arutelusid GAZ-52 ja 53F teemadel siinses foorumis oleks mul ikka hulk tähelepanekuid ja küsimusi eriaegade mudelite kohta, et millal mingid muudatused tulid. Prooviks siis loetleda erinevusi minu kahe GAZ-52-e vahel. Üks aastast 66 ja teine 82.

  Rombi kujuline esikannel.             Kandiline esikannel.
  Sile kabiini katus.                        Triibuline katus.
  Tiival suunatuled puudu.              Tiival suunatuled olemas.
  Klaasipesurid puuduvad.               Pesurid olemas.
  Üks peegel vasakul, ümmargune.   Kolmepunktilised peeglid mõlemal pool.(ovaalsed)
  Kella kohapeal kiri GAZ.                Sile kella koht.
  Näidikute paneel 3-e kellaga.         Näidikute paneel 5-e kellaga.
  Pidurivõimendi puudub.                Pidurivõimendi olemas.
  Tagasild GAZ-51-lt.                     Tagasild sarnane 53-e omaga.
  
Eks neid erinevusi on veelgi, aga praegu tulid meelde need.
Meenutades kahte Gaz 52-02, mille esimene saabus meie kolhoosi 73 a. juunis ja teine vist 75 aastal. (Kelm kui sa reg. numbrite järjekorda Hiiumaal mäletad siis esimene masin oli 10-13 EAH ja teine 92-10 EAH). 73a. mudelil olid suunad igatahes porilaual olemas, klaasipesu oli ka, käis jalaga põrandalt kummist pumbaga. Peeglid mõlemas küljes. Näidikud kolme kella ja nelja tulega, sillad 51-elt kuid käimakast sünkroniseeritd. Pidurivõimendi puudus. Kella aukus oli eemaldatav luuk, auk aga kadus jälle kusagil 80-endate paiku, kelladega olid enamsti Gaz-53-ed(kuid mitte kõik).
75a. masinal olid juba 53 sillad, ja pidurivõimendi. See masin peaks praegu veel Veskimetsa sigalas olemas olema. Enne oli see tehnilise hoole masin, nüüd kuulujärgi kastikas.
Aga esimene kandiline kannel ja triibuline katus jõudis meiemaile 84 aastal.
Vasta
#36

[Pilt: 002xj4.th.jpg][Pilt: 001pd9.th.jpg]
[Pilt: 003pt3.th.jpg][Pilt: 004xc9.th.jpg]
[Pilt: 007dp9.th.jpg][Pilt: 008pr7.th.jpg]
[Pilt: 005gc8.th.jpg][Pilt: 006vz4.th.jpg]

Sai siis tehtud ka mõned illustreerivad pildid erinevustest. Vasakus tulbas 66-da aasta auto, paremas 82-e oma.
Vasta
#37

Esimestel Gaz 52'l oli minu mäletamist mõõda käigukang erilise kujuga - tahapoole kaarduv ühtlase kaarega. Uuematel aga juba mitme järsu paindega ja veidi jämedam. Kuna see vahetus toimus, ei oska õelda.
Vasta
#38

[Pilt: 012kf7.th.jpg][Pilt: 011bt1.th.jpg]

Kangid siis sellised nagu juuresolevatel piltidel. Erinevus on veel ka kindalaeka sügavuses, 66-da aasta omal sugavam, kuna puudub keskmine õhusuunaja aknale.
Kuidas, aga mehaanikud esimestel GAZ-53-l vasakpoolset plokikaant maha võtsid, kui kabiini põrandas puudus selle jaoks luuk.
[Pilt: 017bm4.th.jpg]

Nagu olen aru saanud, tulid GAZ-53-d tootmisse 1964-l aastal, hiljem 1966-l hakati nende baasil GAZ-52-e tootma. Vaevalt nad siis selle jaoks eraldi kabiini tegid ilma luugita põrandal.
[Pilt: 018mn8.th.jpg]

Siin siis hilisema 52-e kabiini põrand.
Vasta
#39

Juhuslikult leidsin kaasfoorumlase Fic`i pildialbumist pildi, millel näha sama GAZ-52 nähtavasti veel eelmise omaniku juuresSmile

[Pilt: gazikaruqv3.th.jpg]

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#40

Nii ta on jah. Nägin isegi seda kunagi kuskil siin foorumis.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne