Ukselink
#1

Metsas jalutades leidsin sellise autoukse käepideme:
http://picasaweb.google.com/amevier/MetsastKola
Samast metsast ka velg ja mulle tundmatu ese. Metsas oli 44 aastal 20 diviisi staap.
Tunneb keegi ära, millise masina küljest ukselink?
Vasta
#2

Tundmatu asi - sarniiri jäänused?..
Vasta
#3

See link meenutab mulle "piruka" mosse tagaluugi ukse linki.
Vasta
#4

Seda küll mitte. Olen ka pirukaga kärutanud ja seda metsast leitud linki küll vene auto jaoks pole tehtud. Liiga ilus vorm.
Vasta
#5

sama teema on üleval militaar.net lehel. Sealt suunati küsija siia, et siin kõvad tehnikavennad koos. Praegused vastused pöördvõrdelises seoses selle väitega.
Suudab ehk keegi automoto.ee au päästa???

Kadari kahjuks ka lihtsalt kõva vend selle lingi küsimuses
Vasta
#6

Pildil ukselinki osaliselt katva kollase kihi all on läikiv kiht.
Vasta
#7

Kollane kiht on tõenäoliselt kollane värv, millega kaeti Saksa armee käsutuses olevad sõidukid alates 1943 a.
Vasta
#8

amevier Kirjutas:Kollane kiht on tõenäoliselt kollane värv, millega kaeti Saksa armee käsutuses olevad sõidukid alates 1943 a.  

Saksa sõjaväetehnika juures kasutati WWII ajal jah kroomitud/nikeldatud osade ülevärvimist väga sageli. Loomulikult - spetsiaalselt sõjaväe jaoks valmistatud tehnika osi tavaliselt ei kroomitudki, aga siin oli kaks erandit.

Esiteks - palju rekvireeriti Lääne-Euroopast (Prantsusmaalt, Belgiast jt) tsiviilautosid, mis siis värviti üle sõjaväe värvidesse.

Teiseks - paljude autode osi valmistati kusagil mujal ja tihti oli vidinaid kogunenud ladudesse kenakene hulk. Loomulikult tehti neid siis ka tsiviilvariandis ehk kroomitult. Tuletagem meelde, et erinevalt N.Liidust, kus totaalse sõja põhimõte kehtestati de facto juba esimese viisaastaku alguses 1928, kuulutati Saksamaal totaalne sõda välja alles peale Stalingradi veebruaris 1943 ja seda propagandaminister Goebbelsi suure käraga. Ehk siis - enne seda oli enamike tehaste (sh autotehaste) toodangus militaartoodang üks paljusid kõrvalharusid.

Eeltoodud väite tõestuseks - Saksamaal Schweinfurtis detsembris 1941 Rootsi jaoks valmistatud Torpedo jalgratta vabajooks oli kaetud paksu dekoratiivkroomiga, samal ajal kui Moskva all olevatel vägedel oli tihti igasuguste jubinate puudus, sh ka kroomilisandeid vajavast laskemoonast...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne