K: Opel Omega B 96´käsipiduri reguleerimine; mootori rihma pinguse reguleerimine?
#1

Head nõu jälle tarvis. Käes on üks 2,5 V6 beniinimootoriga Omega, v.l. 96.

Oleks vaja teada, kuskohast saab mootoril rihma pingutada või tegelikult, järgi lasta. Mingi laagrikolina moodi kõrvalheli on ja tahaks asja uurida. Tundub esialgse vaatluse tulemusel olema nn. keskmine, ilma rihmasoonteta rihmaratas, kuskohalt kõige rohkem (kuskohast just see kostab) tundub heliallikas olema.

Teine asi: käsipiduri reguleerimine. Remont tagaketaste vahetuse jm suhtes on juba varem hiljuti tehtud, samas käsipidur võtab alles päris viimasel astmel, põhjast. Hoova peab päris ülesse tõmbama, et käsipidur rakenduks. Kuskohalt on võimalik peale kruvida kui ketaste all olevat osa mitte arvestada?

Selline lugu. Smile
Vasta
#2

jutuksolevat motot pole küll lahanud, aga "sugulasoopelitele tuginedes":

rull pingutab ise - tal on vedru küljes. Lõdvemaks lasta ei saa. Ilma hammasteta rullik, mis toetab rihma tagaküljele on pinguti (lisaks võib sarnane "suunaja" - või V6 puhul isegi mitu - olla).

tiba vanematel oopelitel reguleeritakse seisupidurit kangi alt kardaanitunnelist. Sealt, kust trossid hargnevad. Vasakut-paremat poolt eraldi reguleerida ei anna - ainult "improviseerides" (vajaliku poole trossi kõri seibide vms-ga pikendades).

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#3

käsipidurit saab ka rataste juurest regullida. aga siis vaja ratas, ja ketas alt ära võtta. üleval pool kahe kässari klotsi vahel selline regullimise jublakas mida vaja niipalju laiemale keerata, et trummel läheks veel nibin-nabin vabalt klotside peale. ja kui siis veel käsipiduri kang liiga ülesse tuleb lähed keerad keskelt kardaanitunnelist peale. niimoodi saab vähemalt omegaA, aga ega need omegaB tagumised pidurid väga teistmoodi olla ei tohiks.
jõudu!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne