Minsk m-1-a
#1

vaja oleks minsk m-1-a käigukasti jooniseid (3-me käiguline).Hammasrattad paigas aga käikusid ei saa vahetada(ilmselt on kiil mis käike vahetab valesti?)

Minskil (m-1-a mootoril ilma akuta süüde) süüte relee?
Vasta
#2

KoBa Kirjutas:vaja oleks minsk m-1-a käigukasti jooniseid (3-me käiguline).Hammasrattad paigas aga käikusid ei saa vahetada(ilmselt on kiil mis käike vahetab valesti?)

Seal ei saa lihtsalt midagi valesti kokku panna. Tegu on ülilihtsa käigukastiga, hark liigutab üht muhvi nelja asendisse (esimene, neutraal, teine ja otse ehk kolmas); see muhv liigutab vahevõllil veel üht muhvi.

Võta pooled laiali ja vaata jupphaaval üle, mis asendis miski käik sees on ning kas ja kuidas lülitumehhanism toimib ja lülitusharki liigutab.

Skeem on olemas kõikides vanemates (1951, 1953 jne) Palu "piiblites".

KoBa Kirjutas:Minskil (m-1-a mootoril ilma akuta süüde) süüte relee?

Ma ei saa Su lausest aru. Mismoodi "akuta süüde"? On olemas kahte liiki süüdet - patareisüüde ja magneetosüüde. Mis puudutab M-1-A mootorit (DKW RT 125 koopia), siis sellele on tehases paigaldatud patareisüüde. See muidugi ei välista, et "osavad käed" on selle asemele mingi magneeto (nt traktori oma või teise mootorratta oma) aretanud...

Jällegi on vanemas Palu "piiblis" süütesüsteeme põhjalikult lahatud, sh ka konkreetselt M-1-A oma...

Mis releed puudutab, siis M-1-A mootorile paigaldati tehases relee-regulaator RR-30, aga süütega pole sellel seadmel küll mingit seost. Tegemist on seadmega, mis võimaldab mootorratta elektrisüsteemi kaks vooluallikat - alalisvoolugeneraatori ja aku -, koos tööle panna, st kasutada esimese poolt antavat voolu teise laadimiseks. Jällegi on Palu "piiblis" mh. ka RR-30 tööpõhimõte ja resiimid põhjalikult lahti kirjutatud...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Minski tehase M1A-de süütega selline lugu, et 1954-ndast aastast paigaldati vahelduvvoolu generaator, 1953-ndast teleskoop-esivedrustus. Käigukasti see muutus muidugi ei puuduta.
Vasta
#4

raam on minsk m-104 ja mootor üksi on M1A.Vahelduvvoolu generaator oli peal .Minski karterid oli paarist kohas katki ja asendasin need moskva karteriga.Probleem siis sihuke et see mis neid hammasrattaid liigutab jääb veidi liiga kõrgele nii et käigukastivõll ei lähe augu lõpuni (kus ta olema peab)
Vasta
#5

KoBa Kirjutas:... see mis neid hammasrattaid liigutab jääb veidi liiga kõrgele nii et käigukastivõll ei lähe augu lõpuni (kus ta olema peab)

Kas tõesti on erinevate tehaste M-1-A mootoritel lülitushargi asukoht käigukastivõllide suhtes (ja seega ka lülitushargi mõõtmed) erinevad? Sinu segasest seletusest ma midagi säärast aru sain... Kel kogemusi, võiks kommenteerida (mul ei ole tulnud ette vajadust lülitusmehhanismi ühest karterist teise ringi tõsta).

Küsin probleemi olemuse üle: kas jalahoovaga liigutades lülitushark liigub või ei liigu (Sa saad seda proovida enne poolte kokkupanemist)? Või lülitushark liigub, kuid ta ei ulatu muhvi soontesse, kus ta peab olema?



Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Kas õnnestus M104 kasti sisu M1A karterisse suruda või mis?????
Vasta
#7

Tegu on m-1-a mootoriga millel on m104 raam.Originaal moootor puudub.Raam peale kauba veel poolik(parempoolne küljeplekk on katki kukutud eelmise omaniku poolt.)Sain sellle ratta 300eekuga.Mootor kokkupandud nüüd välja arvatud genekas mida hetkel pole aga kohe varsti saan.Nüüd oleks vaja vahelduvvoolu generaatoriga m-1-a elektri skeeme.
Kas sidekriips peal mootori numbrit tähendab aasta arvu?(ehk siis 123456-54 kas kaks viimast numbrit on aasta arv?)
Mis mootor on minsk m-104 originaal?

palju võhiklike küsimusiBig Grin noor alles Big Grin.Esimene mootorratas
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne