Mis tsisternidega tegu?
#1

Trehvasin nägema kahte huvitavat tsisterni. Kas oskab keegi öelda, kus need algselt kasutuses on olnud?
Omal on üks teooria, aga kuulaks teiste arvamust ka.
http://beta.album.ee/album/30009720/0

Puhh.
Vasta
#2

Milleks terastsisterne kokku neetida? Ja ühel pildil torkab silma kummaline klapp. Kas on pildilkujut mahutites hoitud miskit, mis üsna kiirelt ja ettearvamatult paisuda võib? Lihtsalt oletused.
Vasta
#3

Kadjakas Kirjutas:Milleks terastsisterne kokku neetida?

Vanasti (enne 1920-30ndaid) survealuseid keevitusi ei tuntud ja tollasest vanemad mahutid on reeglina ikka detailidest (terasplaatidest) kokku needitud. Vaadake vanu tsisternvaguneid, veetornides olevad veepaake, aurukatlaid jms...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Ei julge vaielda, äkki tõesti on nõnna vanad. Esimene pilt vähe eksitas ka, justkui miski tänapäevasem isolatsioon oleks peal olnud neil.
Vasta
#5

Kadjakas Kirjutas:Ei julge vaielda, äkki tõesti on nõnna vanad. Esimene pilt vähe eksitas ka, justkui miski tänapäevasem isolatsioon oleks peal olnud neil.

Mina ei usu, et keegi oleks 20. sajandi teisel poolel hakanud miskeid pütte kokku neetima... Seetõttu ikka arvan nende vanuseks vähemalt 60 aastat ja peale...

Otstarvet ja kasutusala ei tea. Ei oska arvata ka.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Minu teooria kohaselt on tegu tsaariaegsete kitsarööpalise raudtee tsisternidega. Kas keegi lükkab ümber? Kasutati ilmselt kütuse veoks.
Vasta
#7

Niipalju kui mina tean, on raudteetsisternidel tipus nn "kuppel". Vt nt kolme Lavassaare muuseumis oleva kitsarööpmelise tsisterni foto lehelt http://www.museumrailway.ee/expos.htm


Aga ma ei anna pead, äkki ongi ikkagi kitsa tee mingid tsisternid, ma ei tunne seda valdkonda pisidetailideni. See kupli puudumine pani mu tõrkuma neid raudteetsisternideks pidamast; seepärast vastasin, et pole aimugi, mis nad on...


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

Raudteeveeremi tsisterni jaoks tundub läbimõõt liig tagasihoidlik-pealegi-veeremi tsisternid, nagu ka suuremad kütusepaagid on alati seest vaheseintega eraldatud. Võibolla on mõni kuulnud nn Karl Vaino luksusvagunist kuhu algselt oli vann paigaldatud. Nagu kõik aru saavad-vanni vagunis ikka kasutada ei saa, nii ka vaheseinteta tsisterne.
Minu arvates tegemist võib olla ka peale sõda kuskil töökojas vana tehnoloogia järgi valmistatud kütusemahutitega näiteks mõne MTJ jaoks. Tsisternide seisukorrast võib järeldada, et neid on hoitud katuse all, mitte maa-aluses punkris ja neid on pidevalt sihtotstarbeliselt kasutatud-s.t. nendes on tõenoliselt hoitud diislit/kütteõli.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#9

Lavassaare omadega võrreldes on enam-vähem samamoodi koostatud (needitud). Eks võta kinni. Loodetavasti Heiki näeb neid pilte ja oskab täpse diagnoosi panna. Aga nendes on kogu õndsa nõukogude aja miskit vedelikku (antifriis) hoitud. Ma päris pead sisse ei topinud (avaus on päris väike), samas masuudi järgi ei haisenud.
Hakkas just huvitama, kuidas sellist sepitseti. Keski väike vend pidi tünnis olema ja neete toetama, kui keegi väljaspoolt pihta põrutas. Pole just soodne töökeskkond.
Vasta
#10

Puhh Kirjutas:Lavassaare omadega võrreldes on enam-vähem samamoodi koostatud (needitud). Eks võta kinni.

Kitsarööpmelise raudtee eksperdi Mehis Helme hinnangul ei ole tegemist raudteetsisternidega.

Küllap nad on miskid statsionaarsed mahutid; raske oletada, mille jaoks.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

Puhh Kirjutas:Keski väike vend pidi tünnis olema ja neete toetama, kui keegi väljaspoolt pihta põrutas. Pole just soodne töökeskkond.
Jah, nii see töö ennevanasti käis. Samas, enne I Maalilmasõda oli keevitus- sisseseade ehk metallide keetmine nagu tollal öeldi , olemas kõigis suuremates Tallinna metallikäitistes, kuid keevisühendusi eriti ei usaldatud.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#12

Pildil nr3 olev luuk viitaks nagu normaalselt ülerõhu tingimustes töötavale anumale (rõhk surub luugi seespoolt korpuse vastu tihedaks), ülerõhu klapp samuti... Kui mahuti oleks kokku keevitatud, siis pakuks mingitlaadi käärimisanumat- näiteks kääritusanum Vene kiirtehnoloogiaga vahuveini valmistamiseks. Selle teooria vastu räägivad aga needid ja tünni sees paiknevad ribid- võimatu hoida tehnoloogia nõuetele vastavat puhtust. Sellist neetidega "laamendamist" olen kohanud pigemini laevanduses või lennunduses- ehk on mingitsorti suruõhu anumaga tegemist?
Vasta
#13

Ishijupp Kirjutas:Sellist neetidega "laamendamist" olen kohanud pigemini laevanduses või lennunduses- ehk on mingitsorti suruõhu anumaga tegemist?
Ehk on need algul hoopis vees hulpimaks loodud? Ja klapid-luugid hiljem lisatud, tingituna otstarbe muutusest?
Vasta
#14

Viljandis Supeluse tänaval vedeles/võimalik, et vedeleb praegugi analoogne hiiglamasuur needitud vaat. Arvestades tänapäeva metalli hindasid, kahtlen veel selle olemasolus. Tõsteti ta paar aastat tagasi katusevahetuse töödega alla kõrvalasetseva hoone pööningult, majas olevat olnud rahva jutu järgi saun, ju seal vett siis hoiti linnarahva pesemiseks.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne